Brynäs IF

446257 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1001057 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
70 Rodrigues: Formsvackan nu på slutet av serien kan väl inte vara Boorkens fel?
Kommentera

Jajjen: Kan du bevisa motsatsen? Trodde att du skulle fatta att "vilken tränare som helst" gällde en tränare med erfarenhet. Boorken var tredje alt efter Fleming och Luckner, dom hade gjort ett lika bra jobb om inte bättre. Vi befinner oss i den här skiten pga Sundlöv och Boork, dom fick storhetsvansinne och skulle börja experimentera till höger och vänster. Sen har vi en styrelse som är så jävla flat så det liknar ingenting.
Kommentera

Peja: Brynäs var inte intresserade av Pakaslahti, Klasen, Stefan Pettersson, Väänänen m.fl. heller. Varför skulle just "missen" av Kudroc vara värst?
Kommentera

Huge: Brynäs var inte intresserade, tror du att Kudroc hör av sig och tackar nej till klubbar som inte är intresserade av hans tjänster?
Kommentera

70 Rodrigues: Han tog ett mediokert hockeylag till slutspel dom senaste två åren. Senaste säsongen hade vi ett av seriens tajtaste försvar. Med i stort sett samma lag som i år. Och som "vilken annan tränare som helst", dvs. Östblom, inte lyckats med.

"Vad gjorde han för underverk som inte en annan tränare hade kunnat gjort."

Hur kan du va så jävla tvärsäker med en ren spekulation som grund?
Kommentera

Jajjen: Vad gjorde han för underverk som inte en annan tränare hade kunnat gjort. Har aldrig gillat Boorken och kommer aldrig att göra det, vad är hans storhet, vad har han lyckats med under sin långa karriär?
Kommentera

Huge: Handlar om pengar också. Dom få hockeylirare som finns i SSK tjänar jävligt bra. Resten tjänar som vilken knegare som helst.
Kommentera

Peja: "Att Boork missade Kudroc som han hade i Bajen är också en gåta."

Och hur vet du att Kudroc var intresserad av att spela i Brynäs, om han nu öht fått nån förfrågan?
Allt kan ju ha hängt på Kudrocs egen vilja?
Kommentera

Peja: Det är väl inte bara Kudroc man missat i så fall. Dräller väl av bra spelare som Boork bossat över och som inte lirar i Brynäs. Kudroc var det ju flera som dissade. Han var för stor, för långsam osv.
Kommentera

70 Rodrigues: Pajas? Boork gjorde underverk under två säsonger i Brynäs. Varför är det så svårt att erkänna? Sen att han misslyckades under dom 11 matcher han styrde laget i år är en annan femma.
Kommentera

Brynäs IF är nog sveriges största pajasförening och då ska det ju också stå en pajas i båset, man tror fan inte att det är sant.
Kommentera

GävleLasse: Jag kan ju även tillägga att Yetman kanske hade varit ett bra komplemet till Bicek. Det är inget man vet. Men sett till att Yetman är en skridskostark hockeyspelare med ett bra skott så hade han tillfört en hel del.
Kommentera

sylf: Brendl och Widing är väl de enda som ens gör seriösa försök. Dackell och Sandin ibland. Molin var 20e match.

Jag anser för övrigt att Björn Danielsson är elitseriens sämsta spelare.
Kommentera

Peja: "Hur många i Brynäs kan egentligen dra en gubbe?"

Ingen, däremot många som kan dra en nubbe!
Kommentera

Peja: På träning drar alla en gubbe...Sjödda ;)
Kommentera

GävleLasse: Yetman hade varit en av Brynäs bästa forwards, inget snack om den saken. Hur många i Brynäs kan egentligen dra en gubbe?
Kommentera

sylf: Jag hävdar bara att Yetman hade tillfört en hel del i Brynäs. Exempelvis hade han varit en intressant tredjelänk tillsammans med Månssån och Bäckis förra säsongen och med Lind och Brendl den här säsongen.
Kommentera

Huge: "Missat" dvs Brynäs var inte intresserade. Självklart kände de till vem han var/är och att han var på marknaden.
Kommentera

Huge: "eftersom du inte har en aning om hur vare sig Brynäs resonerat eller hur Kudroc själv resonerat."

Å vad vet du om det? En del människor kanske vet mer än du inbillar dig!
Kommentera

Jag skiter i vem som står i båset under kvalserien bara vi klarar oss kvar...
Kommentera

Peja: Vet du också om Kudroc var intresserad av Brynäs?
Jag skiter fullständigt i dina tvärsäkra påståenden att man skulle ha missat Kudroc, eftersom du inte har en aning om hur vare sig Brynäs resonerat eller hur Kudroc själv resonerat.
Ville bara ha en förklaring på hur du så tvärsäkert kan konstatera att Brynäs missat honom.
Men det fick jag inte, utan ett sedvanligt goddag yxskaft till svar.
Kommentera

rackham: Jag har svarat på samtliga dina frågor via bubbla vid ett flertal tillfällen, räcker inte det, vad är du ute efter egentligen, du vet ju vart jag står.
Kommentera

Huge: Brynäs var inte intresserade av Kudroc. Det vet jag, sen om du tror på det skiter jag ärligt talat fullständigt i.
Kommentera

GävleLasse:
Foppa Spets, var en chansning som inte gick hem
Foppa Salmonsson, skulle ha tagit en plats hur lätt som helst idag.
Foppa Gynge, flopp
Foppa Karlsson, skulle även han ta en plats idag.

"vilka forwards letade Boork upp till säsongen 06/07?"

Framför alllt gjorde han Bäckis till den han är idag, lurade i honom att han kommer att bli en ny Foppa, Bäckis trodde på det och se hur det gick.
Kommentera

Peja: Det kan ju vara så att Kudroc inte ville ha med Boork att göra...det vet man ju inte. Boorkens tid i Hammarby kan ju bara summeras med ett ord. Kaos.
Kommentera

Peja: Hur vet du att man missade Kudroc?
Kommentera

GävleLasse: Att Boork missade Kudroc som han hade i Bajen är också en gåta.
Kommentera

sylf: vilka forwards letade Boork upp till säsongen 06/07?

Foppa Spets
Foppa Salmonsson
Foppa Gynge
Foppa Karlsson

Hur många av dessa "Foppor" är kvar i laget? Yetman har gjort 30 pinnar på 35 matcher den här säsongen. Jag hävdar bestämt att han hade varit ett bättre alternativän någon av de "Foppor" som Boorken letade fram.
Kommentera

GävleLasse:

Vilka kontakter har han?= Omöjligt att veta, men efter 250 år i branschen borde dom vara goda

Vilka spelare har han tagit in?= Ingen aning vem av han eller mormor som värvat. Men han ville iaf ha Brendl.

Han var i Norge och scoutade Hansen och missade Patrick Yetman...= Och?
Yetman är väl ingen Foppa direkt.
Kommentera

GävleLasse: Sant, men om han kunde fixa hit de där transatlant-tvillingarna Abbott skulle det va lite häftigt.
Kommentera

sylf: Jag ställer mig frågande till att Boorken skulle vara en bra sportchef.

Vilka kontakter har han? Vilka spelare har han tagit in? Han var i Norge och scoutade Hansen och missade Patrick Yetman...
Kommentera

munkas: Japp, de flesta såshuvudena lägger av till nästa säsong eller drar till typ räkodlarland. Boork skulle va perfekt som sportchef.
Kommentera

sylf: Ja, Boork skulle bli kanon som sportchef! Nästa säsong blir vi ju dessutom troligtvis kvitt den överbetalda gubbmaffian. Fy fan vad skönt!
Boork for president!
Kommentera

70 Rodrigues:

Det var drygt 190 medlemmar som röstade för valberedningens förslag förra årsmötet.
På vilket sätt är medlemmarna överkörda?
Tänker du på de medlemmar som inte var där och röstade?

Vem är det som bestämmer om inte medlemmarna?

Kan det vara så att det bland medlemmarna finns olika åsikter och att 190 medlemmar hade en åsikt och röstade för den, medan andra inte fanns närvarande och inte röstade?

( ) Har du varit i kontakt med valberedningen och gett din syn på tillståndet i föreningen?
( ) Har du varit i kontakt valberedningen och gett dem förslag på namn som DU vill skall sitta i styrelsen?
( ) Röstar du på årsmötet?
( ) Tar du mikrofonen och gör din röst hörd på årsmötet?

Där har du några saker som kan påverka utvecklingen...

De första två punkterna kan du göra nu, de sista två i juni...
Kommentera

rackham: "I min enfald trodde jag att det var medlemmarna som hade makten i Brynäs, men du vet hur det ligger till egentligen"

Det är just det, vilka är det som bestämmer, vet att du gärna vill tro på demokratins underbara ord, men tror du verkligen att det skulle se ut som det gör i föreningen om det verkligen var medlemmarna som bestämde? Melemmarna blir ju överkörda och fuckade jämt och ständigt, det spelar tydligen ingen roll vilka som röstas in, dom måste rätta in sig i ryggdunkarledet och bara hålla med och hålla käft, gud bevare om du har egna åsikter som går stick i stäv med Brynäs egna, då är du rökt direkt.
Kommentera

rackham: Det kan jag ta med dig via bubblor eller brev.
Kommentera

70 Rodrigues: På sofflocket så följer man Brynäs linje...Man måste ju vara med för att få till en förändring.
Kommentera

70 Rodrigues:

Du har fortfarande inte berättat för mig vilka "de" är som styr Brynäs och som gör som de vill...

Är det samma "dom"?

I min enfald trodde jag att det var medlemmarna som hade makten i Brynäs, men du vet hur det ligger till egentligen?

Berätta för oss så att vi kommer till insikt om tillståndet i föreningen!

Vem är det som styr i föreningen, egentligen, för det är ju inte medlemmarna?

Vem är det som läcker information?

Upplys oss!
Kommentera

rackham: Bara om dom fäljer Brynäs linje då eller
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, alla har vi rätt till våra åsikter...
Kommentera

rackham: Nu är du ju för fan bara barnslig.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, det borde vara upp till medlemmarna, men det tycker inte du...?
Kommentera

sylf:
Perfekt!
Och Tommy-Tina till assistrande Bingohallschef...!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Inte han som fuckat upp laget, det är mer laget som fuckat upp honom.
Kommentera

sylf: Vet att du tycker det. Nu har han chans att fucka upp laget 2 ggr på en säsong.
Kommentera

sylf: Så att han kan göra en Hammarby del 2 menar du?
Kommentera

rackham: Fan vilken dramaqueen du blev helt plötsligt, tagga ner lite nu. Sjävlklart ska inte media styra Brynäs, frågan är vilka som styr Brynäs nu.
Kommentera

70 Rodrigues: Kanon, sen kan dom göra Boorken till sportchef!!!
Kommentera

Återigen så visar Brynäs upp VM guld i inkonsekvent ledarskap, styrelsen idiotförklarar sig själva genom att ta tillbaka Boorken, pinsamt. Jättebra signaler inför den svåraste kvalserien någonsin.
Kommentera

Jajjen: Det är väl därför hemsidan inte hinner med.
Kommentera

« · 1001057 · »