Brynäs IF

730584 inlägg · 7961 ämnen

Kvalserien

« · 1006009 · » Till forumet

Sv: Kvalserien
70 Rodrigues: "så många som bara håller med och tycker att allt Brynäs och Koorken gör är bra."

Ja, tacka vet jag dom som bara opponerar sig och tycker att allt Brynäs och Boorken gör är fel.

Nu valde man att träna hemma och slipa på det som behövs slipas på, istället för att spela träningsmatcher mot håglöst och omotiverat motstånd.

Kan inte säga att något av alternativen är vare sig rätt eller fel.
Beror helt på vilka förutsättningar lagen har när man går in i en kvalserie.
Leksand gjorde vad dom ansåg vara det rätta och vi sammalunda.
Svårare är det inte.
Kommentera

70 Rodrigues:

Men vilka skulle dem möta?SSK o Luleå har tydligt deklarerat att man ej varit intresserade.
Dessutom har vi 2 "nya" tränare som behöver så många pass möjligt med laget o nöta in det dom tycker är viktigt.

Jag litar helt o fullt på Boork/Czarnecki.
Kommentera

65selander:
VIK blir inte att leka med i Rocklundahallen!
Fn ta dom om dom skulle ta en trea på onsdag..
Ett stirrigt Brynäs mot ett VIK som kan spela på ren inspiration...

Säger som herr Alsing, lycka till men inte för mycket!
Kommentera

Metal Guru/Gusten: VIK har ingenting att förlora heller. Deras mål var att gå till KS ändock via kvalspel.

BIF, MIK, LIF och MIF räknar att vara ES lag. Vet att BIF och MIK har då inte råd att ramla ur. LIF och MIF kan då räkna med kraftigt mindre stöd från sina finansiärer.

Går inte MIF upp så blir väl arenan vid Hylle en konsertarena för Danskarna. Eller en liten träningsanläggning för MFF ;-)
Kommentera

Bissett19: Vad hade du tyckt om laget hade spelat två träningsmatcher istället? så många som bara håller med och tycker att allt Brynäs och Koorken gör är bra.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jo jag tror det är bättre att vara hemma o träna ett två pass i dag,än att sitta o åka buss 60 mil tor till E-tuna (som förövrigt innehåller en del duktiga hocketyckare)o spela mot ett lag som inte är intresserade.....
Kommentera

65selander: Det jag glömde skriva är att Lakers var knappast vinstbenägna eftersom de får betalt för att ställa upp. Resan betald o s v.

Be Bissett jag ut till statt och kika, de sitter de säkerligen där och krökar med Fantomen och Guran
Kommentera

Metal Guru: Attans!
Kommentera

Gusten:
Du har en poäng.
Men du får inte tillgodoräkna Brynäs den, när KS summeras.
Kommentera

70 Rodrigues: Vad ger en träningsmatch mot Lakers emot att få upp ett gäng från Uppsala?

Vad jag vet så hade de en vinst på 5-0 och resten var mindre diff
Kommentera

Huge: Det är inge roligt att läsa den här gb:n längre..
Kommentera

Metal Guru: Nu snackar jag riktiga tävlingsmatcher. VIK är nog inne i "zonen" just nu.
Kommentera

Huge: Du måste ju vara jättemätt ditt Boorkslickarhål :-)
Kommentera

Bissett19: Sluta mata vårt Boorkhatartroll....
Kommentera

Bissett19: "14-1 vann LIF mot Växjö Läjkers.
Härligt med tuffa Träningsmatcher inför KS."

Vad vill du ha sagt med det, att det är bättre att träna PP med AS eller att LIF gör fel??
Kommentera

Metal Guru:

14-1 vann LIF mot Växjö Läjkers.
Härligt med tuffa Träningsmatcher inför KS.
Kommentera

65selander:

1-0 borta då Honken storspelade,sen blev det 6-1 hemma.....

Man kan ju sin Brynäshistoria,trots att man inte har ngn gnuggis på armen:)
Kommentera

Bissett19: Då var det Nyköping, spelar det någon roll?? Det bir en ruskigt svår KS, är det så jävla svårt att erkänna. Worst case scenario är något man alltid måste planera.
Kommentera

Metal Guru:
Och Leksand, som spelar mot Växjö Lakers.
Kommentera

70 Rodrigues: Det var inte OIK vi förlorade mot, det var NH90 på Skärtorsdagen. Vi vann borta med 1-0 elelr om det var 2-0 och hemma vann vi stort om jag inte minns fel.
Kommentera

Gusten:
Förutom Malmö och Rögle som håller igång mot Damnark.
Kommentera

70 Rodrigues:

Vi har aldrig toskat mot Oskarshamn i KS.

Du får ett försök till.
Kommentera

Bissett19: Det som är lite obehagligt är väl att Västerås är det enda laget som har matchats under uppehållet...kan vara en nitlott för Brynäs.
Kommentera

65selander: Jag stöttar alltid laget, men jag säger bara att det inte blir så lätt som många tror, vi torskade mot Oskarshamn för några år sedan. Årets KS är den svåraste någonsin.
Kommentera

70 Rodrigues: Vad är det som säger att VIK skall bli svåra? Ett lag som får kvala in till KS. Hade det varit Asplöven så hade vi fått svårt mot dom också eller?

Stötta laget istället, vi har den uppsättning vi har nu och då är det bara att gilla läget och stötta Brynäs.
Kommentera

70 Rodrigues:

Vem har sagt att det blir lätt?

Mycket handlar om hur våra killar hanterar det mentala,tittar man spelare för spelare är det ji inget snack om vilka som är det bättre laget.
Bulan o Thalberg måste spela jävligt bra för att dom ska ta oss....
Kommentera

Huge: Bla bla bla!

visst var det då du :-)
Kommentera

Jaha, då blir det VIK vi får möta i första matchen, den som tror att det blir lätt har ingen koll what so ever.
Kommentera

70 Rodrigues: "Har älskat Brynäs sedan jag var 7 år gammal, har hatat boork sedan jag var 10 år, han har alltid varit en pajas. Boorken "tog" oss till slutspel 2 år i rad, WOW, om man tycker det är en bedrift så är man nöjd med det lilla, Brynäs är en storklubb"

Haha...

"Brynäs är en storklubb"

Verkar som att du stannat i växten och fortfarande är 7 år gammal.
Storklubb var vi nämligen i viss mån när du var just 7 år....
Kommentera

Bissett19: Hade kunnat skriva att jag hatade honom från jag var 11, spela roll, har aldrig gillat honom. Det är en pajas av rang, har lyckat med så väldigt lite trots så mycket erfarenhet.
Kommentera

Bissett19: Vem har sagt att det var 1980?
Kommentera

70 Rodrigues:

Du svarade inte på frågan varför du började hata Boork 1980?
Kommentera

Bissett19: Vad hände 1980?hade han samkväm med ngn släkting eller?

Brynäs tog SM-Guld :-)
Kommentera

Bissett19: Sorry, glömde :-)
Kommentera

Bissett19: Frågan dina föräldrar, dom är ju syskon!!
Kommentera

Bissett19: Är Tony släkt med Hans Scheike?
Kommentera

70 Rodrigues:

"har hatat boork sedan jag var 10 "

Vad hände 1980?hade han samkväm med ngn släkting eller?
Kommentera

Bissett19: Skall till mycket nu att VIk missar detta. Välkommen till LA Viksupport
Kommentera

zpith: Det får du gärna tycka. Står för den jag är och vad jag tycker, tillskillnad från dig och ett gäng andra anonyma tyckare.
Kommentera

Bissett19: Att jag hatar Boork har ingenting med min kärlek till Brynäs att göra. Har älskat Brynäs sedan jag var 7 år gammal, har hatat boork sedan jag var 10 år, han har alltid varit en pajas. Boorken "tog" oss till slutspel 2 år i rad, WOW, om man tycker det är en bedrift så är man nöjd med det lilla, Brynäs är en storklubb som man inte ens ska behöva prata om slutspel, det ska vara en självklarhet.
Kommentera

Gusten:

Jag håller med dig om att det ser intressant ut med Ove som center mellan Mossa och Widing. I tisdags spelade de riktigt bra ihop. Känns helt rätt med en center mellan de två som de slipper bromsa för. Hauhtonen är ju inte så snabb på rören direkt...
Kommentera

70 Rodrigues:

Du är nog den gnälligaste på detta forum.
Kommentera

70 Rodrigues:

Vad gäller dina åsikter om Boork är jag rätt säker,det spelar ingen roll vad han gör......
Kommentera

Bissett19: Nu får du fan ta o ge dig, att du ens kan tänka tanken gör mig så jävla lack. Tror du att jag har tatuerast in klubbmärket bara för saken skulle eller, varför i helvete tror du att jag reagerar som jag gör??
Kommentera

Bissett19: Va fan vet du, du tror att du vet, men du har inte en jävla aning.
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag tolkar ingenting,jag som många andra härinne vet vi hur det ligger till......

Angående Kankas vara eller inte,så vet vi ju nada mer än att han sitter på läktarn,han kan ju vara skadad/sjuk eller ha tvättstugetid.....
Kommentera

pinklake: Låter skitintressant det där. Molin istället för Hutten mellan Månsson och Widing!

Kanske var Kankaan som satte käppar i hjulen för det vägvinnande 1-3-1 från föregående säsonger? (Det var ju enligt Lind i C+ studion någon/några finnar som inte klarade av det)

GO BOORK

HATA LEKSAND!
Kommentera

Bissett19: Så tolkar du det din kappvändare!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Spelar väl ingen roll vad han gör enligt dej,du hatar ju Boork mer än du älskar Brynäs IF,det visste vi ju sen innan.
Kommentera

Eller så är Kankan sjuk eller har ont i ryggen, vad vet vi.
Kommentera

« · 1006009 · »