Kvalserien är en oerhört intressant och spännande serie men jag tycker det är orättvisst när Timrå gör en av de sämsta säsongerna i Elitseriens historia och sen klarar sig kvar.
Utöka till 14 lag
1-8 slutspel
9-11 stannar kvar
12-13 - kvalserien
14 åker ut
Stackars Djurgården. Stackars Canal Plus. Stackars Wikegård. Det är en tragedi vi bevittnar. Svensk ishockey förblöder. Djurgården på väg ur Elitserien, moahaha!!!!
Skämt å sido, för Brynäs så är det bra om Djurgården klarar sig kvar, ett lag som alltid drar mycket folk o det betyder fina pengar till Brynäskassan.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Var det inte nån här som ville se Printz i Brynäs? Han fick just förstaassisten till Örebros 1-0.
Redigerad kommentar
Shit, kvalserien är ett riktigt getingbo, så fuktansvärt skönt att slippa all den ångest den innebär. Så här tror jag att det går i kvällens omg:
Örebro HK-Djurgårdens IF 2-4
Leksands IF-BIK/Karlskoga 3-4 efter sudden
Rögle BK-Timrå IK 4-3
mattiaskarlgren:
Den där tabellen hade jag också tippat. det som talar för Leksand är att " vi " inte är favoriter nu och ingen tror på oss och vi kan spela mer avslappnat. Dock har vi tuffast tänkbara start men Örebro , Timrå och DIF...
Dif skall om dom får ordning på spelet bara vinna den där serien.
Har en go känsla av att detta tipset kan sitta.
1. Djurgården
2. Leksand
3. Örebro
4. Timrå
5. Rögle
6. Karlskoga
Egentligen känner jag väl nånstans att Djurgården och Timrå har fyra kedjor som håller Elitserieklass/hög allsvensk klass även om Timrå varit sådär iår. Men de allsvenska lagen har en eller max två riktigt bra kedjor medans deras två andra kedjor av hyfsad allsvensk klass. Dvs så tror jag väl egentligen inte att något av lagen kan mäta sig med Timrå eller Djurgården, men tittar man på de senaste åren så är det väldigt väldigt jämnt och är det något lag som ska kunna överraska så är det Leksand som iår inte alls varit favorittippat i AS utan kan slå lite under underläge.
Jag hoppas verkligen att Leksand går upp, för våran ekonomis bästa. Även magiska matcher såklart.
Utomhusmatchen skulle bli utsåld om vi möter Leksand, helt klart!
Huge: Har verkligen Percy gnällt?
Vad jag har läst så är det bara det lilla kvinnliga könsorganet Klasen och den likadane Sylvegård som brölat och bjäbbat.
Förresten, är det nån som bryr sig???
Huge:
Dom började ju spela dåligt när dom kände att dom inte hade nån chans på poäng Samtidigt så är det väl inget av de andra lagen som vill ha Malmö i KS? Tyvärr är den här typen av matcher vanliga.