Brynäs IF

727838 inlägg · 7962 ämnen

Kvalserien för oss som tittar på.

« · 1482976 · » Till forumet

Sv: Kvalserien för oss som tittar på.
70 Rodrigues: Ja förmodligen ;)
Kommentera

bj21: Bra att vi kan vara överens även ifall vi tillhör olika lag ;)
Kommentera

Bissett_19:Säger jag inget om. Jag gillar Brynäslegendens förslag!
Kommentera

bj21:

Och kommer man sist i en serie borde man åka ur,så m0d0 borde ha huserat i Allsvenskan denna säsong...
Kommentera

Brynäslegenden:Taget! Vinner man en serie borde man få gå upp!
Kommentera

Brynäslegenden: Skulle Djurgården åka ur så tas det väl ett snabbbeslut om att utöka till 14 lag ;-)
Kommentera

HappyX3: Av rent egoistiska skäl så får gärna Rögle gå upp, då får jag två extramatcher med Brynäs, bara 2 mil till Ängelholm och Lindad Arena :-) Men för Brynäs skull så är det ju givetvis bäst om DIF håller sig kvar och Leksand går upp.
Kommentera

Kvalserien är en oerhört intressant och spännande serie men jag tycker det är orättvisst när Timrå gör en av de sämsta säsongerna i Elitseriens historia och sen klarar sig kvar.

Utöka till 14 lag

1-8 slutspel

9-11 stannar kvar

12-13 - kvalserien

14 åker ut

Kommentera

Leksand och Djurgården ville man ju ha upp men ser tungt ut för båda två nu. Tänk om det blir Timrå och Karlskoga? haha

Vore iofs kanske skönt vet man vilka två lag som kommer ligga sist nästa år! ;P
Kommentera

70 Rodrigues: Leksands hjärnspöke Rögle fortsätter att finnas. Tyvärr ser inte spelet bättre ut än så här om dom inte kliver upp ett par steg inför dom avslutande matcherna så står det mellan Rögle,Bofors,DIF  och vilken av dom tre har nerver och kunandet och arbetsinsatsen för att klara av det.
Kommentera

Leksands IF-Rögle BK 1-3 Paus inför 3:e.
Kommentera

gevalia:sorry..............samma adress som Dif-Timrå
Kommentera

70 Rodrigues:det är sant.............kan man se Leksand-Rögle nå`n stans på nätet?
Kommentera

70 Rodrigues:Samtigt så kostar de mycket kraft i form v extra insatser av ordningsvakter, polis mm.
Kommentera

Stackars Djurgården. Stackars Canal Plus. Stackars Wikegård. Det är en tragedi vi bevittnar. Svensk ishockey förblöder. Djurgården på väg ur Elitserien, moahaha!!!!

Skämt å sido, för Brynäs så är det bra om Djurgården klarar sig kvar, ett lag som alltid drar mycket folk o det betyder fina pengar till Brynäskassan.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues:såååååååååååååååå underbart, bra jobbat Timrå...hahaha
Kommentera

70 Rodrigues: Mycket starkt utav Timrå!
Kommentera

Till er som vill se lite Kvalseriehockey mellan Djurgårdens IF-Timrå IK men saknar Viasat Hockey kan se den här om ni vill.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Näe det har han fan inte. Beckomberga, Sidsjön, Långbro, Säter, skickats till forskning?
Kommentera

sylf: Tänkte jag skulle kolla igenom matchen från igår igen? :-)) När är det Järnkrook filmar för detta måsta jag missat i Scandinavium igår?
Kommentera

sylf: arnio har fan inte varit inloggad på ett tag.
Kommentera

sylf: Jag vill helst inte veta.
Kommentera

Jajjen: Vem ville se Printz i Brynäs?????? arnio?
Kommentera

Var det inte nån här som ville se Printz i Brynäs? Han fick just förstaassisten till Örebros 1-0.

Kommentera

För er som vill se kvalseriehockey mellan Örebro HK-Djurgårdens IF men inte har Viasat Hockey kan kolla matchen här :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Själv tror jag att leksand vinner efter 60 min.
Kommentera

Shit, kvalserien är ett riktigt getingbo, så fuktansvärt skönt att slippa all den ångest den innebär. Så här tror jag att det går i kvällens omg:

Örebro HK-Djurgårdens IF 2-4

Leksands IF-BIK/Karlskoga 3-4 efter sudden

Rögle BK-Timrå IK 4-3

Kommentera

Snacka om att Bofors var det bättre laget i förlängningen. Marcus Nilsson (han i Bofors) var fruktansvärt bra!
Kommentera

Peja: Kul för gamle "DJ" ! Bra jobb.
Kommentera

Glimmenvall avgjorde på Hovet. Fan vad sjukt!
Kommentera

tjugo8: Läckslangs IF
Kommentera

mattias - 74:

Läcksand?

Kommentera

mattias - 74:

Läxxand?
Kommentera

mattias - 74:

Läskand?

Kommentera

Storhonken:

Lär dig stava till Leksand.

Kommentera

Bara inte lexand går upp så är jag nöjd!
Kommentera

leovalkama: 1 Dif. 2 Tik. 3 Örebro. 4 Rögle. 5 Leksand. 6 Karlskoga.
Kommentera

leovalkama: Inte jag heller, hellre inomhus mot Leksand, fast helst ingen alls!
Kommentera

mattias - 74: Tror precis som många av er att Leksand hittat rätt i år, dock så varvade ju timrå upp rätt bra i slutet på serien och slog ju t.ex fbk borta. De kan ju faktiskt spela hockey när de vill, de ska absolut inte underskattas. Dock tror jag på följande tips :
1. Djurgårn
2. Leksand
3. Örebro
4. Timrå
5. Rögle
6. Karlskoga

Utomhusmatch mot leksingarna är något jag knappt vågar drömma om!
Kommentera

mattiaskarlgren:

Den där tabellen hade jag också tippat. det som talar för Leksand är att " vi " inte är favoriter nu och ingen tror på oss och vi kan spela mer avslappnat. Dock har vi tuffast tänkbara start men Örebro , Timrå och DIF...

Dif skall om dom får ordning på spelet bara vinna den där serien.

Kommentera

Har en go känsla av att detta tipset kan sitta.

1. Djurgården

2. Leksand

3. Örebro

4. Timrå

5. Rögle

6. Karlskoga

Egentligen känner jag väl nånstans att Djurgården och Timrå har fyra kedjor som håller Elitserieklass/hög allsvensk klass även om Timrå varit sådär iår. Men de allsvenska lagen har en eller max två riktigt bra kedjor medans deras två andra kedjor av hyfsad allsvensk klass. Dvs så tror jag väl egentligen inte att något av lagen kan mäta sig med Timrå eller Djurgården, men tittar man på de senaste åren så är det väldigt väldigt jämnt och är det något lag som ska kunna överraska så är det Leksand som iår inte alls varit favorittippat i AS utan kan slå lite under underläge.

Kommentera

Jag hoppas verkligen att Leksand går upp, för våran ekonomis bästa. Även magiska matcher såklart. 

Utomhusmatchen skulle bli utsåld om vi möter Leksand, helt klart!

Kommentera

Huge: Har verkligen Percy gnällt?

Vad jag har läst så är det bara det lilla kvinnliga könsorganet Klasen och den likadane Sylvegård som brölat och bjäbbat.

Förresten, är det nån som bryr sig???

Kommentera

mattias - 74: Lycka till i kvalserien!
Kommentera

Peja: Glöm läggmatch. Varför skulle Oskarshamn gå ut och lägga sig när dom har chansen att spela KS och få 5 nya hemmamatcher med förmodat utsåld ishall iaf mot Timrå och Djurgården?
Finns inte en vettig människa som tror på nån läggmatchteori.

Att Percy och övriga miffare är upprörda är en helt annan och fullt naturlig sak, konstigt vore det väl annars. Som du säger: dom gnäller nog mest på sig själva och tar ut det på Oskarshamn.

Har inte sett nåt från matchen men kan tänka mig att OIK:arna är lite övertända och att spelet då låser sig när ett desperatar Rögle som måste chansa lite och gå för vinst får utdelning.
Sen kan man förstå om OIK:arna lägger ner verksamheten vid ex 0-3 och när dom känner att det verkar kört därute.

Nu tycker jag att det ändå inte spelar nån större roll för intresset inför KS, Oskarshamn hade ändå blivit en slagpåse, men det hade iofs varit kul att få se Malmö där. Tror ändå att Rögle är det bästa laget av de fyra i förkvalet och isf har rättvisa ändå skipats på nåt sätt.
Kommentera

Huge:

Dom började ju spela dåligt när dom kände att dom inte hade nån chans på poäng Samtidigt så är det väl inget av de andra lagen som vill ha Malmö i KS? Tyvärr är den här typen av matcher vanliga.

Kommentera

mattias - 74:Klart att vi vill haupp Leksand. Hur skulle vi annars kunna spela ner dem i AS igen?
Kommentera

Huge: Men det var ju aningen suspekt... IKO:s keeper gjorde ju en riktigt bra match, trots 7 insläppta. Inte normalt. Inte för att jag tror att det var en läggmatch, men ändå. Lätt att förstå Malmös frustration, men likförbannat har de ju sig själva att skylla; de gjorde den sämsta grundserien av alla i förkvalserien (därför som de fick börja med 1p) och de torskade mot just IKO på hemmaplan. Med det laget som Malmö har borde de inte ens behöva spela förkvalserien för att komma till kvalserien.
Kommentera

« · 1482976 · »