70 Rodrigues:
Känns riktigt gott nu. Vilka killar, de visar en moral och vilja som lovar gott inför kvarten. Min Highland Park har aldrig smakat bättre :)
Grattis Brynäs, nu kör vi mot seger!
Vad säger ni nu alla dysterkvistar som yrade om KS och såg topp fyra som omöjligt?
Skål på er!! :-)
Skall erkännas att jag inte trodde på topp 4 efter de svaga matcherna mot Leksand och andra mindre bra insatser i januari. Men att Luleå vek ned sig kombinerat med att Brynäs ryckte upp sig rejält och visade grym moral nu på sluttampen gjorde det omöjliga möjligt.
Skål på dig med!
Har nu sett matchen två gånger och kan konstatera ett par saker.
Anfallsspelet. Idag är anfallsspelet riktigt bra. Vi får in pucken djupt, vinner mycket närkamper runt sargerna och kommer till en hel del riktigt bra chanser. Visst stundtals hålls vi utmed sargerna. Men vi får iaf till bra snurr i anfallszon.
Dock mattas det ut i tredje perioden men över tre perioder måste jag ändå säga att jag är mer än nöjd med anfallsspelet.
Försvarsspelet. Också det riktigt bra idag. Det ska sägas att Luleå var ruskigt dåliga under de två första perioderna. Kommer inte till några jättelägen, och de får inte till något ordentligt snurr i vår defensiva zon.
Tycker vi gör det enkelt och bra under långa stunder i egen zon. Allt som oftast har vi stora problem i egen zon och gör det väldigt svårt för oss.
Powerplay. Känns som att vi är på rätt väg. Dock måste jag säga att jag inte riktigt ser Ollas i den roll han spelade idag mestadels. Ollas ska absolut spela i ett PP men isåfall framför kassen alternativt bakom kassen. Men som spelfördelare är han väl iofs helt ok men tycker vi borde lasta allt på högerkant med Nordqvist eller i nästa läge tex Enterfeldt. De känns ändå som att vi är på väg mot något bra trots Gunde.
Tränarna. Nu behövde de inte göra allt för mycket idag då jag ändå tycker att vi var riktigt, riktigt bra under de två första perioderna. Men under vissa lägen i matcherna tycker jag att de gör lite "småfel". Varför inte matcha in en stekhet Brodin i PP, varför inte pumpa på lite extra med vår fjärdeformation när det går "stå" i vårt spel? Fjärdeformationen tycker jag gör det riktigt, riktigt bra idag.
Kvartsfinalen mot Färjestad. Nu har jag dålig koll på hur det ser ut statistiskt under året i inbördes matcher mot FBK men känslan jag har är att vi över fyra formationer samt målvakter är ett klart bättre och jämnare lag än FBK.
Jag kan vara pessimistisk när BIF spelar men jag har en väldigt skön känsla inför detta slutspel.
Guld? Nej det har vi inte lag till men jag är övertygad om att vi slår ut FBK iaf.
Redigerad kommentar
micke: Jag har ingen insyn så jag kan inte bedöma rykten om att han är klar för Jokerit eller inte, men det brykar finnas fok som vet sånt tidigt och det är väl inte helt otroligt att han försvinner efter prestationerna hos oss.
Tufft att hitta ersättare i så fall...
Intressant dock vad Sundlöv menade då han uttryckte sig som att Gunde inte kommer tillbaka mer den här säsongen... Felsägning, förhoppning om att Gunde kommer tillbaka om några år, eller en antydan om att han KAN stanna?
Mittzon:
Nu
Fått länk mailat t mig, alt går du in på mina sidor på brynas.se
KulaShaker:
Nån källa på Bertil...?
Fö ett svt-inslag
Kim Lundgren @kilu88 4 tim
Ändringar i 2 av 3 backpar
Bertil - Djoos Kilas - Jacobsson Sunken - Löf Persson-Westlund
Gilla!
Lite varning på Kilas o Jacob, de var jävligt svajiga i höstas...Hoppas Jacob har tagit petningen till sig o spelar enklare o snabbare o inte letar big hits så förbannat...Men hans muskler behövs verkligen i slutspelet...
Brynäsgubbe:
Biljetter införskaffat t denna söndag o lördag i Karlstad, klart sedan...
Huss: Ser inte alls bra ut på hemsidan. Tror på knappt 6000 på söndag.
Levande Sittplats är förövrigt ett skämt.
Djoos inte med på träningen
Brodin av och Glenn efter. såg inte helt bra ut
ILLA!
Utan Djoos har vi ingen pp-back, Kilas tveksam o Bertil var medioker på den platsen...
Tycker det lutar åt att sätta en forward där isf...Scott, Ollas kanske...