Brynäs IF

727968 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011

« · 1358022 Till forumet

Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Dags att sätta igång spekulationerna om första kvarten.

Och den förste krönikören ger BIF lite extra tändvätska

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Kvartsfinal 1 Färjestads BK-Brynäs IF 8/3-2011
Även om många av er suttit och ondat på oss och önskat oss till KS i kväll så säger jag lycka till i slutspelet! FBK känns sämre än på många år och Brynäs kan överraska. Tänk 1999!
Kommentera

Om jag fick välja ett lag jag inte vill möte i en kvartsfinal så är det Färjestad. Självklart är det nu dessa vi får möte. Det kommer att bli otroligt tuffa matcher, det är trots allt 2:an mot 7:an som möts. Men jag tänker inte säga att det är omöjligt. Det här laget har visat att dom kan vinna mot samtliga lag i serien och är starka hemma. Kan man bara få igång flytet hemma och inte hamna under ett enormt tryck borta så tror jag att chansen finns. Jag säger att chansen är 20/80.
Kommentera

Okej.
Brynäs har alltså mött FBK i tre kvartsfinaler.
0-3 i serier och 0-10 i matcher,man kan säga att dom har ett liiiitet övertag.
Kommentera

Bissett19: Ja fast vi har näst flest SM-Guld så vi har en liten fördel.. Eller så enas vi om att det är historia och inte betyder ett skit ;-). Däremot har Färjestad en fördel mot oss i år eftersom dom är ett mycket bättre lag =).

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: NC filsofi med att nöta på dom bärande har ju visat sig inte hålla, när skadorna kommer. Eftersom Bif trupp är tunn, så märks det direkt.

I mina ögon ett svaghets tecken som är stooort hos en ledare, som inte i mer än en match vågat visa vem som bestämmer.

Ponera att Wännström, Larsson mfl hade fått en mera framträdande roller i serie lunken.
Vad det kan ha gjort för dom och deras självförtroende.

Nu kommer flera av dom att sättas på SVÅRT prov i heta slutspels matcher, kanske inte den mest optimala inskolningen.

Jag tror inte att vi kommer att lyckas knipa mer än 1 match tyvärr.
Deras fyra formationer är så pass mkt bättre rakt genom mot våra, dessutom så har vi inte några tunga spelare som kan hålla rent framför eget mål.
Kommentera

Lindström: När samtliga spelare varit tillgängliga tycker jag inte att Wännström visat tillräckligt för mer istid. Johan Larsson har väll fått mer och mer istid i takt med att hans spel växt. Dom senaste 15 matcherna har han nog topp 5 i istid bland Brynäs forwards.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lindström:

Jag hade köpt ditt resonemnang om skadorna hade varit förslitningskador,men så är ju inte fallet.
Basse-Får en ful tackling
Dacke-Åker också på en tackling
Svedberg-fick väl också en smäll?
LJ-Puck på mun
Kahna-Puck på mun
Jonte C-Puck på mun

Det är välegentligen bara Nordans skada som kan tillskrivas förslitningskada pga för hårt matchande?

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Så Hansen har vart bättre än Larsson i 40 omgångar? Är det så man ska tolka ditt svar?

Rödin var totalt oduglig i +5 matcher men hade sina 18 min VARFÖR?

Ska jag forstätta ta fram konstiga beslut som NC har tagit?

Bara att se på Hardy, leverera VARJE byte eller du ställs åt sidan. Deras bästa spelare under dom sista 20 matcherna har varit ungtupparna.
Vilka tror du kommer att bidra mest i slutspelet?
Brodin
Kempe
Cehlin
Zibanejad

Eller

Larsson
Rohdin
Wännström
Järnkrok
Kommentera

Lindström: Du har så rätt. Czarnecki är en pajas. Och det ska bli så skönt att se han kliva ut ur brynäs båset. Tyvärr ser det ut som att nästa pajas kliver in.
Kommentera

Bissett19: Kvittar väl om man så får en puck i nyllet eller om man sliter ut sig?
Tränarens jobb är väl att balansera truppen?
Alla ES lagen har väl ungefär lika många spelare att tillgå.

Vilket gör att man måste få ut max av VARJE även när man åker på skador.

Sen att en Dif spelare kan köra på våran målis, & flinades ta sig därifrån för egen maskin gör att man bara vill gråta.
Undra vad som hade hänt om Silver hade kört på Mark in the park å fått han skadad resten av året?
Kommentera

Lindström: Nja nu spelade ju inte Johan Larsson under hösten så det är klart att Hansen var bäst då. Men jag tycker du jämför äpplen med päron i den jämförelsen. Jag tycker som du att Rödin kanske spelat lite för mycket, men jag har svårt att se något givet alternativ.
Sen väljer du att vinkla spelarna du tar upp.
Jag tycker att Silfverberg, Järnkrok, Larsson och Ekholm har haft och kommer ha större roller i Brynäs än dom spelare du tar upp kommer att ha i Djurgården.
Kommentera

Lindström:

"Bara att se på Hardy, leverera VARJE byte eller du ställs åt sidan."

Gäller tydligen inte Widing då,han gjorde väl 2-3 mål under hösten men hade maximalt med istid.
Kommentera

Lindström:

Men har du någon statistik på att Brynäs bärande spelare har mer istid än t e x Djurgårdens som du verkar avdyrka by the way?
Kommentera

Bissett19: Widing har lirat i tredje väldigt mycket så är väl inte helt sant.
Kommentera

Bissett19: Avdyrkar?
Att spelare som Hansen fått all den tiden han haft i 1á linan gör ju att man bara vill skratta.
Viss skillnad kanske med att man vill få igång Widing mot Hansen?
Eller tycker du att dom är lika bra anfalls spelare och avslutare oxå?

Tror du Hansen å Widing har samma lön?
Tror du Hansen skulle platsa i Dif?
Tror du Hansen skulle våga såsa runt under Hardy?

"statistik på att Brynäs bärande spelare har mer istid än t e x Djurgårdens"
Inte alls men Hardy ser åtminstånde under matchen vilka som har en bra dag och vilka som ska ställas åt sidan.
Vilket NC inte riktigt har förstått, att bara för man -99 var en fena på allt så kanske man inte är det idag.
Kommentera

Gurra88:

Det har han kanske gjort,men snittar 15 min per match.
Enl Lindström så bänkas man om man inte levererar där,10 mål denna säsong...leverera??
Kommentera

Bissett19: Man kan ju förutom mål bidra.

Man får tacklas, undra om Hansen vet det?

Man får stå upp för sina lagkamrater undra om 99% i Bif har en aning om det?

Det är inte OK att låta en medspelare stå ensam mot fem motståndare när det är gruff, undra om NÅN i Bif vet det.

Men du vidhåller att Hansen är en bättre och viktigare spelare än Widing för resp lag?
Kommentera

Lindström:

Får man poäng i tabellen genom att tacklas?

Marcus Krüger leder DIF:s poängliga,han har gjort 6 mål,Mads Hansen 7;)
Jag tycker Mads Hansen är en färglös spelare,som inte bidrar med mycket.

"Men du vidhåller att Hansen är en bättre och viktigare spelare än Widing för resp lag?"
J
Hur lyckades du få till det i mitt inlägg.jag nämnde inte ens Hansen.
Tycker bara detta "Gräset är grönare på Djurgårdssidan" börjar gå övestyr.
Jag vet många Djurgårdare som är säsongare på Hovet som jublar över att Hardy äntligen bänkat Widing,men det tog 52 omgångar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Sett alldeles för lite matcher för att säga nått om de. men tycker nog att hans istid ligger i underkant mot vad man väntade när man värvade honom.
Kommentera

Bissett19: Åfan å NC 53 att bänka Rödin Å Dacke.
Så du menar även att NC är en bättre tränare än Hardy?
Kommentera

Lindström:

Nu försöker du lägga orden i mun på mej,det går jag inte på;)

Men du skriver att Hardy bänkar dom som inte levererar i varje byte,du verkar ha sett många Djurgårdsmatcher,varför tog det nästan 50 matcher innan Widde o Markus Nilsson petades??

Jag gillar Hardy,men jag tycker han börjar likna en sur gubbe.
En sån som Brynäs vill ha i båset nästa säsong(Harald)
Kommentera

Jag och Sundström är rätt bra kompisar och han berätta precis att han bara vilade en ljumske och han sa att det inte är några farligheter till på tisdag :)
Kommentera

Spinner vidare på Gurras mantra.

Niklas Czarnecki håller på Färjestad
Kommentera

Bissett19: Du behöver inte göra dig löjlig..

Men det är inte en helt främmande tankegång att CZ skulle vilja ha så bra förutsättningar som möjligt i sin framtida klubb..

Tror givetvis inte han lägger sig. men jag tror inte han går in med samma motivation. punkt
Kommentera

Gurra88: Tror givetvis inte han lägger sig. men jag tror inte han går in med samma motivation. punkt.

Där håller jag inte med dig. Han är yrkesman och gör allting för att gå vidare. Om Brynäs har ens en tanke på att han skall glida igenom kvarten så hade de plockat bort han redan.
Kommentera

Brynäs har sällan kännts så svala inför ett slutspel. För en månad sen Var känslan helt annorlunda. Med den formen skulle vi gått in i slutspelet och ägt...

Nu kanske vi får "låna" nån match om vi har tur...
Kommentera

Lindström: Du är så full av %&&1 att man nästan kräks när man läser dina inlägg. Stå uppbakom Brynäs och Brynäs tränare i stället för att kasta okunnig negativ kritik på dem. Du beter dig som en pajas.
Fan det är slutspelsdax, ha kul i stället för att leta fel och brister i allt vad NC tar sig för. han har lotsat en trupp som var totalsågad innan säsongen till slutspel, truppen är dessutom näst billigast i serien så NC borde fan redan innan kvarten få kvittera ut en bragdmedalj.
Kommentera

Mot semifinal!

Det står i dagens Gefle Dagblad att alla spelare, förutom Dackell, är tillbaka till kvartsfinalen - vilket även då innebär att Svedberg kan lira, härligt!
Kommentera

Anders Berg: Det är väldigt goda nyheter. Förhoppningsvis kan de ge laget en boost. Jag är osäker på om våra unga killar pallar trycket. Dels tätt matchande och dels den mentala biten. Att orka stå emot Kåberg och Axelssons ibland fula tilltag. En ung spelare ge lätt igen efter en tackling eller nån eftersläng och drar på sig utvisningar. Sånt måste undvikas till varje pris.

Man får även sätta sig ner och hitta ett sätt att få hål på ES bästa BP.
Är Svedberg i form eller har han halkat efter så han ligger på en nivå som han hade i början av serien..I Så fall är Greiss att föredra.

Mitt tips 4-1 i matcher. FBK vinner de 3 första sedan vinner Brynäs hemma i sin sista hemmamatch för säsongen.
Kommentera

70 Rodrigues: Historia..
Kommentera

GävleLasse: Japp, tråkig historia ;-)
Kommentera

arnio: Torka tårarna, vad gör dig så kunning fö?
Förstår att du har NC idolbild ovan din säng.

Man kräks av dina inlägg och rövslickeri, för enligt dig så har ju klubben vart ledande sen -99.

Jävligt synd att du inte fattar att vinna kvalserien inte är lika bra som att vinna SM guld.

Men sitt och tråna efter NC, mannen som körde Hansen, SUPER MADS i 1á linan å i PP i +25 matcher!!

Jobbigt för dig nu va då du kommer att få byta lag för att få följa din idol.

Få se hur Bif klarar sig i ett slutspel när dom inte ens kan stå upp i serielunken för sin målvakt som blir överkörd.

Förstår att du är lättledd, för man ska ju ställa upp på all idioti Bif tar för sig oavsätt hur korkat det är.

För då är man en RIKTIG Bif supporter.
(oj vad det har för klubben frammåt)
Kommentera

70 Rodrigues: Sant.. Men man kan inte kolla på historian. Med tanke på vilken position FBK och Brynäs har haft under den senaste 10-årsperioden. FBK har varit ett topplag medans Brynäs i princip kämpat för sin existens.

Vad FBK gjorde för en massa år sedan kan de knappast dra nytta av under den här matchserien. Vi får se hur det ser ut i första matchen på tisdag. Brynäs får tillbaka en del spelare vilket borde höja kapaciteten rejält.

Det vore Grymt kul om man lyckades vinna i Karlstad... Att få läsa alla kappvändande krönikörer på Expressen och AB
Kommentera

GävleLasse: För Brynäs skull så får vi hoppas att de skadade spelarna inte tappat allför mycket i form??
Kommentera

70 Rodrigues: "Hoppsan!!!"

-Jo men inte helt galet ändå...

Naturligtvis vill Cz vinna. Naturligtvis kommer han att gå för seger. Inte tu tal om det.

Men!

Vad händer när slutspelspulsen stiger till kokounkten? När hatkänslorna frodas och de hårda orden börjar hagla? Kommer han då visa full vinnarskalle och stå bakom sitt lag till 100% och samtidigt riskera impopularitet hos motståndarlägret och dess supportrar och organisation...?

- Mera tveksamt!

Tror faktiskt lagets chanser i slutspelet skulle öka med ngn annan vid rodret...
Kommentera

bradberry: Du har så rätt. Men det vägrar folk här inne att inse.. kommer knappast se czarnecki gå in och slå klubban i isen.. Alternativt gå ut och råsåga en spelare han kommer att styra över kommande säsong..

Plocka bort den dåren direkt
Kommentera

70 Rodrigues: Jag förstår vart du vill komma. Men som det känns så var Kahnberg på uppgång. Nordan på nedåtgående Lauritz hade fått upp farten.

Det jag menar är att De spelare som varit borta mer eller mindre länge inte skall ha tappat mer form än den de hade när de gik sönder.
Kommentera

GävleLasse: För ska vi ha någon chans så krävs det att dom flesta för att inte säga är på topp.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: jag håller nog fan med Abrahamsson jag tycker NC har skitit i det blå skåpet! Sparka honom och in med Bäcklin tillsammans med dom ass som vi har nu + Dackell!
Kommentera

bradberry: Jag kan hålla med dig till viss del. Jag ser inget fel i att plocka bort CZ på grund av att han ändå skall lämna och att man på så vis visar för allt och alla att man är färdig med honom.

Men att ta bort honom med motiveringen att han medvetet skulle förstöra chanserna tror jag inte att det gynnar nån. Möjligtvis Gurra.

Att han skulle undvika att skälla, gnälla och hålla på i media på FBK hoppas jag att vi slipper se överhuvetaget.

Brynäs chanser att vinna den här matchserien handlar i första hand om att FOUSERA på uppgiften på isen. Använda precis allt man kan för att SPARA energi mellan matcherna. Att lägga energi på att grina i media över "den där fula armbågstacklingen" eller tveksamma domslut gynnar INTE Brynäs.

Håll käft, spela hockey som gudar är vad som gäller.

Som Mårts skulle säga. Varje spelare måste ta personligt rekord i varje byte i varje match för att man skall kunna ro hem det här.
Kommentera

70 Rodrigues: Givetvis... Det är förutsättningen som Sundlöv gav laget under säsongen när han byggde laget. Samma gäller för CZ vars uppgift har varit att pricka en formtopp till slutspelet.

Det som kan vara en väldigt smal och tunn räddningsplanka är att FBK haft en i det närmaste hysteriskt bra form sedan senaste landslagsuppehållet. Kommer de att kunna behålla den formen eller kommer de att dala?

Man borde alltså inte såga laget förrän man sett hur det ser ut på isen. Men visst, all rim och reson säger ju att FBK inte kommer att dala så pass mycket i form att det kommer Brynäs till gagn i den här matchserien.

Så det får bli:

Fuck you Jooboo, I'll do it myself!
Kommentera

GävleLasse:

Sätt Granis som ett frimärke på Dick Axelsson,får man Dicken ur balans då har man vunnit mycket mot FBK.
Jag tror Brynäs få oömma spelare som Granis,Sundström,Andersén och Sunken blir väl så viktiga som dom mera kreativa spelarna.

Men allt annat än FBK till semi vore ju en megaskräll.
Kommentera

Bissett19: Ja det tror jag kan vara ett vinnande koncept. Vi får även hoppas att Salak dippar rejält,. Han har ju visat sig vara väldigt ojämn. Har han bra form så får man störa honom.

Men efter att ha sett Brynäs spela de sista 3-4 matcherna så tycker jag att man skjuter allt mindre. Mer skott på mål, skym Salak och få till skitmål. Alla kassar måste inte vara highligtsämne.
Kommentera

70 Rodrigues: Abrahamsson har naturligtvis helt rätt, är det så att CZ är klar för FBK ska han ha en fet känga i arslet redan nu! Ingen har nåt att förlora på det!
Kommentera

Bissett19: Helt rätt, punktmarkera Kuk Axelsson så är mycket vunnet. Han har en tendens till att tappa fattningen när det går emot lite. Sen måste Granis ta fighten med Kåberg också, inte tillåta honom att åka runt och vara ful. Mycket som måste till för att vi ens ska kunna sno en match!
Kommentera

Lindström:" arnio: Torka tårarna, vad gör dig så kunning fö?
Förstår att du har NC idolbild ovan din säng.

Man kräks av dina inlägg och rövslickeri, för enligt dig så har ju klubben vart ledande sen -99.

Jävligt synd att du inte fattar att vinna kvalserien inte är lika bra som att vinna SM guld.

Men sitt och tråna efter NC, mannen som körde Hansen, SUPER MADS i 1á linan å i PP i +25 matcher!!

Jobbigt för dig nu va då du kommer att få byta lag för att få följa din idol.

Få se hur Bif klarar sig i ett slutspel när dom inte ens kan stå upp i serielunken för sin målvakt som blir överkörd.

Förstår att du är lättledd, för man ska ju ställa upp på all idioti Bif tar för sig oavsätt hur korkat det är."

Hm. Undrar hur sjutton FBK kan vara intresserade av NC om han nu är så kass. Men du vet förstås bäst. Byta lag, jag? Nä. jag älskar mitt Brynäs och hånar varken spelare eller tränare som vissa andra.
Kommentera

« · 1358022