1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733273 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
GävleLasse: "Brynäs på Galne Gunnar och Överskottsbolaget ;)"

Sundlöf har sett i Ullared också. Snart även på Myrorna!

58Ollie: Frölunda hade ju inget att spela för, det hade visserligen inte SSK heller men från matcher som inte gäller något så kan man inte dra några slutsatser.

58Ollie: "jag tycker dom är sketet köplag"

Ja, och Brynäs har ju inte värvat ihop sitt lag...Skillnaden ligger i att Frölunda samlar på BRA spelare, Brynäs köper det som reas ut.

En liknelse: Frölunda handlar på NK och Brynäs på Galne Gunnar och Överskottsbolaget ;)

GävleLasse: Det är väll antagligen så att nästan alla Timråiter röstar på Sanny även fast de vet att han inte förtjänar priset (eller vad det nu är),så många av de här omröstningarna går helt enkelt ut på vilket lag som har flest suppoters. Annars skulle nog inte Brynäs ligga före Frölunda på expressens omröstning om vilket av lagen som tar sig till semi.

Metal Guru: Är det några som skall rösta om fairplaypriset så är det ju de närmast berörda, spelare, domare och ledare... inga andra då det verkar som att folk inte drar sig för fusk bara för att det egna lagets spelare skall vinna.

i denna "omröstning" så ligger Niklas Andersson 10a, då Dacke ligger på en 4e plats..

fan, nu tar vi och slår ut dom här fiskluktande snuspellarna!
jag gillar INTE frölunda, jag tycker dom är sketet köplag.. jag tror, nej, jag är övertygad att Boorks manskap kan trycka undan detta äckliga köplag.
notera att SSK vann över VF i sista omgången i seriespelet, mkt svagt av göteborgarna

Forza Brynäs!

GävleLasse: Möjligt. Ingenting att bråka om heller iofs eftersom jag inte har lagt fler än 1 röst per dag, bara spånade lite om möjligheterna att fuska.

Metal Guru: Konstigt ändå att Djurgården leder då. Dom brukar ju inte ligga så bra till i andra omröstningar.

Malmen: Visst, Sanny ÄR inte en värdig vinnare men det befogar fortfarande inte att fuska för att förhindra detta. Att vinna genom fusk oavsett vad det gäller är fel. Det finns inga genvägar, så enkelt är det.

Malmen:
Citerar mig själv i Timrå-boken imorse:
"Omröstningen i sig är überfånig. Den visar exakt hur fördelningen av lagsympatierna på de som röstat fördelar sig - och just "nada" om fair play."

Det gäller även här.

mok: I och för sig så kanske många skulle strunta i att rösta helt och hållet om man måste fylla i sin Emailadress.

mok: Har man egen domän och använder en e-mailadress som catch-all är det bara att skriva vadsomhelst@domän.com och det kommer ändå till samma e-mailadress ifall man behöver bekräfta. Då kan man lätt lägga 1000 röster om man bara orkar ;)

GävleLasse: Jag håller med dig helt UTOM när det handlar om just fair play för Sanny Lindström vet inte innebörden av ordet. Det är okej om nästan vem som helst vinner bara inte han.

Malmen: IP adresser e uteslutet men Email borde man behöva regga sej med och rösta men visst kan du ha flera Email adresser men det blir aningen jobbigare då. Nu kan du säkerligen dänga in 100 röster på kort tid... men skaffa 100 Email adresser tar tid :)

Malmen: Äh... inser du inte hur jävla fel ute du är. Det är ALDRIG befogat att fuska. I så fall så är ju doping helt OK det med. Våran skidåkare är en mer värdig vinnare så då är det OK om han dopar sig lite.

LÄGG NER!

Malmen: Men hur många orkar hålla på så då? Det skulle i alla fall bli mycket bättre tror jag.

brynasaren: menar om den somv inner denna omröstningen vinner detta sk Fair Play pris.... vem kommer då ta det seriöst som vet det går o fuska så. Jaja nån blir la glad kanske iaf :)

mok:
Om det är någon som kan proppa rejält är det Kupan...

mok: Ja det är det jag menar: e-mailadress, ip-adress eller vad som helst men det går alltid att skaffa ny e-mailadress, ip-adress och liknande hela tiden så det går att fuska ändå.

mok: Ja, så att det blir mycket jobbigare för de som håller på.

brynasaren: Tv4a hade ju tidigare liknande omröstningar men dom lade ner dom för vem kan ta vinnaren seriöst när det bara är fusk. Men man kan ju försvåra det genom att man måste ange Email adress etc så blir det iaf jobbigare.

Malmen: Men då går det ju inte....

brynasaren: Klart det gör men det går alltid att ta sig runt det ändå.

mok: Håller med, går det inte att göra på nått sätt så det inte går att fuska?

GävleLasse: Fuska och fuska Dackell är en betydligt mer värdig vinnare och då är det helt OK att fuska.

brynasaren: Så tröttsamt med sådanna omröstningar som går o fuska i när det skall röstas fram sådanna här saker. O tröttsammare med folk som orkar hålla på o fuskrösta fram sina egna....

Malmen: Jo men om man tar bort cookies och uppdaterar så står det igen "klicka här om du vill ge Andreas en röst"

Malmen: Så du tycker att det är OK att vinna "Fairplay" priset genom att fuska? I så fall så är Sanny en lika värdig vinnare som någon annan nominerad.

rackham: Ja visst e det så men det gäller ju o proppa dom rejält isåfall... men vi proppar Sjödin sen har ni inget kvar haha :)

brynasaren: Står det inte att man bara får rösta en gång per dag då?

mok:

Säg så här:
För varje propp blir det lite mindre jobbigt.
En rätt motivationshöjande taktik om du frågar mig :-)

Malmen: Jag är inte säker på att det funkar men det brukar göra det:P

brynasaren: Du menar tömma cookies? Trodde inte det skulle fungera? Är du säker på att det gör det? Isf kan jag garantera dig att han kommer vinna ;)

Malmen: Klart jag har röstat på Dacke, men det blir lite missivsande eftersom det går att rösta hur många gånger som helst per dag. Det är bara att ändra på några saker.

Malmen: ja visst är Västra Frölunda en egen postort men det är ju en dock en stadsdel i Göteborg.

mok: Det är en egen postort.

brynasaren: Ja, bra det. Rösta på Dacke också om du inte gjort det. En gång per dag gärna om möjlighet finns så inte Sanny Ovårdad vinner.

Malmen: Hur menar du att Västra Frölunda inte tillhör Göteborg?

mok: Ja med tanke på hur många dysterkvistar vi har så... men det är kul att se att många har blivit allt mer positiva till sitt lag.

Malmen: ja och på expressen.se hade fler tippat på Brynäs också (i alla fall för någon timme sedan).

Malmen: Nu vill jag inte försvara hans korkade inlägg för tycker det var patetiskt :)

Och att där jag jobbar tillhör inte Västra Frölunda Göteborg.

Malmen: Underligt att 80% röstar att Brynäs skall slå Frölunda... på Brynös hemsida :)

mok: "Att ni ens orkar bry er om erat lilla lag från landet...."

Tanken var att peka på att Göteborg inte är någon metropol heller.

Malmen: Förstod inte din tanke med ditt inlägg :)

brynasaren: På brynas.se hade vi nyss 79,4% av rösterna för att Brynäs går vidare till semifinal.

moreten: Och då brukar det ju skrivas ännu mer en vad det görs nu. Vi brukar ju ligga på ca 250 på den listan du visar.

Ytterbom:
Dålig fart??

MEST AKTIVA GB

Brynäs IF (138)
MoDo Hockey (99)
Timrå IK (44)
Frölunda Indians (29)
Mora IK (26)

Ytterbom: Ja och Göteborg är ju en såå stooor stad och Sverige är ett såå stooort och betydelsefullt land och Västra Frölunda tillhör ju Göteborg postort (inte).

Ytterbom: Är inte alla gästböcker det?

« · 686213 · »