1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446517 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda

Sv: Kvartsfinal 1:7 | Brynäs IF - Frölunda
Lunkan: "Substitutet får bli olearys och en pilsner för varje BIF mål."

Då får du gå hem nykter :-P För du blir väl inte full på en till två öl?

GävleLasse: nope norska

Vi får inte glömma bort att Salo har varit på dekis i många år nu..!

Blir det nått uppträdande av galanta damer på scenen ikväll så har jag en jäkligt bra sittplats!

mok: "Lappjävlarna"?? Borde inte frölunda spela i den danska ligan?

65selander: hahaha så är det ju :) Men likväl har vi 19 matcher innan det. Tror det var grymt bra att ni vann den matchen så inte Frölunda tar för lätt på uppgiften vilket jag inte tror dom gör i vilket fall visserligen,.

mok: Hade 19 raka. Det är vi som har segersviten på 1 match :-))

Gusten: 1 seger ja... men vi har 19 mot lappjävlarna.

Metal Guru: Vad fan är 19 raka? Vi har ju en rak seger mot sillstryparna!

Pulsen börjar stegra nu jävlar i min själ! Första målet är fanimej viktigare än nånsin ikväll. Nej nu blir det att ställa pilsnern på kylning och börja knapra sköldkörtelmedicin så inte struman får övertaget av all spänning.

HF:
En fluga gör ingen sommar. Jag tror att det hade varit bättre för er att möta HV i kvarten.

65selander:

Imponerande många som har haft den där trasan på sig. Men än har du inte lyckats lura på mig den. :-)

Nästa säsong kommer ni stå dåligt till. Vi har sittplats snett ovanför bortastå, så du kommer få rätt mycket popcorn i nacken. Men bara du, Selander.

Brynäs IF - Frölunda HC
HD Marcus Vinnerborg, Ljungby
LM Peter Lyth, Tullinge
LM Daniel Winge, Björkling

65selander: Jo jag är sugen men jobbet sätter käppar i hjulet idag tyvärr. Substitutet får bli olearys och en pilsner för varje BIF mål.

Lunkan: Eftersom Brynäsmatchen går på Canal+ Sport så visas den garanterat. Annars så går supporterbussen 1530 från Cityterminalen :-)

Nån som vet om det är någon Olearys i sthlm som sänder kvällens batalj?

65selander: Frölunda har allt att förlora, Brynäs allt att vinna...

Men man är ju realist. Kan brynäs vinna nån match så är jag mer än nöjd...

GävleLasse: Det behövs nog mer än ett mirakel men 1 match kan vi nog vinna iaf och den kommer i kväll. Om vi skulle vinna så får väl kvällstidningarna hybris :-))

Poffa: 
Lite OT:Det var ju den nye supporterpolisen vi fick skjuts med och sedan så har man tumme med eran nya säkerhetsansvarige för den nya Arenan också. Snacka om att ha slagläge inför nästa säsong :-)

Poffa: Även solen har ju fläckar... ;)

Nej, man måste vara realist och inse att det skall till ett smärre mirakel om Brynäs skall kunna rubba Frölunda över en matchserie på 7 matcher.

Men jag tycker att detta är en otroligt bra värdemätare för att se hur pass långt efter Brynäs är. Detta blir otroligt nyttigt för lagbygget till nästa säsong.

GävleLasse:

Enda skillnaden var att då var det Lasse Anrell och Wennerholm som skrev det. Inte jag. Nu är det tvärtom, och som Selander vet så har jag ju alltid rätt.

65selander:

Nä, det är inte alla som kan smita från sitt jobb hur som helst. Till skillnad från dig då, som (o)jobbar i Hans Majestäts hemliga tjänst. ;-)

Tyvärr tror jag nog att Frölunda kommer klara av det här rätt snabbt. Personligen hade jag ju tyckt det varit roligt om ni gått vidare, då hade du kunnat åka polisbil i Övik igen. :-)

65selander: Jo att störa Frölunda 1a kejda måste man göra för att få Frölunda ur balans men dock glöm inte att våran 2a och 3e kedja kan dom med :)

Poffa: Så där lät det när den skyhöga favoriten Modo skulle leka hem guldet -99

Poffa: Du är bara avundsjuk för att inte ni fick åka till Göteborg.. Just ja ni åker ju ingenstans ;-)

Självklart så är Frölunda inte spelbart om dom skall vinna kvarten men Boork har nog något jävelskap på lut iaf. Tror stenhårt på seger i kväll.

Stör ut Frölundas 1:a så kan det gå vägen.

Lunkan:

Ja, jag förstår att du hoppas på det. Då kanske ni kan få en match, i alla fall.

Poffa: Hoppas frölundaspelarna har samma inställning!

65selander:

Äääh, ni blir ändå slagna i alla lägen. Frölunda kommer använda er som träningskoner inför semifinalen. :-)

Poffa: Det har vi, till skillnad mot er så ger vi inte upp i förväg.

Bättre att slå i underläge än typ tappa ett givet guld :-)

65selander:

Hade det inte varit bättre om ni haft en vinstchans?

Solen skiner i Stockholm och det är lite bitigt ute. Tröjan är kemtvättad, färdkosten är kall och det är slutspel. Kan det bli bättre?

Senaste slutspelet missade jag eftersom jag var i Italien och det jag sista jag kommer ihåg var att jag fick ett SMS från polarn "JÄVLA ASPUND"

Nu börgar man bli riktigt laddad, har precis värmt upp med 5e SM-finalen från 1999 och längtar som bara den tills i morn. Någon som har koll på biljettläget? Är det fullt nu? Blir det inte fullt är det ju pinsamt.

lillovechkin: Vi har faktiskt plus på Frölunda i slutspelsstatistiken, 9-7 till Brynäs :-)

Vem faan bryr sig om VF har spöat oss 19 gånger i streck!!!

Nu e det slutspel!!
Allt kan hända

wap.hockeysnack.com
Tony:Boorken är ju ett geni/Boorkason

Bissett19: Man vet aldrig med Boorken!!

70 Rodrigues: Tipset är att bägge sitter.

wap.hockeysnack.com
Tony:Låter väl inte oroväckande,det borde väl vara så att Örat o Niklas blir sjunde o åttonde back!

Malmen: Öhrstedt och Andersson tränade ihop idag, lite oroväckande!!

58Ollie: Det var en skitsak men han menade att du skulle rikta meddelandet till mig... så..

Malmen: ni har bara vunnit klart i en match, det var den som vart 1-5, dom andra två har varit jämna, och vi vann senast! så nu är vi på krigsstigen igen!
58Ollie @ Gävle Idag kl. 15:58

Malmen: jamen frölunda har bara varit dominanta i en matche, den som vart 1-5.. alla andra har Brynäs hängt med bra, förutom senaste, då vi var dominanta

58Ollie: Jo men du skrev att "ni" har bara vunnit klart i en match... vi är ju Brynäs.

Malmen: ja, är vi inte det då?

58Ollie: "ni har bara vunnit klart i en match, det var den som vart 1-5, dom andra två har varit jämna, och vi vann senast! så nu är vi på krigsstigen igen!"

Jag som trodde vi var på samma sida ;)

65selander: haha... ja jag vet vi är på väg till sandlådenivå. Men för att svara på din fråga så var jag nog inte född. Föddes i April 80

AD: Jag är ledsen men Modo känns som laget som kommer överraska i år. Dom slår iaf ut Färjestad.

FreddanVF: Vi spöade er i finalen -80 men du kanske inte var född då ;-)

FreddanVF: och vem bryr sig om ni vunnit NITTON gånger? nu är det slutspel, helt andra förutsättningar. Samtidigt som ni aldrig vunnit över hos i våran form som vi har just nu.

Nej jag tror inte vi vinner mot er med fyra raka, men är det något lag som kan skrälla i kvartsfinalen så är det vi känns det som.

FreddanVF: än så länge endast en
men det är en mer än de senaste 5 åren

Malmen: haha och vem bryr sig om ni vunnit EN gång?

Malmen: ni har bara vunnit klart i en match, det var den som vart 1-5, dom andra två har varit jämna, och vi vann senast! så nu är vi på krigsstigen igen!

FreddanVF: Och vem bryr sig? Vi vann senast och ni har bara vunnit över det här laget 3 gånger.

« · 687221 · »