Brynäs IF

727751 inlägg · 7961 ämnen

Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

« · 1361480 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Treklövern1912: Det finns ju en mening i Holtets citat som tyder på att han inte alls är så ångerfull:

"Det är klart att det är jobbigt och jag hoppas verkligen att han kommer tillbaka rätt så snabbt" RÄTT SÅ snabbt. Typ lagom tills matchserien är över. Viss reservation på at han är norrman och inte kan språket.

Som relativt opartisk åskådare så kan jag bara säga att jag hoppas på minst 3 matcher på både Axelsson och Holtet. Vidare så hoppas jag numera att ni slår ut detta patetiska lag av filmande, tjuvsmällande fjollor.

Grattis till kvällens seger Brynäs!
Kommentera

Treklövern1912:

Vi är rökta.
Kommentera

Treklövern1912: Ne mök oxå :)
Kommentera

sylf: Undrar om de inte hade också sina fältflaskorna med sig ;-) Det luktade inte bara ärtsoppa.

Redigerad kommentar

Kommentera

Treklövern1912: 1000 militärer på ståplats plus gratis ärtsoppa utanför:-)
Kommentera

sylf: Det var ganska bra stämning i hallen också när I 14 var sponsor.
Kommentera

Lindström: Dom skall spela bara shorthanded :-)
Kommentera

Treklövern1912: Enarmade bandit linan!!
Vilket namn =)
Kommentera

Lindström: Sätt in Dackell och Sandin i samma kedja ;-)
Kommentera

tompap71: "Död åt norskjäveln!!!!!!!!!!!!"ägen. Engå på knä!! jävla massa hån, personliga påhopp, ALLT, kan få hela laget att

För en annan, som var med redan när det begav sig på 80 talet:-)

I den 2:a finalen så crosscheckade Anders Broström, då ansedd som Sveriges störste och tuffaste(?) spelare Janne Kock i ryggen i scandinavium. När han vid nästa besök i Gavlerinken blev totalt hånad och utbuad sket han nästan på sig, blev aldrig sig själv efter den incidenten och Brynäs håvade in sitt 10:e SM-Guld. Hoppas nu för allt smör i småland att dagens ungdom har samma stake som de hade då, då kan det här gå vägen!
Kommentera

erik_m: För att han är handskadad och har minst tre veckor till med skena innans han får ta av den.
Kommentera

Måste tillägga att det är fullständigt pinsamt hur Färjestadsspelarna kastar sig och filmar. Granström hade helt rätt i sitt "Italienska fotbollsspelare" uttalande. 

Domarna måste fan städa bort sånt där fjollbeteende, herregud!

Domarna var för övrigt kassa ikväll, tycker jag.

Kommentera

Man kan då inte anklaga FBK:s webredaktör att vara opartisk iallafall! Kolla vad han anser om Holtets tackling samt att Bastiansen (!) får sin klubba avslagen innan Brynäs avgörande... Vems klubba är det som går av egentligen?
Kommentera

Varför plockar dom inte hem Emil Sandin från Mora?
Kommentera

Lunkan: Ja, finns väl få gånger som ramsan "Bonde söker fru på bortastå" passar som på måndag....
Kommentera

Bissett19: kan bara hålla med, skönt med nån som är förstående, hata fbk (starkt ord ogilla då.:-))
Kommentera

Lunkan:

Inte lätt att skriva när Erik(tjugo8) kör som en kratta?=)
Kommentera

Fy fan vad stolt jag är över Brynäs idag! Det var ingen välspelad match men det var en grym kämpainsats från samtliga! Vi fick se fysiskt spel och vilja helt enkelt.

Granis var kung idag, så här ska han jämt spela. Han var i ansiktet på Dick Axelsson hela matchen och det märktes att Axelsson inte alls kom in i matchen. Målet han gjorde var väl det enda positiva han bidrog med, sett med FBK ögon. Jag tycker dessutom att Greiss ska ta det skottet!

Kahnberg är en stor favorit hos mig och som jag har sagt förut så vill jag verkligen ha kvar honom. Han var också kanon ikväll.

Men alla i laget förtjänar beröm för kämpainsatsen och viljan! Jävligt kul att se.

Kommentera

Lunkan: lite fel där men ni hajjar vad jag menar...
Kommentera

Bissett19:

Död åt norskjäveln!!!!!!!!!!!!
Kommentera

Treklövern1912: publik ja då är man snäll en samling idioter är närmare sanningen. Inte en av motsatt kön man inte skulle hellre skulle bita armen av sig än väcka.......
Kommentera

Hescores: Bara varit en axel ur led? En axel som slagits ur led kräver nog en hel del rehab innan den är redo att ge sig ut i nya närkamper.
Kommentera

tompap71:

Faaaaaaan.
"Kaotiska scener vid omklädningsrummet efteråt - Järnkrok åkte direkt till akuten med ambulans. Säsongen är över. Och polis förhörde spelarna om fansattacken."
Kommentera

tompap71: Någon som vet när Nordan är tillbaka? Han behövs.
Kommentera

Grattis till segern, riktigt stark insats att vinna trots jobbiga mål emot er.
Kommentera

Bissett19:

Järnkrok borta resten av säsongen enligt Czarnecki :(

Calle körd till sjukhus...med ambulans.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan: Ja herregud! Jag har jobbat där i flera omgångar sen 90 talet, och är beredd att hålla med dig. Spelar ingen roll om du går ut på stan(korvmojjen) eller va fan du gör, där står det ett mongo!

Bara för Brynäs att höja nivån på mongobeteendet och sätta hårt mot hårt. Nu är det aööt eller inget som gäller, NU är det dom ska göra karriärens bästa match, NU är det dom ska överträffa sig själv, NU är det dom ska ha kul och gilla läget! NU JÄVLAR ÄR DET SLUTSPEL!!
Kommentera

Lunkan: Skulle säga att det finns inte så enögd publik någon annanstans. Är det inte frågan om cykloper.
Kommentera

Hescores:

Lät ju bra i sånt fall..bara hålla tummarna.
Kommentera

Hörde att CJ var ute på planen efter matchen och klappade om Granström. Nån som såg? Kan ju bara ha varit en axel ur led om vi har tur!
Kommentera

Treklövern1912: ja då har man varit i Karlstad för första och förhoppningsvis även sista gången Maken till inavel har man inte sett någon annanstans. Klacken består av 1000 mongos (Sorry alla riktiga mongolider bara ett uttryck) att kasta saker och försöka slå bif spelarna med flaggpinnar för att sedan varva upp Amazonen.
Kommentera

Bissett19: FBK spelade halvlojt, Brynäs gjorde en heroisk insats!!
Kommentera

70 Rodrigues: Bryter man ner det i smådelar så kan man konstatera att det är vedergällning som gäller på måndag. Nu är det bara för Brynäs att gå ut och spela likadant, vara ful, grisa och försöka skada deras bästa spelare. Inget annat gäller och det är deras chans till kvittering i matchserien.

FAN, vad jag saknar Dackell!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Halvlojt?

Brynäs visar karaktär ikväll,ett skadeskjutet lag,uträknade,buttfuckade av Rönnmark/Claesson och hämtar upp två underlägen.
Är grymt stolt över krigarinsatsen ikväll.

Brynäs PP är det bara att tacka,46,67 i kvarten so far..

Redigerad kommentar

Kommentera

Lesky:

Tycker det är värre med tacklingen på Järnkrok. Calee vänder om med huvudet mot sargen och har ingen aning om att dansbandsidioten kommer bakom. Solklart 5+20 anser jag!
Kommentera

Treklövern1912: Jag är skitglad när Brynäs vinner men jag kommer aldrig vara nöjd förens dom vinner GULD!!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Stundens allvar heter det. Spagettiben.
Kommentera

GävleLasse: T.o.m. Rönnkvist, han som fick stryk av oss 1999, tyckte att det borde ha varit matchstraff.
Kommentera

henke1: Bara att hoppas. Ollas skulle inte göra bort sig i Brynäs. En bonus är ju att Leksand blir av med en ledande spelare :)
Kommentera

Axelsson skulle haft matchstraff och avstängning 3 matcher. Sjukt att man skall kunna hämnas på det där sättet och riskera att invalidisera en annan spelare och BARA få 2+10. Fy fan för det - hoppas disciplinnämden gör sitt jobb och stänger av karln!
Kommentera

De missade jag?! Såg domaren eller nån funktionär detta?
Kommentera

Treklövern1912: Hahaha, nej det vågar de inte göra. HAde det varit en "känd buse" typ Jämtin eller nån annan förmåga så kanske men inte helylle FBK
Kommentera

GävleLasse: Hoppas de tittar på tacklingen och stänger av lutfisken.
Kommentera

« · 1361480 · »