Brynäs IF

726953 inlägg · 7960 ämnen

Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11

« · 1361610 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 3 Färjestads BK - Brynäs IF-12/3-11
Zzz: Kallar det för boarding.
Kommentera

Han tar för många skär så oavsett hur Järnkrok agerar så bryter han mot reglerna.
Hoppas man knätacklar sönder de där kärringarna som filmar i nästa match..rappa fingrarna av dom osv..lika bra för slå ut dom kommer inte vi inte FÅ göra av de som styr....att en domare så uppenbart blåser åt ett håll är äckligt att se..men de rövknullas ju av Loob
Kommentera

Treklövern1912: Nej verkligen inte =). Jag var också vansinnig när jag kollade på matchen men när man får se det i efterhand så tycker jag att det är en olycklig situation där Järnkrok är lite naiv. Men både Holtet och Axelsson kommer att häcklas frisk imorgon, det kan jag lova!
Kommentera

Zzz: Är du också från Karlstad :-)
Kommentera

Treklövern1912: Kolla igenom situationen igen och låtsas att det är Järnkrok som proppar Holtet och se om du tycker det är avstängning. Att Brynäs laget är förbannade är ju lika mycket taktik som sanning. I stort sätt alla tidningar kommenterar situationen att det är utvisning men inget matchstraff.
Kommentera

GävleLasse: Domarbasen Peter Andersson är från Karlstad. Tror t.o.m. att han och Perra jobbade på samma arbetsplats. Färjestadskopplingen är klar och karlstadbor är mycket "patriotiska" som t.ex. flaggstötaren i hallen. Peter Andersson har säkert påverkat starkt vid beslutet om det nu är så som det skrivs.
Det räcker inte att vi måste kämpa ner FBK vi har även domarna mot oss.
Kommentera

Thelemakos: Snälla du, inte vara ledsen för att du missade mello pga förlängningen...
Kommentera

GävleLasse: Helt rätt, nu är det bara att åka ut och se till att skada så mycket det går.
Kommentera

Thelemakos: Bor du i Karlstad?
Kommentera

Bissett19:

Smart av Brynässpelarna att skratta åt publiken när de åker av isen samtidigt som en av de kastar saker på hemmapubliken medan flera av de andra slår klubban i plexit för att håna.

T.om. 50+ männen som står bredvid spelargången och har så gjort på stå i ett antal år som annars är så lugna va rasande efter det beteendet.

Bra gjort, kan nog bli en fin serie framöver detta.
Kommentera

arnio: Ja, om du såg matchen, så insåg du nog hur jävla mycket hockey kahnberg har i sig. Om hjärnan din kopplar så långt, så kanske den även förstår hur totalt han misslyckats med kahnberg i år. Men jag är inte förvånad om det inte kopplar för dig.
Kommentera

Gurra88: "Haha.. så kahnberg blev kung på en dag. Det är CZ förbannade uppgift att få fram det ur honom.. Vilket han totalt misslyckades genom petningar m.m. CZ är en dåre, och tack GODE gud att cz är på väg långt bort"

Just det, kvalserietippade laget, tungt skadedrabbade vinner borta mot tvåan som har fullt lag, klart att Brynäs coach måst vara kass
Kommentera

GävleLasse: Brynäs rular! Nu ser det ljust ut. Fan va kul slutspel med Brynäs är! Härde jag jag någonting om 0-4 i matcher?

Jag lider med Järnkrok, Dacke, Nordqvist, Svedberg, Lauritzen...
Kommentera

arnio: Haha.. så kahnberg blev kung på en dag. Det är CZ förbannade uppgift att få fram det ur honom.. Vilket han totalt misslyckades genom petningar m.m. CZ är en dåre, och tack GODE gud att cz är på väg långt bort
Kommentera

Gurra88: "Säger det igen, som jag sagt hela jävla säsongen. Kahnberg är en av elitseriens absolut bästa. Synd att det tog 55 omgångar för polacken att inse det."

Eller för göteborgaren att visa det.
Kommentera

GävleLasse: Nej det är helt jävla sjukt. Hoppas dock på larsson som center på hans plats. väldigt intressant..Nordan får även några dagar till på sig att reparera sig
Kommentera

Gurra88: Holtet verkar klara sig... Hmm

Då är ribban lagd. Bara att sätta igår och mosa nyckelspelare i nästa match.
Kommentera

mattiaskarlgren: Tycker du har helt uppåt väggarna fel. Att inte Holtet får minst en tvåa är ju ett rent hån.

Falk kör en hård tackling, givetvis utvisning men att han är avstängd ytterligare för en lättare föresele än den som utspelade sig mot järnkrok är ju ett skämt.. Är det några som ska vara konsekventa så är det väl fan domarekåren och disciplinsnämnden.

Förstår upprörda miner här nere i jönköping.. Trots detta kan jag inte mer än älska att de är på väg ur slutspelet.:)

Säger det igen, som jag sagt hela jävla säsongen. Kahnberg är en av elitseriens absolut bästa. Synd att det tog 55 omgångar för polacken att inse det.
Kommentera

"När spelet började igen fick Anders Bastiansen klubban avslagen utan åtgärd innan Jonathan Granström kunde avgöra med ett direktskott. "

Det kan nog vara bland det roligaste jag nånsin läst! hahaha herregud, vilken match såg den tomten?
Kommentera

Orkar inte läsa igenom alla sidor här angående tacklingen på Järnkrok.

Bara en liten fundering.. Är det bara jag som tex tycker att Falks tackling på McNevin (tror jag det var) var fulare än Holtets på Järnkrok?

Man måste säga som så att Järnkrok vet och ser att Holtet kommer att komma i ryggen, alla spelare i ES i detta läge vet att det kommer att komma en tackling.
Det som dock är fult i detta läge är att Holtet tar flera skär och tacklar fult, och ger inte Järnkrok någon som helst chans att klara tacklingen hyfsat bra. Han är bara ute efter att skada Calle.
Calle böjer sig ner och ska man vara ärlig, tacklingen hade inte tagit lika illa om han inte gjort detta.

Men jag tycker ändå att Falks tackling där han tar ännu fler skär än Holtet och tacklar McNevin mot huvudet. McNevin har heller inte den blekaste aning om att Falk kommer, han ser honom aldrig.

Falks tackling är fulare än Holtet MEN båda tacklingarna är solklara matchstraff. Inget snack om saken.
Kommentera

Bissett19: Varför spräcka den bästa kedjan från igår??
Så här vill jag ha laget:

Ekholm-Clarke
Somervouri-Larsson-Silfverberg

Jonsson-Andersén
Kahnberg-Granström-Rödin

Bertilsson(OJ, vad han blivit bra!)-Sundqvist
Wännström-Hansen-Rensfeldt

Carlsson-Sundström-Rohdin

ps. kul att nc Ä-N-T-L-I-G-E-N ser att kahna ska vara på isen i PP!!! Bravo, det som jag och många andra sett långa månander i förväg! SUCK för polacken!
Kommentera

Bissett19: Granis och Kahnberg ska lira tillsammans så mycket det bara går i fortsättningen, härlig kemi idag!

Mongot i vit t-shirt borde sitta inspärrad, det är fan bland det värsta jag har sett i en hockeyarena!

Kommentera

Lyck: Jag är ganska säker på att någon av domarna såg trippingen men ville inte få obehag för att uppmärksamma huvuddomaren på det. Det minsta motståndets lag som du vet.
Kommentera

MarcusElving: ingenting är omöjligt! :)
Kommentera

andreasknox: Vi får också hoppas på att fbk har hamnat i samma situation med hemmaspelet efter dagens match som dom hade i några månader innan. Då fick dom inte måga poäng med sig.
Kommentera

kanske en dålig idé iof.. Det blir svårt att vinna fler matcher med dessa domare o med så mkt skador. Men allt kan ff hända, om vi "bara" vinner nästa match hemma som är såå viktig!
Kommentera

Treklövern1912: Domarna tittade väl på pucken gissar jag, den missen går det att hitta på en förklaring till i alla fall. Inte till att de missar de nio skären innan Boardingen på Järnkrok. Eller för den delen, Bastiansens Ekmanyxhugg på Johan Larsson så att hans egen klubba går av 20 sekunder innan avgörande mål! FBK skulle helt självklart haft 3 man i utvisningsbåset vid det laget. En fruktansvärt dålig insats av domarna. Jag kan aldrig tänka mig att de får godkänt och fortsatt förtroende.

Att Boork inte klarar av att se vad som händer ens med repriser är minte heller så underligt. De har ju fullt upp med att snacka dravel. Inte ens målskytten till 2-2 lyckades han se trots tre repriser.
Kommentera

MarcusElving: Varför Granis i en tredje femma..Nej satsa på att toppa första o andra femman helt, o spela bara försvar med tredje o fjärde femman, funkar inte det?
Kommentera

FBK spelar hela tiden fult, små saker som nästan inte syns- hakningar etc. Granström är helt rätt ute som gör jämförelsen med italiensk fotboll. Det återspeglar iofs en inställning att vinna till varje pris, vilket BIF verkligen visade upp i kväll på ett sportsligt sätt.

Jag tror, för att ha en chasn framöer mot FBK, att Brynäs måste plocka fram en betydligt mer cynisk inställng till hockey a´la Italia...
Kommentera

MarcusElving: Chansen finns i:
Vi mot domarna, fbk och hela världen. Sedan kommer det att finnas en sjätte spelare i form av fullsatt LA.
Kommentera

Bissett19:

"Eero-Larsson-Silfver
Kahnberg-Hansen-Rödin
Rensfeldt.Granis-Wännström
Rohdin-Sundström-Sundqvist"

Haha, helt jävla galet. FBK och deras fans känner väl igen typ 4-5 spelare av dessa! Nu jävlar blir vi svårlästa!!

Haha, nej då. Lyckas vi störa FBK på något vis med det här laget så är det bragdmedalj som gäller.

Redigerad kommentar

Kommentera

Lyck: Håller med dig men hur kan 4 domare undgå att se trippingen?
Kommentera

Bissett19: Ja skulle man vinna hemma på måndag så är det ju helt klart en bragd. Vill gärna se Larsson som center, men inte Sunkan som forward. In med Fröberg som ytter i fjärde.
Kommentera

Bissett19: Föredrar de sistnämnda för att man skall orka med det hela. När kommer Nordan tillbaka?
Kommentera

Självklart är det utvisning på Holtet för charging/checking from behind, boarding eller vad ni vill. Det är inte ens en fråga om åsikt och bedömning, utan matematik å.k. 1.

9 fulla skär från toppen av bortre tekningscirkeln i en tackling i ryggen direkt mot sargen, med skada som följd.. Hur svårt kan det vara att döma ? Det måste vara helt självklart att domarna får på skallen av förbundets observatör. Man kan lättare förstå att de inte ser Wallins tripping vid 2-1, om de har dålig spelsinne. Men INGEN kan ha missat att se vad som hände Järnkrok.
Kommentera

Zzz: NHL har blivit mycket hårdare på denna typ av tacklingar. Framtiden visar vem av oss får rätt.
Kommentera

Zzz:

Och att Calle nu gick sönder innebär bara mer speltid och förtroende för dom tre.
Nu får vi se hur man gör,går man på fyra ytterforwards och tre centrar(Hansen,Sundström,Granis)
Sjukt om vi ens kan störa FBK med våra två toppcentrar borta...

Eller annars gör man nåt så här:

Eero-Larsson-Silfver
Kahnberg-Hansen-Rödin
Rensfeldt.Granis-Wännström
Rohdin-Sundström-Sundqvist
Kommentera

Treklövern1912: Den är ju definitivt inte snygg men Calla måste hålla upp blicken. Han vet att Holtet kommer och kan inte sätta ryggen till. Sen är det ju en solklar boarding eftersom han tar för många skär, men jag tycker att matchstraff är helt fel. Vi vill ha mer tacklingar och ett mer fysiskt spel och då måste även spelaren som ska bli tacklad tänka till. Gär han liknande i NHL så kör dom ihjäl honom.
Kommentera

Zzz: Man skall respektera andras åsikter men i detta fall tog lutfisken för många fenslag. Klar 5 minutare och matchstraff samt avstängning 2 matcher. Jag menar 2 matcher på torkställningen.

Redigerad kommentar

Kommentera

andreasknox: Helt klart tog domaren lite konstiga utvisningar åt båda hållen i denna match. Sedan att det filmas är ju ruskigt tråkigt men det kan man ju förstå, alla knep används för att vinna matchen. Det som är MEST pinsamt är när Boork står och försvarar en filmning och menar på att det är helt ok att filma? Kollar man reprisen på Johanssons, tror jag det var, utvisning blir man ju mörkrädd. Killen slänger sig innan någon ens nuddat honom. Nej sånt här måste Svenska ishockeyförbundet sätta ner foten mot direkt, avstängning i efterhand annars kommer elitserien vara lika skrattretande som Italiensk fotboll, precis som Granström säger.Idag 20:33

från aftonbladet läsare..
Kommentera

Otroligt skön seger och jävligt skönt att det var Granis som fick göra det. Han är en underbar spelare att ha i sitt eget lag när han är så grinig som idag.

Är lite kluven till tacklingen på Järnkrok. Visst borde Holtet visa lite mer respekt och undvika en sånn tackling. Men Järnkrok gör ju ett juniormisstag när han blottar hela ryggen i en vändning. Jag tycker oftast att dommarna har varit väldigt snabba och skicka av spelare efter en sånn tackling men jag tycker att en två hade räckt faktiskt. Sen är den ju för jävla kostsam för Brynäs. Jag ser inte hur man ska få ihop lag på måndag.
Axelssons tackling i ryggen på Bertilsson tycker jag i så fall är värre.

Rohdin, Wännström och Rensfeldt är härliga att se idag. Tror det passar dom rätt bra när pressen släppt lite och Brynäs har allt att vinna. Nu gäller det att följa upp det här på måndag.
Kommentera

andreasknox: Vet ej om dom är bättre men jag räknar kallt med att dom stänger av baggen.
Kommentera

Treklövern1912: vad är det som säger att diciplinnämnden är bättre än dagens domare då?
Kommentera

andreasknox: Domarna kan inte undgå att uppmärksamma hur illa dom hanterade matchen. Och om diciplinnämnden skulle stänga av lutfisken så har dom fått en knäpp på näsan. Då kan dom inte uppträda som ikväll.
Kommentera

Treklövern1912: ja just ja, han är ju "expert" ja så var det ja...
Kommentera

andreasknox: Han har ju tippat på FBK som mästare sedan starten. Och nu på slutet har han sagt att fBK har hittat formen och förbättrat spelet hemma. Så han har mycket att försvara.
Kommentera

« · 1361610 · »