Brynäs IF

728172 inlägg · 7961 ämnen

Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians

« · 690374 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 3:7 | Brynäs IF-Frölunda Indians
wap.hockeysnack.com
Klart bästa inledningen på den här matchserien, äntligen har Bäckis insett att han är KUNG !
Kommentera

Hong Kong:
Skulle dock önska att han blev lite mer självisk o Boorken tränade skytte med honom.
Han tittar alltför mycket på sina medspelare i anfallszon emellanåt, o skulle kunna avsluta mer själv.
Kul att han jämförs med Forsberg, men Forsberg var lite hetare att få in pucken när han var i den åldern.
Annars har mannen allt.
Kommentera

Fyfan vilken säkerhetsrisk Kupan är! Bänka och kör på 6 backar!

För övrigt så verkar det vara kört att få nått enkelt mål, det skjuts när det borde passas och tvärtom. Dackell har skottläge 2 meter från Salo men får skottfrossa.
Kommentera

Hong Kong: Något som dom andra borde ta efter!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Grabben vet inte vad ordet respekt betyder.
Kommentera

70 Rodrigues:
m.a.o behöver vi nyförvärv. Killar som till att börja med vågar/kan skjuta samt vågar stå framför mål.:-)
Kommentera

Bäckström, vilken kille, man sitter bara och ler!!!
Kommentera

Snacka om att dom får gummiklubba så fort det blir en chans!!
Kommentera

70 Rodrigues: Tommy Salo ;-)
Kommentera

Hur fan är det mäjligt att missa så mycket som Brynäs gör??? Om vi ska ha en chans och vinna detta så måste vi sätta chanserna!!
Kommentera

Nu osar det katt varenda gång Frölunda är i Brynäszonen, måste ligga ännu tätare på!!
Kommentera

1. HOLMQVIST, Johan
Goalkeepers 25. KORHONEN, Markus

--------------------------------------------------------------------------------

1st Line 8. ÖHRSTEDT, Martin 28. CASSELSTÅHL, Daniel
23. DANIELSSON, Björn 36. LIND, Mikael 12. DACKELL, Andreas

--------------------------------------------------------------------------------

2nd Line 29. LAVINS, Rodrigo 3. JOHANSSON, Daniel
14. MÅNSSON, Mathias 19. BÄCKSTRÖM, Nicklas 21. MOLIN, Ove

3rd Line 22. SUNDQVIST, Jörgen 5. KUPARINEN, Mikko
17. HERMANSSON, Daniel 11. ALMTORP, Jonas 24. WIDING, Daniel

4th Line 2. ANDERSSON, Niklas 20. GELLERSTEDT, Joachim
27. SPETS, Lars-erik 33. FELSNER, Brian 9. MALMSTRÖM, Henrik
Kommentera

lillovechkin: Absolut, jag såg en match i Arboga också. Han skjuter riktigt riktigt bra, synd bara att det inte kommer till sin rätt så som det gör för Kallio, Stefan Pettersson osv, synd bara att Herman inte kommer till samma skottlägen osv för då smäller det :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Äntligen nån mer som reagerat på Hermanssons skott!:D
har försökt få fram det hela tiden under hans tid i Brynäs!
Kommentera

Gusten: okej, låter ju ungefär så som vi slutade förra matchen! Det verkar faktiskt riktigt intressant, dock vill jag hellre se Hermansson med Lind då, Micke är en ruskigt duktig passningsspelare och kan få igång Hermanssons skytte då han har ett grymt bra skott (sågs iaf borta mot Leksand) :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Enligt GD så verkar Björne gå in som ytterforward tillsammans med Lind & Dackell. Tre centrar och 4 ytterforwardspar.
Men Boorken lär väl ändra i sista stund, han vill ju vara lite hemlig :)
Kommentera

Bissett19:
Sitt gamla tangentbord då eller?
Kommentera

Hur ser laget ut ikväll?
Kommentera

FreddanVF: Hörde att Huge skulle donera sitt tangentbord,stort Huge stort!!!
Kommentera

Huge: Inte lägre än Glocalnet..... ;-)

Det där med donation var nytt kanske. Men att besöka sjukhus det gör många lag.
Kommentera

FreddanVF: Det är väl inga spelare i Frölunda som tycker det är värt att skriva på för att donera ngt av sina organ.
Iaf inte om det gäller hjärnan...

Usch, nu kan vi snacka LÅGT.... ;-))
Kommentera

mok: precis... Tror det var canceravdelningen dom besökte här.
Kommentera

FreddanVF: Just det där gör nog dom flesta klubbar skulle jag tro. En sak som ärvts från NHL där dom verkligen håller på med sådanna här saker,.
Kommentera

Bissett19: Frölunda besöker Drottning Silvias barnsjukhus i Göteborg under julen med julklappar. Så det där med storhjärtat finns på andra håll.
Kommentera

Huge: Glocalnet... det är lågt..
Kommentera

Men det här är inte Lågt utan storhjärtat av Brynäs,bara att hoppas att fler följer efter,se länk!!

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,792502,00.html
Kommentera

Bissett19: Vad är det som är lågt?
Kommentera

Huge: LÅgt Huge Lågt!!
Kommentera

70 Rodrigues: "Om du tror att det beror på att vi har samma hudfärg så är du dummare än jag trodde. Men det är klart, när man har slut på argument så, det var ett riktigt lågmärke!!!"

Hehe...
Det är väl inte värre än att jag själv försvarar Jörgen Jönsson när dennes landslagsplats och kapacitet som spelare ifrågasätts.
Vi båda är rödhåriga....

Angående Soling så har du ju tidigare på ett insiktsfullt sätt försvarat honom pga hans korsbandsskada, med hänvisning till att du själv varit korsbandsskadad och vet hur svårt det kan vara att komma tillbaka och göra sig själv rättvisa. Mao: för att bedöma andra eller andras prestationer så är det en fördel att själv ha varit i samma situation som den man skall bedöma.
Tänk om du ibland kunde resonera likadant när det gäller de som jobbar inom föreningen och har ansvar för verksamheten, och som du kritiserar och sågar.
Tänkvärt....
Kommentera

Huge:"Och du Tony: du behöver inte försvara Soling med näbbar och klor, bara för att ni har samma hudfärg. Det är för genomskinligt."

-Du måste skämta ju?!
Kommentera

Har varit och hämtat biljetterna,känns skönt i bröstfickan,kollade lite på träningen,såg bra ut,tänkte lite på att det är nog sista gången ikväll man ser Brynäs spela i denna Arena,skakade snabbt av mig den känslan,och gick ut i solskenet,för att innerst inne är jag nöjd med lagets insats denna säsong.(Rodrigues du har en hudfärg merparten av vi svenskar strävar efter,varje sommar att uppnå,så var stolt)
Kommentera

70 Rodrigues:
Om en halvtimme kommer volvon (945) som ska ta mig till gavlerinken, sista chansen!
Kommentera

Huge: Huge: "Och du Tony: du behöver inte försvara Soling med näbbar och klor, bara för att ni har samma hudfärg. Det är för genomskinligt"

Om du tror att det beror på att vi har samma hudfärg så är du dummare än jag trodde. Men det är klart, när man har slut på argument så, det var ett riktigt lågmärke!!!
Kommentera

JanT: "Även du har rätt då även broder Huge trodde starkt på Skoog. (måste även erkänna att jag själv gjorde detsamma)"

Ja, vilka mer var det som INTE trodde att Skoog hade potential att bli en bra ES-back?
Rodrigues raljerar lite skadeglatt över att jag haussade Jamie Ram, och det får man väl ta. Även solen har fläckar, som bekant.
Men han var iaf en starkt bidragande faktor till att vi klarade kvalet, som jag ser det. Gjorde ett par bra insatser i viktiga matcher, om jag inte helt missminner mig.
Och du Tony: du behöver inte försvara Soling med näbbar och klor, bara för att ni har samma hudfärg. Det är för genomskinligt.
Karln kan inte skylla på sin knäskada i all evighet.
När vi nu ändå är inne på profetior och åsikter om gamla spelare... :-)
Kommentera

vilken_lirare: Det spelar ingen roll om dom ligger under med 3-0, klart man ska gå dit ändå!
Kommentera

Känns inte som de blir en lapp på luckan idag tyvärr. Om de inte ens e fullsatt en fredag?!?! så ska de ju mycket till om de ska bli de idag då dom tom ligger under med 2-0 i matcher känns de som.
Men som sagt, de vore trevligt med "lapp på luckan" då de kan vara sista matchen i gavlerinken... :)
Kommentera

brynasaren: Jag snokade lite igår å då fanns det biljetter kvar.. Både sitt och ståplats.
Kommentera

Bissett19: För många som sitter hemma och glor på TV istället. Nu går matchen på säsongskortet vilket kan ge några till eftersom vissa är för snåla att betala för det.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Brynäsaren:Med tanke på att det förmodligen är sista matchen i klassiska Gavlerinken,så vore det ju på sin plats med "en lapp på luckan"
Kommentera

Hur ser du ut med biljetter i dag då? Hoppas på fullsatt till skillnad från i fredags.
Kommentera

65selander: Kan inte du förhandla med min chef också? :)
Kommentera

Prio 1, borde vara Honken.
Prio 2 måste vara 2st TOPPBACKAR.
Prio 3 (önskan) en riktig målskytt.

För i stort så är det ju samma lag som nu även nästa år. Dock så är det 1 års erfarenhet mer, men ändå.
Jag anser att framåt finns det potensial bland dom unga, det är mer förlåtande att chansa framåt.
Bakåt måste det bli kassaskåpssäkert där finns det inte plats för chansningar (se Kupan senast) utan där måste det finnas rutin.
Då kommer även målisen att få en bättre procent.
Kommentera

Efter hård förhandling med chefen så har man fått go på att få sticka från jobbet tidigare idag. Så nu blir det hockey och korv i Gavlerinken.

Kommentera

Allvarligt talat:
Med Salmonsson och OveMolin kontrakterade för nästa år är väl forwardssidan fylld.
Det betyder till stora delar samma forwardsuppställning som i år.
Ska bli roligt att se hur Boorken lyckas höja förmågan med sisådär 40-50 mål på dessa herrar över en sommar.

Lavins för ett år till känns helt okej för min del. Nu gäller det bara att hitta två riktigt bra backar till och att behålla Honken.
Att molari skulle försvinna var väl lika väntat som att Honken behöver sex månader på sig att bestämma sig.
Dags för Sundlöf att visa styrka och ställa krav om ett tidigt beslut från hans sida.

Det är väl det enda positiva med att åka ut mot Frölunda - det är att Salo spelar så bra att VF kontrakterar honom för ett år till och glömmer bort Honken.
Sedan kan vi av samma anledning hoppas att HV gör fiasko och att Lif inte får något NHL-erbjudande.

Trots allt var vi ett av de bästa lagen efter jul. Kan vi behålla 80 procent av den standarden (vilket är fullt realistiskt) under en hel säsong bör vi nästan vara topp 5.
Då börjar det likna något igen. Men det hänger som sagt på vad vi har för målvakt.
Kommentera

mok: Det verkar inte bättre...
Kommentera

claesw:

Tror du, ja.

Kommentera

GävleLasse:
Tror gör man i kyrkan!
Kommentera

GävleLasse: INgenting är omöjligt var det nån som sade.. men klart han kanske snortade pulvermos han med :)
Kommentera

« · 690374 · »