Fan vad coolt om vi vinner imorgon trots det kraftiga manfallet. Det känns nästan som att vi har ett litet grepp, eller ett litet övertag i matchserien om vi vinner imorgon.
Självförtroendet och styrkan i laget kommer att skjuta i toppen om vi tar FBK imorrn, trots alla skador. Samtidigt kommer FBK att börja fundera, "shit nu är det oavgjort i matchserien och de vann på vår hemmaplan senast".
Det kommer bli darrigt i deras lag.
Vinner vi imorrn har vi ju även ordnat en till hemmamatch, vilket betyder en hel del.
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Vi (Granis) retade ju upp FBK bra mycket senaste och jag hoppas verkligen att han fortsätter på samma bana. Samuelsson är väl rädd att hans lag ska gå i våran "fälla". Dvs ta dumma utvisningar osv. Kåberg är ju en spelare som kan tappa huvudet ibland.
Hence: Kollar man på Ticnet så ser det välsålt ut inför ikväll. Jag brukar vara bra på att tippa utifrån arenaplanen där.
Sist tippade jag på uppåt 7000, det blev 6700. Ikväll kommer det att vara mer än senast. Jag tror på en siffra strax över 7000 ikväll.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Jag undrar vad fan Holtet funderar på?!?
Det är väl bara att ringa och be om ursäkt.. Då kanske han sover bättre sen också.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Det blir 5-2 till Brynäs ikväll!
Lasse säger det, då är det så ;)
Gurra88: Haha, nej då! han är lite svullen eftersom han fick en puck i ansiktet för ett tag sedan.
Hör du inte att han pratar lite lustigt också?
Han kan inte säga R riktigt, han säger "bja" iställer för "bra" :P
Redigerad kommentar
Clarence: " Fast man tycker ju att laget rimligen borde kunna vinna en hemmamatch nån gång i ett slutspel. Det var väl fyra år sen sist, mot HV?"
Vet hur det känns när man börjar närma sig pensionsåldern.
Tiden bara flyger iväg.
Men än har jag minnet i behåll och ger dig nedanstående fakta från fjolårets slutspel.....
Djurgården-Brynäs 1-2 e förl (1-0, 0-1, 0-0, 0-1)
Första perioden: 1-0 (18.42) Marcus Nilsson (Andreas Holmqvist).
Andra perioden: 1-1 (10.02) Jonas Norduist (Magnus Kahnberg, Sebastian Lauritzen) spel fem mot tre.
Fjärde perioden: 1-2 (6.47) Jonathan Granström (Jonas Nordquist, Sebastian Lauritzen) spel fem mot fyra.
Skott: 33-27 (11-6, 10-6, 9-12, 3-3).
Utv, Djurgården: 6x2. Brynäs: 6x2.
Domare: Marcus Vinnerborg, Ljungby, och Pehr Claesson, Alvesta.
Publik: 8 094.
1-1 i matcher."
TJ stänger inte helt dörren till att Basse och Nordan kan vara med imorrn.
"Vi kommer att ta ut laget imorgon efter värmning, säger Tommy Jonsson. Calle Järnkrok är förstås inte med imorgon, sedan är det fortfarande frågetecken på Sebastian Lauritzen och Jonas Nordquist."