1150x200-brynasbanner.jpg

Kvartsfinal 4:7 | Frölunda Indians - Brynäs IF

« · 692253 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 4:7 | Frölunda Indians - Brynäs IF
65selander: "Har man jobbat inom försvarsfamiljen sedan -90,Typ positivt tänkande mm.

Det blir så när man hade betong i sandlådan.
Kommentera

Dream Team: "Frågan är väl snarare om Brynäs vikt ner sig så förbannat mycket som du (och flera andra..) vill mena? Vad är det man misslyckats så mycket med under de här fyra matcherna jämfört med spelet i grundserien. Ett spel som placerade laget på en sjunde plats och en avsevärd bit efter Frölunda både vad gäller poäng och mål framåt. Bakåt är nog lagen rätt lika. Honken var väl klart före Salo i räddningsprocent, och som lag betraktat släppte dessa båda lag in i stort sett lika många mål. Men det är ju i det offensiva spelet som skillnaderna går att hitta."

Stämmer mkt bra. även om Gusten har helt rätt vad gäller flytet i matchernas inledningar. Dom har hela tiden kunnat spela på resultatet efter att ha fått lite oförtjänta utdelningar i matchupptakterna. Sånt sätter lätt ner stridsviljan en aning. Ännu mer efter de riktigt enkla skitmål som Frölunda fick idag (2-1 och 3-1). Det blir nästan lite som en chock för spelarna i just dessa lägen när man får 2 snabba billiga mål mot sig efter att just ha kvitterat och varit lite ordentligt på G. En stor skillnad har även varit målvaktsspelet, där Salo varit otroligt tät och bra hela tiden. Verkar ha hittat en formtopp och isf är det bara att gratulera Frölunda. Det kommer att behövas i fortsättningen då man kommer att möta lite tuffare och framförallt effektivare motstånd. Men sammantaget har ju Frölunda ändå varit ett nummer för stora, och ska väl också så vara. Begriper inte alla patetiska dysterkvistar som börjar gnälla om hur otroligt usla vi varit i det mesta. Laget är helt nytt, ungt och mestadels orutinerat med så gott som noll slutspelsrutin på många händer.
Bara att ta sig till slutspel var en prestation i sig. Att vi inte lyckades rubba Frölunda var väl knappast ngn överraskning för de flesta. ja, förutom dysterkvistarna då förstås, som verkar mkt förvånade att vi inte kunde slå ut svenska mästarna på direkten.
Det proportionslösa resonemanget blir rent löjeväckande många gånger.
Håller med Jim Brithén som var bisittare i C+ under matchen.
Att Brynäs lag ser mkt intressant ut redan inför fortsättningen, då alla nya orutinerade killar fått känna på slutspelsatmosfären och vet vad som krävs.
Att vi framför allt har ett gäng spelare med rätt karaktär och inställning, och att ett par riktigt bra förstärkningar kommer att spetsa till laget redan till nästa säsong.
Nä, jag tycker som sagt att vi ska vara mkt nöjda med hela säsongen och även med slutspelet, även om vi i vissa delar av matcherna mot Frölunda har gått ner oss en aning i spelstyrka.
Jag ser iaf med tillförsikt fram mot nästa säsong.
Kommentera

65selander: Inom försvaret så är ju stämningen på topp, jo tjena!!
Kommentera

kentalalarsson: Jaha, nu gäller det att rensa bort möglet innan det sprider sig. Lind, Dackell, Casselståhl, Johansson och Kuparinen får tacka för sig.

Lind och Dackell har säkerligen alldeles för bra betalt för jobbet de uträttar. För att vara förstakedjespelare producerar de alldeles för dåligt och att sedan ingen av dem gjorde ett enda poäng i slutspelet talar sitt tydliga språk.

Johansson och Casselståhl är på tok för veka bakåt, särskilt i slutspelet. Kuparinen = kommentarer överflödiga...
Kommentera

Jag som är en usel tippare fick till slut rätt. Det blev en "walk in the park" mot Brynäs och 4-0 i matcher. Och det behövde man knappast vara Einstein att tippa efter 21 vinster på 22 matcher. Nu blir det intressanta hur många matcher lång nästa svit blir.

Tack för motståndet och välkommen åter 06/07. Väl mött!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Sylf: Har man jobbat inom försvarsfamiljen sedan -90 så får man gå en massa ledarskapskurser. Typ positivt tänkande mm. Oavsett hur tungt det känns så går det att hitta positiva saker. Honken slipper släppa in mera mål, Vissa av er får lägre blodtryck. Min chef är toppen glad eftersom jag nu kommer att koncentrera mig på jobbet. Det dom som har det värre.
Kommentera

65selander:
Brukar ej brusa upp, men nu får du banne mig ge dig.
Mitt hat mot Brynäs.? Vad menar du? Jag har väl liksom du följt laget under året. Har själv suttit vid möten med dem. Har erbjudit mig att bidra med saker etc etc...? Har själv suttit i supporterklubb etc..fixat medlemmar till föreningen, trots att jag ej själv är medlem. Vad vet du om mig egentligen?
Mitt hat! Vad snackar du om?

Säger vad jag tycker o tänker o står för det till 100%. Är medlem i BSKV, men anser du att jag ej bör skriva mer här, så kan jag alltid skriva på BSKV:s hemsida.

Får nog ta ett snack med brorsan o fråga om det står så illa till med mig:-)
Kommentera

sylf: "Dåligt kämpaglöd javisst men dock slutspel."

Brynäs IF i ett nötskal!!
Kommentera

65selander: "Dåligt kämpaglöd javisst men dock slutspel."

Det är just det tankesättet som inte får existera!!
Kommentera

Gusten: Klockrent!!
Kommentera

rackham:
Rätta takter.:-) Själv är detta scenario långt borta för mig, och i Boorkens värld oxå.:-)
Det är jag och han alldeles eniga om, trots att under kan ske:-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
kentalarsson: Dit hat mot Brynäs har man sett länge men eftersom du har återvänt hit så undrar man om du har klistrat ihop medlemskortet? Annars så blir det svårt att göra sin röst hörd. Jag var nöjd med slutspel som bonus men en match Borde dom ha vunnit. Hårt men rättvist så är Frölunda bättre. Eftersom Dom har vunnit 19 matcher i rad i modern tid så kan det knappast komma som en överraskning att vi förlorar 4st. Dåligt kämpaglöd javisst men dock slutspel.
Kommentera

Dream Team: Jag tycker att i perioder så blev man fega och försiktiga...även Boorken har ju varit inne på att dom vek ner sig.
Även om dom saknar spelskickligheten så får dom väl för fan se till att åka skridskor,tacklas och visa lite jävlar anamma.
Tycker att Brynäs spelat smart och efter resurserna i varje förstaperiod men direkt dom släppt in ett mål har dom fallit ihop som ett korthus och sett handlingsförlamade ut....mao vikt ner sig.
Kommentera

Dream Team: Ärligt talat blev det nog lite hybris bland fansen. Att Brynäs skulle förmå rubba över 7 matcher var inte sannolikt. Hade hoppats att de kunde vinna en eller max två matcher, men inte mer.
VF är helt enkelt klassen bättre. Den enda position där Brynäs var bättre var målvaktsidan men Honken visade tyvärr inte sin bästa sida.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Här sågar man i vanlig ordning allt och alla, "Honken judas" och "DJ skall bort"mm, känns som om en del härinne borde släppa tangenterna och ta en iskall dusch.
Kommentera

rackham: Näe,varför vara besviken när dom förlorar...usch så dumt!
Kommentera

kentalalarsson:
Man kan inte vara besviken over att vi forlorade den moraliska finalen...
Nasta ar tar vi dem :-)
Kommentera

90Steen_: Å vad har Lind gjort för viktigt sen Sundsvall brann? han är nog den spelare jag är mest besviken på i hela slutspelet(spets ej inräknad).
Kommentera

Jaha, så va denna säsong slut .. tackar BIF för att ha tagit sig till slutspelet, kul att det äntligen gick vägen! :) Synd bara att det slutade så tråkigt :/ Hoppas Honken stannar nu! Andra viktiga spelare jag helst vill ha kvar är Malmström, Bäckström, Dackell, Danielsson, Widing, Johansson, Casselståhl, Lind, Sjödin, Månsson och Sundqvist! Ha det bra allesammans!

BRYNÄS IF I MITT HJÄRTA!
Kommentera

sylf:
I besvikelsens stund, är man negativ, kommer snart
som kommentar till det hela:-).
Såg att Nanna o någon till lämnade föreningen. Skönt, då behöver man ej vara ensam:-)
Kändes tomt i skamvrån:-)
Kommentera

Gusten: Mina problem har jag tyvärr ingen diagnos för, men uppenbarligen så missförstod jag dig. Nej, det är väl just det. Frölunda har frånsett en match haft bra koll på Brynäs. Man visste vad man hade att förvänta sig, och ribban för deras eget spel las därefter. Ingen nyhet och knappast någon hemlighet att lag, om det finns möjlighet, väljer att spara sig under kvartsfinalserien, för att om möjligt ha igen det längre fram.

Frågan är väl snarare om Brynäs vikt ner sig så förbannat mycket som du (och flera andra..) vill mena? Vad är det man misslyckats så mycket med under de här fyra matcherna jämfört med spelet i grundserien. Ett spel som placerade laget på en sjunde plats och en avsevärd bit efter Frölunda både vad gäller poäng och mål framåt. Bakåt är nog lagen rätt lika. Honken var väl klart före Salo i räddningsprocent, och som lag betraktat släppte dessa båda lag in i stort sett lika många mål. Men det är ju i det offensiva spelet som skillnaderna går att hitta.
Kommentera

kentalalarsson: En sak är säker,precis som du sa.Spets,Gella mfl kommer inte att få dit mig.

Föreningen kommer inte att göra särskilt mycket.Värva nåra halvfigurer och slå sig för bröstet och tycka att dom gjort ett jättejobb.Stå där och säga att det är en del av uppbyggnadsfasen,som nu har pågått sedan år 2000,och lär pågå även år 3000
Kommentera

sylf: Sista perioden vann Brynäs skotten med 12-3. Och Frölunda har en riktigt bra defensiv och då är det inte lätt att gå in och göra si och så. Frölunda var och är helt enkelt för bra! Grattis Vf!
Kommentera

sylf: Nej men det är lugnt, nästa år har dom tränat in den medfödda talangen.
Kommentera

sylf:
Du ser. Även du, är inte så positiv att springa benen av dig till den nya arenan, JUST NU i VART FALL!
Det intressanta är vad som kan få dig att göra det?

Kommer föreningen att göra något?
Detta blir intressant att se de kommande veckorna.
Kommentera

Gusten: Jag är förvånad att vi fick mål över huvud taget.Det finns INGEN som kan avsluta.
Kommentera

Dream Team: "Det där var ju en fantastisk analys av en matchserie som verkar sluta med förlust i fyra raka matcher för Brynäs del. Om nu Frölunda varit så dåliga som du påstår, hur erbarmligt kassa har inte Brynäs varit då?"

Har du läsförståelseproblem? Själva poängen med mitt inlägg var ju just det, Frölunda behövde inte gå för fullt pga att Brynäs vek ner sig gravt periodvis. Sen att det bättre laget (VF) hade turen att få alla dessa lätta mål gör ju inte saken lättare. I princip varenda förstaperiod var jämn och ändå fick vi inte första målet en enda gång.
Kommentera

Clarence:
Håller med till viss del. Vi behöver en ny klubbchef som kan marknadsföra Brynäs utåt på ett bättre sätt. En person som tillsammans med styrelsen kan leda föreningen och styra upp arbetet på ett effektivt sätt.
Här finns det klara brister idag, vad jag själv har upplevt.

De flesta vet säkert vad jag vill så behöver ej skriva detta mer.
Efter att ha läst även Nanna Janssons kommentarer till föreningen, så känns det skönt att det finns fler, även spelare som anser att det arbetas eller satsas fel.
En person som slänger ut sig missnöje bara, säger vissa.
Jag har hört fler under året:-) och en del har säkert befog för det.

Är dock inte skadeglad, utan konstaterar bara att det finns saker att arbeta på.

Vad vi behöver till den nya arenan är inte unga, lovande spelare just nu. Nu bör man avvara en del av de miljoner man får, till att värva klasspelare.
Jag menar spelare som
A. Lockar mer publik
B. Drar till sig sponsorernas ögon
C. Ökar souvenirförsäljningen
D. Inger respekt mot övriga hockeysverige
E. Klasspelare drar till sig ungdomar att spela hockey, en idol att se upp till

Ursäkta mig, men vem springer benen av sig för namn som Spets, Almtorp, Hermanssson, Gellerstedt, m.fl.
Inget ont i dessa spelare, men hallå.
Jag vill ha lite mer för pengarna!
Vill även ha en tro för bygget av laget framöver?

Skall det byggas upp något nu, så bör Boorken omgående få ett 3 årskontrakt.
Denna tid MÅSTE han få på sig.
Kommentera

70 Rodrigues: Till å med bisittaren säger att ska man ändå förlora kan man ju gå in och köra järnet.Jävla amatörer,inte en jävla vinst sen 2000.Och nästa år kommer en till Norrbagge och en 20 åring.Nästa år DÅ JÄVLAR!!!!
Kommentera

sylf: Har aldrig varit med om maken till urusla avslut. Snacka om att det behövs en målskytt till nästa säsong!!
Kommentera

Vi har inte gett upp sa Ove i paus,åsså går dom in och gör en till mongoperiod!
Kommentera

sylf: Dom är inte villiga att betala priset för sin heder och stolthet, vilket är beklämmande!! Så jävla typiskt Brynäs IF att vika ner sig på det här pinsamma sättet!!
Kommentera

Gusten: "Aldrig har nog ett lag spelat så dåligt och haft sån tur i en hel kvartsfinalserie...en jävla tur för dom att dom mötte Brynäs."

Det där var ju en fantastisk analys av en matchserie som verkar sluta med förlust i fyra raka matcher för Brynäs del. Om nu Frölunda varit så dåliga som du påstår, hur erbarmligt kassa har inte Brynäs varit då?

Sanningen är väl att Frölunda inte har behövt prestera topphockey, och ändå vinner man i fyra raka matcher. Det säger väl nästan mer om motståndaren det.
Kommentera

70 Rodrigues: Nyköping hemma i påskas..........
Kommentera

70 Rodrigues: Viljan,kunnandet,hedern,ALLT lyser med sin frånvaro.Hade det funnits nån liten heder i deras kroppar hade dom skickat Joel till Sahlgrenska vid det här laget.En klubba nerkörd i halsen eller så.

Lars-Erik Spets??? Vad fan gör han i ett ES lag?
Kommentera

Bissett19: Har nog inte skämts så här mycket över Brynäs sedan 11-1 förlusten mot Skellefteå i KS!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Javisst,speara,slasha,crosschecka,tackla eller vad som helst,ingen visar vilja......
Kommentera

Har inte Brynäs någon stolthet i kroppen, vad är dom rädda för, dom uppträder ju som ett gäng små kaninungar, smäll på nu för faaaan. Smärta är bara svaghet som måste lämna kroppen,
Kommentera

Gusten: Man trodde att proppen av Joel skulle väcka nån Brynäsare o göra likadant,men icke!!!

Dem åker o petar som vanligt.....
Kommentera

Jag är medveten om att jag av vissa herrar härinne kommer att få på pälsen för den här synpunkten, men jag tar den smällen. Brynäs framtid i elitserien ser i n t e ljus ut!
Kommentera

Gusten: men snälla du... vinner vi med 6-3 med en jävla massa utvisningar på tur? Vinner man (antagligen) kvarten i fyra raka matcher med tur?

Visst, till stor del har du rätt i att vi inte spelat bra. Men då säge det väl kanske ändå en del om att Brynäs inte varit direkt sylvassa heller. Tur...
Kommentera

Det är fan otroligt, Frölunda leder med 4-1 men det är ändå dom som använder kroppen och proppar Brynäsare, BIF ber ju nästan om ursäkt för sin existens, pinsamt!!
Kommentera

Dragan 2k: Härligt av Joel! Så ska det se ut! Se och lär sillmjölkar!
Kommentera

Gusten: Haha. Ok. Då väntar jag med spänning på att något inträffar i denna match. Den här matchen har varit ett enda långt sömnpiller eller hur man nu ska uttrycka sig.
Kommentera

Dragan 2k: Jag tror att anledningen till att Widing inte proppat fjollan Niemi än är att inte vill bli "syndabock" igen. Vänta du bara tills det återstår 3 minuter och ställningen är 7-1...då får Niemi agera sandsäck igen ;)
Kommentera

Gusten: Ett bra lag har tur, dom har inte behövt göra mer än vad dom behöver.Brynäs har inte varit något hot!!
Kommentera

Gusten: Tror du verkligen att det blir ett slagsmål i denna avslagna tillställning?
Kommentera

Gusten: Det ska bli intressant att se hur Frölunda kommer att agera mot ett bättre hockeylag.

Det är fan tur att det är slutspel och inte kvalserien för då hade vi nog fan åkt ur ES
Kommentera

sylf: Finns inte en chans att Brynäs vänder på detta, det skulle väl vara om hockeyguden vaknar upp ur törnrosasömnen och tar ut kudden ur arslet. För finns det nån jävla rättvisa så gör Frölunda 5 självmål i sista. Aldrig har nog ett lag spelat så dåligt och haft sån tur i en hel kvartsfinalserie...en jävla tur för dom att dom mötte Brynäs.

Jag hoppas innerligt att dom går ut och klämmer ut det sista dom har nu inför semestern.
Enda anledningen att jag inte kollar på Svullo nu är att jag väntar på ett rejält rallarslagsmål.
Kommentera

« · 692253 · »