Erat: Ja, han är säkert en duktig målvakt och ett bra alternativ som backup. Men jag hoppas att Brynäs ansvariga har tittat på honom och vet vilken typ av målvakt det är, vad han har för styrkor och svagheter, vad han är för kille på sidan av isen osv osv.
Man kan inte bara kolla på räddningsprocenten, han kanske har haft en lyckosam säsong bara. En tillfällighet så att säga. Det gäller ju att kolla på HUR han uppträder på isen och helt enkelt scouta honom.
Redigerad kommentar
Erat: Ska jag vara ärlig så vet jag inte ett skit om Hellberg. Undra om Sundlöv, Alcén, rekryteringsgruppen och resten av alla människor som är inblandade vet det??
De kanske bara har läst i tidningen att han har gjort en kanonsäsong, HONOM SKA VI HA!
Vill inte låta arrogant, men jag ställer mig väldigt frågande till scoutningen i Brynäs.
Redigerad kommentar
Erat: Ska vi komma framåt så måste Sundlöv värva en målvakt som är bra, inte chansa med skitmålvakter som Bjurling, Modig osv. Allt slutade med pannkaka och vi tog in Greiss som en chansning, en chansning som gick åt h-vete.
Sedan när det gäller utespelare så har vi bäst förutsättningar i hela sverige då vi har en uppsjö av unga spelare och juniorer som redan håller hög/bra elitserieklass. Spelare som andra lag måste köpa för dyra pengar.
Sundlövs huvuduppgift blir att skaffa fram en riktigt vass målvakt och sedan komplettera våra unga spelare med ett par rutinerade klasspelare som kan dra tåget, det behövs alltid rutin och erfarenhet i ett lag.
Värvningarna utifrån, som inte behöver vara så många, måste vara riktigt bra! Det håller inte att ta in en skitback som Clarke.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Erat: "Alla juniorer ett år äldre!"
Det har vi hört i några år nu.
Hörrni, damerna vann idag i alla fall. 0-1 mot AIK! Jippiie!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Nu loggar jag ut för ikväll, måste gå ut och kyla av mig!
Ta det lugnt, hörs imorrn.
dreamland: Köp in spetskompetens? Sundlöv är ju på REA i allsvenskan på sin höjd.
Och såklart Max Friberg som kan vara en hyfsad värvning. Brynäs medelålder är nog runt 17 år nästa säsong.
Hellre det än att se massa överbetalda sopor i laget.
Redigerad kommentar
6:e bilden nerifrån, Sanny Lindström.
Ett bevis på att nåt börjar gå VÄÄÄLDIGT snett med inaveln :D