Brynäs IF

728052 inlägg · 7962 ämnen

Kvartsfinal 5 Färjestads BK-Brynäs IF 16/3-2011

1364077 · » Till forumet

Sv: Kvartsfinal 5 Färjestads BK-Brynäs IF 16/3-2011
dreamland:
6:e bilden nerifrån, Sanny Lindström.
Ett bevis på att nåt börjar gå VÄÄÄLDIGT snett med inaveln :D
Kommentera

foppa78: "Kallio nej för helvete möter vi frölunda så skulle han jubla när dom gör mål och gråta om vi vann och han är på nedgående!"

Det var ett skämt med Kallio :)
Kommentera

GävleLasse: Haha oj vad du är fel ute..
Kommentera

GävleLasse: Haha oj vad du är fel ute..
Kommentera

Pettisbif: Han kan ta med sig Sundlöv till Färjestad. Blir säkert succé
Kommentera

MarcusElving: Självklart! Tror nog att Pecka har scoutat honom väl....Om han har tid att åka upp till Hudiksvall, så har han också tid att åka ner till Almtuna. :)
Kommentera

Erat: han var aldrig en "loser" i mina ögon. men där igen NC som tror mer på Bjudning från start och sen tar in Douglas heta tips som floppat rejält först då satsar polacken på Svedda.. och vi ser resultatet.. Dra åt helvete NC!
Kommentera

Erat: Ja, han är säkert en duktig målvakt och ett bra alternativ som backup. Men jag hoppas att Brynäs ansvariga har tittat på honom och vet vilken typ av målvakt det är, vad han har för styrkor och svagheter, vad han är för kille på sidan av isen osv osv.

Man kan inte bara kolla på räddningsprocenten, han kanske har haft en lyckosam säsong bara. En tillfällighet så att säga. Det gäller ju att kolla på HUR han uppträder på isen och helt enkelt scouta honom.

Redigerad kommentar

Kommentera

Erat: Vet att Sundlöv mfl varit flitiga gäster i Gränbyhallen, om han sen kollade på Hellberg är oklart. Han kan ju ha varit där och käkat korv bara!
Kommentera

Tack för den här säsongen allihopa. Tycker inte Brynäs behöver skämmas över sitt slutspel sett till hur situationen artade sig.

Nu hoppas jag att vi får se iaf 1-2 vassa forwardsvärvningar till nästa säsong och att vi får behålla de flesta av de tongivande killarna.

Syns i silly gott folk.
Kommentera

MarcusElving: visst kan de vara så! Men har man högre än 93% i räddningsprocent i Almtuna, då duger man perfekt som en backup till Svedberg!
Kommentera

Frugan vil skilja sig o Onoff sälja ny TV.
Så bittert, den bittraste stunden i mitt liv so far... Då är jag ändå 37.
Snackar inte om de 2 första då jag kan köpa ny av båda.
Kommentera

MarcusElving: Hellberg har de säkerligen bra koll på. Det är ju så nära till Uppsala.
Kommentera

Erat: Ska jag vara ärlig så vet jag inte ett skit om Hellberg. Undra om Sundlöv, Alcén, rekryteringsgruppen och resten av alla människor som är inblandade vet det??

De kanske bara har läst i tidningen att han har gjort en kanonsäsong, HONOM SKA VI HA!

Vill inte låta arrogant, men jag ställer mig väldigt frågande till scoutningen i Brynäs.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Jag går och gräver ner mig´med ett flak öl godnatt min vänner!
Kommentera

Clarence: Ja, så är det!

Sundlöv är en urusel SC och det visar sig i resultaten.
Kommentera

MarcusElving: Nu ska vi inte glömma Svedberg som gick från en "loser" till en av seriens hetaste målvakter

Så jag tycker att Hellberg ska värvas, då har vi gjort klart med målvaktsfronten.
Kommentera

dubbelpost

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: " De unga har gjort vad man kan förvänta sig, kanske mer. Resten har varit alldeles för dåliga. Då kommer vi ju per automatik in på lagbyggaren Sundlöv! Han har i princip inte tagit in en enda bra spelare, inte en enda forward. Att han sitter kvar är en gåta!"
Håller med dej. Ungtupparna är de som främst gett Brynäs en hedersam avslutning på säsongen. Men laget i stort räckte som väntat inte till i år heller. Inget framsteg för Brynäs således, trots alla förhandsutfästelser om det. Och med Sundlöv fortsatt vid rodret kan vi säkert glömma de stora spetssatsningarna och därmed framgångarna även jubileumssäsongen 11/12.
Kommentera

Erat: Ska vi komma framåt så måste Sundlöv värva en målvakt som är bra, inte chansa med skitmålvakter som Bjurling, Modig osv. Allt slutade med pannkaka och vi tog in Greiss som en chansning, en chansning som gick åt h-vete.

Sedan när det gäller utespelare så har vi bäst förutsättningar i hela sverige då vi har en uppsjö av unga spelare och juniorer som redan håller hög/bra elitserieklass. Spelare som andra lag måste köpa för dyra pengar.

Sundlövs huvuduppgift blir att skaffa fram en riktigt vass målvakt och sedan komplettera våra unga spelare med ett par rutinerade klasspelare som kan dra tåget, det behövs alltid rutin och erfarenhet i ett lag.

Värvningarna utifrån, som inte behöver vara så många, måste vara riktigt bra! Det håller inte att ta in en skitback som Clarke.

Redigerad kommentar

Kommentera

Erat: Nya sköna miljoner till Czarneckis kommande lagbygge.. Kan väl knappast vara alltför tungt för czarnecki. Dra åt helvete
Kommentera

MarcusElving: Sant. De unga har gjort vad man kan förvänta sig, kanske mer. Resten har varit alldeles för dåliga. Då kommer vi ju per automatik in på lagbyggaren Sundlöv! Han har i princip inte tagit in en enda bra spelare, inte en enda forward. Att han sitter kvar är en gåta!
Kommentera

MarcusElving: Men det har inte varit orsaken.

orsaken var: NICKLAS CZARNECKI
Kommentera

Erat: Jo, de har absolut utvecklats. Men Brynäs har inte kommit framåt för det, eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

foppa78: Äh, snart kommer ju Brynäs att ta guld. J18-guld alltså. Tror jag. Får se vilka som lirar J20 imorgon.

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Fyfan vi har fått en inhyrd på jobbet som är en gapig FBK:ARE så i morgon lär jag nog få sparken?
Fyfan vilken tomhet jag känner helt sjukt har tappat livsgnistan totalt!
Kommentera

MarcusElving: Så du tycker inte att Rödin, Bertilsson och Järnkrok har utvecklas sen förra säsongen? inte minst Silfverberg!

Redigerad kommentar

Kommentera

Erat: "Alla juniorer ett år äldre!"

Det har vi hört i några år nu.

Hörrni, damerna vann idag i alla fall. 0-1 mot AIK! Jippiie!

Kommentera

Erat: Ekholm har inte haft ett rätt i defensiva zonen i slutspelet!! Det ende som är bra med det är att han är för vallpig för NHL och stannar yttligare minst en säsong!
Kommentera

Måste ändå säga att skadedrabbade Brynäs har varit jävligt starka under hela slutspelet. Om alla va friska så hade Brynäs slagit ut Färjestad med AIK stil!

Nästa säsong kommer bli väldigt intressant iaf!

- Ny tränare! Använda sig av försvar/forwards tränare.

-Intressanta spelare ryktas! Max Friberg (klar) Nichlas Hardt, Teemu Laine (!), Hellberg och Victor Bartley. Förhoppningsvis ännu mer hetare rykten.

- Alla juniorer ett år äldre!

Tack Brynäs för en underhållande säsong/slutspel! Brynäs alltid i mitt hjärta! Älskar er ovasett!

Redigerad kommentar

Kommentera

Andashockey: Menar du de där passningarna som gjort att vi fått spelvändningar från mittzonen?

Ekholm har varit en positivt överraskning den här säsongen men det känns som att han inte orkat med det täta matchandet. Trött huvud gör misstag.
Kommentera

dreamland: Kallio nej för helvete möter vi frölunda så skulle han jubla när dom gör mål och gråta om vi vann och han är på nedgående!
Kommentera

sylf: Som jag sa så som Sunken har uppträtt iår, samma med Dale. Så är Berglind bättre. Bättre än Jonte också. Sen kan man ju fråga NC, som inte gett kahna chansen fullt ut i PP förns nu i slutspelet... bedrövligt! Skulle han gjort det om alla varit i spelskick?? Tror inte det, va.. Sen kört med som sagt var Dale, Jonte och Sunken ist för Berglind.. inte heller gett Sandin chansen.. Sätter in en dålig Silver som inte har gjort ett enda mål i slutspelet.. ist för en het Kahna???? Utan bara går på dåtid... ist för nutid.. det skönaste med denna förlust är att NC lämnar och att vi som inte är medgångs supportrar får se en ny head coach nästa säsong!
Kommentera

dreamland: Kallio skulle vara en bra värvning för Brynäs... Oldtimers.

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Vi får väl hoppas att de egna killarna tar ett ännu större steg då!!
Jag skulle verkligen vilja få in en oerhört erfaren tränare till det här laget.
Friberg och den där Röglebacken (som jag aldrig lär mig namnet på) är säkert skitbra men vi skulle behlva ett eller några NAMN till jubileumssäsongen tycker jag.....Kallio i PP kanske? :)
Kommentera

rafalski: Förstår att det är svårt att ta att jag lyckats och inte du.
Kommentera

GävleLasse: Haha WHAT? Kan du hockey i huvudtaget? Han bäddar ju upp för spel med grymma passningar varje byte(!)
Kommentera

Nu loggar jag ut för ikväll, måste gå ut och kyla av mig!

Ta det lugnt, hörs imorrn.

Kommentera

MarcusElving:

Ja verkligen, snacka om en kille som inte vinner matcher. Han tar inte de där som man måste ta, han tar heller aldrig något speciellt. Tänk om vi hade haft kvar markan i år, då tror jag inte denna serie hade varit över nu. Handen på hjärtat så känns det som vi var lika bra som fbk. Det känns som bästa målvakt vann. Och all heder åt våra fanastiskt diktiga 90.or

Sen vill jag avsluta säsongen att läsa att Magnus jag är bäst när det gäller Kahnberg skriver på för ett par år till.
Kommentera

sylf: förträngde matchen på Hovet ;-)
Kommentera

MarcusElving: Jag kräver Laine, om Eero försvinner!
Kommentera

henke1: tror jag inte vic bartley är lefthare och skulle inte ens kunna skjuta direkt som dale gjorde
Kommentera

65selander: Haha precis...känns som det kan ta tid innan vi spelar semi då :)
Kommentera

Gurra88: Och när ska vi slippa dig?
Kommentera

dreamland: Köp in spetskompetens? Sundlöv är ju på REA i allsvenskan på sin höjd.

Och såklart Max Friberg som kan vara en hyfsad värvning. Brynäs medelålder är nog runt 17 år nästa säsong.

Hellre det än att se massa överbetalda sopor i laget.

Redigerad kommentar

Kommentera

65selander: Det gjorde vi förra året också!
Kommentera

Ekholm kan ju glömma NHL drömmarna iaf.
Kommentera

dreamland: Det tror jag inte.
Kommentera

1364077 · »