Brynäslegenden: En till...
Greg Scott vad tror ni?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Han låter intressant på Hockeysfuture i alla fall;
"Scott is a character forward who has good speed and hockey sense. He’s developed into a dependable AHL forward for the Toronto Marlies over the last two seasons. He has emerging offensive skills that may earn him a shot at a depth role in the NHL in a few years time."Lite highlights från Scott.
Verkar ju ha ett hyffsat skott iaf, blir intressant att följa på försäsongen för man vet ju inte riktigt vad man får.
Brynäslegenden: Ja Harju var inte speciellt bra förra säsongen men gör ändå 28poäng så nog har han kapacitet att ligga runt 30p.
Lauritzen var ju helt under isen förra säsongen men det har med all säkerhet med hans skada att göra. Jag hoppas att han kan få en bra säsong nu när han får en hel försäsong att bygga upp sig på.
Ja, han hade i alla fall inget långt och komplicerat namn.
Om han skulle lyckas riktigt bra i någon match, så kan jag
redan nu bjuda rubrikmakarna på: "Cirkus Scott".
Gavva:
Jag har sett Scott i några matcher, bl a den där du länkade till där han gjorde fyra mål, även en par i matchserien mot Grand Rapids Griffins. I de matcherna var han riktigt bra, bra på grillorna, bra skott som sagt och faktiskt också rätt fina händer men jag vet inte om man kan kalla honom någon utpräglad målskytt. Av det jag sett skulle jag snarare jämföra honom med Andreas Thuresson, fast lite bättre.
70 Rodrigues: Var det verkligen nån som sågade Hv's värvning av Sterling då? Tyckte mest det var ett resonemang om att man inte ska vara säker på att det är en toppvärvning för att statsen är fina.
Greg Scott har jag aldrig hört talas om och hans stats och storlek skrämmer väl ingen heller, känns alltid lite heaven or hell med AHL-värvningar.
Killen har iaf ett fint slutspel i ryggen och ligger väl i paritet med Dixon poängmässigt sett i AHL. Det gjorde iof Vas också...
Ser Scott som ersättare för Hansen
Hur vi lyckas ersätta Järnkrok blir väldigt avgörande...
Samt om Basse o Nordan kommer göra rätt för lönen...
Laget sista kvarten Förändringar 2013 / 14
Sebastian Wännström NY! Rödin
Mads Hansen NY! Greg Scott
Andreas Thuresson
Elias Lindholm
Jonathan Granström
Calle Järnkrok NY! KLASSFÖRVÄRV!
Sebastian Enterfeldt
Jesper Ollas
Alexander Lindgren
Daniel Widing NY! Brodin
70 Rodrigues:
Den där är intressant...låt oss komma ihåg den...slutsumering av vilket lag som lyckades bäst i "AHL-invationen"...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article16868134.ab
Vet inte om man ska lita på aftonbladet men stämmer det så känns det som en alldeles för stor summa för honom. Har aldrig sett ett dugg när denna spelat, men jag hade iaf hoppats på en lite mer poängproducerande forward. Känns som att detta antingen kan bli pannkaka eller kanonbra så man får väl vänta och se hur han presterar. Gillar dock att han utöver skottet man såg på youtube även kunde tacklades.
atilla:
Inte ett stort men ett litet antiklimax. Var det inte spets Brynäs var i behov av? Typiskt Sundlöv. Antingen bär det eller så brister det typ...
Hoppas han är bättre än vad statistiken skvallrar om...
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Jag tycker dock det känns bra att Scott verkar ha ledaregenskaper och kan användas i alla spelformer.
Sen har ju Sundlöv förhoppningsvis en mer garanterat (om det nu finns garantier i sportens värld) poängstark forward på G.
Davey_22:
Det blir aldrig ett röststarkt YES!!!, när Sundlöv värvar. Mer ett jaha? Sedan får man googla på spelaren i fråga.... :)
Davey_22:
Ska jag vara ärlig kände jag så när han knöt Gunderson till Brynäs också. Han började ju svajigt, men är ju idag en riktigt viktig spelare i Brynäs.
Davey_22: Från 85 000 dollar till 350 000 är en rätt fin löneökning... om nu Aftonbladet har det rätt. Skatten skiljer ju en del dock.
Men om Andy Miele hade krävt 1.5 miljoner för att spela i Sverige enligt MrMadhawk känns 2.3 i dyraste laget för Scott..
Några spelare i Elitserien och deras senaste poängskörd i AHL:
Holloway 61 p
Krog 75 p
Taffe 71 p
Sterling 45 p (48 matcher)
Rakhshani 49 p (49 matcher)
Reddox 33 p (39 matcher) + 10 p i NHL
Vår kille 32 p
Mattias Ekholm 30 p (med 10 matcher mindre)
Jajjen:
Om Scott kostar 350 000 dollar per säsong.
Vad ska då inte de du räknar upp här kosta.
I och för sig motsvarar väl 350 000 dollar ungefär knappa 200 000 kr/månad.
Det finns väl spelare i elitserien som kostar 300-350 tkr/månad?
Undrar vem som läckt den summan och med vilket syfte?
Agenten eller någon inom Brynäs?
Det tycks ju inte ha läckt ut vad övriga nordamerikaner har kostat.
Redigerad kommentar
Enaranger: Kostar Scott 350.000 USD för 12 månader betyder det med dagens kurs drygt 200.000 SEK/månad. Är det inkl. sociala avgifter är det en billig spelare. Ska det läggas på 35% är han dyr. Aftonbladet förstår inte skillnaden.
Vore kul om Brynäs nån gång kunde plocka en spelare med hygglig statistik. Man förstår att Linköping spelar i en annan division (ekonomisk) när man kan plocka tvåan i AHL:s poängliga.
Redigerad kommentar
Jajjen:
Om man jämför Scotts poängsnitt i AHL med McGraths, Fornataros
och Aulins, och sen tänker på att de tre har från början värvats till
allsvenska lag.
Då kan man fråga sig hur de allsvenska lagen haft råd med det?
Eller är det Brynäs som har värvat en AHL spelare enligt allsvensk budget.
Västerås har tydligen lyckats skaffa en Jeremy Williams som har bättre
poängsnitt än vad Scott har haft i AHL.
Det som skiljer Scott mot alla de spelare jag räknat upp här, är att
han har betydligt bättre +/- siffror.
Sen har jag ingen aning hur han skiljer sig rent spelmässigt mot övriga
spelare jag räknat upp här.
Det som är positivt är ju att han verkar kunna göra mål i numerärt underläge.
Det är ju något som Brynäs inte lyckats med på över två säsonger.
Kanske dags nu då?
Redigerad kommentar
Jajjen:
Aaaahh...börjar vi m en kille utanför top-100 får vi väl avsluta med Pirri-Pirri...
Nu ska 2 nya AHL forwards in och det blir nog bra. Men allvarligt talat, titta på truppen? Forwardssidan är blekare än på väldigt många år. I nuvarande trupp är bara Enterfeldt,Lindholm och Rödden kapabla att göra 30 poäng.
Backsidan tycker jag håller iallafall topp 6 klass.