Brynäs IF

727764 inlägg · 7961 ämnen

Laget 02/03

87627 · » Till forumet

Sv: Laget 02/03
Ford Prefect: Sorry missade det.Tack ialla fall
Kommentera

tompa56: Jag hade t o m lagt upp länktipset åt dig. Var det för jobbigt att klicka? *flinar* ;)
Kommentera

Ford Prefect: Ursäkta men var i hockeymagasinet har du hittat statistiken på Ram?
Kommentera

Ford Prefect: Personligen är jag inte så ledsen över att de "bästa" spelarna sliter ut sig/riskerar att skada sig i ett antal nonsensturneringar så jag håller med dig till viss del. Däremot är det otvivelaktigt bra för klubben att ha en del spelare med i landslaget när det gäller att värva unga talanger och vid sponsorjakt. Även prestigemässigt finns det en poäng.
Kommentera

Huss: Nu ska man inte bedömma spelarna så hårt utifrån om de fått spela i landslaget eller inte. Spelar man i Brynäs måste man vara överjävligt bra för att ta en plats i 3kr medan spelare som Finn-Olle t ex kan ta en plats...
Kommentera

Må så vara att Olsson inte gjorde sin bästa säsong hittills men trots det blev han uttagen två ggr till landslaget.
Den enda forwarden som gränsat till 3kr var väl Rudslätt som också försvinner.
Inte helt bra.
Det ideliga försvarandet av Jobs och Mårs undermåliga prestationer i Tierp med att allt var Flygis fel är patetiskt. Floberg lyckades bra, hur kommer det sig ? Om de nu är så bra
varför lyfte inte dessa två klasslirare laget ? Mårs d.ä. var riktigt hyfsad t.ex. så Flygis tränarinkompetens drabbade bara delar av släkten..
Kommentera

gordo: Kan nog hålla med dig lite, även om jag är en av de som kritiserat honom mest. Han var fortfarande än av Brynäs bättre backar. Men problemet är att han ska vara mycket bättre än så, han är mycket bättre. Dessutom har han mer betalt än de flesta andra också och då ska man kunna ställa krav.
Kommentera

tompa56: Hockeymagasinet
Kommentera

P J Davydjoos:
Tycker nog att Crippe får liite oförtjänt dålig kritik.
Om inte Sjödda och Crippe varit med förra året så hade SAIK, Löven, Sundsvall m fl kommit på besök i vinter.
Hela lagets försvarsspel var under isen, då är det inte lätt att spela back (eller vara målvakt, för den delen)!

Ser inte C Olsson som defensiv back överhuvudtaget, styrkan är ju att kliva upp i banan med pucken och lägga fram långa pass till forwards i fart (Hardy-spelet).

Defensivt är han som Custemo: Kalle Anka på hal is...
Kommentera

Strozzi:

Skulle Christer Olsson ha varit Brynäs bästa DEFENSIVA back? hmmm... Överväldigande bra +/- och inga tabbar i försvarszoon, eller?
Själv har jag inte sett så'na tabbar se'n Custemos tid... Och det av en så rutinerad spelare...

Och Mårtensson har ju varit bra den tid han varit här, kanske hade väntat mig lite mer den gågna säsongen, men då gick ju hela laget kräftgång. Han kan blomma ut ännu mer om han får rätt omgivning...
Så han finner inte jag vara ett dugg överflödig, som du verkar tycka, tvärtom så borde han få chansen ännu mer nästa säsong...

Men vi får väl se hur Esko väljer att formera laget...
Kommentera

Ford Prefect: Var nånstans har du sett Rams statistik?
Kommentera

Strozzi: Christer Olsson sög förra säsongen. Så enkelt är det helt enkelt. Dessutom tror jag det hade varit förödande för moralen i laget om Brynäs vikit ner sig för hans krav, så jag tycker det är positivt att VPL ersätter honom.
Vet inte om jag håller med om att backbesättningen skulle vara så dålig. Får de vara hela i år så tycker jag tvärtom att Brynäs fortfarande har en av seriens bästa trupp sett till backarna.

Och till er alla: Det var ett jävla gnäll på Jamie Ram. Är det nån som har sett honom spela? För mig räcker det ganska långt att se den statistik han hade i fjol.
Det hävdas att man inte ska låta spelarna leva på gamla meriter, men samtidigt sågar man Ram för att han har spelat i Japan. Obegripligt...
Kommentera

Trots en del bra värvningar (Anger, Miettinen, Ram) har jag svårt att jag svårt att se på kommande säsong med positiva ögon. Vi har ju fortfarande bara tre kedjor med elitserieklass!!
Backsidan ser klenare ut än på många år..
Man har bytt ut den defensivt bäste backen, Crister Olsson, mot en spetig finne (1,85, 80 kg).

Förslag:

1:a
Molin
Larsson
Östlund

2:a
Anger
Miettinen
Louvi

3:e
Soling
Kyrö
Bergqvist

4:e
Danielsson
Wågström
Mårtensson

Skulle man byra ut hela fjärdelinen, faller vi ändå på backbesättningen... =/ Tyvärr..............
Kommentera

Summiten:
Ett stabilt ES-lag...
Tillräckligt stabilt för att vinna SM, Summiten?
Kommentera

Om nu inte Jamie Ram skulle skriva på..Vem ska då ta hans målvaktsplats egentligen?
Kommentera

Laget 02/03
Målvakter
25: Johan Asplund

Backar

2: Henrik Petre
3: Daniel Johansson
4: Pär Djoos
5: Jussi Pekkala
7: Tommy Sjödin
8: Henrik Rehnberg
14: Adam Andersson
33: Veli-Pekka Laitinen

Forwards
9: Kristoffer Jobs
10: Jonas Soling
11: Per Mårs
18: Tony Mårtensson
19: Simon Östlund
20: Roger Kyrö
21: Ove Molin
22: Mikko Luovi
23: Björn Danielsson
24: Tommi Miettinen
27: Niklas Anger
28: Daniel Wågström
32: Kenneth Bergqvist
38: Jan Larsson

Betyder det att Olsson alltså lämnat oss igen??
Kommentera

87627 · »