Brynäs IF

728007 inlägg · 7962 ämnen

Laget 10/11

« · 1238038 · » Till forumet

Sv: Laget 10/11
MarcusElving: Det blir Timrå och Rögle som åker. Beaudoin från Rögle vore helt ok. Från Timrå vette fan om nån platsar. Corso? Pääjärvi?
Kommentera

MarcusElving:

Lägg till Rödin som har kontrakt till 2010/2011.
Kommentera

Spelare med kontrakt över nästa säsong:

Målvakter:
Eddie Läck

Backar:
Niclas Andersén
Simon Bertilsson
Juuso Hietanen
Lars Jonsson
Simon Löf
Jörgen Sundqvist (Vi vet ju dock att han har en klausul mot KHL)

Forwards:
Jonathan Granström
Mads Hansen
Calle Järnkrok
Magnus Kahnberg
Jonas Nordqvist
Emil Sandin
Eero Somervuori
Jakob Silfverberg
Alexander Sundström

Tycker det ser riktigt lovande ut inför nästa säsong. Bra kontinuitet!
Sticker Sundqvist till KHL vill jag se en ny riktigt bra defensiv back. Sedan fylla på/förlänga på backsidan så bra det går med tanke på ekonomi osv.

På forwardsidan saknar jag bara Dixon och Dackell sedan är det upp till Sundlöv även här att fylla på/förlänga på bästa möjliga sätt. Skulle gärna se Rögles Eric Beudoin om de skulle ramla ur.

Lindbäck eller Eriksson på målvaktssidan. Tror att Sundlöv jobbar hårt på att få över Lindbäck, det är min känsla.
Kommentera

MarcusElving: Villig att betala är han nog men pengarna måste räcka också. Det räcker inte att bara vara skicklig.
Kommentera

MarcusElving: Riktigt rikigt härligt! Tack Sundlöv!
Kommentera

65selander: Ja, lyckas Sundlöv förlänga med Dixon också så har han gjort ett riktigt bra jobb. Jag har en känsla av att Dix kommer vilja förlänga, frågan är väl om Sundlöv är villig att betala. För Dixon kommer väl med all sannolikhet begära löneförhöjning
Kommentera

MarcusElving: Nästa man till rakning är Dixon...
Kommentera

Anders Berg: Nu behöver du inte oroa dig över att Jonsson hamnar i Leksand eller någon annanstans :P
Kommentera

Lasse Jonsson har förlängt sitt kontrakt med Brynäs! Han blir kvar 3 år till..

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan: Nä, jag menar att Sunkan har klausul att flytta till NHL eller KHL, och det är ju betydligt större chans att AIK spelar i KHL nästa säsong än att Leksand gör det.
Kommentera

Peja: Tror inte han går till allsvenskan (läksand) AIK tror jag heller inte är intressant för jag antar att du menar den norrländska varianten med ett S innan!?
Kommentera

Anders Berg: Betydligt större chans att Sundqvist hamnar i AIK än Leksand...
Kommentera

Sitter och funderar lite... Richard Gynge sprutar in poäng för AIK. Tillbaka till Gävle nästa säsong?
Kommentera

HF: 1år där och se familjen via webbkamera kan vara lite tungt men väl avlönat. Jag tror han drar om han får ett fett erbjudande i inte alltför vansklig klubb.
Kommentera

pastorn: Sunken har åtminstone haft ork/hunnit med att producera ett barn. Föddes Nåt år efter att han kom till Brynäs. Så just att han har ett rätt så nyfött barn gör ju att han kanske funderar ett extra var angående ryssland. Men pengarna är ju svårt att säga nej till.
Kommentera

Anders Berg:

Möjligen Jonsson då som är dalmas, Widing och Sunken tror jag inte känner nån större kärlek för Leksand.
Kommentera

Om Leksand går upp tror jag att Jonsson, Widing, Sundqvist å kanske någon till hamnar där, faktiskt.
Kommentera

pastorn:

Det vore ju nästan lite korkat att inte dra till Ryssland om han får 5 mille för ett år. Då är ju framtiden i princip säkrad om han förvaltar pengarna på ett vettigt sätt.
1 år i Ryssland sedan hem till Brynäs :-)
Kommentera

pastorn: Skulle vara Tyler Arnason då möjligtvis :)
Kommentera

Partyjack:

Sunken har tjej vet jag men ingen aning om hon fött fram några småsunkar än. Men så hårt som Sunken lirar varje match så har han nog ingen ork på kvällarna till sådan produktion.

Känns som att han drar till Ryssland nån säsong och fyller på bankkontot tyvärr men sedan kommer till Brynäs igen. Sunken känns nästan som en infödd Gävlebo, få spelare som utstrålar sådant Brynäshjärta.
Kommentera

sylf: När Sundlöv har lyckats förlänga med Dixon, då ska jag ge honom en eloge ;-)
Kommentera

sylf: Håller med, även om det skulle vara en säsongs social pina så tror jag en spelare som Sunken nästan måste hugga på ett sånt erbjudande.. Det är pengar som han inte tjänar ihop här hemma om han så skulle spela till han fyller 45 typ. :)

Med "en spelare som Sunken" menar jag att just denna typ av defensiva back inte särskilt ofta blir hett eftertraktad utomlands.

Det som talar för att han blir kvar är väl att han känns som en jävla helylle-svensson som prioriterar familjelivet väldigt högt.. Men det är som sagt bara som jag tycker han verkar vara, har eg inte ens en aning om han har familj och barn..
Kommentera

Lundström 6: Tro får man göra i kyrkan, 5 miljoner netto per år talar mer sanning!
Kommentera

sylf: Sunken blir kvar:)
om Sundlöv gör sitt och det tror jag
Kommentera

Någon mer än jag som kände att Granström var missnöjd i början av säsongen? Inte samma glöd och ja, såg helt klart enkelt missnöjd ut med sin situation. I det läget var jag nästan säker på att ville flytta till Mora eller nått efter säsongen. Men glad att de va fel, härligt med nya år för granström:) Karaktär vi kommer ha stor nytta av framöver
Kommentera

Granis kvar i minst 2 år till e denna säsong, det är ju STRÅLANDE!! Tack bra jobbat Sundlöv! =D
Kommentera

Huge: Det börjar bli rena rama Twilight zone härinne....

Myspys med farbror Sylf och farbror Huge.... ;-))

Granström!!!

Återigen starkt jobb av Sundlöv!!!
Kommentera

sylf: "Stommen är riktigt bra, kan man behålla den och fortsätta krydda med spetskompetens så kan det gå långt."

Jo, bara den spetskompetensen införskaffas så. Det är väl inte helt givet att det sker, är jag rädd.
Kommentera

Horace76c: har samma känsla, han är precis en sån spelare som vi behöver också :)
Kommentera

Huge:
MYCKET bra, ingen fixstjärna men en grovjobbare a la peter eriksson...
Känns som Granis kan bli brynäs trogen en lång tid, och såna växer banne mig inte på träd nuförtiden...
Kommentera

sylf: Absolut. Det viktigaste är vad spelaren ifråga visar på isen.
Ville bara flika in att det också är viktigt hur han agerar ex i omklädningsrummet och i båset, om det nu står mellan två som agerar ungefär likadant på isen.
Kommentera

sylf: och glöm inte utanför arenan också.
Kommentera

Huge: Han behöver ju inte vara en gaphals och pådrivare i omklädningsrummet, huvudsaken är egentligen hur han visar och är på isen och i spelarbåset!
Kommentera

Partyjack: Ja, det hade han nog kunnat, han saknade säkert inte andra anbud. Ligger ju en del i det han säger också, att det ska bli kul att se hur långt detta lag kan gå. Stommen är riktigt bra, kan man behålla den och fortsätta krydda med spetskompetens så kan det gå långt. Plus att vi naturligtvis måste behålla vad som är värt att behålla.

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Svårt att säga hur Granis är i omklädningsrummet men spontant helt klart ett kaptensämne.
Bara hoppas att KHL konkar eller nåt...   :-)
Kommentera

Min dag är räddad, tack Sundlöv och tack Granström som garanterat (utan att veta detaljer obv) hade kunnat hitta bättre erbjudanden från andra håll.
Kommentera

Huge: Verkligen glädjande nyheter, där har vi en blivande kapten om Sunken sticker!
Kommentera

MarcusElving: Bra!
Kommentera

MarcusElving: Härligt. Mormor ligger inte på latsidan minsann.
ES bäste sportchef har börjat röra på sig...
Kommentera

Brynäs har förlängt med Granis, 2 år.

Härligt!! =)
Kommentera

Peja; Jovisst. Men det är så mycket mer som ska klaffa.
Axelsson som det senaste exemplet. Stor talang,Stort ego.Liten hjärna,

Hoppas att Rödin accepterar att spela som tränaren vill.
Annars så blir det problem.
Brendel hade oxå vissa små svårigheter att jobba hem.
Men å andra sidan satte han 35 puckar så det är väl ok ändå.
Kommentera

Peja:

INSTÄMMER HELT OCH FULLT
Kommentera

mk: Det går inte att jämföra Rödin med Gynge/Thegel. De är ju odraftade, medan Rödin valdes i andra rundan. Det ger honom fler alternativ (AHL), och större press (från NHL-klubben) att lyckas. Visst, han tror säkert mycket på sig själv, men det måste man göra för att lyckas, speciellt om man har en spelstil som går ut mycket på att utmana motståndarna.

Huge: Haha!

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Thegel lär väl knappast utveckla sin skridskoåkning om nu Djoos är den som ska stå för råden?    :-)
Kommentera

Peja: Där ingår tyvärr Rödin oxå. Väldigt lovande, Med kanske lite för stor tro på sig själv.
Titta på hur många talanger som det har kommit fram på senare år.
Som inte har blivit nått.
Gynge, Salomonsson, Johan Ryno, nu senast Axelsson,
Alla ska till NHL men ingen är berred att gå den tuffa vägen.
Kommentera

mk: Det handlar nog mest om Brynäs vill ha honom. Vad jag förstår skickades han till Hockeyallsvenskan för att utveckla sin skridskoåkning. Har inte sett honom tillräckligt mycket den här säsongen för att kunna bedöma om han har gjort det. I och med att Djoos är coach där uppe antar jag att Brynäs har bra koll på hans utveckling. Thegels situation påminner lite om Gynges för några år sedan.
Kommentera

MarcusElving:Är det nån som vet Thegels situation inför nästa år?
Är han sugen på att komma tillbaka? eller går han nån annanstans?
Kommentera

Gurra88: Lasse lär väl ha en lön på en bit över 200 tusen i månaden skulle jag tro. Jag tycker inte att han har varit så bra att det är värt att lägga ut så pass mycket på honom.

Skulle han kunna tänka sig att gå ner i lön skulle jag kunna fundera om..
Kommentera

Ekman larsson vore guld.. men varför skulle han gå till Brynäs? och inte till nhl istället efter sin tid i leksand?

OCh varför vill ingen ha lasse.j kvar?..både han och kokko röstar jag för:D
Kommentera

Brynäs_89: Oliver Ekman Larsson är helt klart intressant.. Men ska du bara ha 11 anfallare i laget.. Det räcker inte ens till 4 hela kedjor :P
Kommentera

« · 1238038 · »