Peja:
Det svåraste är att utveckla offensiven. Att lägga sarg ut är enkelt. Och i och för sig en konstart om man gör det som Kupan...
Bertilsson verkar vara en skadebenägen och/eller för tidigt inspelad tvåvägsback om man ser till säsongens händelseutveckling.
J18--Allsvenskan--ES... för de duktiga juniorerna.
J18--ES för überjuniorerna (Honken, Aspen, Bäckis, Markan och kanske Ironsmurf).
GävleLasse:
Jag är skeptisk, Lars...
Men i hans fall är det som att välja mellan pest och kolera...
Peja:
Rätt stor skillnad på spelstil (Löf-Berglind-Bertilsson) och hade inte de etablerade backarna varit så jävla skadebenägna hade inte Löf (eller Bertilsson) fått speltid...
Störst potential?
Berglind.
Offensiva backar växer inte på träd.
Redigerad kommentar
Anders Berg: "Högst oväntat att Lasse Jonsson stannar"
Varför skulle det ha varit oväntat?
Revanschlusta efter att ha fått en hel säsong spolierad pga skada.
Intressant lag på gång.
Trivs bra i Brynäs där omgivningen med gamla "polare" säkert är en mkt viktig pusselbit.
Sist men inte minst: CZ.
Är bergsäker på att han är otroligt populär bland våra spelare och att han har en stor del i förlängningarna som nu kommer att ramla in.
Skulle snarare vilja påstå att det var ett rätt så väntat beslut av Jonsson.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Men jag återkopplar gärna till det jag skrev tidigare; Laget behöver förstärkas inför nästa säsong, det går inte att räkna med att alla ska utvecklas positivt. En del går ju ibland till och med bakåt i utvecklingen. Sen handlar det en del om förtroende hos coachen; tänk Hermansson vs. Lauritzen.
Inköpslista inför nästa säsong: En sjukt bra målvakt (om nu inte Markström stannar.) Två landslagsmässiga backar samt två forwardsdito. Sen har vi nog det där guldet inom 2-4 år som ordföranden snackat om!