Brynäs IF

728013 inlägg · 7962 ämnen

Laget 10/11

1239886 · » Till forumet

Sv: Laget 10/11
Anders Berg: Som jag skrev så har jag ingen aning om sanningshalten, så den reserverar jag mig ifrån. So no more to come.
Kommentera

Skitstöveln: Detta gäller alltså bloggkommentarer, det är inte Mr.MadHawk själv som skrivit om detta "rykte". Någon/vemsomhelst har alltså postat en kommentar och påstått detta.
Kommentera

Skitstöveln:
"en blogg är väl inte så jävla trovärdig direkt"

Det är skillnad på blogg och blogg, på samma sätt som det är skillnad på site och site, tidning och tidning samt käft och käft.
Go figure.

Kommentera

Anders Berg: Aldrig i livet att jag ser han i brynäs målet istället för Limpan eller Jocke !!!!!
Kommentera

Anders Berg: Mjo - men om det stämmer borde man redan hört det ifrån media.

Jag menar, en blogg är väl inte så jävla trovärdig direkt ^^
Kommentera

Skitstöveln: Det är i kommentarerna, ser jag nu, till ett inlägg gjort av Mr.Madhawk, i sin blogg. Så det kan inte stämma, eller det kan stämma, men förhoppningsvis inte.
Kommentera

Anders Berg: Vad är det ni pratar om? Var har ni/han hittat den informationen?
Kommentera

Zzz: Jag hittar inte(!) det där inlägget, men i så fall, om det stämmer alltså, är det alltså klart att Markström hamnar i Florida samt att Jocke och Anders tackat nej till Brynäs.
Kommentera

Zzz:

Sanningshalten i det ryktet lär vara jävligt låg.
Kommentera

Ang måvakter, två kommentarer på mrmadhawk.se/ hävdar att Brynäs slutförhandlar med Marcus Svensson. Vet inte sanningshalten i det, men jag ser hellre Jocke eller Lindbäck.
Kommentera

Wännström firade A-lagskontraktet med stil. Sänkte Luleå med J20 idag, 1+1 och 3-2 för Brynäs!
Kommentera

Huge: Ok en liten poäng till dig där. Vi sa oo aa Melkersson......
Kommentera

Lunkan: Ähh, Bomhus och Huge har ju fostrat Brynäs kultspelare nr 1: Melker
Det kan inte ens Sätra matcha...    ;-)
Kommentera

Huge: Fel Sätra rular Markan måste klassas högre än Wännström ungefär i proportion som Sätra klassas mot Bomhus!
Kommentera

brynäsjohan: Underbart.. Nu får vi se hur länge det dröjer innan han blir utlånad till Mora..
Kommentera

brynäsjohan: Kul att Sebastian får visa vad han går för i elitserien, från början av en säsong då.
Kommentera

brynäsjohan: "Sebastian Wännström (född 1991) kom till Brynäs från Valbo när han startade sin elitsatsning i Brynäs U16. Hans moderklubb är IK Huge."

Bomhus rular...    :-)

Kommentera

Wännström får a-lags kontrakt från och med nästa säsång!!!!
Kommentera

Peja: " Tur att Brynäs inte köper in dyra målvakter nuförtiden."

Så sant som det är sagt!

Vilken j-a tur att vi inte satsade på "honken" förra säsongen. Han har definitivt sett sina bästa dagar! Har för mig att "Micce målvakt" på Wikegårds videoblogg kommenterade "honken" med orden;

"slarvar med grunderna och spelar på 30% av sin förmåga"

Det jag helst av allt inte vill se är en "etablerad målvakt" som nyförvärv inför nästa säsong. Finns hur många exempel som helst på dylika värvningar som gått åt h-e.

Mardrömmen vore "hento" eller "honken".

Kan endast tänka mig Jocke Eriksson eller Lindbäck!

Sundlöv visar med "sunken-affären" återigen var skåpet skall stå!
Kommentera

leovalkama: Japp, härliga nyheter.
Kommentera

Helt underbart! :D
Kommentera

gött att sundquist stannar ! :D
Kommentera

JanT: Tur att Brynäs inte köper in dyra målvakter nuförtiden. Tänk om man hade gjort det istället för att satsa på Markström, hemska tanke. Alcén skolar moderna målvakter och den inslagna vägen ska Brynäs såklart fortsätta på.
Kommentera

Gurra88:

"Där har du helt fel. som de flesta som vill hävda att allt handlar om pengar.. Visst, i stor grad gör de det. Men alla de lagen har nån gång hamnat där de är idag."

Varför har de hamnat där de är?

Elementärt bäste Gurra; De investerade pengar i rätt tid, inte 5 år för sent som vårt kära Brynäs IF. Alternativt finns det en oexploaterad marknad och ett intressant näringsliv att rikta sig mot(läs LHC).

Där har du helt fel - Visst i stor grad gör de det...

Vad menar du? Du vet väl att det är kapitalet som styr...

Precis som din meningsfrände herr Berg tycker jag återigen att du skall träda ut från den alternativa verklighet där du befinner dig och inse vilka realiteter som ditt kära Brynäs IF lever efter.
Kommentera

lucky luke:

"Då gäller att dessa medlemmar är solidariska och inte river medlemskortet i protest mot en, i deras ögon, felaktig spelaraffär."

Bulls eye, bäste bror!
Kommentera

Anders Berg:

"Om Markström lämnar är köpet av en stjärnmålvakt ett måste. Sen anser jag att det behövs 2 riktigt bra backar och 2 riktigt bra forwards till. Om det inte är hobbyverksamhet man bedriver så hoppas jag att de som styr föreningen fixar fram finanserna."

Du lever helt klart i en egen liten värld bäste herr Berg.

Vad tror ovanstående värvningar kostar? Tror du det hjälper med x antal nya medlemmar a' några hundralappar?

Har Bylund hemliga ryska kontakter som skall gå in och sponsra Brynäs?

Hobbyverksamhet med en omsättning på ca. 100 miljoner?

Hur ska man bli bättre på att knyta till sig sponsorer på en mättad marknad?

Stjärnmålvakt? Räcker det med Lindbäck?

Många frågor blir det....

Jag lovar att du kommer att bli mindre besviken om du bara lyckades inse vilka spelregler som gäller för Brynäs IF i Elitserien anno 2010.

Man köper inte elitseriespelare som Emil i Lönneberga köpte brandsprutor på auktionen i Backhorva!
Kommentera

om vi ska gå tillbaka till ämnet, så spelar det nog roll vilka som förlänger eller inte om vi ska snacka om vilka spelare vi vill ha i laget.
Om Sundquist stannar och Dixon likaså, så behöver vi nog bara förstärka med en grym målvakt och kanske låta nolander och OPG gå..
förläng med Kokko och värva en eller två backar, en offensiv back och en defensiv.
Fast om både dixon och sundquist lämnar så får vi nog tänka om lite..
Kommentera

Lindström: Som vanligt när det gäller Brynäs då...
Kommentera

Jajjen: Que?
Kommentera

Anders Berg: Hade Bif ens vara nära av att ge Per en marknadsmässig lön hade han stannat, sanna mina ord. Var enbart Bifs eget fel att han inte kom tillbakas, utan valde Lif.
Kommentera

Anders Berg: Å du kanske har hängslen?
Kommentera

Jajjen: Du kanske blev glad när han skrev på för Leksand? Låtsassupporter!
Kommentera

Anders Berg: 250 spänn om året. Vad ska Bylund göra med alla pengarna?

Seriöst? Gå ur föreningen? För en spelares skull? Låssasbrynäsare!
Kommentera

lucky luke: Ah, du syftar på när jag sade upp medlemskapet när Per Löfström gick till Leksand. Ja, jag vädrade mitt missnöje!

MEN, sen visade det sig att idioten höll på Leksand! Å efter honom hamnade runt 10 gamla Brynäsare i Leksand, så...

Nu är jag dock medlem igen, sen x antal år tillbaka. Jag är dock inte ständig medlem - jag betalar varje år istället, på så vis får Brynäs IF in mer pengar.
Kommentera

sylf: Det som är lite sjukt med DIF är att om de flyttade till Globen och nästan fyllde den skulle de kunna göra nästan 1 mille i vinst per match istället för några 100' på Hovet. Men samtidigt skulle då de riskera att publiken inte följer med...
Kommentera

sylf: Jo, men de har ju Svanberg et cie som varje år går in med 5-10 millar, det finns inte i Brynäs. I år så lär de går plus också med tanke på publiktillströmningen och slutspel.
Kommentera

lucky luke: Varför då? River dom kortet har dom ju redan betalat medlemsavgiften.....
Kommentera

Jajjen: Oavsett pengapåse så har ju DIF på papperet inte ett särskilt imponerande lag. Däremot tycker jag dom bevisat att matcherna inte avgörs på just papper. Att dom skulle ha en Joakim von Anka bunker att gräva pengar ur tror jag inte på, dom är ju på ruinens brant år efter år..... Det dom tyvärr har, är ju penningstarka människor i styrelser etc som går in med kapital, typ Svanberg mfl. Minns dessutom för X antal år sen, när en snubbe i styrelsen snodde pengar ur klubben. Har för mig att det handlade om 6-7 mille, och förbundet gick in med pengarna! Hade aldrig hänt tidigare och kommer förmodligen aldrig att hända igen.
Kommentera

Anders Berg: "Ja, till att börja med kan ännu fler bli medlemmar i föreningen".

Då gäller att dessa medlemmar är solidariska och inte river medlemskortet i protest mot en, i deras ögon, felaktig spelaraffär.
Kommentera

Anders Berg: "Om det inte är hobbyverksamhet man bedriver så hoppas jag att de som styr föreningen fixar fram finanserna."
Säg det till GM/SAAB, ett antal banker, Grekland, Island, Spanien, Italien, baltiska staterna. Vilken planet kommer du ifrån egentligen?
Det kan förvisso vara så att din pappa äger Tumba Bruk men i sådant fall, tänk på inflationsrisken.
Kommentera

Huge: Brynäs tackade nej till Yetman inför den här säsongen, källa: Sundlöv, Michael.

Hur jag har tänkt mig att Brynäs ska ha råd att förstärka laget? Ja, till att börja med kan ännu fler bli medlemmar i föreningen. Föreningen kan bli bättre på att knyta till sig sponsorer - en huvudsponsor till exempel. Ordförande Bylund, om nu han är någon att lita på, talar ju om guld och gröna skogar, på sikt, och jag hoppas att han har belägg för det, så att säga. Och har han det, ja då hoppas jag även att han vet hur Brynäs får in pengar till ett ännu mer slagkraftigt lag till nästa säsong.

Om Markström lämnar är köpet av en stjärnmålvakt ett måste. Sen anser jag att det behövs 2 riktigt bra backar och 2 riktigt bra forwards till. Om det inte är hobbyverksamhet man bedriver så hoppas jag att de som styr föreningen fixar fram finanserna.
Kommentera

Huge: Jo, det är klart att det blir någon förstärkning, men kanske inte så många. Beror väl mycket på vilka som blir kvar, antar jag, men en bra back räknar i alla fall jag med. Sedan behöver en bra back nödvändigtvis inte vara samma sak som en känd och dyr back.
Kommentera

I värsta fall tappar Brynäs Markström, Sundqvist och Dixon till nästa säsong. Markström går inte att ersätta fullt ut. Ersättare till Sundqvist och Dixon kommer att kosta. Brynäs behöver pengar för att hålla näsan över kvalstrecket. Juniorverksamheten kan bara bli ett komplement.

Och jag hoppas fortfarande på ett mirakel, dvs. att det är möjligt att plocka fram de pengar som krävs i Gävleborg för att få fram Sveriges bästa hockeylag. Att precis klara slutspelsplatsen är ju ok när man jämför med den KS-ångest man fått uppleva, men fan inte tillräckligt bra för en brynäsare.

sylf: Djurgården och små medel hör inte ihop. DIF har massor med stålar till spelarköp jmf med Brynäs.
Kommentera

Pettisbif: Ser bra ut men vi kommer inte ha Björn Melin i vårt lag nästa år. däremot skulle jag vilja ha Månsson eller Beaudion :d
Kommentera

Huge: Inte så bara att inte ersätta honom, jag tror att hela försvarsspelet måste bli bättre utan honom. Tror att de defensiva backarna måste bli bättre och de offensiva får nog jobba hemåt på ett annat sätt än vad som är fallet t.e.x med L.J.
Kommentera

Peja: Sitter aldrig fel med nån klassförstärkning inför nästa säsong men jag skulle inte bli ett dugg orolig om vi bara förlängde och fick behålla nuvarande spelartrupp intakt.
Jonsson blir mer eller mindre ett nyförvärv och junisarna har fått 1 säsongs nyttig erfarenhet och hårdhet.
Är väl isf bara Markan som inte går att ersätta fullt ut.
Kommentera

Anders Berg: Istf att klaga på att ingen noterat din förklaring till ett tidigare ngt oklart inlägg så kan du väl försöka svara på lite mer substantiella frågor som vi ställt till dig:

Hur vet du att Yetman tackat nej till Brynäs eller att Brynäs öht varit intresserade av Yetman?

Och hur hade du tänkt dig att Brynäs inför nästa säsong på ett realistiskt sätt skulle kunna finansiera köpet av en stjärnmålvakt, 2 landslagsbackar och 2 landslagsforwards?

Kommentera

Gurra88: Såklart att Brynäs kan bli bättre om man har ungefär samma lag. De unga spelarna utvecklas ju hela tiden.
Kommentera

Om vi ska bli bättre nästa säsong så vill jag ha detta lag: mv, Anders Lindbäck / Joacim Eriksson - Eddie Läck b, Lasse Jonsson Jörgen Sundqvist (stannar) Jusso Hietanen Niclas Andersen Petri Kokko (behåll) Petr Caslava (ny) Alexander Sundström ( skola om) Simon Bertilsson Simon Löf (låna ut) Victor Berglind c, Steve Dixon (behåll) Jonas Nordquist Mads Hansen Calle Järnkrok f, Andreas Dackell (behåll) Eero Somervouri Magnus Kahnberg Björn Melin (ny) Sebastian Lauritzen Jonas Andersson ( ny) Jonathan Granström Jacob silfverberg Anton rödin Sebastian wännström guld-lag!!!
Kommentera

Verkar som att allt missade detta inlägg?

Samtliga som inte kan läsa: "Varför tror ni att jag vill se Jacob Blomqvist i Brynäs? Det har jag inte skrivit någonstans. Däremot skrev jag att han är på väg till Timrå.

Sen skrev jag att Brynäs redan tackat nej till Yetman en gång, därför tror jag inte att han är på gång till Brynäs (nu heller), och så menade jag att det är långt kvar tills vi ska ta guld, så halvdana lirare som Blomqvist & Yetman skulle teoretiskt funka i Brynäs nästa säsong, men inte guldsäsongen. Hoppas jag var tydlig nog.

Lär er läsa innan ni fabricerar ihop några fler historier om vad jag har skrivit här på Hockeysnack."
Kommentera

1239886 · »