Brynäs IF

728022 inlägg · 7962 ämnen

Laget 10/11

« · 1238038 · » Till forumet

Sv: Laget 10/11
MarcusElving: Det blir Timrå och Rögle som åker. Beaudoin från Rögle vore helt ok. Från Timrå vette fan om nån platsar. Corso? Pääjärvi?
Kommentera

Finns inte många platser kvar att fylla. Två (kanske tre om Sundqvist sticker) backar, samt tre forwards kanske, och en målvakt.
Förlänger inte Dixon ser jag gärna Corso som ersättare. Men hellre Dix av de två.
Kommentera

Bissett19: Ja, självklart ska Rödin vara med. My bad!
Kommentera

Hence: Sticker Markström måste dom resterande platserna fyllas med landslagsklass.
Kommentera

MarcusElving: Thegel lär knappast bli aktuell. Höll till i Sundsvalls fjärdefemma igår. Några av dom redan kontrakterade måste bli aktuella att flytta på. Dyrt men nödvändigt om vi ska ta ett steg till. Särskilt om nya juniorer ska ges plats.
Kommentera

Jajjen: Finns det verkligen utrymme för fler junisar?
Kommentera

Funderar jag lite snabbt skulle jag kunna tänka mig dessa som nyförvärv om deras respektive lag åker ur. Tar inte med de jag inte tror är realistiska som nyförvärv, typ Klasen..

Petr Caslava  (Timrå)
Daniel Corso (Timrå)
Eric Beaudoin (Rögle)
Dominik Granak (Rögle)
Daniel Josefsson (SSK)
Jonas Almtorp (SSK)
Patrick Yetman (SSK)

Sedan har vi ju Oliver E-L i Leksand och Mattias Ekholm i Mora som är duktiga backar.

Skulle någon/några av dess skriva på skulle jag bli glad

Redigerad kommentar

Kommentera

sylf: Hur tror du det skulle låta härinne om inte Wännström, Rhodin, Berglind och Kalle Johansson får chansen nästa säsong? Har du inte tagit en plats bland tre femmor på två år är det dags för nästa junior.
Kommentera

MarcusElving: Josefsson är en L.J kopia, vi har redan orginalet. Ekholm eller OEL passar bättre.
Kommentera

sylf: Det kanske till viss del stämmer.. Oliver E-L skulle vara ett riktigt härligt nyförvärv måste jag säga. Han imponerade på mig under JVM..
Kommentera

MarcusElving: Fast det skulle ju inte vara så trevligt att tappa tre backar till JVM.
Kommentera

Peja: Nej, det är sant! Tänkte inte på det..
Kommentera

Peja: Det är lugnt. Vi fyller på med B-juniorer.
Kommentera

Jajjen: Blir väl snarare finnar det fylls på med i så fall.
Kommentera

Peja: Finniga B-juniorer.
Kommentera

Kanon att Jonsson förlänger. Jonsson o Granström, det var värst vad OS-uppehåll blev trevligt helt plötsligt...
Kommentera

Peja:
Går ju att låna spelare för dom matcherna så det ser jag inga problem med?
Tycker att man ska lägga mycket med stålar på Dixon och sedan på O-E-L och för att avsluta allt med KRISTIAN KUSSELA.Sedan tror jag Lindbäck kommer till Gävle nästa säsong ifall han inte drar till NHL.
Kommentera

Clubsport: Bara att vänta in Dixon, Dackell och ev Molin, det beror på vad alternativet är....
Kommentera

Brynäs_89: Känns inte som att massa dugliga backar finns tillgängliga på tvåveckorslån mitt under säsongen. Dessutom kan ju laget ha backskador, utöver att halva backuppsättningen är på JVM. Vettigare att satsa på typ Ekholm. Även om OEL är bra, så sticker han ändå till NHL efter säsong.
Kommentera

MarcusElving:

Återigen visar mormor var skåpet skall stå!

Knyt upp masarna innan dom ens hinner säga knäckebröd!

ES bästa sportchef slår till igen!!!
Kommentera

Högst oväntat att Lasse Jonsson stannar - men desto roligare!
Kommentera

Anders Berg:

Känns grymt skönt att Lasse stannar!!
Kommentera

sylf: dackell har väl redan skrivit på ett år till ?
eller var dom bara muntligt överens ?
gött att jonsson skrev på iallafall :D
Kommentera

MarcusElving: Grymt kul, det är ingen tvekan om att Brynäs har ett riktigt bra lag på gång.
Kommentera

Jajjen: Angående juniorerna så både tror och hoppas jag att Wännström och Berglind får A-lagskontrakt och konkurrerar med samma förutsättningar som alla andra nästa säsong. De har varit för bra för J20-serien i de matcherna som jag har sett den här säsongen.

Redigerad kommentar

Kommentera

det känns nästan som att vi har för många bra juniorer, det bara kommer fler och fler, ser bra ut för framtiden, hoppas några blir brynäs trogna och inte sticker efter nåt år och kommer tillbaka avdankade som frölundas "stjärnor"
Kommentera

Peja: Fast Berglind är inte riktigt där än gällande tempo och fysik. Wännström däremot är väl den spelare som gjort störst framsteg av alla våra juniorer i år.
Dessutom tar han för sig rejält de gånger han fått chansen i A-laget.
Men återväxten ser bra mycket bättre ut på forwardssidan än backsidan, i varje fall gällande antalet aktuella spelare, vilket iofs inte är helt ovanligt.
Kommentera

lasse j känns väldigt bra.. knyt upp kokko med..
Kommentera

Huss: Bertilsson och Löf var inte "där" förra säsongen heller. Jag tror att Berglind kan göra stora framsteg till nästa säsongsstart.

Redigerad kommentar

Kommentera

leovalkama: Skulle få en chock om inte Dackell skulle skriva på ett nytt kontrakt för brynäs! :O
Kommentera

Anders Berg: "Högst oväntat att Lasse Jonsson stannar"

Varför skulle det ha varit oväntat?

Revanschlusta efter att ha fått en hel säsong spolierad pga skada.
Intressant lag på gång.
Trivs bra i Brynäs där omgivningen med gamla "polare" säkert är en mkt viktig pusselbit.
Sist men inte minst: CZ.
Är bergsäker på att han är otroligt populär bland våra spelare och att han har en stor del i förlängningarna som nu kommer att ramla in.

Skulle snarare vilja påstå att det var ett rätt så väntat beslut av Jonsson.

Kommentera

" MarcusElving: Funderar jag lite snabbt skulle jag kunna tänka mig dessa som nyförvärv om deras respektive lag åker ur. Tar inte med de jag inte tror är realistiska som nyförvärv, typ Klasen..

__Petr Caslava__ (Timrå)
__Daniel Corso__ (Timrå)
Eric Beaudoin (Rögle)
Dominik Granak (Rögle)
Daniel Josefsson (SSK)
Jonas Almtorp (SSK)
Patrick Yetman (SSK)

Sedan har vi ju Oliver E-L i Leksand och Mattias Ekholm i Mora som är duktiga backar.

Skulle någon/några av dess skriva på skulle jag bli glad "

*Fniss*
Kommentera

Huss:
Visst e det väl så att backsidan i första hand behöver förstärkas, utgår vi från att Markan försvinner och det är risk för att Sunken försöker tjäna lite pengar så måste första prio jämte ny målvakt va att skaffa en tung,elak back.Eller kan vi hoppas att Andersèn tar ett kliv fram när axelskadan är läkt, Sundström, omskolad till tung back?
Bra med tidiga kontrakt på viktiga spelare, visar för de andra att BIF blir att räkna med nästa säsong.
Hoppas 2-3 junisar tar ett rejält steg oxo, kan bli riktigt kul.

Men ett frågetecken, vem skall ta Oves roll i framför allt PP om inte han vill eller får nytt kontrakt? Det gick ju inte speciellt bra i PP förra matchen. Var saknaden efter Molins pucktransporter över offensiva blå så stor?

Jag är rädd att Eero blir lite ensam i den PProllen.
Kommentera

Tväst: Utöver Molin var ju även tre andra av Brynäs pucktransportörer (Lauritzen, Nordqvist och Jonsson) borta. Modomatchen var ingen bra måttstock. Många var borta och laget spelade ju knappt powerplay. I en annan match exploderade lagets powerplay när Molin utgick.
Kommentera

sylf: Det finns en annan sanning gällande Sundqvist:)
Han kommer att stanna kvar i Brynäs.
Det finns inget annat altenativ på bordet för han
Kommentera

Lundström 6: Ut med språket!!!!
Kommentera

Huge: Så bra!
Kommentera

Angående laget nästa säsong så håller det inte att endast förlänga med nuvarande spelare. Nya spelare måste in, om Brynäs vill framåt & uppåt.

Inför den här säsongen plockade man in "Eero, till en början Zero, men nu möjligtvist Hero" och Magnus Kahnberg, för att flytta fram positionerna. Inför kommande säsong behövs det göras något liknande på backsidan. Försvinner dessutom Markström, ja då blir det svårt att gå "plus", så att säga.
Kommentera

Anders Berg:

Statiskt tänkande Berg!

Har du funderat över utvecklingspotentialen som finns i Brynäs IF??

Förstärka backsidan i ES bästa försvar????
Kommentera

Peja: Löf är inte "där" den här säsongen den här säsongen heller....
Berglind har talang utan tvekan men elitseriemässig nästa säsong? Ytterst tveksamt.
Sen är det frågan om timing också. Om Brynäs skall aspirera på en finalplats nästa år när ett antal spelare bör nå sin peak (Eero, Kahna, Jonsson, Nordan m.fl) och ett antal andra inte halkat utför för mycket (Hansen, Dacke etc) så måste det finnas fler kvalificerade backar än Hietanen och Jonsson.
Kommentera

JanT: Att vi har ett bra försvar har inte bara med bemanning på backsidan att göra som du vet. Disciplinerat hemjobb av forwards spelar stor roll, smarta gamlingar som Dacke och Molin är grymma i bp.
Sen har också laget fullt förtroende för fantomen Markström. Finns ingen ersättare i den klassen att uppbärga så för att kompensera detta måste försvaret bli starkare.
Saknar fortfarande en defensiv rese i försvaret som kan hålla rent i BP, speciellt när det fysiska spelet tilltar i ett slutspel. Se bara när vi möter Luleå t.ex. det smäller hela tiden och då kommer vårt spel av sig.
Kommentera

Kostiainen: Almtorp hahah knappast till BIF
Kommentera

Bra eller anus?
Har han fått en vettig lön så ok, men har dom blåst iväg halva spelarbudgeten så blir man lite rädd..
Kommentera

Lindström: Du kunde ju ha bläddrat nedåt och läst lite innan du publicerade ditt inlägg, men okej då, det är bra med repetition! =)
Kommentera

Huss: Haha, jag visste att du skulle säga så om Löf. Jag tycker att Berglind är minst lika bra den här säsongen som Bertilsson var förra. Han är fruktansvärt skicklig.
Kommentera

Peja:

Rätt stor skillnad på spelstil (Löf-Berglind-Bertilsson) och hade inte de etablerade backarna varit så jävla skadebenägna hade inte Löf (eller Bertilsson) fått speltid...

Störst potential?

Berglind.

Offensiva backar växer inte på träd.

Redigerad kommentar

Kommentera

rackham: Nej, men det går ju att konvertera centrar till offensiv back. Sundström tycker jag har gjort bättre matcher som back än som center/forward
Kommentera

GävleLasse:

Jag är skeptisk, Lars...

Men i hans fall är det som att välja mellan pest och kolera...

Kommentera

rackham: Jag tror att Bertilsson hade slagit sig in ändå, men att Löf hade haft svårare att få istid. Svårt att jämföra vem som har störst potential av Bertilsson och Berglind, som du säger är de ju bra på olika sätt.
Kommentera

Peja:

Det svåraste är att utveckla offensiven. Att lägga sarg ut är enkelt. Och i och för sig en konstart om man gör det som Kupan... 

Bertilsson verkar vara en skadebenägen och/eller för tidigt inspelad tvåvägsback om man ser till säsongens händelseutveckling.

J18--Allsvenskan--ES... för de duktiga juniorerna.

J18--ES för überjuniorerna (Honken, Aspen, Bäckis, Markan och kanske Ironsmurf).

Kommentera

« · 1238038 · »