Brynäs IF

727952 inlägg · 7962 ämnen

Laget inför 2003-2004 om vi hänger kvar

258714 · » Till forumet

Sv: Laget inför 2003-2004 om vi hänger kvar
Makkan: Min tanke var, precis som du säger, att få lovande talanger att välja Brynäs och sen förädla dessa, bl a via allsvenskt spel, för framtiden. Viktigt är dock att tillfälle ges att dom får känna på elitseriespel också, för att känna förtroendet, det får inte fegas som det gjorts i långa tider.
Hjälp till att spela upp Tierp eller Valbo eller...? Saknar emellanåt TG!
Kommentera

lucky luke:

Liam Lindström (Willys pöjk) är en intressant spelare inför framtiden. Men än är det lite tidigt för honom att spela i elitserien. Han måste väl bli etablerad i allsvenskan först.

Liams statistik hämtat från Mora`s hemsida.
Yrke: Studerande
Moderklubb: Strömsbro IF
Tidigare klubbar: Strömsbro IF, Brynäs IF
Senaste klubb 01/02: Mora IK
Antalet seriematcher i Mora IK: 1
Landskamper: 13 J
Födelseort: Edmonton, Canada

Något som Brynäs skulle börja jobba med är att försöka suga upp unga lovande talanger och sen låna ut dom till ett allsvenskt lag så att dom får mycket speltid. Även egna juniorer som är på gränsen till a-laget skulle behöva få mycket speltid i ett allsvenskt lag i stället för att sitta på bänken när a-laget spelar.

Det tror jag är framtiden för ett lag som Brynäs med lite pengar. Frågan är väl vilket lag som Brynäs skulle börja samarbeta med. Det måste väl bli ett mittenlag som inte direkt har ambitionerna att gå upp till elitserien. Synd att Tierp inte spelar i allsvenskan. Det är ju annars lagom avstånd från Gävle.
Kommentera

Makkan: En junis som borde finnas med i truppen är väl Liam Lindström, dags för honom att flytta hem till Gävle!
Kommentera

Hong Kong: Nog med negativa tankar....Nu laddar vi med kaffe, kakor, taskig webradio, hockeysnack och förhoppningsvis tre poäng.
Kommentera

Sylf: Om Bacon skriver på riktigt fort för Dif så kan han säkert vara med i Tre kronor redan till VM.
Kommentera

RavenLord: Ja,det är verkligen bra.
Kommentera

Sylf: Ja snäppet högre än här hehe...men vi trogna går ändå och håller huvudet högt och hejarfram vårt lag
Kommentera

Bright: Modigt av mig att komma tillbaka va förresten? Men nu måste jag verkligen dra, ha det!
Kommentera

Igor: Nyanser? Ja, det är väl grått då. Ingen särskilt rolig och glad färg det heller, tycker jag...
Kommentera

RavenLord: Ja,stämmningen är ju verkligen på topp i Gavlerinken.

Vem vill spela,träna,sponsra mm för BIF ? ja,säg det ?
Kommentera

Clarence: Det låter bra Clarence ;-)
Kommentera

Bright: Det finns faktiskt nyanser mellan svart och vitt. Har jag verkligen på något sätt i alla inlägg jag skrivit idag (tung dag på jobbet!) antytt att allt är på topp i Brynäs IF?
Kommentera

Ja då ska man gå till Gavlerinken och heja fram BIF
Tur att vissa här ej dyker upp med sin svarta pessimistiska inställning till allt på matcherna det kanske skulle sprida sig i Gavlerinken som en löpeld som här på HS ;)
Och vem skulle då vela spela för BIF , träna , sponsra mm
Kommentera

Clarence:fantisera inte om nån bra sportchef till nästa år. Det blir bara en nödlösning iallafall.
Kommentera

Igor: Nej, smit inte fegt ifrån nu... Tycker du verkligen allt är på topp med Brynäs IF just nu och inför framtiden?
Kommentera

Clarence: Lutar åt Fonus kepan nåt år till alltså :-)
Kommentera

Igor: Svartsyn? Passar väl både bildlikt (dräkterna) och bokstavligt (ekonomiska situationen) bra in på Brynäs?? Men så här är det, om laget klarar kvalet, om en etablerad och bra sportchef presenteras i veckan och om 4-5 riktigt bra spelare köps in till nästa säsong - då kommer jag inte att vara pessimismen personifierad längre!
Kommentera

Bright: Näe,förhoppningen får stå till att dom som spelar nästa år är yngre och hungrigare.Kryddat med Soling.
Kommentera

Oj, hopplöshetens profeter på HS har alla slutit upp. Jag går och laddar för match och återkommer efteråt - kanske hoppfullare stämning här då.
Kommentera

Clarence: Kom igen nu Clarence! Att du orkar engagera dig över huvud taget med en sådan svartsyn?
Kommentera

Hur stor är sannolikheten att vi får ett starkare lag 03-04 än 02-03? Inget talar för det.
Kommentera

Clarence: Alla pengar går nog till att sanera upp efter Berg.
Kommentera

Igor: Friska kronor för Bergqvist... Jo, om de förvaltades väl då. Men vem tror på det?
Kommentera

aphac: Ja, men fortsätter det så här behöver BIF-ledningen inte kicka några spelare inför nästa säsong. Alla verkar ju sticka själva till andra klubbar. Frågan är om Brynäs ska få ihop ett lag överhuvudtaget...
Kommentera

Sylf: Ja då är vi väl ganska överens då ;-)
Kommentera

Igor: Jag klankar inte ang just Bacon,utan det faktum att andra klubbar tar den dom vill ha.Att BIF inte betalar marknadsmässiga löner osv.Vad gäller just Bacon så får dom gärna köpa honom.Alla pengar man kan få för honom är bonus.
Kommentera

Sylf: Då fattar jag inte riktigt allt klankande på Brynäs i denna fråga. De klantar sig i mycket annat det håller jag med om. Om ledningen nu tycker att Bacon inte presterat som han borde då är det väl naturligt att man signalerar att man inte vill ha honom kvar och har man flyt så är det då en annan elitserieklubb som vill ha honom. Detta eftersom avtalet ger mer pengar för en sådan övergång. Jag hade väntat mig att det endast var allsvenska lag som var intresserade av honom.
Kommentera

Igor: Inte jag ??!! skiter i om han går till Bagdad IF
Kommentera

En rättelse......

30 Joakim Lundström har inte Jr-Kontr. inför 2003-2004. Han har skrivit ett nytt kontrakt på 1+1 år.
Kommentera

Sylf: Hörni nu får ni ge er. Vem av er har tidigare sagt att ni vill ha Bacon kvar?
Kommentera

Clarence:Dom andra lagen vet väl att man bara behöver lägga ett skambud på en Brynäsare så nappar klubben och spelaren.Ingen spelare vill ju spela för en klubb som sköts som en jävla frälsningsarme
Kommentera

Clarence: BIF klarar inte av att behålla spelare nuförtiden. Ingen snor spelare, dom vill gå härifrån. Med BIF:s usla ledning, förstår man ju varför.
Kommentera

Clarence: Nu ska vi väl va glada, dels för Bacons skull och dels för att vi får in friska kronor i föreningen när ett elitserielag värvar från oss. Dessutom en spelare som alla här dömt ut under säsongen.
Kommentera

Igor: Vem bryr sig, inte jag i alla fall, utav alla spelare i världen så vill man ha honom, obegripligt, dom kan ta Nylander, Wågström och 10 andra spelare också .

KÄMPA nu Brynäs och vinn mot AIK och Hammarby så är nog elitseriekontraktet räddat, så man slipper gå omkring och vara nervös något mer.
Kommentera

Sylf: Visst, men de behöver inte ta just våra spelare. Likadant med Leksand. Hur många spelare har inte de direkt eller indirekt snott från Brynäs? Och hur många har Leksand släppt till Brynäs..?
Kommentera

Clarence: Money talks !! där har du förklaringen.
Kommentera

Djurgården ska tydligen ha den ena Brynäsaren efter den andra. Hur skulle det vara att betala tillbaka med några spelare också och inte bara respektlöst rycka till sig allt de vill ha just från Brynäs??
Kommentera

Igor: Härligt...........:-(
Kommentera

70 Rodrigues: Jodå Karjalainen stannar nog och Kyrö, Molin och Danielsson har livstidskontrakt.
Kommentera

Igor: Snart finns det inget Brynäs kvar!!!!
Kommentera

Nu står Bergquist-DIF på Hockeymagasinet också.
Kommentera

Igor: Skiter björnen i skogen.....:-)?
Kommentera

70 Rodrigues: Och det tillkommande landslaget inte att förglömma ;-)
Kommentera

Igor: Bergqvist kommer att göra succe i Djurgården tror jag!
Kommentera

lindberg: Äh dom har nog plats för en lite stor, slö och lite rostig torped också. Wikegård ger honom en snabbkurs i armbågstackling så kan han stå och torpedera i sarghörnen.
Kommentera

Stefan: Spelare som ska till DIF brukar tydligen göra klart innan säsongen är över. Det gjorde åxå Rudslätt. Bergqvist är ingen förlust, han har fått så många chanser aldrig blommat ut.Seg och trött samt vägrar spela fysiskt med sin kroppshydda(ofattbart).
Kommentera

Stefan: Jag hade mina aningar när Wikegård tog ut honom till Allstar. Jag hoppas verkligen att detta innebär att Kenneth får fart på sin hockey igen (om det nu mot förmodan skulle vara ett sant rykte). Trist att han ska behöva se honom i den hemska DIFtröjan bara. Tillsammans med Rudslätt dessutom.
Kommentera

Stefan: Ja han har ju verkligen en skridskoåkning som passar i torpedsystemet...
Kommentera

Makkan:

då kanske mina källor stämmer då.. Kenneth Bergqvist skall enligt dem vara klar för Djurgården sedan några dagar tillbaka.
Kommentera

Domi: Jajamän, några hundratusen verkar futtigt i jämförelse.
Kommentera

258714 · »