Brynäs IF

727704 inlägg · 7962 ämnen

Laget mot djurgården?

« · 922106 · » Till forumet

Sv: Laget mot djurgården?
Huge: Du har inget svar själv,varför förstfödaren är kvar!
Kommentera

Huge: Hade jag frågat hade han inte haft något svar(din Jåmstör)
Kommentera

Huge: En snäll fråga: Är du helt seriös när du tycker att DJ är BRA?
Kommentera

Såg vad Sundlöv kommenterat på Aftonblaskan. Men herregud det är ju inte SUNDLÖV som har hand om laguttagningen så att vi går dåligt det är ju så klart Leffe.

Varför han ens nämner att han ska gå ist för Leffe är väl för att skydda tränaren i detta fall. Men nästan korkat att göra så eftersom det absolut inte är han som ska lastas
Kommentera

66Berglund: "Glömde fråga vad Leif ser i Daniel Johansson!!"

Ja, det var då för väl att du glömde fråga.
Annars hade du tvingats publicera Boorks svar, och det hade inte blivit så kul för alla dödgrävare och Dannehatare. Fast det hade varit kul att se dom stå där med byxorna nere även om dom ändå inte skulle erkänna det.
Låt dom istället fortsätta vara lyckligt ovetande om hur det verkligen ligger till. Förhoppningsvis vaknar dom väl upp nån gång.
När dom lärt sig lite om hur hockey funkar...
Kommentera

66Berglund: Hörru din Nåla-åa raggare. Det var detta tips jag menade (fetstilen) Comprende?

"Jag röstade på 6 raka torskar(bara för att vara mot mej själv)i kväll vinner Boorken och vi supportrar med 4-1:Slut!!" :-))
Kommentera

66Berglund:
*garvar* Fortsätt gärna, det är riktigt underhållande att läsa dina inlägg. :P
Kommentera

66Berglund: Rimmar vidare som du kanske såg.din satans Malmöpåg!!
Kommentera

65selander: Du menar 5-2 okey då!!
Kommentera

66Berglund: Faan va du ä fiiin, spelar Brynäs bra idag ska du få en Apelsin!!
Kommentera

65selander: Omröstningen till höger,Idiot!!
Kommentera

66Berglund: Hur var det med detta tips då?

"Jag röstade på 6 raka torskar(bara för att vara mot mej själv)i kväll vinner Boorken och vi supportrar med 4-1:Slut!!" :-))
Kommentera

Södertälje - Färjestad 1-3

Linköping - Hv71 2-3

Luleå - Skellefteå 4-2 (Luleå utan vinst Kämpa insats)

Brynäs - Djurgården 5-2(Boorken o ja kom överens att bänka D.J)

Timrå - Mora 4-2

Frölunda - Modo 5-1
Kommentera

Huge: Glömde fråga vad Leif ser i Daniel Johansson!!
Kommentera

mk: "Tänkte väl det.Det kom inget svar." & "Jag väntar fortfarande på mitt svar Huge"

Haha vilken självinsikt. Du svarar inte på på ett seriöst brev men du hoppar på Huge som försöker svara 47 personer samtidigt. Hur många brev har du fått de senaste dagarna? Ett?
Kommentera

mattiaskarlgren: därför han kommer få sin vila när Angell kommer
Kommentera

JanT: "Men hur i h-e skall vi förklara att DJ ligger på 3:e plats i backarnas poängliga med 2+3 när läktarcoacherna säger att han är lika dålig offensivt som defensivt? "

Vem som helst kan väl göra mål när folk skjuter på personen in?! :)
DJ är riktigt usel bakåt, detsamma framåt, men det är klart.. Boork har bänkat alla backar minst en match FÖRUTOM DJ.. varför då? Inte för att han är bra.. då kanske du eller Huge kan förklara detta. För något skumt är det ju..
Kommentera

Peja: Nä, förlängt tror inte jag heller på. Han har väl redan antytt så smått att det börjar sjunga på sista versen som ES-back.
Och finns inte motivationen så tror jag heller inte att Brynäs kommer att tjata på honom om en fortsättning.
Kommentera

Peja: Varför skulle Danne helt plötsligt börja spela fysiskt när det inte är hans grej, sas?
Ungefär som att man hade uppmanat Melker att spela mer tekniskt och klandrat honom för att han inte gjorde det.
Det är väl mixen av olika backtyper som gör ett lag.
Eller?
För att inte anses hålla ES-klass så får han ovanligt mkt istid och förtroende av en erfaren och skicklig tränare, det måste jag säga....
Kommentera

Huge: Vi får väl se... Jag tror inte att DJ får förlängt den här gången, skulle heller inte bli förvånad om han får gå innan kontraktet har gått ut. Bara tiden kan utvisa..
Kommentera

Peja: Hade Boork ansett att Danne inte platsat så hade vår puckelegant suttit på bänken för länge sen.
Svårare är det inte.
Tyvärr så blottläggs hans brister när hela laget inte uppträder som ett lag eller en enhet och det har varit fallet under förlusterna.
Men även till viss del mot LHS, där vår effektivitet och Sperrle räddade oss ur ngt som kunde sett helt annorlunda ut.
När det funkar är Danne en viktig kugge i uppspelsfaserna och även i anfallszon, dvs i offensiven.
Bakåt är det lite blandat men inte så uselt som det påstås.
Kommentera

Huge: Trots det trängda tabelläget blir jag på gott humör efter lite knappande här inne. :-))

För att inte bli alltför dryg och övermodig tänker jag dock gå till sängs (utmattad efter 3 dagars älgjakt)

Tony; Om du känner för att ta dig 10 mil uppför kusten till Västervik, så behövs det alltid drevkarlar ute på Hasselö!
Kommentera

JanT: Jag hatar absolut inte DJ, men hans defensiva brister gör tyvärr att han inte håller elitserieklass... Sen att man har tvingats se honom i varje Brynäsmatch i 7-8 år gör ju att man har tappat tålamodet för längesen. Han har fått så otroligt många chanser och att han helt plötsligt skulle lära sig att spela fysiskt vid 33 års ålder finns ju inte.
Kommentera

Peja: "Det råder väl inga tvivel om att DJ har vissa offensiva styrkor"

Se där! Det hedrar dig att du kan se de goda sidorna hos ditt alldeles speciella hatobjekt!
Kommentera

JanT: För att förstå dilemmat bör man nog själv vara i avsaknad av just förstånd.
Dvs sänka sig till läktarcoachernas nivå för att begripa hur dom resonerar.
Fast man får sig iaf ett par goda skratt på vägen... :-)
Kommentera

Det råder väl inga tvivel om att DJ har vissa offensiva styrkor, men de väger inte över hans defensiva svagheter. Han ligger bakom minst ett baklängesmål per match, han ligger inte bakom minst ett mål framåt per match...
Kommentera

mattiaskarlgren: Tänk om det gick att bänka självutnämnda ES-tränare istället.
Då hade du varit ett fruset isblock för länge sen....
Kommentera

Huge: Taget!

Men hur i h-e skall vi förklara att DJ ligger på 3:e plats i backarnas poängliga med 2+3 när läktarcoacherna säger att han är lika dålig offensivt som defensivt?

Detta dilemma övergår mitt förstånd!
Kommentera

JanT: Skulle inte vilja sträcka mig SÅ långt.
Ska vi säga 99 gånger bättre?
Kommentera

mattiaskarlgren: "Andersén är 100 ggr bättre i defensiven. "

Är du säker på att han inte är 102 gånger bättre?
Kommentera

Huge: Att blunda för verkligheten gör ju du jämt. Vad är ett sakligt argument egentligen, är det att tycka att allt som Brynäs IF företar sig är bra utan förbehåll.
Kommentera

Huge: Det är bara inse att du har totaltfel. DJ är totalt kass i defensiven. Andersén är 100 ggr bättre i defensiven. Och ska man ta tvärtom. vad tillför DJ i offensiven? Inte mycket.. Han spelar dock mycket, helt felaktigt.. Han ska inte spela mycket, han ska spela så jävla lite det nånsin går.. Varför då? Jo för att han match efter match bevisar hur dålig han är både Defensivt och offensivt.

Synd att Boork inte kan göra som Bäckman.. Vet inte om det tagits upp tidigare men.. Vore riktigt skoj och se om Boorken kunde göra detta med DJ. Länk..
Kommentera

Huge: Hur som helst lär väl debatten om att "topplaget" Brynäs inte spelar bästa laget dö ut i nuläget....

Känns som om det är dags att plocka fram Leffes gamla täcke igen, och dra upp det till näsan! Återigen har det visat sig vara för kort....

Påhoppen på DJ känns oerhört uttjatade och det värsta är att det garanterat kommer att utses en ny hackkyckling den dag Daniel flyttar tillbaka till RBK. Ty på detta vis fungerar den kategorin supporters....
Kommentera

Peja: Menar du att Boork inte kan göra rätt?
Kommentera

70 Rodrigues: " Spelar ju fingen roll vad jag eller någån annan skriver för svar, du har ju redan bestämt dig."

Jag påstår att det finns ett principiellt samband mellan hur ex dom häktade tonåringarna uppfattar sig själva och omgivningen och hur ex läktarhuliganer och dödgrävare härinne också uppfattar saker och ting.
Misshandlarna har svårt för att ta en motgång (inte insläppta på en fest ex)
och börjar då misshandla folk i frustration.
Härinne har dödgrävarna svårt att ta en förlust och börjar direkt kasta skit på spelare, ledare eller ngn annan som representerar laget.
Den som inte kan se det principiella sambandet eller likheterna blundar för verkligheten.
Kommentera

Huge: Menar du att Boork inte kan göra fel?
Kommentera

mk: "Man kan ju undra vad egenvärdet är när Boork säger att nu ska vi prioritera defensiven och tar med DJ som UPPENBART är en av dom svagare offensiva backarna kontra Andersèn som är utpräglad defensiv.
Den ekvationen fattar inte jag"

Ja, för DIG är det uppenbart.
Men uppenbarligen inte för en rutinerad, skicklig och erfaren ES-tränare.

Eller så tar Boork med Danne bara för att han avsiktligt vill försvaga laget och defensiven.
Vad tror du?
Jag förbehåller mig rätten att lita på Boorks omdöme i det här fallet istället för ditt omdöme som läktarcoach.
Tycker du att det känns jobbigt eller konstigt på nåt sätt att nån tror mer på Boorken i det här fallet?
Kommentera

mk: Tänkte väl det.Det kom inget svar.
Kommentera

Är det verkligen så himla konstigt att folk kritiserar vissa spelare i ett lag som har förlorat 5 raka matcher? Det vore ju ett lag utan någon kapacitet överhuvudtaget om alla spelarna hade presterat på topp och ändå åkt på 5 raka torsk...
Kommentera

mk: Jag väntar fortfarande på mitt svar Huge
Kommentera

Huge: Spelar ju fingen roll vad jag eller någån annan skriver för svar, du har ju redan bestämt dig.
Kommentera

Huge: Nu kanske du överdrev en smula va? Att jämföra skribenter på ett hockeyforum med folk som misshandlar någon till döds...
Steget från att tycka att laget man håller på spelar pissdålig hockey till att gå ut på stan och slåss är nog för många ganska stort. Att inte du har kapacitet att uttrycka dig negativt behöver ju inte betyda att alla andra här inne är ytterst våldsbenägna. Eller hur?
Kommentera

70 Rodrigues: Kom gärna med nåt sakligt motargument som belägger min principiella teori.
Istf att i sedvanlig ordning bara tycka att det är fel eller pinsamt.
Kommentera

Huge: Åh shit mannen!! Nu är du fan ute på djupt vatten. Hur fan kan du ens göra den jämförelsen. Kan inte se någon annan orska till det, än att du har slut på argument. PINSAMT!
Kommentera

Jajjen: "Men hur fan kan så många bli så jävla tokiga för att nån har en avvikande åsikt?"

Du är inne på en intressant sak och det har du redan tangerat i nåt tidigare inlägg.
Nämligen all skitkastning som förekommer från vissa håll mot spelare, ledare ja i stort sett hela föreningen när det går tungt.
Ett för mig som supporter fullständigt obegripligt agerande vilket i förlängningen kan utmynna i det som hänt: hat och hotmail eller sms/telefonsamtal.
En supporter ska väl för bövelen stötta sitt lag förbehållslöst när det är match, oavsett vilka som står på isen?
I princip kan man jämföra dessa dödgrävare med dom tonåringar som nu sitter häktade för dödsmisshandeln här i Sthlm.
Personer som inte kan ta en motgång eller tillsägelse utan att överreagera.
Enda skillnaden är att dödgrävarna härinne och även på läktarna förhoppningsvis inte går till fysiskt angrepp utan nöjer sig med sin verbala dyngspridning.
Den är nog sorglig att höra bara den....
Kommentera

mk: Näe,det är nog bara Boork själv som begriper den ekvationen, åsså Huge, som tror sig begripa den för att Boork gör det.
Kommentera

mk: Jo, det är enkelt. Om du har en back som har varit inne på sju mål framåt och nio bakåt så hamnar du på -2 i +/- statistiken. -2 är ett negativt tal, ett defensivt tal, därav blir spelet mer defensivt. Eller?
Kommentera

Huge: Man kan ju undra vad egenvärdet är när Boork säger att nu ska vi prioritera defensiven och tar med DJ som UPPENBART är en av dom svagare offensiva backarna kontra Andersèn som är utpräglad defensiv.
Den ekvationen fattar inte jag
Kommentera

Huge: Varför tränar inte du ett ES lag, du tror ju att du kan och vet allt, nä just det, du håller ju bara med, du har ju inga egna ideer, sorry, my bad!!
Kommentera

Jajjen: Det är väl inte det att någon har en avvikande åsikt som många här inne retar upp sig på. Det är nog snarare så att personen i fråga har fastnat i ett träsk, där han har gjort till sin livsuppgift, att ständigt bemöda sig med att försöka hitta förklaringar på alla kritiska inlägg som skrivs här inne.
Kommentera

« · 922106 · »