1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733056 inlägg · 7961 ämnen

Laget mot HV

Sv:Laget mot HV
sylf: Helvete

va gör du Andersén

Huss: Hur fan kan man släppa till ett sånt mål?????

Gonatt!

LHC ångar på, kul bortamatch på lördag...

Lindström: Game Over.

Brynäsekke: 4é linan bänkad nu??

Brynäsekke: 2-3 nu

Oavgjort medans vi vinner vore bäst!

Bra med en timeout. Lugna ner trupperna.

Brynäsekke: Nu ger NC ordern; SARG UT I 14.06

Brynäsekke: oavgjort eller bortaseger är väl bra?

Lindström: Fan det är svettigt hela tiden nu!

Modo-Frölunda 1-3 ... bra eller dåligt?

Verkar inte som att vi tappar några poäng mot Modo, SSK, och Rögle iaf...

Lindström: Nu går HV in för "the kill". Snabba spelvändningar nu..

90Steen_: Ja ska han bjuda Hv på 4 PP nu i 3é så blire svettigt..

Huss: 4926 på plats??!!!

HVETE vad nära 2-1...

sylf: Ja, diplomati har väl aldrig varit Boorkens starka sida.
Sen vet han att han övertaget också. BÅG på väg ut, hårt kritiserad för att ta ut PRO gäng till varenda turnering (vad ligger snittåldern på backarna? 47?).

Lindström: Var väl för övrigt Molin som låg bakom den bästa pp-chansen där Silvfer och Granis fick kanonlägen.

Osså dansar den på linjen igen.. KOM IGEN SÅ TAR VI TRE POÄNG!

sylf: Ja han är ju inte helt finkänslig han :)

sylf: Rohdin har snart gjort sitt vad jag kunde tolka herr ober innan periodstarten...

Huss: Boorken är skön. Han totalsågar BÅG på Canal+, med BÅG stående bredvid:-))

Partyjack: Jo känns som dom har haft sina 4 chanser i PP nu.. Sämre lär ju det inte kunna bli ivf.

Ankan i C+: Bra pass där av NYE backen BerglUnd.. =)

Trist att PP inta har fungerat so far i kväll men inte så knepigt med tanke på alla skador. Vore ju riktigt trevligt on de kunde utnyttja PP i början av 3:e. Då kan man ju till och med börja tro på poäng dena match och det skulle vara riktigt strongt med tanke förutsättningarna.

Lindström: Absolut, men det har aldrig varit det här lagets melodi då det inte finns tillräckligt starka ytterforwards för att nypa fast pucken nere i zon.

Med så mkt folk borta tycker jag inte man kan avvara de två puckskickligaste spelarna man har från PP, även om de gjort en dålig match hittills.

Men visst, med resultatet man har i PP nu kan man ju lika bra veva in alla juniorer i en hög och låta dem tuta och köra.. Det kan ju inte bli sämre. :)

rafalski: Vi brukar väl vara duktiga på tidiga mål i tredje, och nu väntar ju ett PP.. 2-1 skulle vara optimalt där!

Lindström: Men nog är det väl bättre att ha pucken i anfallzon i pp än i mittzon? Dit lyckas No 16 och no 21 faktiskt få in pucken, med kontroll, i pp.
Att no 16 är mer tekniker än smart playmaker är en annan sak. Det gäller att ha rätt kombination av spelare i pp.
Nordan, Kahnberg, Lauritzen, Granström, Hietanen
Dixon, Somervouri, Molin, Sundström, Bertilsson
playmaker, målskytt, snabbskrinnare, killen framför mål, skott från blå

Vi borde nog hängt någon i PP, nu blir det tufft i tredje men i övrigt helt godkänd insats.

90Steen_: Jag är nöjd med poäng.......

Partyjack: Inte alls men man behöver inte droppa från back för att åka in i zon man kan dumpa å jaga oxå.
Det vi kan utmana Hv med idag är fart och inställning inget annat. Att dom jag nämde tidigare gör det enkelt för sig drar med dom andra oxå till slut. Vi vill INTE se dutt dutt på linjerna och dropp bakom ryggen.

Utan fart rak på mål!!

Ja lagen under blandar och ger .. Rögle och SSK är körda men Timrå och Modo kan hänga på, men bara vi vinner ikväll så är jag fantastiskt nöjd och skiter i alla andra ;D

90Steen_: Ja, det har vi garanterat, så funkar domarna!

65selander: Kul för honom! Synd bara att de skall krävas så många skador innan NC vågar låta ungtupparna prova på hetluften.
Deras energi har en tendens att dra med resten av laget också.

Lindström: Haha nu är du lite larvig tycker jag.

Min poäng är bara att man har en liten fördel i syftet att göra mål om man har kontroll över pucken i offensiv zon.
Tycker du annorlunda? :)

Åkte ut en till nu vid hesa fredrik, fan vi måstesätta pucken i PP.

40.00 2 min HV71 38. TORP, Nichlas CHARG
36.31 2 min HV71 9. TEDENBY, Mattias TRIP
27.24 2 min HV71 16. BEECH, Kristopher CROSS
23.41 2 min HV71 26. ÖNERUD, Simon INTRF

Huss: Stor dag för Rohdin, intervjuvad i PPV och helt oäven är han inte.

Det är riktigt starkt att ha 1-1 mot HV efter två perioder utan FYRA ordinarie backar+Markström, och det är inte vilka backar som helst heller.

Det här kan ju gå hur som helst.. men tyvärr tror jag dock att vi har några BP:n att vänta i tredje..

sylf: Ja, med tanke på laguppställningarna trodde de väl att de kunde ställa in skridskorna och vinna detta.

Bara bröderna Sedin som tror att mål görs därifrån och DU då..

sylf: Ja, i sista gäller det att stå upp i mittzon och försöka få till snabba spelvändningar. Det sista vi vill är att HV etablerar tryck länge i BIFs zon med tanke på dagens laguppställning.

Huss: HV börjar bli riktigt griniga nu, jävla muppar!

sylf: Det bränner till ibland men hittills så har vi marginalerna på våran sida.

Partyjack: Så du menar att man är självklar i PP bara för man kan åka rakt ner i ett sarg hörn?

Huss: Närmare 1-2 tyvärr!

Lindström: Nej.

Följ matchen och skriv här nästa gång någon förutom Molin/Lauritzen ÅKER in med pucken i PP och behåller spelet där.

Redigerad kommentar

Partyjack: Sant.
Men om det inte blir mål nu så lär HV få kompensationsutvisningar i sista.
Då ligger vi risigt till...

Partyjack: SKOJAR DU????

Lindström: Utav 21, 16 och 24 är två av dem de enda i laget som kan ta in pucken med fart och kontroll i PP.. Så känns väldigt kallt att bänka båda dessa i pp tycker jag.

« · 1215320 · »