Brynäs IF

728224 inlägg · 7961 ämnen

Laget mot HV

« · 1215534 · » Till forumet

Sv: Laget mot HV
Huss: källa?
Kommentera

Huss: Var står det?
Kommentera

Med ett normalt powerplay hade vi vunnit idag, spel 5 mot 5 är godkänt, 5 mot 4 är totalt underkänt.

Skador hade Hv också, det kan vi inte skylla på. Läck släpper dock en billig...lite synd.

Vi är värda poäng spelmässigt, men med ett sånt fruktansvärt pp och dessutom 6-7 tillfällen....nja..då blir det svårt o vinna.

Håller för övrigt med om att Andersén och Granström är bleka, Andersén kommer i tidsnöd mest hela tiden.
Kommentera

Partyjack: "Här pratas om bänkningar titt som tätt, sällan någon som nämner Granström, han har tyvärr inte haft ett enda rätt senaste 10 omgångarna..

Synd då han va min stora favorit förra året."

Kan tyvärr bara hålla med i allt ovanstående. Vete f-n vad som har hänt. Siktar han på priset för snällaste spelare eller? I fjol käkade han ju motståndarspelare till frukost. Nu kan han ta en klubba i nacken i kritiska situationer och sedan lojt åka och byta. ????
Kommentera

Davey_22: I ett sånt här läge vinner plånboken, d.v.s det lag som har råd med bredd och inte bara utfyllnad!
Kommentera

sylf: Tycker ändå juniorerna gjorde bra ifrån sig. Med normal utdelning i pp har vi poäng idag.

Berglinds passning till Kahnas 1-0 är utsökt.
Kommentera

Brynäs PP R.I.P
Kommentera

Davey_22: Med lite perspektiv så var det bra kämpat trots allt. Ett skitmål avgjorde men det är bara att bita ihop.
I morgon är det en annan dag.
Kommentera

Brynäsekke:
"Varför ska ett lag straffas så hårt när man har en bra juniorverksamhet?
Hur fan ska det gå under JVM?"

1. För att rika lag med mycket utländska spelare och/eller ingen juniorverksamhet skall gynnas.
2. *%&/#¤%#¤&%"&)&/@ - typ

Patetiskt att inte BIF för en offentlig debatt kring detta. Tama som vanligt.
Kommentera

65selander: Håller med, arbetsinsatsen och spelet var godkänt. Sen väger våra skador lite tyngre än Hv's också.

Men alltid trist att förlora..
Kommentera

Davey_22: Ja, bra insats i alla fall i dag. Och vilka juniorer vi har, Sveriges bästa rakt igenom, inget snack om saken. Nu gäller det bara för Mormor m fl att se till att vi får utdelning för det genom att t ex jobba för att stoppa vansinnet med att elitserien pågår samtidigt med JVM.
Kommentera

Jag vet inte om det är jag som har höga krav, eller inte, men skulle inte Andersén bli en storback och talades det inte om Tre Kronor för Granström?
Kommentera

Anders Berg: Sen Anderséns skada har han var bedrövlig, skulle knappt platsa i Ssk som 6é..
Sen Granis har samma sjuka som Månsson fick, tror han är en lirare. Inte ödmjuk för 5 öre.
Att Andersén spelar är ju pga back brist, men att inte NC tar Granis i örat är en gåta..
Kommentera

Pucken bloggar:

"PS: Ett hett ryckte cirkulerade under kvällen och blev allt hetare ju senare det blev. Det sa att Czarnecki vill hyra ut Emil Sandin till en allsvensk klubb.

Jag hoppas att det är taget i luften. Emil har inte varit sig själv men har kapacitet."

Kommentera

Har inte sett matchen , men Tedenby får fixa och trixa lite som han vill verkar det som, som han alltid tillåts mot oss.. Ge han en tryckare så att han får lite respekt. han är ju 2 äpplen hög pojkvasken..
Kommentera

Bissett19: Dags att träna för mig, äntligen får jag min chans som powerforward...

Får väl se vad som händer i närtid om det bekräftas från fler håll, snart har vi inga spelare kvar. Loppis på Sätraåsen

Kommentera

AVGÅ: vi har suveräna junisar som kommer med härlig energi,alla ser det utom CN,vilken kass tränare,4e skulle han använt mer ikväll,så heta,äntligen fick Calle spela center håller i pucken och levererar,,,VÅGA ANVÄND JUNISARNA MER CN,va har du o förlora...tyvärr så har dom fel namn på ryggen....
Kommentera

Läste att nån skrev att Läck varit dålig idag..På radiosporten sa dom ett tag att han räddade kvar Brynäs i matchen iaf..! Jaja hur som helst direkt när inte Markström kunde spela, blev det torsk då..Brynäs hade massor av skador visserligen, men HV hade ju några av sina absolut bästa+den bäste målskytten borta med så jag är besviken att vi inte kunde förlänga den fina sviten iaf!
Kommentera

andreasknox: Läck va inte kass...
Kommentera

Vi spöa ju iaf Luleå på publiksiffran...
Kommentera

andreasknox: Visst Läck kan säkerligen varit skitbra.. Skillnaden mellan honom och Markström är att med Markströms snuskiga form kunnat vinna matchen åt Brynäs.
Kommentera

Gurra88: ja,vad vet vi,har kunnat blivit 2-5....
Kommentera

faceoff: kollade just på matchsammandraget. Läck kunde ju inte göra mkt på dom där målen iaf! Men hoppas ändå Markström är tbx i nästa match! Men d kke han inte är..
Kommentera

Vilket djävla gnäll !

Helt ok match, om Markan stått så hade det blivit poäng.
Kommentera

faceoff: A M E N ! ! ! NC fegade bort poäng igår!!
Kommentera

Nu såg jag inte matchen då jag inte var hemma men vad jag har förstått så gjorde Rohdin en bra debut och Järnkrok spelade bra. De är riktigt kul att höra! Jag läste någon stans att Järnkrok visade Bäckis vibbar, de låter ju onekligen lovande. ;)

Vi har en drös duktiga junisar nu, undra vad som är det bästa att göra i det här läget? Ge ett par all speltid i A-laget och låta dem andra spela J20, Låta alla alternera runt så alla får bygga upp sig i J20 och prova på A-laget då och då eller ge några chansen i A-laget och låna ut dem andra så de i alla fall får spela senior hockey. Det senare är väl dock uteslutet eftersom det skulle förstöra den satsningen BIF har på J20.
Kommentera

Lindström: Håller inte riktigt med om att det fegades bort poäng i går. Så här kan det se ut när man spelar för att vinna istället för att "inte förlora". Kolla på vilka nyckelspelare vi hade skadade - Markan, Kokko, Dackell och LJ, inte kattskit precis. Visst HV hade frånvaro också, men har bredare trupp och en högre lägstanivå. Spelarna som mönstrade på i går kämpade faktiskt riktigt bra tycker jag, och juniskedjan var helt magnifik. Oroväckande var dock att man inte satte någon av de 25? chanser man hade på öppet mål i mitten av matchen, är vi tillbaka i förbannelsen? Förhoppningsvis inte, vilket skulle kunna underbyggas av att Kahnberg gjorde mål på friläge t o m. Jag tror inte att Markan skulle ha gjort någon skillnad heller. Läck vaktade buren helt ok, inte hans fel att försvaret simmar ryggsim i stället för att proppa spelare. Jag tror att vi förlorade på ej satta målchanser och ett par försvarstavlor i går. Vi var helt enkelt ineffektiva och spelade för lite fysiskt i närkamperna. Men fegade bort poäng, nej. Måste faktiskt när jag har drabbats av Huge-viruset, och haussar vilt, passa på att ge en eloge till domaren. När såg ni senast en domare visa ut bara startaren av ett bråk som gjordes när Torp X-checkade Kahna? Jag har i alla fall väntat i c:a 30 år på att få se det.
Kommentera

Venom: "Vi har en drös duktiga junisar nu, undra vad som är det bästa att göra i det här läget?"

Bra fråga, jag tror att Mormor tänker så här ungefär:

- Hmm, vad ska vi göra med alla bra junisar? Aha, nu har jag det. Vi visar upp dom för Mårts m fl genom att låta dom spela i A-laget. Sedan när dom blivit viktiga för oss så låter vi dom åka iväg på JVM och annat nuttidutt. Då har vi inga spelare kvar i A-laget, så kan vi fortsätta att gå kräftgång. JA, så gör vi!
Kommentera

AVGÅ:

På 1 - 2 målet ramlade ju Brynäsbacken oturligt men nog fan ska Läck ta den med fri sikt och allt. Gällande 1 - 3 så var Läckan kanske skymd men om han inte hade gått ner på knä så hade det inte varit några problem.
Med Markström i kassen så tror jag att det blivit minst 1 pinne.
Målvaktsspelet avgjorde denna match i mina ögon.
Kommentera

faceoff:
Beror på hur man ser det. Han gjorde 2 bra perioder men gjorde i alla fall vad jag anser 1½ avgörande misstag.
Men det är bara min ödmjuka åsikt och kanske har jag fel. Framtiden får utvisa vad som sker under JVM och kanske är det att jag är bortskämd på målvaktssidan då Markström brukar vara demoniskt bra.
Kommentera

AVGÅ: Ska förtydliga mig om fega kanske... Om Sandin eller Sundström mfl gör 2 taffliga byten under en match då blire bänken.
Men när brunnäsorna åker bandy sväng eller står med pucken och bollar gris i 6-5 med 45s kvar så är det helt ok.

Junis kedjan kunde vad jag räknade till ordna 3 st PP, vad fick dom som tack för de? Jo bänken tills dom släppte in 2-3.
Vad sänder detta för singnaler till laget, sponsorer, folket på läktaren och dom framför tven?

Men nu är ju det vikigare att köra med gulli gull spelarna än använda sig av dom som är hungriga för dagen.
Kommentera

Lindström: håller med allt va du skriver om våra junisar,jag får en känsla att CN spelar matcherna mot sig själv,är så rädd att få sparken innan hans kontrakt går ut nu i vår...satt själv på matchen igår man hörde hur folk runt omkring ville ha in junisarna mer...
Kommentera

faceoff: Ja folk vill ju spelare som visar hjärtat & går in i alla dueller titt 110%!!
Kommentera

Lindström: har hört ryckten att juniortränarna är så missnöjd på CNs coachning av våra junisar,dom får knappt istid på matcher,ska va tillgänglig till a-laget hela tiden,hört att det ska bli ett möte..
Kommentera

faceoff: Hoppas det, och att det leder till nåt. De visar tydligt att de är bättre än MÅNGA andra. Kolla bara på Molins sista minut i matchen, när han förstör alla chanser till poäng!
Kommentera

sylf: så är det i varje pp när molin är inne,håller i pucken för för länge,
Kommentera

Har kikat matchen i repris nu och även målen i flera reprisomgångar.

Kan börja med att säga att Läck gör en riktigt bra match, framförallt i mitten perioden där han faktiskt räddar Brynäs.

Sen tycker jag att det var riktigt skoj att se Brynäs fjärdekedja. Speciellt första bytet då dom får med sig en tvåa (Kommer ej ihåg vem det var). Mycket starkt jobbat. Bra fart och det är så här man vill se juniorerna när dom är inne.

Sen så läste jag vad han pucken skrev. Att det surrats om en utlåning av Sandin.
För det första, varför ska dom låna ut honom när dom har en massa skador?
Och för det andra så är han en sådan spelare som vi behöver. Visst han gör inte mycket poäng men någon måste vara den där checkande powerforwarden också och det gör han skitbra. Tänk om Sandin, Järnkrok, Rödin, Silfver osv hade haft den speltiden som Lauritzen har.. Kan garantera att minst 3/4 hade gjort "succé".
Kommentera

Precis som nån skrev så tycker jag inte nått av målen va omöjligt att ta, även att det långt ifrån va dåligt..

Och ja Molin..Ge honom en puck och sätt han i B-hallen.. så kan han hålla i den bäst han vill.. För i powerplay drar han ner på tempot. What about klapp-klapp??
Kommentera

AVGÅ: "Måste faktiskt när jag har drabbats av Huge-viruset, och haussar vilt,"

Välkommen i de nyanserades skara, även om jag har en känsla av att ditt besök i det gänget kommer att bli relativt kortvarigt.....   ;-)

Bra analys du gör tycker jag.
Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt.
Men bakåt såg det ofta mkt junioraktigt ut med massor av spelvändningar som följd.
Det som svider är ju att dom inte gör mål på alla dessa juniormissar i försvaret utan att dom målar på rena skitsaker plus att vi var väldigt ineffektiva framåt.
Läck gör det bra och ska absolut inte lastas för nånting. Han höll oss ju kvar i matchen ända fram till 1-3 där han såg lite passiv ut.

Kommentera

Huge:

"Bra analys du gör tycker jag.
Paradoxalt nog är det juniorerna som ändå fäller oss, trots att dom gör det mkt bra framåt."

Hur menar du?
Anderséns rundpall vid 1-2 tycker jag är matchavgörande,och han är vad jag vet senior.

Vid 1-1 är fölande inne:4,8,9,14,39
Vid 1-2 är följande inne:9,15,21,29,31 
Vid 1-3 är följande inne:9,15,16,19,24,

Kommentera

Huge: det är ju löjligt att höra det du skriver,ser du bara det negativa,måste få misslyckas för att lyckas,det är ett stort kliv från j-20 - ES med mycket nerver,ge dom mer o mer förtroende bara så kommer det att bytas ut spelare i brynäs,,tro mig....
Kommentera

Huge: Junisarna fällde oss?
Kommentera

Gurra88: Har Huge sagt att dom fällde oss så är det så, BASTA!
Kommentera

Huge: Hur mycket analys behövs? Skjuter man 36 skott och moståndarnas målvakt har 94,4% i räddningar så kan man knappast påstå att man förlorar på sina egna misstag. Det är effektiviteten framåt som saknas.

Total avsaknad av fantasi i PP är en starkt bidragande orsak. Vi fick med oss många PP'n i riktigt viktiga lägen i matchen exempelvis Puistolas 2 minutare med drygt 5 min kvar av första. Mål där så hade matchbilden sett annorlunda ut.

Istället så låter man spenan tedenby stå framför vår kasse och peta in 1-1 kort efter PP't

Rejälare spel framför BÅDA kassarna krävs för att vissa ishockeymatcher.

Kommentera

GävleLasse: Kudroc, kom tillbaka!
Kommentera

Venom: "Jag läste någon stans att Järnkrok visade Bäckis vibbar"

- Snabbare grillor, likvärdiga handleder, inte fullt så smart (än...).
Kommentera

Huss: Kudroc är ju skadad ;-)
Kommentera

Bissett19: Jag talar inte om målen specifikt utan om matchen som helhet.
Det var djävligt nära mål i baken ett otal gånger när junisarna gick bort sig pga deras orutin, ngt som sannolikt inte hade hänt om vi hade haft ex Kokko, Sunken och Nolander i spel.
Därför menar jag att junisarna paradoxalt nog sannolikt bidrog till förlusten, dels genom att vara lite valpiga i defensiven (helt naturligt och säger inget om det...) och samtidigt ineffektiva när det vankades målchans. Framåt gör man det riktigt bra och det ska bli intressant att se hur dom utvecklas framöver. Dom har ju iaf nästa match på sig att visa att det inte var nån engångsföreteelse...
Kommentera

Huge: Herregud, du kan verkligen konsten att måla in dig i ett hörn. Det såg precis lika illa ut när de " etablerade " var på isen, med den skillnaden att då ringde det i arslet. Dessutom var dom inget bättre i offensiven heller. Berglinds pass till 1-0 var däremot matchens behållning!
Kommentera

sylf:

Berglind har en offensiv uppsida...

Mumma!

Kommentera

« · 1215534 · »