Brynäs IF

728149 inlägg · 7962 ämnen

Laget nästa säsong!

« · 76430 Till forumet

Sv: Laget nästa säsong!
Bara styrelsen gör allt d kan för att värva Mathiasson så e jag ganska nöjd iaf..
Kommentera

Bra har han nästan alltid varit. Tror inte det är någon idé att försöka att få han till Brynäs heller. Han har som sagt nästan skrivit på för Timrå till nästa år. Allt hänger på vilken serie vi spelar i. "Pengarna spelar ingen roll, jag trivs i Timrå och får mycket speltid där och då utvecklas jag till en ännu bättre målvakt.."
Kommentera

En förstärkning jag kom att tänka på nu är Edvin Frylén som inte fått något kontrakt i DIF och han vore ju en fin ersättare till Christer Olsson om han stack till Tyskland eller Schweiz...
Kommentera

Gauthier i Leksands kasse kan ju va nåt, om dom inte går upp förstås...

Men jag håller nog kvar i att det blir nån ifrån Öst..
Kommentera

Nej mycket har jag inte sett 3-4 matcher kanske... men då har han inte vart så bra, fast jag vet inte han kanske inte e så dåligt som jag tror..
Kommentera

Brynäs har ju som vana att inte värva några etablerade elitseriespelare, utan att köra på oprövade kort, i dom flesta fall...

I min smak är nog Bäckström aningen för ojämn, han blandar kanoninsatser med mediokra skitmatcher.. Precis som en annan målvakt i Brynäs-kretsar (tänker på Aspen)

Kapanen vet man ju inte hur det är med kontrakt, men eftersom han kom så sent på säsongen kan man väl tro att han vill stanna iaf ett år till om Timrå stannar..
Kommentera

Maggan: Då kan du inte ha sett mycket av han.
Kommentera

Bäckström kanske? men vad jag har sett av Kapanen så e jag inte imponerad...
Kommentera

Som det ser ut just nu så har inte Brynäs nån ny målvakt att rapportera, inte heller på hockeymagasinet står det nånting.
Men jag har ett namn som man kanske skulle titta på, och det är Kimmo Kapanen i Timrå.
Som det ser ut just nu så verkar Timrå klara ett nytt kontrakt men Kapnens kontrakt går ut, då kanske Brynäs skulle rycka i han å ge han ett bättre kontrakt än Timrå.
Det e bara ett förslag, inget annat.....

Annars så har vi alltid Niklas Bäckström i Aik kassen.
Han sticker om Aik åker ner.
Han har visat, speciellt i kvalet att han är en bra målvakt. Kanske Brynäs är intresserad av han... Killen har ju kapacitet, han är en väldigt duktig målis...
Skulle han spela i ett bättre lag än Aik så skulle han nog vara topp 6 i Elitserien tror jag.....

Vad tror/tycker ni? Skulle nån av dessa herrar kunna bli Brynäs nye målvakt?
Kommentera

Nån som vet några brynäs rykten som inte finns med på hockeymagasinet eller några andra transfer sidor man kan kolla
Kommentera

luring

Var har du varit senaste veckan?? ;-))
Kommentera

om våran nya center
Kommentera

luring: Om vad?
Kommentera

läs vad gd skriver www.gd.se/sporten/
Kommentera

26-årige landslagscentern Tommi Miettinen klar skriver under i morgon enligt radio sporten
Kommentera

P3=Henrik Petre
Kommentera

vad sägs om Anders Eriksson som ny back 27 åring från Toronto.
Kommentera

Så här vill jag se dom tre första kedjorna!

1a Molin - Miettinen - Luovi

2a Soling - Kyrö - Matiasson?

3a Ny -Larsson -Mårtensson
Kommentera

Vem är P3????
Kommentera

Laget nästa säsong!
Så här vill jag se Brynäs nästa säsong:

Målvakter: Norrena(Asplund)

1:a Olsson-Andersson Molin-Larsson-Mathiasson

2:a Sjödin-Djoos Soling-Miettinen-Mårtensson

3:e Rhenberg-Pekkala NY-Kyrö-Luovi

4:e P3-NY NY-Wågström-Danielsson

Reserver: Östlund,Jobs,Mårs och Floberg!

Tacksam för kommentarer och egna förslag!
Kommentera

« · 76430