Härligt att gå in på Arbetarbladets sportsidor. "Ett skamligt svek, Brynäs" (sportchefen) och "Vad har Brynäs på gång som är så bra?" (Puckens ifrågasättande av Enterfelts kommentar när han skrev nytt kontrakt). Då vet man att man hittat rätt länk.
Rossa: Bara en gissning från min sida, men Enterfeldt kanske vet mer än vad du gör...
Jag har säkerligen fel, men försökte komma på en trovärdig förklaring ;-)
Rossa: Skulle tro att det är nåt en del säger när de signar. Ungefär som sportchefens "en viktig pusselbit..."
Har stött på liknande förut, utan synbar substans egentligen
Tommy:
Måste vara slut m Honken nu
Starsky + JJ ! Känns bra
Lindström:
Naiv...tja...?!
Det jag sett de 4 matcher han stått, 91,4%, jvm i år o potentiellt 1:a målis nästa jvm....Visst kan man ha höga krav på vår trupp men Starsky e bättre än Honken o JJ är bättre än Rahm så vi kommer vara rejält bättre rustad 14/15 än 13/14...
Lindström:Vad jag har sett av JJ är han mer än redo att ersätta en skadedrabbad, ojämn honken. Ger upp matcherna på förväg när honken står, blir mest uppgiven att se han göra sina tavlor varje match..
Basse håller jag med om..
Ekholm istället för "Gunde". Det har varit väldigt tyst från Ekholms pappa. Får han spela i NHL ? Någon som vet ?
J.J kan lånas ut till Almtuna nästa säsong när Markström kommer hem för två säsonger innan han åker till NHL igen.
Hoppas verkligen att det inte blir någon förlängning med "Basse"!
Kahn:
Ekholm spelar regelbundet i Nashville, har gjort 39 matcher o snittar närmare 17 minuter per match, är nog rätt troligt att Preds kommer ge honom ett qualifying offer.
Markström kommer inte hem, han har kontrakt även över nästa säsong och det skrevs så att det omvandlas till envägskontrakt år två. Blir alltså NHL för honom nästa säsong, mest troligt. Eller jäkligt bra betalt för AHL-spel, men Brynäs blir det inte.
Ove Myling:
Producerande backar Sundlöv landat senaste åren;
Hietanen, Angell, Lasse.J, Kokko, Ekholm, Gunderson...
Jag är inte orolig
Forsberg78:
Inga av de du räknar upp värvades som tänkta ledande producerande backar...Hietanen, Ekholm, Gunderson är rena genialiska värvningar
Redigerad kommentar
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article18441688.ab
Riktigt bra värvning av saik enligt mig. Hade gärna sett honom u brynäs nästa säsong tillsammans med stark. Hoppas på JJ och starky nu istället.
atilla:
Rätt märkligt med Hanses, det dög inte att ha 2:a spaden i Leksand men i Skellefteå går det tydligen alldeles ypperligt.
Kan det ha nånting med lönekuvertet och göra? Bra målvakt absolut men knappast någon " supervärvning " som en del menar på att det är.
mattias - 74:
Kul att du tittar in o fyller i lite om en gammal Leksing...
När du ändå är här...är det nån annan Brynäs-ikon än Bäckis som du vill kalla fuskare?
atilla:
Vem har bytt ämne? Var det inte hanses vi diskuterade. Herregud vad är det med dig. Ang bäckis så behöver jag inte skriva mer då jag redan har skrivit vad jag anser, han sa på presskonferensen att han ätit tabletterna i 7 år och spelat OS och VM innan men att han hade följt läkarens order? Om han nu gjort det så är det märkligt att han hade för mycket i kroppen. 1 tablett? Seriöst tror du verkligen på det själv, det gör iaf inte jag.
Huge:
Och där kom skattefusket in igen. Fantastiskt att det skall tas upp så fort jag försöker skriva nånting här inne, seriöst vad har du och många andra brynäsare emot att man försöker diskutera här inne. Jag vill absolut inte provocera det kan jag lova dig .
mattias - 74:
Alltså,det där med skattefusket,skumma affärer eller vad det nu ska kallas. Det kommer många använda (inte bara Brynässare) som ett "slagträ" i nåt decennium.
Det är ett effektivt sätt när man känner för att knuffa lite på Leksand. Det får ni nog bara vänja er vid.
Vill man knuffa på Brynäs kan man ju t ex använda Robin Rahm.
atilla:
Smutskasta och snacka skit? Knappast, det jag reagerar på är att så fort en svensk " oavsett lagtillhörighet eller sport " åker fast för dopning så skall det komma massvis med ursäkter till höger och vänster, varför inte acceptera att ett fel har begåtts av Bäckis och svälja stoltheten och gå vidare. Ponera hur det hade låtit här inne eller i våran gästbok om det varit en " Leksandsikon " som åkt fast för dopning. Då hade det varit tvärtom, tro mig.
Jag provocerar inte ett smack det är ni som är så jävla känsliga och tar fram försvarsställningen bara för att det är Bäckis. Fan man kan tro att en del av er har lingonveckan, jävlar vad kinkiga ni är och då har inte ens matchen börjat ikväll ;)
För övrigt vill jag önska er lycka till ikväll på matchen, tror på en jämn drabbning. Tack för mig.
Brynäsgubbe:
Tror inte på Starsky imorgon, hoppas Honken kan ta puckarna oskymd rakt framifrån...
Kim Lundgren
@kilu88 3 timPetteri gör med storsannolikhet comeback imorgon spelar med Harju och Granis, Brodin klev av efter 15 min, Jacobsson fortsatt sjundeback
Och starkbaum va inte på is, däremot va enter med men stod över spelövningarna, larsson körde i rödtröja med ove och dacke