Brynäs IF

728867 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2014/2015

« · 1610643 · » Till forumet

Sv: Laget säsongen 2014/2015

Brynäsgubbe:

Tror inte på Starsky imorgon, hoppas Honken kan ta puckarna oskymd rakt framifrån...

3 tim

Petteri gör med storsannolikhet comeback imorgon spelar med Harju och Granis, Brodin klev av efter 15 min, Jacobsson fortsatt sjundeback

Och starkbaum va inte på is, däremot va enter med men stod över spelövningarna, larsson körde i rödtröja med ove och dacke

Kommentera

Härligt att gå in på Arbetarbladets sportsidor. "Ett skamligt svek, Brynäs" (sportchefen) och "Vad har Brynäs på gång som är så bra?" (Puckens ifrågasättande av Enterfelts kommentar när han skrev nytt kontrakt). Då vet man att man hittat rätt länk.

Kommentera

Jajjen: vad har dem gå gång som är så bra?? SHL's sämsta backuppsättning och en sportchef samt tränare som är handlingsförlamade.
Kommentera

Rossa: Bara en gissning från min sida, men Enterfeldt kanske vet mer än vad du gör...

Jag har säkerligen fel, men försökte komma på en trovärdig förklaring ;-)

Kommentera

Rossa: Skulle tro att det är nåt en del säger när de signar. Ungefär som sportchefens "en viktig pusselbit..."

Har stött på liknande förut, utan synbar substans egentligen

Kommentera

Zappaholic: Det var nog bara en floskel utan riktig bäring...
Kommentera

Tommy:

Måste vara slut m Honken nu

Starsky + JJ ! Känns bra

Kommentera

tjugo8: Det känns definitivt bra. Vi får vänta och se hur de tänkt
Kommentera

Tommy: Skönt med en förlängning med Starky!!
Kommentera

tjugo8:Honkens tid i Brynäs är över, han håller inte.. Dags att han slutar leva på gamla meriter!
Kommentera

Linus Wickman: Tror man är naiv om man tror att JJ kommer att fylla luckan istället för Honken bakom Starken.

Men absolut är Honken dåtid och JJ framtiden.

En annan som dom kan vinka av redan nu är Lauritzen, där räddar inte ens gamla meriter han kvar längre.

Som jag mfl. Sagt nu i många år måste det till kvalité på backsidan.
Gunde är det väl inte ens mätbart odds på att vi får behålla dessutom..
Kommentera

Lindström:

Naiv...tja...?!

Det jag sett de 4 matcher han stått, 91,4%, jvm i år o potentiellt 1:a målis nästa jvm....Visst kan man ha höga krav på vår trupp men Starsky e bättre än Honken o JJ är bättre än Rahm så vi kommer vara rejält bättre rustad 14/15 än 13/14...

Kommentera

Lindström:Vad jag har sett av JJ är han mer än redo att ersätta en skadedrabbad, ojämn honken. Ger upp matcherna på förväg när honken står, blir mest uppgiven att se han göra sina tavlor varje match..

Basse håller jag med om..

Kommentera

tjugo8: Ja att Rahm ens fick vara i Brynäs organisation är illa.
Sen är det bara att hålla tummarna att Bif tar in en erfaren back tränare.
Vi har stundtals bländande anfallsspel men defensiven har under TJ sett ut som hönsgård mest hela tiden.
Kommentera

Lindström: En erfaren back eller en erfaren tränare? Bestäm dig. :)
Kommentera

Ekholm istället för "Gunde". Det har varit väldigt tyst från Ekholms pappa. Får han spela i NHL ? Någon som vet ?

J.J kan lånas ut till Almtuna nästa säsong när Markström kommer hem för två säsonger innan han åker till NHL igen.

Hoppas verkligen att det inte blir någon förlängning med "Basse"!

Kommentera

Kahn:

Ekholm spelar regelbundet i Nashville, har gjort 39 matcher o snittar närmare 17 minuter per match, är nog rätt troligt att Preds kommer ge honom ett qualifying offer.

Markström kommer inte hem, han har kontrakt även över nästa säsong och det skrevs så att det omvandlas till envägskontrakt år två. Blir alltså NHL för honom nästa säsong, mest troligt. Eller jäkligt bra betalt för AHL-spel, men Brynäs blir det inte.

Kommentera

tompap71: OK.
Kommentera

Lindström:Håller med dig om att vi måste hitta ett bra alternativ till Gunde. Han tror jag är förlorad.
Kommentera

micke63: Gunde är definitivt förlorad. Tråkigt, förstås, men det borde underlätta för Sundlövs planering att veta detta i ett så tidigt skede.
Kommentera

Peja: Frågan är vad som värvas i hans ställe? Givetvis så måste det ju värvas någon i samma klass, eller tänker Sundlöv annorlunda?
Kommentera

70 Rodrigues: Vi får hoppas att det ringer någon riktigt bra spelare och erbjuder sig att spela för en liten penning.
Kommentera

munkas: Det vore ju riktigt najs. Hörde det ryktas om en back som var riktigt bra. Enda nersidan är att han haft lite skadeproblem sista 15 åren... Men man måste ju våga chansa lite eller hur. Han kan ju gå mot en skadefri säsong!
Kommentera

Ove Myling:

Producerande backar Sundlöv landat senaste åren;

Hietanen, Angell, Lasse.J, Kokko, Ekholm, Gunderson...

Jag är inte orolig

Kommentera

tjugo8: Svanberg, Styrman, Löf, Jakobsson, DP har säkert glömt någon?

Jag är lite orolig faktiskt men en sådan som Gunde måste ju ersättas med likvärdig annars så är det grovt vållande till supportrars hälsa!
Kommentera

Forsberg78:

Inga av de du räknar upp värvades som tänkta ledande producerande backar...Hietanen, Ekholm, Gunderson är rena genialiska värvningar

Kommentera

tjugo8: Nä jag vet men dom har väl inte blivit värvade för att vara dåliga heller?
Kommentera

Forsberg78:

Nej

Kommentera

Forsberg78: Custemo, Skoog, Hulkkonen, Kupparinen, Laitinen..
Kommentera

munkas:

Vi snackade väl Sundlövs värvningar?

Kommentera

tjugo8: Sorry, my bad. Man glömmer lätt att Sundlöv inte suttit på posten sen tidernas begynnelse. 
Kommentera

Vart värvar man en ny sportchef ;-)

Kommentera

Forsberg78: Blir ju inte lätt att ersätta Gunde med en likvärdig spelare då han är alldeles för bra för elitserien, vilket då även den likvärdiga ersättaren borde vara. Vi får nog nöja oss med en äldre back som är ett par klasser sämre än Gunde men producerar omgående alt. en ung back som har potential att bli riktigt bra men behöver lite tid.

Redigerad kommentar

Kommentera

munkas:

No probs!

Kommentera

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/skelleftea/article18441688.ab

Riktigt bra värvning av saik enligt mig. Hade gärna sett honom u brynäs nästa säsong tillsammans med stark. Hoppas på JJ och starky nu istället.

Kommentera

atilla:

Rätt märkligt med Hanses, det dög inte att ha 2:a spaden i Leksand men i Skellefteå går det tydligen alldeles ypperligt.

Kan det ha nånting med lönekuvertet och göra? Bra målvakt absolut men knappast någon " supervärvning " som en del menar på att det är.

Kommentera

mattias - 74:

Kul att du tittar in o fyller i lite om en gammal Leksing...

När du ändå är här...är det nån annan Brynäs-ikon än Bäckis som du vill kalla fuskare?

Kommentera

mattias - 74: Eller så var han kanske bara less på klubben som dissat honom flera gånger och bänkat honom trots bra spel? Är ju inte direkt en gång som ni skitit på honom trots att han spelat bra.
Kommentera

tjugo8: Håller med. Väldigt märkligt hur man kan starta en diskussion för att bli ganska ägd och därefter bara låtsas som ingenting sagts och byta ämne.
Kommentera

mattias - 74: Märkligt?
Att vilja utveckla sig och få bättre betalt i ett lag som inte skattefuskar?
Tycker Hanses verkar väldigt vettig, jag....
Kommentera

Huge: Nu tolkade du nog mina inlägg fel. Det andra handlade om leskningen som tittar in här lite då och då...
Kommentera

tjugo8:

Ehh va?

Kommentera

atilla:

Vem har bytt ämne? Var det inte hanses vi diskuterade. Herregud vad är det med dig. Ang bäckis så behöver jag inte skriva mer då jag redan har skrivit vad jag anser, han sa på presskonferensen att han ätit tabletterna i 7 år och spelat OS och VM innan men att han hade följt läkarens order? Om han nu gjort det så är det märkligt att han hade för mycket i kroppen. 1 tablett? Seriöst tror du verkligen på det själv, det gör iaf inte jag.

Kommentera

Huge:

Och där kom skattefusket in igen. Fantastiskt att det skall tas upp så fort jag försöker skriva nånting här inne, seriöst vad har du och många andra brynäsare emot att man försöker diskutera här inne. Jag vill absolut inte provocera det kan jag lova dig .

Kommentera

mattias - 74:

Alltså,det där med skattefusket,skumma affärer eller vad det nu ska kallas. Det kommer många använda (inte bara Brynässare) som ett "slagträ" i nåt decennium.

Det är ett effektivt sätt när man känner för att knuffa lite på Leksand. Det får ni nog bara vänja er vid.

Vill man knuffa på Brynäs kan man ju t ex använda Robin Rahm.

Kommentera

mattias - 74: Så det är alltså helt ok att komma in hit och smutskasta och snacka massa skit, bli överbevisad och sen skita i det. Därefter så kommer du tillbaka med ännu mer dynga? Fan klart folk blir förbannad när du snackar skit om vårt. Du verkar ju inte direkt kunna ta samma sak tillbaka heller utan hänvisar till att du vill "diskutera"...
Kommentera

atilla:

Smutskasta och snacka skit? Knappast, det jag reagerar på är att så fort en svensk " oavsett lagtillhörighet  eller sport " åker fast för dopning så skall det komma massvis med ursäkter till höger och vänster, varför inte acceptera att ett fel har begåtts av Bäckis och svälja stoltheten och gå vidare. Ponera hur det hade låtit här inne eller i våran gästbok om det varit en " Leksandsikon " som åkt fast för dopning. Då hade det varit tvärtom, tro mig.

Jag provocerar inte ett smack det är ni som är så jävla känsliga och tar fram försvarsställningen bara för att det är Bäckis. Fan man kan tro att en del av er har lingonveckan, jävlar vad kinkiga ni är och då har inte ens matchen börjat ikväll ;)

För övrigt vill jag önska er lycka till ikväll på matchen, tror på en jämn drabbning. Tack för mig.

Kommentera

Davey_22: Framförallt effektivt mot läxingar som talar om fusk och doping när Bäckis följt läkares rekommendation och dessutom tagit ett tillåtet medel, samtidigt som man själva tagit sig till SHL via ekonomisk dopning.
Att medvet fiffla med pengar/skatter för få fördelar är betydligt allvarligare än att hamna över ett gränsvärde därför att man tagit sin medicin för nära inpå match/tidpunkt för test.
Löjligt att ens jämföra de båda sakerna på samma dag....
Kommentera

mattias - 74: Varför välja att såga Bäckis på just ett Brynäsforum, istället på något av de andra 10 miljoner forum där han diskuteras, om du inte vill provocera Brynäsare?
Kommentera

Huge:

Vad jag vet har inte klubben fuskat men påminn mig gärna , dessutom har jag inte jämfört båda fallen det var du själv som tog upp " skattefusket " taskigt närminne?
Kommentera

« · 1610643 · »