Brynäs IF

730579 inlägg · 7961 ämnen

Laget säsongen 2015/2016

« · 1662184 Till forumet

Laget säsongen 2015/2016
Förutsatt att vi spelar i SHL även då.
Vilka vill se kvar & vilka ska väck & vilka ska värvas?

MÅLVAKTER
25 Jonas Johansson
29 Bernhard Starkbaum
30 Johan Holmqvist

BACKAR
3 Christian Djoos
5 Lukas Kilström
9 Niclas Andersén
10 Mattias Nörstebö
14 David Westlund
15 Simon Bertilsson
16 Oscar Eklund
22 Jörgen Sundqvist
54 Tomas Slovak

FORWARDS
7 Ponthus Westerholm
11 Jesper Ollas
13 Sondre Olden
17 Pathrik Westerholm
18 Anton Rödin
20 Adam Brodecki
21 Tim Wallace
23 Bill Sweatt
27 Alexander Lindgren
31 Daniel Mannberg
34 Daniel Brodin
39 Jonas Nordquist
41 Greg Scott
44 Jacob Blomqvist
59 Sebastian Enterfeldt
96 Oskar Lindblom
----------------------------------/
Jag tror:
Rödin - Alpliga
Scott KHL
Djoos - WFHLFE ligan ( farmar farmar liga till AHL)

Vill inte se i laget längre:
Nordan
Sunken
Westlund
Kilas
Eklund
Djoos
Kommentera

Sv: Laget säsongen 2015/2016
Lindström: Scott har kontrakt nästa säsong. Håller vi oss kvar räknar jag med att han stannar.
Kommentera

Trots allt bättre förutsättningar nu än innan matchen att klara oss från kval, det gäller att hitta ljuspunkter på den mörka brynäshimlen!
Kommentera

Lunkan: Nja, skadan på Bertil känns inte som nån vidare bra förutsättning. Bästa backen borta resten av säsongen?
Kommentera

munkas: tänkte inte på det, jag tänkte matematiskt, sen har förhoppningsvis Leksand ännu sämre backar trots Bertils frånvaro.
Kommentera

70 Rodrigues: Han kommer dra likaså Rödin och Brodin, den känslan har jag iaf tyvärr!

Kommentera

JIS: Håller med. Finns absolut inget som talar för att han stannar.
Kommentera

70 Rodrigues: Ajaj, då får vi inte en spänn för honom då om han försvinner. Det här med 1+1 kontrakt (eller 2+1 typ) kontrakt har jag aldrig fattat vitsen med.

Kommentera

70 Rodrigues: Ja, det mesta i stort och smått är oroväckande när det gäller Brynäs, tyvärr.
Kommentera

Clarence: Är det verkligen så jobbigt att hålla på Brynäs?
Kommentera

Zappaholic: Jo det är ju det, tyvärr.
Kommentera

Clarence: halva matchen 0-4, nu gör vi 4 snabba...
Kommentera

Skrubben: Du hann före😃
Kommentera

Skrubben: Tja...då tror iallfall Rödin att vi hänger oss kvar iår=)

Edit..SHL-Klausul redan till kommande säsong kanske? Är det möjligt?

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Hoppas det inte är ett trick från agenten att driva upp löneerbjudandet från Luleå ännu högre. Kan mycket väl vara så att han blivit tillsagd att säga lite bra saker om Brynäs för att höja lönen på annat håll.

Men spännande rykte oavsett.

Kommentera

Brynäsgubbe: Förhoppningsvis kan vi få behålla Rödin, hoppas bara att han kan ta ett tydligare ansvar över hela banan i framtiden, och mogna lite för i nuläget låter han sina "känslor" stiga honom åt huvudet lite väl lätt. Han är ganska lätt att få ur balans tyvärr.

Med det sagt har han exceptionella spetsegenskaper på denna nivå.

Kommentera

Djurgården ute efter Brodin och Eklund.
Kommentera

70 Rodrigues: Tycker inte de är de värsta förlusterna vi kan göra.
Kommentera

Vad säger vi om det här? Att Brodin lämnar ser jag som klart sedan länge. Han har nog en rätt så hög lön med tanke på hur lite poäng han producerar. Hans roll kan man ersätta med en billigare spelare från Allsvenskan. Angående Oscar Eklund känns det knepigare. Jag tycker vi definitivt ska behålla honom. Han är oerhört underskattad i mina ögon. Tyvärr känner han väl själv att han får för lite speltid (och inget PP) för att vilja stanna kvar.

Det vore tjänstefel av Bengtzén att bara släppa honom. Men vill Oscar själv lämna gör det saken svårare. Kan vi kräma ut så hög övergångssumma som möjligt kanske det är värt det?
Kommentera

70 Rodrigues: Maksim ska vi ha!
Kommentera

fan vad roligt det är nu när dessa rykten sätter igång. Ska bli jävligt intressant och se hur Bengan bygger vårat lag till nästa säsong.
Kommentera

Skrubben: Eklund kan de gärna få...;)
Kommentera

TobiasR:

Visst blir det en spännande Silly S med Bengtzens första lagbygge, ivf får han ju välja ett flertal spelare. Men, jag känner mig verkligt orolig när viktiga "ödesmatcher" spelas inför 4000 på läktarna..... OK, fult mot FBK o LIF, knalt i slutet av månaden...... jag tycker det är en sorglig signal allmänheten sänder ut till laget. "ni är inte värda mer än så" 

Pengar måste in till nästa säsongs lagbygge, sponsorer lockas delvis med att publiken är intresserad..... fansens värvning? Hur mycket kan det bli med detta dåliga intresse?

Sundlöv fick ofta handla spelare på rea när de flesta andra lag valt sitt..... skall Bengtzen få chansen att bygga nåt slagkraftigt? 

Men jag gråter väl för fel personer? de som hänger här är väl redan engagerade på alla sätt? Ja utom dom som river medlemskortet och tror att det ger fler stålar i kistan.

Kommentera

SnowKing: Förstår inte varför inte Brynäs gör en sportlovssatsning och fyller de tomma platserna mot Örebro med sportlovslediga skolungdomar.
Kommentera

Skrubben:"Att Brodin lämnar ser jag som klart sedan länge. Han har nog en rätt så hög lön med tanke på hur lite poäng han producerar. Hans roll kan man ersätta med en billigare spelare från Allsvenskan. Angående Oscar Eklund känns det knepigare. Jag tycker vi definitivt ska behålla honom. "

Jag tycker precis tvärt om. Brodin har unika egenskaper  när det gäller att spela det fysiska spelet och gå hårt på mål, Eklund däremot kan ersättas enklare då han inte har några egenskaper som sticker över huvud taget.

Kommentera

Zappaholic: Brodin vore verkligen en förlust, synd att det är just hans kontrakt som löper ut. För Eklund skulle jag inte gråta över, precis.

Redigerad kommentar

Kommentera

Steenm: Det Eklund visat upp denna säsongen gör honom inte mer än till en utfyllnadsback. Han har nog potential men har liksom en del andra i år haft svårt att få ut den.

Kommentera

Davey_22: Jag tycker att Eklund har varit en stor besvikelse. Back med A-landslagsmeriter som bara är utfyllnadskille. Skulle gärna ersätta honom med en annan spelartyp.
Kommentera

Peja: Absolut,man hade högre förväntningar på Eklund. Han har stundtals sett vilsen ut i egen zon och inte fått ut mycket offensivt.
Kommentera

Davey_22: Ja, han sticker tyvärr ut ganska ofta i negativ bemärkelse. Däremot Brodin vore jobbig att tappa, en intensiv spelartyp som dessutom passar väldigt bra med Bulans spelidé. Det borde dock inte vara så svårt att hitta en liknande spelare i AHL om man scoutar bra där.
Kommentera

70 Rodrigues: gillar vad jag sett. Petter verkar få ordning på backspelet också.
Kommentera

Dags att ladda för 2015/16, jävligt taggad på att se vad Stefan Bengtzén bygger ihop. Vilka namn tror ni vi kan få in?

Kanske någon comeback?
Jacob Markström
Tony Mårtensson
Johan Larsson

Kommentera

honken21:Tänk om man kunde få in Johan Larsson och Gunde! Får vi in dom och behåller förstakedjan, kvittar det vilka andra värvningar han gör. Då är vårt lag RIKTIGT bra. 

Men men, man ska inte drömma sig bort för mycket. Får vi ''bara'' en av dessa spelare är det yttersta klassvärvningar. 

Kommentera

Skrubben: Såvitt jag vet har Gunderson en flickvän kvar i Sverige. Vi får hoppas att de saknar varann.
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad jag vet är hon från Gävle. Är du säker på att hon inte följde med honom till Finland då? 

I varje fall känns Brynäs det hetaste alternativet för honom den dagen det är dags att lämna Jokerit. Om det blir kommande säsong, eller säsongen efter det, får vi helt enkelt se. Men att Bengtzén ligger på som en blodigel för att få hem honom borde inte vara en högoddsare ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Du har rätt. Helvete! Av någon anledning fick jag för mig att hon bott kvar hemma.
Kommentera

honken21: Mårtensson är klar för Djurgården.
Kommentera

Brynäsgubbe: Helt uteslutet att han väljer Örebro?
Kommentera

Tommy: Vad tror du väger tyngst? Tre säsonger och ett SM-Guld i Brynäs eller en säsong i ett allsvenskt Örebro? 

Nu har f.ö slutspelet i KHL påbörjats. Lär inte dröja länge innan vi får reda på om han förlänger (det vore ren idioti att inte förlänga med ligans 5e poängbästa back i hans debutår i KHL). Ingen bör räkna med en återkomst redan nästa år. 

Kommentera

Brynäsgubbe: För mig väger alltid Brynäs tyngst, även när vi har det som tyngst.

Jag hoppas ju självklart att han kommer tillbaka förr eller senare. Kanske är det tjejens koppling till Gävle som avgör.

Kommentera

Såhär vill jag ha truppen 15/16;

MV:

Bernhard Starkbaum

Jonas Johansson

Felix Sandström

(Jacob Markström?)

Kommentar:

Tack för allt Honken, men till nästa säsong räknar jag kallt med att Brynäs väljer att sasta på yngre talanger. Drömmen vore att Markan tröttnat over there.

Backar:
Niclas Andersén

Simon Bertilsson

Mattias Nörstebö

Tomas Slovak

Jörgen Sundqvist

David Westlund

Lucas Carlsson

Maksim Matushkin

Oskar Eklund

(Ryan Gunderson?)

Kommentar:

Behåller stommen i Andersén, Bertilsson och Sunkan. Eklund kanske sticker till DIF men det gör inte så mycket då jag tycker vi har unga talanger på uppgång som Nörstebö och Lucas Carlsson. Matushkin ryktas på väg till BIF och dröm namnet vore ju Ryan Gunderson. Att behålla Slovak ser jag som självklart! 

Forwards:

Anton Rödin

Greg Scott

Bill Sweatt

Jesper Ollas

Johan Larsson

Tim Wallace

Adam Brodecki

Sebastian Enterfeldt

Oskar Lindblom

Jens Lööke

Jacob Blomqvist

Sondre Olden

Pathrik Westerholm 

Ponthus Westerholm

Daniel Mannberg 

Fredrik Storm

Kommentar:

Får vi behålla 1a kedjan intakt så behövs det inte så många värvningar. Jag tror att Brodin lämnar och att inte kontrakten med Nordan&Linkan förlängs. Sen tror och hoppas jag att Johan Larsson kommer "hem" igen. Det är dax för det! Sen gåre rykten att LHC och BIF rycker i Malmös Fredrik Storm. Det vore en bra ersättare för Brodin.

Femmor med alla drömnamn:

Starkbaum-Markström

(JJ-Felix)

Gunderson Bertilsson

Andersén Slovak

Matushkin Nörstebö

Sundqvist Eklund

(Westlund-Carlsson)

Sweatt Scott Rödin

Ollas Larsson Wallace

Storm Enterfeldt Brodecki

Olden Westerholm Westerholm

(Lööke-Blomqvist-Lindblom-Mannberg)

Bra trupp med några dröm namn. Bredd trupp framför allt som pallar med skador.

Bulan & Petter kör på i 1 säsong till. Minst!

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Äntligen, en laguppställning.
Som vi har längtat...
Kommentera

Pettisbif: Bra att du bara tar med lagom många drömvärvningar :) Nej men, som tidigare sagt så är Larsson och Gunde som kan lyfta vårt lag till en ny nivå. Det troliga är väl att max en av dom kommer hem. Gunde har varit bra i KHL, han skrev dock bara på för ett år så man vet ju aldrig, speciellt om tjejen inte trivs.

Jag tror att det är mer troligt att Johan Larsson kommer till Sverige. Han verkar vara en kämpe, så han vill säkert stanna så länge det går, men platsar man inte i NHL:s sämsta lag kanske det är bättre att göra en "Rödin" och utvecklas hemma istället. Jag hoppas innerligt att han väljer Brynäs, även om vi säkert inte kan erbjuda mest pengar.

Angående Slovak ser jag det som låg sannolikhet att han stannar. Han verkar vara en spelare som går dit det finns mest stålar, typ som Salmela och Rajala. Men hoppas kan man ju alltid göra!

Edit. Såg att du inte hade med Lindblom bland 12 forwards. I mitt tycke vore det tjänstefel att inte satsa på honom. Det är nästa år han ska bli riktigt bra. Jag blir inte förvånad om han stänker dit 15 mål med rätt omgivning!

Redigerad kommentar

Kommentera

Pettisbif: Jag vill ha minst två backvärvningar, varav en offensiv (tror inte vi får Gunde redan till nästa) - gärna en rightare. En Magnus Johansson/Elias Fälth-typ. Vad kan du säga om Matushkin och hur säker är källan?

Framåt vill jag byta ut Nordan mot en stark tekare. Annars är forwardsbesättningen inte så mycket att ändra på, förutsatt att vi behåller de vi har. Fokus på back- och centersidan. Enterfeldt är den enda givna centern, Scott och PaW kan gå som yttrar.

Två backar, två centrar tack! Nu blir det en överföring till fansens värvning.
Kommentera

honken21: Har hört från flera olika källor att Matushkin är "50/50" om han spelar i Brynäs nästa säsong eller inte. Bengtzéns plan verkar vara att ta in några spelare från allsvenskan, även s.k 'karaktärsspelare' och därefter krydda med dyra spetsspelare från bättre ligor. 
Kommentera

Peja: Det är väl så man brukar bygga lag i SHL? ;) nej men det låter som en bra plan, men då vill det till att "spetsvärvningarna" slår väl ut, men behåller vi 2 av 3 från 1a linan så ligger vi ju bra till redan där. Jag tror på BZ!
Kommentera

« · 1662184