70 Rodrigues: Han kommer dra likaså Rödin och Brodin, den känslan har jag iaf tyvärr!
70 Rodrigues: Ajaj, då får vi inte en spänn för honom då om han försvinner. Det här med 1+1 kontrakt (eller 2+1 typ) kontrakt har jag aldrig fattat vitsen med.
Redigerad kommentar
Skrubben: Hoppas det inte är ett trick från agenten att driva upp löneerbjudandet från Luleå ännu högre. Kan mycket väl vara så att han blivit tillsagd att säga lite bra saker om Brynäs för att höja lönen på annat håll.
Men spännande rykte oavsett.
Brynäsgubbe: Förhoppningsvis kan vi få behålla Rödin, hoppas bara att han kan ta ett tydligare ansvar över hela banan i framtiden, och mogna lite för i nuläget låter han sina "känslor" stiga honom åt huvudet lite väl lätt. Han är ganska lätt att få ur balans tyvärr.
Med det sagt har han exceptionella spetsegenskaper på denna nivå.
TobiasR:
Visst blir det en spännande Silly S med Bengtzens första lagbygge, ivf får han ju välja ett flertal spelare. Men, jag känner mig verkligt orolig när viktiga "ödesmatcher" spelas inför 4000 på läktarna..... OK, fult mot FBK o LIF, knalt i slutet av månaden...... jag tycker det är en sorglig signal allmänheten sänder ut till laget. "ni är inte värda mer än så"
Pengar måste in till nästa säsongs lagbygge, sponsorer lockas delvis med att publiken är intresserad..... fansens värvning? Hur mycket kan det bli med detta dåliga intresse?
Sundlöv fick ofta handla spelare på rea när de flesta andra lag valt sitt..... skall Bengtzen få chansen att bygga nåt slagkraftigt?
Men jag gråter väl för fel personer? de som hänger här är väl redan engagerade på alla sätt? Ja utom dom som river medlemskortet och tror att det ger fler stålar i kistan.
Skrubben:"Att Brodin lämnar ser jag som klart sedan länge. Han har nog en rätt så hög lön med tanke på hur lite poäng han producerar. Hans roll kan man ersätta med en billigare spelare från Allsvenskan. Angående Oscar Eklund känns det knepigare. Jag tycker vi definitivt ska behålla honom. "
Jag tycker precis tvärt om. Brodin har unika egenskaper när det gäller att spela det fysiska spelet och gå hårt på mål, Eklund däremot kan ersättas enklare då han inte har några egenskaper som sticker över huvud taget.
Redigerad kommentar
Steenm: Det Eklund visat upp denna säsongen gör honom inte mer än till en utfyllnadsback. Han har nog potential men har liksom en del andra i år haft svårt att få ut den.
Dags att ladda för 2015/16, jävligt taggad på att se vad Stefan Bengtzén bygger ihop. Vilka namn tror ni vi kan få in?
Kanske någon comeback?
Jacob Markström
Tony Mårtensson
Johan Larsson
honken21:Tänk om man kunde få in Johan Larsson och Gunde! Får vi in dom och behåller förstakedjan, kvittar det vilka andra värvningar han gör. Då är vårt lag RIKTIGT bra.
Men men, man ska inte drömma sig bort för mycket. Får vi ''bara'' en av dessa spelare är det yttersta klassvärvningar.
Brynäsgubbe: Vad jag vet är hon från Gävle. Är du säker på att hon inte följde med honom till Finland då?
I varje fall känns Brynäs det hetaste alternativet för honom den dagen det är dags att lämna Jokerit. Om det blir kommande säsong, eller säsongen efter det, får vi helt enkelt se. Men att Bengtzén ligger på som en blodigel för att få hem honom borde inte vara en högoddsare ;)
Redigerad kommentar
Tommy: Vad tror du väger tyngst? Tre säsonger och ett SM-Guld i Brynäs eller en säsong i ett allsvenskt Örebro?
Nu har f.ö slutspelet i KHL påbörjats. Lär inte dröja länge innan vi får reda på om han förlänger (det vore ren idioti att inte förlänga med ligans 5e poängbästa back i hans debutår i KHL). Ingen bör räkna med en återkomst redan nästa år.
Brynäsgubbe: För mig väger alltid Brynäs tyngst, även när vi har det som tyngst.
Jag hoppas ju självklart att han kommer tillbaka förr eller senare. Kanske är det tjejens koppling till Gävle som avgör.
Såhär vill jag ha truppen 15/16;
MV:
Bernhard Starkbaum
Jonas Johansson
Felix Sandström
(Jacob Markström?)
Kommentar:
Tack för allt Honken, men till nästa säsong räknar jag kallt med att Brynäs väljer att sasta på yngre talanger. Drömmen vore att Markan tröttnat over there.
Backar:
Niclas Andersén
Simon Bertilsson
Mattias Nörstebö
Tomas Slovak
Jörgen Sundqvist
David Westlund
Lucas Carlsson
Maksim Matushkin
Oskar Eklund
(Ryan Gunderson?)
Kommentar:
Behåller stommen i Andersén, Bertilsson och Sunkan. Eklund kanske sticker till DIF men det gör inte så mycket då jag tycker vi har unga talanger på uppgång som Nörstebö och Lucas Carlsson. Matushkin ryktas på väg till BIF och dröm namnet vore ju Ryan Gunderson. Att behålla Slovak ser jag som självklart!
Forwards:
Anton Rödin
Greg Scott
Bill Sweatt
Jesper Ollas
Johan Larsson
Tim Wallace
Adam Brodecki
Sebastian Enterfeldt
Oskar Lindblom
Jens Lööke
Jacob Blomqvist
Sondre Olden
Pathrik Westerholm
Ponthus Westerholm
Daniel Mannberg
Fredrik Storm
Kommentar:
Får vi behålla 1a kedjan intakt så behövs det inte så många värvningar. Jag tror att Brodin lämnar och att inte kontrakten med Nordan&Linkan förlängs. Sen tror och hoppas jag att Johan Larsson kommer "hem" igen. Det är dax för det! Sen gåre rykten att LHC och BIF rycker i Malmös Fredrik Storm. Det vore en bra ersättare för Brodin.
Femmor med alla drömnamn:
Starkbaum-Markström
(JJ-Felix)
Gunderson Bertilsson
Andersén Slovak
Matushkin Nörstebö
Sundqvist Eklund
(Westlund-Carlsson)
Sweatt Scott Rödin
Ollas Larsson Wallace
Storm Enterfeldt Brodecki
Olden Westerholm Westerholm
(Lööke-Blomqvist-Lindblom-Mannberg)
Bra trupp med några dröm namn. Bredd trupp framför allt som pallar med skador.
Bulan & Petter kör på i 1 säsong till. Minst!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Vilka vill se kvar & vilka ska väck & vilka ska värvas?
MÅLVAKTER
25 Jonas Johansson
29 Bernhard Starkbaum
30 Johan Holmqvist
BACKAR
3 Christian Djoos
5 Lukas Kilström
9 Niclas Andersén
10 Mattias Nörstebö
14 David Westlund
15 Simon Bertilsson
16 Oscar Eklund
22 Jörgen Sundqvist
54 Tomas Slovak
FORWARDS
7 Ponthus Westerholm
11 Jesper Ollas
13 Sondre Olden
17 Pathrik Westerholm
18 Anton Rödin
20 Adam Brodecki
21 Tim Wallace
23 Bill Sweatt
27 Alexander Lindgren
31 Daniel Mannberg
34 Daniel Brodin
39 Jonas Nordquist
41 Greg Scott
44 Jacob Blomqvist
59 Sebastian Enterfeldt
96 Oskar Lindblom
----------------------------------/
Jag tror:
Rödin - Alpliga
Scott KHL
Djoos - WFHLFE ligan ( farmar farmar liga till AHL)
Vill inte se i laget längre:
Nordan
Sunken
Westlund
Kilas
Eklund
Djoos