Brynäs IF

727815 inlägg · 7961 ämnen

Lägg ner damverksamheten=viktig besparing

« · 1228220 Till forumet

Sv: Lägg ner damverksamheten=viktig besparing
Keyser Söze: Genom att klappa ihop så vi får möta dom i KS?
Kommentera

sylf: Allt stavas SJÄLVFÖRTROENDE.
Kombinera det med skicklighet och vinnarskalle så har du svaret...    :-)
Kommentera

Om vi lägger ner damlaget, hur ska vi då få det stora nöjet att besegra Leksand?
Kommentera

Nån nämde Sundström, helt rätt. Sen han kom tillbaka som fwd har han blivit riktigt bra. Sen att han accepterar rollen som back, och dessutom gör det hyfsat gör inte saken sämre. Även Löf börjar se ut som en ES spelare, va fan är det som händer??
Kommentera

lalle: Kanske ska vi lägga ned all ungdomsverksamhet yngre än hockeygymnasiet (där vi kan plocka de bästa ungdomarna iaf)? De kostar ju bara pengar, varför ska barnen få lira ishockey? Handlar det om någon form av politisk korrekthet eller?
Kommentera

Okej, okej har inga direkta siffror tyvärr, men erfaranhetsmässigt har lagidrotter för damer ABSOLUT ingen som helst kommersiell potential. Intresset är obefintligt, publiken är endast dem närmast sörjande. "Senast jag hörde -vilket iofs är något år sedan- så hade damlaget egna sponsorer och bekostade det mesta själv" Källa på detta tack.

"Och Brynäsdamerna är ju trots allt just nu Sveriges näst bästa tjejlag" är goda sportsliga framgångar ett hållbart argument trots att verksamheten inte kan bära sig självt ekonomiskt sätt?
Svar: självklart INTE, föreningen är ett FÖRETAG nummera där prio 1 ständigt måste vara ekonomi, ekonomi och ekonomi.

"klart som fan tjejerna ska få lira hockey" Varför är detta så självklart? Handlar detta om någon form av politisk korrekthet som måste upprätthållas eller?

Redigerad kommentar

Kommentera

lalle: Har du några siffror på det? Senast jag hörde -vilket iofs är något år sedan- så hade damlaget egna sponsorer och bekostade det mesta själv.
Och Brynäsdamerna är ju trots allt just nu Sveriges näst bästa tjejlag, klart som fan tjejerna ska få lira hockey, och även om det inte längre är som jag hörde då så handlar det ju ändå om lite pengar, så klart NEJ från min sida.
Kommentera

Lägg ner damverksamheten=viktig besparing
Någon mer lirare förutom jag som tycker att damverksamheten bara mjölkar pengar från A-laget som bevisligen drar in pengar till föreningen och måste i nuvarande läge betala damlagets kostnader p.g.a att damhockey bara är utgifter inga inkomster. NOLL intresse för damlaget och därmed en onödig kostnad som skulle kunna besparas. Att damlaget fortfarande finns kvar övergår mitt förstånd. Damverksamheten är ju endast pengar som slängs i sjön helt i onödan. Alltså LÄGG NER damlaget NU.
Kommentera

« · 1228220