Brynäs IF

723945 inlägg · 7957 ämnen

Läkerol Arena

« · 592645 Till forumet


Läkerol Arena
Jag antar att namnet blir Läkerol Arena (namnet skulle väl offentliggöras den 1/11 inför matchen mot FBK har jag för mig) så jag döpte tråden till det.

Är det inte riktigt uselt att det inte finns en officiell sida där man kan läsa om projektet, se fakta, ritningar, bilder och följa byggets framfart?

Brynäs hemsida har visserligen en "bildbank" och sidan arenabloggen.se (som f.ö verkar ligga nere sedan en lång tid) visade lite ritningar men en riktig sida saknas. På Brynäs hemsida kan man inte hitta någonting alls om arenaprojektet, det är riktigt dåligt.

48 loger, 8200 platser, gott om toaletter, ett gäng restauranger/barer och invigning hösten -06 är väl det som kommit ut.

Jag har ett fånigt förslag till den nya arenan, men någonting jag alltid saknat i en hockeyhall är en garderob! Liknande man har på krogar/restauranger. Hockey spelas på vintern, det är kallt och man anländer till arenan i en bylsig, varm vinterjacka. Sedan är det varmt på läktaren och man får ta av sig den vilket resulterar i att den ofrånkomligen hamnar på det skitiga golvet varje gång man hoppar upp när BIF gör mål. Överhuvudtaget skulle det vara skönt att slippa gå omkring med vinterjacka inne i den nya arenan. Man kan tänka sig att det skulle bli kaos efter matchslut när alla ska ha ut kläderna samtidigt men det är ju exakt samma sak som på krogen vid stängningsdags, och det fungerar ju där.
En petitess och kanske förmodligen kanske inte så många som skulle bry sig men jag skulle uppskatta om möjligheten till att hänga av sig ytterkläderna i den nya arenan fanns...
Kommentera

« · 592645