Brynäs IF

723315 inlägg · 7955 ämnen

Leksand - Brynäs

« · 530176 · » Till forumet


Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Miettinennnnnnnn
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jajamensan. Kvalseriedödaren slår till igen.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! Fy fan va skönt!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Ja ja ja ja jaaaaa!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Tommmiiiiiiii...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Du missar liksom hela poängen. Det är inte utgången av den här matchen som avgör var Brynäs spelar nästa säsong - det är alla 60 seriematcherna. Hjälper inte att vi vinner just den här.

Så du menar att det är här och på det här sättet du stöttar Brynäs. Bara att hoppas att inga fler tror att det är definitionen på "stötta".
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Vet inte vartåt det barkar även om vi skulle torska idag.
Detta kommer att avgöras i slutomgångarna.
Ngn som trott ngt annat?
Och som vanligt flödar boken över av pep-talk och stöttning när det går tungt... :-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Hade det här varit för sådär 50 matcher se´n, då hade jag också trott på det där. Men efter 55 matcher av i stort sett bara besvikelser är det nog dags t.o.m för dej att inse vartåt det barkar. Men det kanske lossnar just idag?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: Vi är ju så bra på PP.........NOT!!!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Farväl du sköna nya värld. Jag skall minnas er med saknad...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Synd att Kupan gör en juniorbrytning vid deras 2-1.
Stirrar på puck och går på en dragning istf att bara ta spelaren.
Det är det som skiljer lagen åt just nu. Efter målet får dom ett par PP och tar över lite grand. Nästa utvisning blir på en leksing, och då får vi chansen..
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Fortsätter Kuparinen att spela hockey efter den avklädning Ryder bjöd på vid 2-1 då är grabben iskall. Jag känner tioåringar som hade sett bättre ut i den situationen. Och Wahlberg fortsätter att.. ja, fan vet vad han gör. Han är bara tjock. Hans markering av målskytten Karlberg är ett skolboksexempel på hur man inte gör. Att han får lira är en gåta. Jag tror Brynäs har tagit 2 tekningar hittills. Ser bra ut.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Clarence: Vi kommer att finnas i AS när det här är över,den saken är säker.Man skapar inte nånting idag,nåra ströchanser här å där som naturligtvis missas.Wahlberg en fet katastrof,såsar runt på isen som om han brutit benen,drar på sig totalt onödiga utv.Kupan går på en fint som inte ens en 12 åring gör vid 2-1.Niklas Persson i LIF åker runt och slänger sig hela tiden,och Rönnmark köper det.

En skopa negativism var det där,precis som på isen.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Bäste Jompe... har jag påstått att den här matchen är körd då? Refererar bara till vår minst sagt usla bortastatistik tidigare i vinter. Den ger ju inte de bästa utsikterna inför 3:e, om man säger så. Och du, Oskarshamn, varförskulle det vara tre givna poäng där med Nyköping i färskt minne...?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Periodpaus. Nu har vi tjugo minuter att vända det här. Vete f'**n om jag inte hellre ligger under 1-2 än leder med 2-1 inför sista perioden.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
24 - 15 i skott efter två perioder till Leksand.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Måste kännas ytterst pressande för killarna nu. Jag känner så starkt för dem. Kval = helvetet...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Clarence: Vadå "naivt att hoppas på nån mer Brynässeger borta detta spelår"? Vi ligger under 1-2 borta mot Leksand i en kvalserie; sist jag kollade spelar man tre perioder i en hockeymatch. I förrgår slog vi starka SAIK hemma. Vi har Oskarshamn hemma om några dagar, för böveln.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Men va fan är det här! Utvisning för Brynäs igen och enligt Radiosporten har Brynäs bara haft en bra målchans i den andra perioden!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Falken: Må så vara, men vi ligger de facto under. Me med tanke på hur säsongen förlöpt hittills är det väl naivt att hoppas på nån mer Brynässeger borta detta spelår. Eller att det ska kunna gå att vinna två matcher i rad överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Kung_Sjödin: Lugn och fin nu, halva matchen återstår.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
För att leta fram något positivt just nu. Vi är fortfarande 100%-iga i vårt BP.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jaha, ska det bli Leksand (förutom att klubben själv jobbat hårt på det i 5 år) som beseglar vårt öde?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
I och med att Malmö börjar röra på sig och Skellefteå fortsätter sin framfart får det absolut inte bli stryk för oss ikväll mot ett i så fall obesegrat Leksand. Då känns det som att vi till betydande delar kommer att finnas i Allsvenskan när vi vaknar upp i morrn...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Utvisning för Brynäs. Micke Wahlberg 2 min.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Falken: BP igen, Walle ut. Leksands PP är farligt.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
3-1 och det är kört.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Clarence: jaha 2-1 då...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
2-1 till Leksand nu. Faaaaaaaan!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Clarence: 2-1
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Känns som att vi inte får förlora varken ikväll eller på fredag. Usch vilken pina det här kvalet är...
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Huge: PP nu.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Nu har vi PP. Stänk dit 1-2 då!
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Dackell en av de bättre i första. Assist till Vesas mål.
Hardy i studion hoppas att Fleming dragit några roliga historier i pausen, för att få killarna att slappna av.
Fiolsträngar långa stunder.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Dackell har väl ingått i "återvändare som inte syns-linan" hela den här serien. Otroligt hur anonym han och Wahlberg var mot SAIK.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Finns ju en risk att det hänger ihop.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne: Måste säga att jag skiter fullständigt i spelkvalitet så länge brynäs ror hem den här serien.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
stefan Bskv:
Följer också matchen via radion, men det går ju inte alltid att lita på deras synintryck. Därför tänkte jag att det kanske fanns någon som SER matchen själv som kunde ge mig något positivt så jag inte drunknar i allt skitsnack som brukar komma i periodpausen när inte BIF leder (eller har spelat bra).
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Namtrac: Jo, Dackell gjorde en jävligt bra förstaperiod 6 november 2004 mot Modo.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Hygglig start första fem.
Sedan nervöst från båda håll fram till 1-0.
Vi rycker upp oss direkt och spänningen verkade släppa iaf för en stund, fram till 1-1.
Dom skapar en del i PP i slutet och Honken gör ett par bra räddningar.
Vi börjar andra med BP i ca 1 minut.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Namtrac:
Du får ta det lugnt med ditt skrivande. Alla följer matchen så vi vet vad som händer:-)
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne:
Inget annat? Inte ens något litet som är bra i spelet eller en enda spelare som har gjort en bra förstaperiod?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Namtrac: Serien är snart slut?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Lilljanne:
Ja, finns det något positivt? (förmodligen fel person att fråga).
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Kvalserien just nu (Efter första perioden):

1. Skellefteå AIK 10p +12
2. Leksands IF 8p +4
3. Brynäs IF 8p +3
4. Malmö Redhawks 8p -1
5. IK Nyköping HC 4p -12
6. IK Oskarshamn 3p -6
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Säsongens 55:e seriematch och ungefär 50:e gången Brynäs håller allsvensk klass. Grejar årets Brynäsgäng nytt elitseriekontrakt är det dags att bli religiös. Leksand är seriens bästa lag. Nå´t mer ni vill veta?
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Falken: OK Huge, ge oss ett blow-by-blow account av första.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Periodpaus. Tack för det. 1-1 efter första känns helt OK.
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Jompe: Mm, men som tur klarade dom det.

Efter första perioden:
Leksands IF - Brynäs IF 1-1

Skott Leksand: 14
Skott Brynäs: 6
Kommentera

Sv: Leksand - Brynäs
Falken: Inte psykologiskt bra att avsluta en period och börja en annan med utvisning. F-n Malmström, eller domarn!
Kommentera

« · 530176 · »