1150x200-brynasbanner.jpg

Leksand - Brynäs

« · 660087 · » Till forumet

Sv: Leksand - Brynäs
Metal Guru:

Stick och brinn din förbannade Leksandshatare :)
Kommentera

METAL GURU ' KOM IGEN NU BRYNÄS
Kommentera

MadDog:

Olinda och Catarina Steen ?? *asg*

Sylf:

Konstigt att ingen av spelarna protesterade ang era utvisningar... Lätt och skylla på domaren när ni blir utspelade stora delar av perioden!
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Perfekt start med ett snabbt mål. Nu gäller det att behålla kylan så kommer kontringslägena när Leksand tokrusar i andra.
Kommentera

Nä nu får Boorken sluta gå runt på 4 ytterforwardspar. Varje gång Gella och Aarnio är inne får Leksand tryck och PP. Sen tycker jag att Bäckis ska spela med Molin och Malmström hela tiden.

KÄMPA NUUUU!
Kommentera

MadDog: låt Leksan hålla i taktpinnen så gör vi målen...
Kommentera

sylf: Vet ej om Sjödda var ironisk när han tyckte Brynäs förtjänade sina utvisningar.....Men jag håller med dig;-)
Kommentera

arnio: Brynäs är absolut inte bra,tappar mittzon hela tiden.Domaren suger nåt enormt.Samtliga 3 BIF utv är ren jävla filmning eller ingen utv över huvud taget.
Kommentera

arnio: Tycker leksand har haft mycket av spelet, men skapar noll..Framför allt kedjan med Olinda och Catharina Steen....
Kommentera

Bissett19: heja heja, enligt radion så är Bif bra, Leksand mycket PP på slutet men skapar inget...
Kommentera

arnio: Boorken coachar friskt,har bara sett Malmström inne med Molin o Bäckis ett byte,annars har Felsner spelat med dem.

Annars får vi vara glada att vi leder,Leksand mycket hetare!!
Kommentera

Bissett19: vilka spelar Felsner med?
Kommentera

JIMMY_90_BIF KOM IGEN NU BRYNÄS
Kommentera

Bissett19: vem har försvunnit då?
Kommentera

lillovechkin: Boorken har valt att splittra på Molin-Bäckis-Malmström,fattar ingenting!!

Felsner har gått in där ist!!
Kommentera

Djävligt irriterande med Leksands gosskör, vad är det de sjunger egentligen? När jag hör detta trummande och "sjungande" så tycker jag att Bifs "Brynäs, klapp, klapp, klapp" låter helt underbart. En klack skall stöda sitt lag med slagkraftiga ramsor och inte låta som en gosskör. Kul att vi leder i alla fall.
Kommentera

BP!
Kommentera

Faaan! Bastiensen har gjort mål för mora!
Kommentera

jimmy_90_bif:

Jag har redan börja bita på naglarna :)
Kommentera

´JIMMY_90_BIF KOM IGEN NU BRYNMÄS
Kommentera

Jompe: Sjödda verkar het, sista målet mot LHC och nu första mot LIF inte illa
Kommentera

Såja, 0-1 Sjödin.
Kommentera

JAAAAA!
såå sköönt!
Kommentera

PP!
Kommentera

BP !
Kommentera

Honken i målet.
Kommentera

Hoppas inte
!
Kommentera

Nu pirrar det som F*N!

Kom igen nu grabbar!

Det slutar 2-3 efter SD!
Kommentera

70 Rodrigues: Är det Korhonen i kassen idag?
Kommentera

Bissett19: Sjödin får väl styra upp läget och rädda honom som så många ggr förut!!
Kommentera

70 Rodrigues: Öhrstedt kommer att få det jobbigt idag,det kommer att vissla runt benen på honom idag!!!

De laget som visar bäst inställning vinner!!!
Kommentera

Bissett19: Hade ju hellre sett att dom bytt plats på Felsner och Spets, sen att Öhrstedt får spela är obegripligt!!
Kommentera

sylf: Idag ska vi pissa på Leksand!!

Kommentera

Knogen: "HATA LEKSAND!!"

Håller med fullständigt!
Kommentera

Gusten:
"HATA LEKSAND!!"

Jamenvafan....kan man göra annat då? ;-)
Kommentera

Hade nån sagt i september att när det är dags för de viktiga matcherna i slutskedet så kommer vi sakna spelare som: Lind, Dackell, Wahlberg, Miettinen och Viitakoski så hade jag gett upp.
Som tur är så har alla de övriga tagit ett större ansvar och krigar för varandra.

Men jag är riktigt orolig för kommande vecka/veckor.
Många här inne verkar tro att nu är KS-spöket borta och nu blir det slutspel.
Själv tror jag att det är en JÄVLA skillnad att kunna kriga ner omotiverade Modo,LHC och HV än att plocka poäng mot lag som sitter i samma sits som oss.
Tar vi inte 3-6 poäng i dom kommande 3 fighterna så tror jag att KS-spöket blir jävligt aktuellt igen.

Timrå hade jag som en större "räddningsplanka" än SSK förut, nu vette fan. Kent Norberg har inte stått med händerna i fickorna direkt. Är rädd för att det är sådana handlingar som kan avgöra i slutändan.

Efter att ha sett Linköping i tre matcher senaste tiden (LIF,SSK och Brynäs) så är jag ganska övertygad om att Södertälje INTE har dragit en nitlott när det gäller återstående spelschema. Topplagen levererar inte för fem öre, man kan bara hoppas att dom har nån form av stolthet och inte vill avsluta serien med enbart förluster.

Helvete vad nervös jag börjar bli, det får bara inte bli en förlust idag. Minst en poäng och så får det gärna komma ett nyhetsbrev från Brynäshåll angående lite förstärkningar.

Sen vill jag avsluta med nånting jävligt grovt. Så ni som är känsliga kan sluta läsa nu....

HATA LEKSAND!!
Kommentera

Laget enligt swehockey............

4th Line16. ULLMAN, Petter23. PERSSON, Niklas 
 13. MEIJER, Sebastian27. SKALDE, Jarrod6. WALLENBERG, Patrik 
 10. AARNIO, Antti20. GELLERSTEDT, Joachim 
 4th Line28. CASSELSTÅHL, Daniel5. KUPARINEN, Mikko 

21. MOLIN, Ove19. BÄCKSTRÖM, Nicklas9. MALMSTRÖM, Henrik 
 3rd Line8. ÖHRSTEDT, Martin7. SJÖDIN, Tommy 

33. FELSNER, Brian11. ALMTORP, Jonas17. HERMANSSON, Daniel 
 2nd Line22. SUNDQVIST, Jörgen2. ANDERSSON, Niklas 

27. SPETS, Lars-erik23. DANIELSSON, Björn14. MÅNSSON, Mathias 
 1st Line3. JOHANSSON, Daniel29. LAVINS, Rodrigo 

Goalkeepers25. KORHONEN, Markus 
  1. HOLMQVIST, Johan 

Kommentera

Känner mig rätt så säker på att vi tar poäng i dag. Att Leksand vinner sin tredje raka tror jag inte händer, dom är ju exempelvis seriens sämsta lag på hemmais. Nej, det blir antingen ett kryss eller tvåa.

Tycker att vi även har det bättre laget och vår målvakt är två, tre klasser bättre än Backlund. Tycker även att vi har fler matchvinnare i laget och det avgör ofta många tuffa matcher, som det säkert blir i eftermiddag. Felsner och Bäckström är dom absolut två främsta som har den största potentialen att avgöra matcher för oss. Sedan är ju vi just nu hur heta som helst och speciellt kedjan med Molin, Malmström och Bäckström imponerade stort i förra matchen när dom konstant skapade chanser och tryckte ner LHC.

Men, sedan finns det ju även en chans att vi förlorar. Men tror nyckeln till vinst till kväll ligger i att ta tillvara på PP och så gör det första målet. Får vi det kan vi spela lite mer avslappnat och LIF måste då öppna sig och det skapar chanser för oss som vi måste förvalta. Har en stark känsla av att PP-spelet avgör dagens match och det skulle då inte förvåna mig det minsta.

Mitt tips: Brynäs vinner sin femte raka seger med 5-2 (!). Det som avgör matchen är att Brynäs gör dom första målen samt att LIF visar en viss trötthet efter två tuffa matcher. Annars kommer matchen vara rätt jämn både spelmässigt och i skotten. Effektiviteten avgör.

Så här görs målen:
0-1 B.Felsner
0-2 H.Malmström (PP)
1-2 O.Steen (PP2)
1-3 R.Lavins (PP2)
1-4 N.Bäckström
2-4 J.Bicek
2-5 O.Molin (Öppen kasse)
Kommentera

KingCobra: Visst skulle det se mörkt ut om de förlorade det tre kommande matcherna. Eller i alla fall inte lika ljust. Det är väl främst bortamatcherna som jag är orolig för men det skall inte spela någon roll. Det finns goda förutsättningar att vi kan knipa en del poäng på bortaplan i alla fall, sen har vi ju fem hemmamatcher att spela med och hemma har vi ju tagit en hel del poäng. Jag tror det finns goda möjligheter att vinna minst tre av de kvarvarande hemma matcherna. Bara det skulle ge nio pinnar och kan räcka till undvikande av KS.
Kommentera

va inte allt för glada om dom förlorar sina tre kommande matcher nu ser det mörkt ut.
Kommentera

rodge: JA. Hockeyligan har bestämt att alla ska ge borta laget minst 200st biljetter. Hade vi varit 150st att vi fått det.
Kommentera

DMartinssonBSKV: Det är ju helt sjukt det tycker jag! Dags att sluta gulla så jävligt med dom..Tycker Brynäs antingen kräver lika många biljetter som dom får eller ge dom lika få biljetter som vi får...
Kommentera

rodge: Första matchen fick dom 500st.
Förra matchen fick dom nog 200st till rabatterat pris, sen mer biljetter till normal pris. Dom får mer än vad vi får iaf.
Kommentera

DMartinssonBSKV: Ok..Men hur många biljetter brukar dom få när dom kommer till Gavlerinken då? Känns som om dom alltid får fler biljetter av oss än vi av dom!
Kommentera

rodge: Blev väl lite över 100st
Kommentera

Hur många biljetter fick Brynäs egentligen? Nån som vet?
Kommentera

2 stora bussar en minibuss och 2st bilar som jag vet helt säkert. Sen kommer ju många andra bilar också.
Kommentera

88Lindkvist: ja två bussar kommer men ena minibussen blev innstäld kanske den andra med
Kommentera

Knogen: Det kommer 2stora bussar och 2minibussar om jag har fattat rätt?
Kommentera

Och bara så ni vet så kommer jag imorgon att konvertera till Brynäslam för en kort stund (samtidigt som jag naturligtvis också bekänner mig till Moraismen).

Det finns inget som heter förlora mot de där självgoda mupparna. Bara så ni vet ;-)

Hur ser det förresten ut på läktarplats inför morgondagen? Kommer det där blå-vita havet att få dominera ostört eller kommer det upp några supportrar?
Kommentera

« · 660087 · »