munkas: "Hemmamatch en lördag mot jumbon, som har sju raka torsk i bagaget. Tyvärr, där har du säsongens mest givna torsk."
Du kan ha rätt. Då känns det tryggt att både du och jag finns på läktaren, som vanligt, för att stötta laget.
EskilstunaLasse:
DP lider såklart av sin skadefrånvaro, skridskoåkningen är under all kritik nu.
Rakt fram är det ingen fara (gäller Jacobsson också), men i övriga riktningar o i vändningar är det dykarskor på, stl 48
Igår var det dock snudd på utvisning vid Fusksands 1-0, DP kliver på klubba/blir trippad o vi blir kort om folk
DP behöver matcher för att bli rättvist bedömd, att göra dem m Jacobsson är ingen höjdare...jag hade helst sett DP göra 5 i allsvenskan men nu m skadorna måste de väl ske i shl, hoppas det inte kostar oss 6:e platsen bara...
Carl Lejonkräk:
Måste ge Beröm till Jonsson som sa efter matchen på C More att ni förlorar mot ett bättre lag, stort och erkänna istället för att komma med undanflykter som många tränare gör. Däremot reagerade jag på Ollas uttalande om matchen " Det är som vilken match som helst för mig " skall han ha sagt.
jojo ;)
Redigerad kommentar
Zappaholic: Idag vaknar man med en känsla av baksmälla efter gårdagens insats av Brynäs. Var var kampen, intensiteten, hungern eller glöden igår?
Tråkigt förutom förlusten är att det inte slog gnistor om derbyt, det liknade allt för mycket innebandy och jag är lite orolig över vart hockyn i SHL är på väg. Små duttar leder till utvisningar vilket lett till att kampmomentet helt försvunnit, bättre var det på den gamla goda tiden........
Tyvärr så är det nästan enbart i slutspelet som det spelas riktig hockey numera då domarna höjer nivån till en acceptabel sådan.
Sett matchen i efterhand
Usel tillställning/Brynäs-spel
Vi tycks bara kunna vinna mot uselt spelande 11:e lag...
Hur ska det kunna bli ngn fart m Jacobssons, Löfs, Sunkens, DPs uppspel för långa, för korta, i ryggen, studsande lobb, fladdrig flipp...???
Vem leder laget? Vad gör Scott? Thure? Rödin?
0 skott på 4 min pp
Sorglig historia, god natt!
Zappaholic: Jag förstår inte varför du reagerar på just min kommentar om Thure och Rödin ? Hur är den omogen ?
Thure hade dåligt kroppsspråk och visade tydligt att han va frustrerad över nåt (inte minst genom den onödiga slashingen).
Rödin har haft en lång skadeperiod och jag påpekade att han såg väldigt rostig ut.
Hur är mitt resonemang omoget ??
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Antar att Linder ryker nu. Respekt till Ollas som inte firar målet pga respekt för gamla klubben.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
"Helvetes jävla h*rungar"
"Dra åt helvete hela jävla föreningen!"
Skön nivå härinne nu. Patetiskt...
Dålig insats av Brynäs. Knappt 10 minuter bra hockey. Gunde känns väldigt ensam i det kreativa därbak med nuvarande skadeläge.
Redigerad kommentar
Jag tycker Brynäs gör en jättedålig match. Jag tycker också att Leksand inte borde få spela i SHL.
Nya tag på Lördag.