1150x200-brynasbanner.jpg

Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28

« · 2017751 · » Till forumet

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2019-12-28
Forsberg 1978: Vill inte byta lag, älskar Brynäs, har gjort det sedan 1979. Vill dock ha en ny röst i båset. Molin kan vara kvar som spelarutvecklare, men Sundqvist och Holmkvist har tyvärr gjort sitt enligt min mening. Ser inget spelsystem någonstans, bara dumpa å jaga, krävs inte mycket hockeykunnande för det systemet, det kan till och med jag genomföra i båset. Tänkt tillbaka två år, Bulan, spelidé, coaching, varje spelare med en uppgift. Det är ett bås mina damer och herrar, LEDNING.
Må gött i solen
Kommentera

Huge: När du skriver så, vet man att du inte kan ha sett samma match som alla andra...

Skönt det måste vara i ditt universum. Inga problem..
" Nästa gång går det bättre"
Kommentera

#33: Vill du se en förändring byt lag för i kompis IF lär inte ett skit hända....
Kommentera

Back: Jag är inte full.....inte än. Bara uppgiven😢
Vill se förändring men kommer nog tyvärr att bli besviken🖤💛❤️
Kommentera

#33: hihi, visst är det härligt att vara full
Kommentera

Davey85: Din optimism är fantastisk. Respekt! Tror dock att något måste hända för att vi ska ta oss till toppen igen👍😊
Kommentera

Davey85: Stabilitet med detta ledarskap? Menar du en tät igelkott?
Kommentera

Vik inte er Brynäsbröder. Allt suger nu, men vi har vart där förr och nått toppen igen. Vi behöver hitta stabilitet nu.
Kommentera

JanT: Jag minns i början på säsongen, jag var så glad att vi inte gav bort puckarna frivilligt utan att backarna försökte vara konstruktiva och göra någonting vettigt med pucken. Visst resultaten kom inte men det var inte någon riktig kris när igelkotten återinfördes, varför vågade inte Magnus och co stå upp för det nya? Pinsamt.

Kunde inte Dacke och Sundlöv och Campese gänget ha skaffat förstärkning i båset istället? Detta är helt otroligt.

Vad kan VI göra? Elda på. Sociala media?
Kommentera

Huge: Brynäs ligger under med 1 mål med 10 kvar. Man etablerar tryck först med 2-3 minuter kvar. Innan det inte ETT organiserat anfall, inte en målchans... Syns ju lång väg att man inte tror på det. Det är så många signaler som pekar på att ledarskapet sviktar... Din ”analys” är jävligt snäll måste jag säga. Synd att ett felaktigt matchstraff, en femma med sent mål i PP som följd präglade matchbilden. Men ett lag måste ha nycklar att låsa upp olika matchbilder och oförutsedda händelser... Det finns inget sånt i Brynäs. Man glider över röda o dumpar....en jagar medan resten byter... Så ser de flesta ”anfallen” ut. Tro fan det låser sig när de ska kraftsamla för att jaga ikapp. Det sitter inte i ryggmärgen. De vet inte hur de ska agera...

Tydligt ledarproblem. Har hävdat sedan i somras att detta beslut kan komma att stå oss dyrt. Ser ingen anledning att ta tillbaka det påståendet...
Kommentera

Kamrater
Med en dåres envishet hävdar jag;
Spelarna håller för kvartsfinal.
Båset håller INTE för kvartsfinal.
May the force be with us and our beloved Brynäs
Gonatt
Kommentera

vi borde låta det kosta, bort med Magnus, kör Wallson som huvudcoach och Stefan Nyman som backcoach

låt Molin vara utvecklare och var med på träningarna, men i båset klarar vi oss med dem 2
Kommentera

Brynäsgubbe: Efter första perioden så kunde man se vart det barkade hän trots 1-0 ledning. Vi saknar ett eget spel och har svårt att transportera puck ut ur egen zon, så fort man är under press så dumpas pucken. Bedrövligt är bara förnamnet, det lär ramla in en och annan vinst framöver och jag tror inte vi åker ur. Men hur i hela världen tänkte man när långtidskontrakt skrevs med Sundqvist????????
Kommentera

7981: Hugg på Wallson. Kan väl knappast bli sämre?
Kommentera

Zappaholic: Sur torsk i en förväntat jämn match där det är små marginaler som avgör. Tappet av Sigalet bidrar förstås en matchen avgörs när vi inte målar i 5 mot 3 och sen tar en tvåa för ”too Manny players on ice”
Bra analyser av både MS och studion efter matchen.
Nya tag mot Malmö hemma, förhoppningsvis med Sigalet tillbaka utan avstängning.
Kommentera

Sigalet visade iaf att han kan kliva fram och avgöra en match på egen hand ikväll, tråkigt bara att det var till Brynäs nackdel...
Kommentera

SWEATT: jag gillar treårsplanen, SM-Guld nästa säsong👍😊
Kommentera

MS såg svettig likt en skurmopp i fejan i C mores intervju. Lika bra att att styra av den mannen nu och erkänna sitt misstag snarast!!
Kommentera

bradberry: Det finns ingen plan B jag lovar- BIF jobbar inte så som du kanske märkt...
Kanske man borde överväga att lämna hela ” en bra start” verkar ta alldeles för mycket kraft och energi.
Bra syfte javisst - men inte ger det några segrar...
Kommentera

7981: Håller med! In med Wallson. Tyvärr är det ju så att svaga sportchefer trivs bäst med svaga tränare.
Kommentera

Blixt1980: Leksand är inte speciellt bra hur du än vrider och vänder på det. Så mycket motstuds kan man inte ha. Tabellen ljuger inte för dem heller
Kommentera

Skönt att vi har treårsplanen en kväll som den här.
Kommentera

Nu ska man inte bara stirra sig blind på EN sorts statistik som säger att vi dumpar puck 75% samt att vi är helt överlägsna där.
Sen ska man inte stirra sig blind på dagens förlust.

Men tar man och tittar tillbaka på säsongen i stort. Tittar hur ALLA delar av spelet ser ut så kan jag bara gå tillbaka till mitt inlägg efter matchen mot Oskarshamn i torsdags.
Vi har helt enkelt inte ett eget spel. Det kommer bli en exakt likadan säsong iår som ifjol.
För mig är det helt solklart att vi måste byta HC. Det handlar inte bara om att HC ska bort, utan vi måste titta på hur vårt eget spel ser ut - vart vi vill vara. Och frågan är om det då är HCs fel att vårt spel ser ut så här eller ej. Men jag är ganska övertygad om att allt handlar om HUR vi tränar och vad vi tränar på. För vi spelar en otroligt tråkigt hockey som inte kommer leda någonstans.
Kommentera

Davey85: Inte under min livstid iaf...
Kommentera

Zappaholic:
Brynäsledningen har satt sig själva i denna situation, genom att värva spelare från en lägre division. Backar behövs fortfarande i dagens hockey. Verkar inte vara något ledningen begriper..
Hur många matcher blir det för Sigalet??
Hur många matcher håller ljumskarna på Andersen?
Marcus Ersson vad hände med honom i matchen mot Oskarshamn..
Såg ni LIndelöf?? Han tacklade och ramlade bakåt?? Då leksandsspelaren endast stod kvar på grillorna..Lindelöf är i klass med Porseland..
Ett fall framåt för Ölund, Brodecki, Sallinen..

FAN vad trött man blir på dessa färgade reportrar från C-moore, vilka djävla spymedel, men många lider väl fortfarande av BRYNÄS STORHETS TID, och önskar av hela sina hjärtan att BRYNÄS ÅKER UR HÖGSTA SERIEN.
Kommentera

Davey85: Hoppas på det brynäsbroder, skål!!!
Kommentera

Vet inte om någon av er kollat på Leksands matcher? Dom har spelat överlägset bättre än oss men haft mer motstuts tyvärr förlorar vi mot ett bättre lag just nu, det svider i hjärtat att se detta men som fågel Fenix kommer vi resa oss ur askan igen.
Kommentera

Dackell va en gudabenådad spelare men detta övergläns tyvärr med den otroligt dåliga insats han gör som sportdirektör!!!
Kommentera

Davey85: Kommer tillbaka? Till vadå? HA😢
Kommentera

Zappaholic: Wallson ledig
Kommentera

känns också som att de bra matcherna vi gör, sällan men de få så är det för att några spelare har en riktigt bra dag, men alla vi förlorar är ju av grundspelet och det är Magnus men framförallt Dackell och ledningens fel eftersom de säger att "sättet brynäs ska spela" bestäms av hela föreningen och följs från juniorerna upp till A-laget.
Kommentera

Forestonepearl : Ja, man mår inte bra. Men vi viker oss aldrig. Brynäs i vårt och torrt. Vi kommer tillbaka.
Kommentera

Den här förlusten var ju så jävla förutsägbar. Att ni plågar er själva med detta haveri till skitlag. Sverige spelar propaganda-hockey mot Schweiz, mycket bättre tidsfördriv. Jag är klar med att slösa tid på Brynäs. 💩
Kommentera

Davey85: Får hoppas på det alltså. Är fan på riktigt orolig nu... inte kul...
Kommentera

nyb: Oskarshamn vann, fan!
Kommentera

DACKELL OCH SUNDLÖV AGERA FÖR HELVETE!!!!!! Det här är pinsamt två torsk mot två bottenlag
Kommentera

Linköping förlorade, Yes!
Kommentera

7044: jag tror inte han firar nyår som hc för brynäs if.
Kommentera

Campese löser det nog genom att ta in en till sportchef.
Kommentera

magr: förlåt, klart han inte ska dö
Kommentera

Forestonepearl : Jag tror att jag har haft rätt hela tiden, vi skulle ha haft tålamod med Melin.
Kommentera

munkas: Mange kommer att sitta kvar.....😢
Vi har tyvärr ingenting att hämta i SHL.
Personligen är jag livrädd, våra spelare kommer att betala för att lämna.
Kommentera

har försökt tro på Magnus bara för att man har fått en personlig koppling till han som fagersta-bo men han måste bort. jätte trevlig och vänlig person men det man fått höra så känns det som att han utåt har en nära kontakt med spelarna men det man får höra på sidan verkar han klaga på spelarna privat och åma sig över vissa spelare

sorry Dackell men dags att laga skadan du har slagit upp.
Kommentera

Davey85: Jomen svårt att klaga på bedömningen vid det bortdömda målet. De följer ju regelboken... Matchstraffet däremot är parodi...
Kommentera

8399: Huge tycker att Brynäs gjorde en bra match. Huge, du är en skojare
Kommentera

Forestonepearl : Det är i sin ordning. Men det behövs också nyförvärv.
Kommentera

Davey85: Har varit en som försökt vara positiv in i det sista, men nu får tränaren ryka!
Ser ingen annan utväg....
Kommentera

Zappaholic: Nyman skulle ställa upp om bara nån ringde
Kommentera

Zappaholic: Detta var lika illa som matchen mot Oskarshamn. Vi lobbar ut ur egen zon och dumpar in i anfallszonen........det finns liksom inget hopp, ingen glädje ingenting kvar. Nu väntar Magnus geniet på presskonferensen och han är förstås nöjd med spelet och kommer att skylla på matchstraffet här och nästan runka av vattenflaskan också. Nä mitt tålamod är slut, bort med Magnus redan i år tack.
Kommentera

« · 2017751 · »