1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 733230 inlägg · 7962 ämnen

Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03

Sv: Leksands IF - Brynäs IF 2020-12-03
Blå grottan: du är inte ensam. Kvalet here we come. Har varit supporter sedan tidigt 70-tal men kommer
ALDRIG att sluta hålla på Brynäs.

Lunkan: Fysen måste ifrågasättas! Inte ens i medgång förmår våra tunga spelare flyta Leksingarna. Sega, långsamma. Svaga!

Mrassarson: vi vinner aldrig andra perioder. Då vi gör det så tar vi poäng. Har varit i flera år nu

Blå grottan:

värst av alltihopa är oldeens skadeglädje

Att spela ok stundtals i matcherna kommer man ingen vart med. Det räcker med nån motgång så slutar man spela. Det visar det faktum att man vunnit EN match där man inte gjort första målet. Det mentalt svagaste laget genom historien?

Brynäs 20/21 är tyvärr för dåliga. Jag hade inte räknat med att jag kraftigt överskattade laget när jag tippade dem 10-11...

Jag har tidigare skrivit att ledarskapet är extremt viktigt nu. Jag tycker PA visar ett tveksamt yttre. Dålig energi, håglös... Han kanske säger upp sig ändå...

Brynäs kommer in till 2:a perioden med underläge 0-1, då förväntas det att man ska vara desperata och jaga kvittering men istället blir vi fullkomligt pulveriserade 6-23 i skott och 0-3 i röven.... Detta är så jävla kört..... så jävla kört!

Forsberg 1978: Tror inte lösningen är att sparka tränaren igen. Vad är alternativet?

Dags att börja skramla med bössan igen, det behövs förstärkningar och jag kan inte tänka mig någon Brynäsare som inte vill bidra.

Ständig: Skulle inte hjälpa för fem öre det. Rätt övertygad att det skulle se lika dåligt ut ändå.

Peja: Alla är släkt i Leksand, därför kan de sitta tätt

Berglund och Rödin ska väl göra minst 0,75 - 1,0 poäng/match, var, så att säga.
Det har de ju betalt för.

{9179}: Mentalt inställd på allsvenskan nu, ser fan inget annat slut. För mig är det Sundlövs felbygge som är grunden i kräftgången.

Forsberg 1978: Det värsta är att jag som inbiten supporter sen 60-talet, inte bryr mig längre, har aldrig haft den känslan förut, uppgiven orkar inte sorgligt, 2020 har definitivt varit ett skitår på många sätt

Lindström: Molin ser ju fan slutkörd ut i varje byte. Sirap i benen.

Vi är alltså fantastiskt dåliga!
Helt otroligt jävla dåliga!!! Vi är så små som spelare och ledare just nu! Sluta att pissa på klubbmärket!!!
3-0 är en alldeles för lite ledning för Lekke

lapad: Är någon med?

Forsberg 1978: Campese sitter hemma i rödvit halsduk nu och laddar för fullt inför Arsenal - Rapid Wien om en halvtimme. Ett fyllt ölglas med VSK-loggan (såklart) i handen gör torsdagskvällen.

23-6 i skott, men Jävlar vad vi är tränade!!!

{9179}: Är Molin med 😁?

{2064}: jo vi hade riktigt tur med hur våra värvningar resulterade iår. förhoppningsvis så lyckas ni också värva några stjärnor så ni kan undvika kval då man hade saknat dessa derbyn annars

Det blir ju bara pinsamt för PA, det bästa vore om han självmant avgick han blir ju bara mer pinsam med tanke på hur hajpad han var inför säsongen!

Zappaholic:

Ok då jag vet 😂😂😂

Hur fan kan man släppa till 23 skott mot egna målet i andra?

Auchinleck: Varför får jag en känd norsk målning på näthinnan? Vi är faktiskt galet usla...

Jalapeno:
Nää as glad .. det här vänder vi .
3-0 är världelöst att leda med det vet vi alla

Leksand är alltså bättre på allt...
•Vinner i stort sett varje tek
•Är bättre och starkare framför egna målet och vårat mål
•Är bättre i längs sargen
•Bättre man mot man
•Bättre backcheck och forcheck
•Bättre passningar
•Bättre på att täcka skott
•Bättre på att komma till skott

Jag orkar seriöst inte mera. Jag gråter nästan när jag ser Brynäs spela som dom gör. Jag är en sån sjuk Brynäs fantast men nu är snart måttet rågat alltså. Vad i helvete är felet hos oss?

Jag blir på riktigt orolig nu. Vad ska man göra?
Campese och Sundlöv lär ta sitt jävla ansvar!!!
Bort med spelare? In med spelare?

Jag börjar mer och mer tro att Peter kommer avgå självmant alltså. Han kan inte må bra psykiskt.
Hur mycket klarar en förening..?

Modo vibbarna är läskigt lika

Sundlöv har ju varit i HA. Han borde ju veta skillnaden i detalj med svårigheten att nå shl, hur pengen skiljer sig från shl.
Har han blivit för bekväm i sin position för att ta interna konflikter?
Sticker i ögon eller ej, spets måste ju in för fan.

Inte ens Huge kan blint tro på en process som löser det här utan att bättre spelare kommer in.

Synd att vi inte får mål på alla chanser vi skapar..... just ja, det var i första perioden. 🤦‍♂️

Skönt nu kommer 4-0 så man kan stänga av och gråta sig till söms......................

mattias - 74:
PA är bra på anställningsintervjuer i alla fall.

mattias - 74: Nog legat längre ner???

Tror du?😂😂😂😂

Jalapeno: Ni har ju SHLs bästa femma, oerhört imponerande att se. Sen grythundarna Knuts o Karlsson då som totalt mosar Rödins lina.

Jim80:

En bra första period av er

Synd att ersson är allt annat än bra idag

Ni har stora problem i försvaret. Framåt har ni ändå namnen. Jag förstår att det är svårt att hitta ljusglimtar i ett lag i motgång, tro mig jag vet

Jag hoppas ni löser detta och börjar klättra i tabellen ” vill inte att Brynäs åker ur ” även om det är skönt att slå er :)

PA är kanske inte rätt person för BIF. Han verkar rätt mesig i sina intervjuer ” min egen uppfattning ”

Jag är glad över att leksand äntligen fått en bra förstakedja annars hade vi nog legat länge ner

Nu får det fan göras något i den här jävla föreningen!!! Sundlöv och Campese era trötta jävlar VAKNA!!!

{2064}:
Laddar mentalt för att orka se Dacke, Ove och Sjödda i båset inom kort...

lapad: Har det vart bowling har vi
vunnit .

Det är rätt otroligt egentligen att vi borde haft 6p färre än vad vi har. Det här laget kommer spela kval, ställ in er på det.

Jim80: Bitter ?

Zappaholic:
Leksand är en sjukdom , det märks i dessa Corona tider ..

lapad: Leksand är ju i grund och botten också ett dåligt hockeylag. Det bara inte märks i den här matchen.

Honken: Vi spelar inte som ett lag. Ta sekvensen när Hedberg sköt mot mål nyss. Ljungkrantz kommer i ett fritt läge med höjd klubba men ingen pass.
Visst spelar det psykologiska in men när vi har spelare som ND, Alcen etc som inte har tempot för 5 mot 5 i SHL längre så hamnar vi konstant i ofas och det blir som numerära underlägen. Ingen kedja...

Det måste ha varit en process att komma fram till den insikten

mattiask: Jo, jag kan förstå att tränare sparar timeouter till slutet av matcherna, men det spelar ju ingen roll om man har en timeout kvar om man lägger under med 4-5 mål i slutet.

Ersson behöver nog vilas, jobbigt både mentalt och fysiskt att stå så här många matcher. Det är viktigt att han orkar fullfölja hela säsongen.

Tycker även att den här matchen visar att man måste stänga arenorna helt, de fåtalet supportrar som är på läktarna klarar ju inte av att hålla avstånd. Visst kanske en del bor tillsammans, men jag tvivlar på att typ 4 gubbar bor i samma lya.

Brynäsgubbe: Ersson lämnar retur på varenda j...a skott. Vi har gnällt på Magnus S., Peters spelsystem är ta mig fan i sämre. Jag köper inte längre snacket om långa processer.

Chanzone: vek ner sig helt efter 2:an, sorgligt

mattiask: Vi gör ju det mesta fel. Stänger inte av någonstans på banan. Släpper sargen. Pinchar fel. Felbeslut på felbeslut på felbeslut...

Visst, det är lite tungt nu. Men det går att fixa:
1. Skaffa två nya målvakter.
2. Skaffa fyra nya backar.
3. Skaffa sex nya forwards.
Alla av yttersta SHL-kvalitet naturligtvis.
Då kan vi hänga kvar!

Men jävla vad tränade vi är! Undrar vad PAs tester består av:
Bolla gris
Åka så mycket som möjligt utanför cirklarna i varje byte
Ta så långa byten som möjligt
Kladda bort 3-1 lägen och söka pass i stället för avslut

Peja: Exakt! TO och våga ruska om i laget. PA måste se det vi alla andra ser.. vi kommer ingenstans och vi släpper till chanser hela tiden.
Nu måste de vaska om lite och framförallt i våra "toppkedjor".

Tänka sig att det dåliga spelet från försäsongen följde med även när säsongen började.

Vem hade kunnat ana det?

Pinsamt att vika ner sig efter 2-0. Man ser ju hur precis alla i laget tappar tron på allt.

Ersson känns totalt sönderskjuten och helt undan självförtroende. Tappar puckar och släpper returer rätt ut i slottet.

« · 2107017 · »