Brynäs IF

724339 inlägg · 7957 ämnen

LHC-Brynäs 27/12-05

« · 643881 · » Till forumet


Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Robban74: "Varför köptes inte en CENTER in???"
Typ Justin Mapletoft...
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
arnio: För att utveckla "vi hade en gång"...



Vi hade en gång ett lag
med fart, finess och spel
Men det var för länge sen så länge sen
Svara mej du var är det nu?
Jag bara undrar var är det nu?


Vi hade en gång en dröm
Vi drömde att den var sann
så väcktes vi ur vår sömn och drömmen försvann
Svara oss du var är den nu?
Jag bara undrar var är den nu?


Det fanns en gång en skarpskytt
Han kysste sin puck farväl
Han sa till sin motståndare:"Du jag kommer igen"
Svara oss du var är han nu?
Jag bara undrar var är han nu?


Det fanns en gång ett lag
I rinken där lekte dom
Så släppte dom ner en bomb och laget försvann
Svara oss du var är det nu?
Vi bara undrar var är det nu?


Vi hade en gång ett lag
Som spelade puck och vann
Men det var för längesen så längesen
Svara oss du var är dom nu?
Vi bara undrar var är dom nu?




Under isen? ;)
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Domaren var aningen petig, men faktum är att LHC körde över oss redan från start. Vi hängde inte alls med i deras tempo och fysiska spel. Vi är några nummer för små. Vi skulle definitivt behöva ett par större pjäser (som ändå är rörliga.) Tycker t.ex. inte att en sån som Malmström är liten, men han såg liten ut i jämförelse med många LHC:are. Sen är det väl bara att konstatera att ett motiverat LHC hemma är en väldigt svår nöt att knäcka även om man kommer med ett helt ordinarie lag. De har ett stort självförtroende och vågar trycka på och spela ut. Jag tycker ändå att våra grabbar slet och jobbade så gott de kunde, men igår kunde de inte bättre. Felsner och framförallt Hermansson jobbade på bra. Lite tråkigt dock att se Sjödda och Molin gnälla så¨mycket på domaren. Stor frustration givetvis men ändå...
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Davve17: Har läst referatet och kan inte se att Boorken i någon större grad skulle ha skyllt på domaren.
Att fyra raka utvisningar i början inte underlättar för oss är väl mer ett konstaterande än en bortförklaring.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Davve17: ja han försöker väl skylla på allt han ser hehe
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Davve17: Med tanke på att fem av målen kom i just powerplay så var väl domarinsatsen en bidragande orsak!!Men sen om det var utvisningar eller inte vet väl bara dem som var på plats i Cloetta!!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
wap.hockeysnack.com
Boork skyller tydligen delvis på domaren. Inte för jag har sett matchen, men det låter patetiskt när man har torskat med 8-1. Se tt:s referat.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Kom hem från matchen för en stund sedan och det var ingen rolig afton för oss Brynäsare.

LHC började ganska stark och gick hårt på kropp vilket är rätt medicin mot oss idag då vi är sjukdomsdrabbat mm. Efter fyra raka utvisningar de första 10 så kom mycket energi att läggas på att döda utvisningar. Detta i samband med LHC's fysiska spel gjorde nog sitt till att dränera oss på energi som märktes tydligt i tredje perren då det var totalt soppatorsk.

När Ove blir utvisad i början av matchen (den 3:e utvisningen på rad) visar han stort missnöje med domaren och drar sånär på sig 10 min för snack men klarar sig undan. Detta är ngt som jag tycker mig skönja genom resten av matchen att brynäsarna blir mer och mer frustrerade av domarinsatsen. Ej försvarbart men ändock kostade detta också onödig energi.

Lite frapperande var att brynäsarna inte kunde lägga enkla 5-7 meters passningar av respekt/rädsla för att bli proppade.

Jag gillar inte att gnälla på domare men kan väl diplomatiskt sträcka mig till att säga att han inte gjorde sin bästa domarinsats någonsin iaf!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
bif 90:
Nu börjar ni bli lika negativa här som TIK var ett tag före jul.........kom ihåg att det är inte av LHC och HV ni ska ta era poäng, det gör knappt något lag.
Deppa inte ihop, jag vet att Boorken gör det som är bäst för laget och det är hans uppgift.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
BrynäsPer1: ja det e klart men vi kan inte börja gnälla över det gjort är gjort tror knappast att brynäs hade vunnit idag med dom två i laget oavsett,men det är bara att komma igen fast det kan gå tungt ibland
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
tycker det är dåligt av Boork. han sparkar spelare mitt under säsongen, utan att kunna ersätta dom på en gång. sen när vi kan köpa, så har dom inte ersatt. När walle o miettinen försvann, blev hela Brynäs sämre. I början spelade ju dom, och då var vi bra.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
wap.hockeysnack.com
Så naiv är jag inte att jag tror att Wahlberg hade gjort skillnad mellan vinst och förlust i kväll. Men jag anser att hans blick för spelet behövs i Brynäs.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
bif 90: Vi får dessutom hoppas att Boork fockar hela j-la laget med Honken som nr ett ut genom dörren. Det är f-n totalt respektlöst mot supportrar, sponsorer och tidigare Brynäsårgångar att fullständigt skita i att spela och därigenom förlora med 8-1. Boorken gör helt rätt i att focka spelare som inte arbetar, om så ingen blir kvar på slutet. Hellre inget lag alls och minnen från den goda tiden än att bli spottad på som supporter om och om igen. (Alla kan ha en eller flera dåliga dagar, men lägsta nivån skall ta mig f-n ligga högre än så här när man är proffs !!!)
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Clubsport: ja vi får hoppas på att det ialla fall inte blir 7-1 på torsdag
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Jaha det här känns ju fint att ha med sig i bagaget upp till Rinken på torsdag, för Frölunda är ju så mycket sämre än LHC...

Ska man börja bli orolig för att båda finnarna var sjuka idag.
Vad har Boorken pysslat med i jul, julstädat?

Och Soling hänger en kasse, var ju bara det som fattades!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Projta: ja honken var värdelös idag men spelarna var minst lika dåliga så lägg inte all skit på honken
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
wap.hockeysnack.com
Glöm Walle, han skulle inte ändrat något i dagens match. Om det här var säsongens bottennapp så kom den i rätt match.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
88Lindkvist: Wake up! smell the coffe..
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Imorgon står det så här! Borklyn sparkar HOLMQVIST =) .. han släppte in 8mål.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Davve17: jag saknar honom också... skulle protestlista eller lista på att vi vill ha tillbaka honom funka? så han/dom ser att vi bryr oss!!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
rafalski: jag saknar i alla fall Walle. Sen får ni andra säga vad f-n ni vill!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
wap.hockeysnack.com
Jaja, nu är serien igång igen. Utan Lind och Bäckis är Brynäs riktigt tama/ usla.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Robban74: äh kom igen, det här var bara ett tillfälligt bottennapp, vi kommer igen. Det blir nog bra när några spelare kommer tillbaka och transatlanten och Honken kommer igång. Detta var ingen av matcherna vi ska vinna. Vi har Bra häng på slutspel och Sundlöf har gjort vad han kunnat.
Go Tigers Go Go Go...
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Vi lär ju knappast ta poäng på torsdag eller i helgen heller... Frölunda och HV. SSK spöade Färjestad idag... känns som en utopi att Brynäs skulle rå på Färjestad ens.... FY FAAN att man ska behöva gå igenom en sån här jävla säsong en gång till.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Robban74: Ring

Mikael Sundlöv
Mobil 073-6333347

Och fråga! :P
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Det är ju OTROLIGT (!!!!) LHC går in och lirar på en grilla och kör över Brynäs med 8-1 !!!!. Skandal tamejfaaan !! Varför köptes inte en CENTER in???
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
P: vad blev skotten? jag har inte hört nå? usla siffror för våran del eller?
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Falken:

Huggorm imorgon och sedan tränar vi på att skotta!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Falken: De får vi inte hoppas! undrar vad våran boork hittar på tills på torsdag?
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Fan! vad deras Johan Lindström som dom hämtade från Oskarshamn för ett par säsonger sedan tror jag har kommit igång med målandet rejält, det är inte så tokigt med AS spelare ändå....
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Och där var slutspelsplatsen borta, för alltid?
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
56' J. Mapletoft 2-2

59' J. Mapletoft 3-2
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Wesley: okej skönt att höra =)
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Nu då. Fem mot tre resten av matchen.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
P: jo de äre väll... men hur är det med kupan, anti å co? nån som vet?
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
SSk leder och Lavins skottar
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
88Lindkvist: Jag tror att Boorken sa att alla skadade förutom sulku skulle vara på isen nästa match.
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Det stinker Leksand här inne..måste vara en dalmas i närheten..urk
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Vi plockar bara ut honken, sedan sätter vi 8 snabba och kammar hem 3 poängarn, svårare är det inte hehehe!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
88Lindkvist:

Bra att Dackell "skottar" vidare
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Och Leksand och Djurgården leder. Södertälje har oavgjort. Bra dag det här, skit!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Vi hade en gång ett bra hockeylag....
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Wesley: Jo jag kom på de.. sedan har vi väll många skadade så.. hur allvarligt är de med våra skadade?
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
Vi hade en gång ett bra boxplay....
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
hahaha 8-1 nu har raset börjar rejält =)
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
88Lindkvist:

Brynäs klarar mardömmen

"Linköping på bortais är en mardröm för alla lag.
Trots det har jag feeling för att Brynäs gör en bra insats i kväll."


..........
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
88Lindkvist: Med endast 8 spelare i BIF som spelade i ES förra sässongen så är det ett rätt logiskt resultat suck!!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
8-1 far åt hellvete---hur mår du Honken lille...
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
P: Men va håller vi på med?? bäckis kom hem! vi behöver dig!
Kommentera

Sv: LHC-Brynäs 27/12-05
P:

"Brynäs IF är dom bästa.... eller nåt..."
Kommentera

« · 643881 · »