Brynäs IF

727613 inlägg · 7962 ämnen

LHC-Brynäs

« · 429113 · » Till forumet

Sv: LHC-Brynäs
A-bladet tippar 5-0 till LHC. Ja ja den som lever får se.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,542914,00.html
Kommentera

Makkan: Läste just det Puckot Persson skrivit. Har karln börat smyghålla på Brynäs?!
Kommentera

Makkan: Jakob Karlsson verkar vara bänkad från start ikväll, så det blir lite färre indianare än vanligt för LHC:s del... ;)

Brynäs chans ligger, som ni säger, i att sätta press tidigt. Kommer LHC in i anfallszonen för lätt blir det mycket tungt...
Kommentera

Jompe:
Det har ju visats förr att det är viktigt att checka högt upp mot LHC vid deras uppspelsfas, då kommer det indianare och andra felpass som kan bli målchanser. Men drar sig hela laget tillbaks och väntar på fel sida om röda (defensiva sidan) så blir LHC svåra att stoppa. Deras forwards får inte komma med fart genom mittzon, om dom får det kommer kvällen bli tung. Får vi första målet och checkar högt, åker mycket skridskor + att Honken fortsätter att spela stabilt kan vi att ta med oss alla 3 poängen ikväll.
Kommentera

Man bävar nästan iför alla matcher nu när det diskuteras hit och dit om nhl proffs.
Och inte blir det bättre av att folk är sjuka eller skadade. att gå runt på 3 femmor är inte idylliskt precis när andra lag är så starka, lätt att tappa orken. Tråkigt att det har blivit så här. Ack den som ger sig.....

En sann supporter ställer alltid upp för sitt lag.
Kommentera

kacken: Finns de nå lag som inte känner att de bör slå BIF om inte skandal med nuvarande lag och NHL spelare ? Möjligen Mora och Malmö kan ta sig med äran i behåll vid oavgjort.

Och ikväll kör man med 3 femmor igen och TJ som hade som krav att ha spelare för att köra med 4 Femmor,men man räkna kanske inte med att de finns något som heter skador(det har ju aldrig BIF dragits med va)
Kommentera

Makkan: Jag tror och hoppas att spelarna och TJ gjort den enkla analysen att om de kör defensivt kommer de definivit att förlora medan om de kör offensiv har de en chans att vinna, osäkert hur stor chans. Många av de flotta namnen i cluben är offensiva stjärnor men hur bra deras backchecking är återstår att se. Fegspel och sarg ut håller inte ikväll.
Kommentera

corre: Tror nog istället att de flesta LHC:are ser BIF som ett lag som bara måste slås, lite av skandal annars....
Kommentera

corre: I corren kunde man läsa för ett tag sedan att LHC har möjlighet att låna johan Asplund från Nyköping vid behov.

Från LHC:s hemsida 13/9

Dessutom kommer LHC med all sannolikhet att göra klart med Nyköping Hockeys målvakt Johan Asplund som "back up" bakom befintliga målvakter.
- Det är en extra säkerhetsåtgärd som är ganska naturlig för en elitklubb, säger Hemlin.

Webbredaktionen
Publicerad: 2004-09-13 20:53:19
Kommentera

Rådbjer var visst ute och cyklade när Bom-Bom fick matchstraffet enligt Bengt Persson på Arbetarbladet.

Se länk....... www.arbetarbladet.se/GDsport/sports_local_1.php?id=264121&avdelning_1=102&avdelning_2=118&variabel=ISHvinj.gif
Kommentera

En liten intrevju med den avstängde backen på www.brynas.se/news_read.asp?id=1435 . Lite löjligt att bli avstängd för en sån sak. Hade varit kul att få se Bom-Bom live ikväll annars.

Tips för kvällen är 6-1 till LHC om Brynäs spelar sk igelkottförsvar.
Om vi kommer att spela ungefär som på hemmaplan så tror jag det finns chans till seger med 3-2 (målskyttar Dacke, Vesa och Björne).
Kommentera

kacken: Vem är Asplund? Idag är reservmålis en juniormålvakt iaf. Men vi har ju Norrena som står.
Kommentera

70Igor: Ingen här (Linköping) tror att vi ska vinna lätt mot ett så klassiskt lag som Brynäs. Näe tvärtom vi vill visa att vi är mycket bättre och starkare än storebror Brynäs. Se upp....
Kommentera

65selander:
hehe jo han kanske är det , men det kanske tecken på han spelklar i så fall kan man hoppas
Kommentera

WarhawK:
Det har du rätt i men frågan är om Walle kan ta det lungt han lär vara ganska spelk*t
Kommentera

65selander:
Tycker man kan testa matcha han lite sparsamt inför torsdagen
Kommentera

Jompe: Blir väl så eller så får man stänga av dom i 4h :-)

Tänkte på Walle om han nu får go från läkaren att spela är det verkligen så klokt att ta med han på en gång?

Jag skulle nog vänta med honom tills torsdag om jag fick bestämma, vad tycker ni?
Kommentera

65selander: Du får väl lägga in ett neggofilter.
Kommentera

Jompe: Jompe: Försöker vi med Igelkott spelet så kommer deras NHL spelare att käka upp oss levande.

Nej kör som du skriver full fart framåt!

Brandfackla:
Sedan så kan man be en stilla bön att dysterkvistarna här på forumet får en diskkrasch så att man slipper alla negativa inlägg i morgon ;-)
Kommentera

Namtrac: Vår chans att hävda oss mot simfötterna är att spela den hockey vi kan bäst, nämligen anfallshockeyn. Vi ska köra hemmahockey borta. Vårt försvar är för svagt för att gå in bortamatcherna defensivt. Om vi håller ihop laget, kommer upp i banan, spelar tätt på motståndarna och täpper till i mittzon--och om vi orkar köra den strategin med tre femmor--så är LHC inget omöjligt motstånd.
Kommentera

Jodå, LHC är inget omöjligt lag att slå, även om vi hade tungt mot dem redan förra säsongen.

Tabellen är onekligen svängig. Om vi vinner imorn, samtidigt som MIF slår DIF och Frölunda slår Modo är vi helt plötsligt fyra i tabellen(!). Men vi kan även ligga sist med en hel del poäng att hämta igen om vi får stryk.
Kommentera

Hong Kong: Skulle sitta kalas,men lär inte hända.
Kommentera

Hong Kong: Statistiken talar emot. Bara en bortaseger inom full tid så här långt i hela ES...
Kommentera

Då var vi under båda strecken igen. En seger i morgon skulle kännas väldigt skönt.
Kommentera

70Igor: Men han behöver växa till sig. En sommar till på gymet så det blir 10 kg muskler till, sen så kan han bli en klassback.
Kommentera

Hong Kong: Adam kommer bli grymt bra nu när han får spela så mycket. Jag ser honom gärna i Brynäs igen när han fått en säsong i 1:a backpar.
Kommentera

Frisco: Det där med "få laget att börja vinna i elitserien." var ju faktist ganska sant, trots att skribenten genom artikeln inte ville förmedla det...

Enligt Casselståhl så tände "Bom-Bom" laget och visade vägen, och det ihop med att klara utvisningar ledde till vinsten, vilket jag tycker stämmer bra med min uppfattning av matchen...
Kommentera

Kollar resultaten efter två perioder på dom tre matcher som pågår. Det verkar inte som om det finns några givna matcher än så länge i årets elitserie.

Såg att Adam gjort ett PP-mål. När jag såg Mora i Malmö så fick Adam väldigt mycket speltid, både i BP och PP.
Kommentera

WarhawK: Tänkte du skulle läsa lite i texten också.

[Han var NHL-backen som skulle frälsa Brynäs och få laget att börja vinna i elitserien.Efter fem byten var det tack och adjö. En tackling i huvudet på Johan Davidsson betydde matchstraff och avstängning minst en match.]
Kommentera

Frisco:
Ja och vad är det med den länken då ?
Kommentera

p j davydjoos:
Jo jag visste det var 5+20 men trodde det var game missconduct då för är ganska säker dom skrev det på swehockey först , men måste haft fel och korrigerat i efterhand
Kommentera

70Igor: njae, det var först en två-minutare, det korrigerade dom till 5+20...
Kommentera

WarhawK: Dom korrigerade tydligen för att HV:arn blödde.
Kommentera

Frisco:
Då har dom korrigerat i efterhand för jag är ganska säker det stog game missconduct när jag kollade direkt det hände
Kommentera

WarhawK: Enligt swehockey.se

09.52 5 min Brynäs 33. BOUMEDIENNE, Josef CHE-H
09.52 20 min Brynäs 33. BOUMEDIENNE, Josef MATCH
Kommentera

Var det inte game missconduct Boumedienne fick eller var det match penalty ?
Kommentera

Lunkan: Kan bara hålla med!

Det ser oroväckande ut med att behöva går runt på tre femmor hela tiden, så pass tidigt på säsongen.
Kommentera

Hong Kong: Soling, BOm-Bom lirar inte känns osäkert med Walle också så det blir 3 - femmor i morgon. Får hoppas att Oves form håller i sig samt att Honken spikar igen.

Laget:
Johan Holmqvist (Markus Korhonen)

Förstafemman: Daniel Casselståhl, Tommy Sjödin, Björn Danielsson, Ove Molin, Andreas Dackell

Andrafemman: Sebastian Sulku, Niklas Andersson, Henrik Malmström, Tommi Miettinen, Vesa Viitakoski

Tredjefemman: Mikko Kuparinen, Daniel Johansson, Mikko Luovi, Micke Lind, Jacob Johansson

Avbytare: Nicklas Danielsson
Kommentera

Clarence: Jag tror det kommer bli en jämn kamp med Brynäs som segrare. 1-2!

Ahlgrens bilar bättre än choklad!
Kommentera

Tyvärr vinner LHC mot Brynäs med 6-1. Inte många bortalag kommer att vinna i chokladlådan den här säsongen och jag är rädd att det rasar för Brynäs om det blir ett par snabba baklänges i första eller andra perioden...
Kommentera

Vem står för Brynäs? Honken står kvar eller...?
Kommentera

För att hålla modet uppe kan man läsa bifogad länk på Östgötacorren - NHL-effekten kan verka på olika sätt. Hoppas det håller i sig, och så kan de sänka lagen ytterligare när de sticker, medan Brynäs blir bara bättre och bättre. Man får väl drömma i alla fall.
Kommentera

Inför LHC-Brynäs: Sperrle verkar vara skadad, LHC har ju möjlighet att plocka in sin backup, nämligen vår gamla vän Asplöv, förlåt Asplund från Nyköping. Det vore något inför morgondagen!!
Kommentera

Någon som vet hur det står till med Soling och Wahlberg, någon chans till spel mot LHC på tisdag?
Kommentera

Sylf: Nu slapp vi ju sota senast trots dina varsel och kanske vi slipper sota igen, vem vet? LHC är givetvis storfavoriter mot fattigBrynäs hemma i sin dyra chokladkaka med alla NHLstjärnor och landslagspelare etc.etc.

Jag tror faktiskt vi har en bra chans just för att LHC bara ska vinna den matchen så j-a lätt.
Kommentera

Hoppas att J-20 visade vägen eftersom dom idag vann över LHC med 3-1
Kommentera

sylf: Nu kanske jag är osedvanligt korkad men borde det inte vara så att det är LHC-spelarna som får sota för kvällens förlust? Tycker jag i varje fall vore väldigt logiskt...
Kommentera

79 Andersson: risken är att ni får sota för det kan jag tänka mig
Kommentera

sylf: har en känsla att det blir Brynäs som får sota för det på tisdag, men man kan ju hoppas på att det inte blir så ju
Kommentera

« · 429113 · »