Brynäs IF

730617 inlägg · 7962 ämnen

LHC-Brynäs IF 16/2-08 18.30

« · 985355 · » Till forumet

Sv: LHC-Brynäs IF 16/2-08 18.30
GävleLasse:

Ja, om man inte kör med öppna kort och involverar föreningen i det man gör...
Kommentera

rackham: Ja man kan vädra sina åsikter och bli stämplad som kuppmakare...
Kommentera

rackham: Precis och om man tror på en sak så skall man stå upp för den!
Tyvärr så hjälper det ju inte att gnälla i tomme eller...
Kommentera

GävleLasse:

Du glömmer att det är medlemmarna som har makten...? Det finns mycket man kan göra som medlem...
Kommentera

Izah: Sundlöv är anställd av Brynäs och måste sparkas av styrelsen. Det enda vi medlemmar kan göra är att yttra oss i saken.
Kommentera

Izah:

Sundlöv är anställd. Sportchefen väljs inte på ett årsmöte.
Kommentera

Det är verkligen svårt att vara Brynässupporter dessa dagar och jag licder med dem, verkligen!! Men minns DIF förra året, de sög verkligen hårt men lyckades komma till ingenmansland och i år går det ju bra för dem.

Jag håller oxå med om att i år är BIF verkligen inte bra och de flesta skall ta åt sig av kritiken. Men optimisten i mig säger att de klarar nytt kontrakt Sjödda försvinner och tar den dåliga stämningen med sig.

Sundlöv MÅSTE bara få gå, har någon tagit upp detta med valberedningen så att det blir en fråga till årsmötet?

Det finns hopp ännu och jag tycker verkligen att lite mer positiv skall man vara även om det är svårt; "every cloud has a silver lining"!
Kommentera

AVGÅ: Jodå...liknelser tycker jag om men hela grejen med dessa är väl att de är enkla och ej tillkrånglade/obegripliga. Eller hur?
Kommentera

Stefan Övik: Okej, liknelser var alltså inte din grej. Taget.
Kommentera

AVGÅ: Varför du blandar in Huge i det JAG skrev tycker jag är konstigt men det gick väl av bara farten antar jag.

Trots din, av lördagskvällens förlustande, förvirrade bild av vardagligt sjukhusarbete, ska jag försöka ge ett seriöst svar på din fråga/kommentar:

Nej…jag jobbar inte inom sjukvården. Jag har dessutom ingen önskan att komma i närmare kontakt med denna verksamhet och önskar definitivt inte att någon brynsässpelare eller motståndare tvingas att uppsöka denna tärande verksamhet. Dock hoppas jag att Brynäs, i varje match inleder första bytet med att regelrätt smälla på en motståndare. Denna handling har mer med idrottspsykologi än att göra en önskan att skada sin motståndare.
Kommentera

Stefan Övik: Jag kan bara hoppas att varken du eller Huge jobbar inom sjukvården.

"Doktorn, doktorn, den här mannen har en avsliten kroppspulsåder - gör något!"
"Hmm, då ska vi se, håret ser bra ut och fingrarna också, det var ju trevligt. Nä, det där med kroppspulsådern gör vi nog inget åt. Smörj in fötterna med lite salva, så att inte patienten får förhårdnader, det räcker."
Kommentera

Huge: Jag är övertygad om att vi kommer att vara med i jakten på slutspel hela vägen in i kaklet. Vi ger oss aldrig!

Något jag saknar dock är en rejäl propp i inledningen av matcherna. Vi drar ofta på oss onödigia utvisningar under matchen men varför inte göra bort det tidigt? En välriktad köttackling under matchens första minut borde väl kunna väcka gubbarna?
Kommentera

Huge: Jaa Huge, det ÄR, utan minsta skugga av tvivel, ditt absolut djupaste stick med huvudet ner i sanden. Men, det förutsätter att du verkligen är en Brynäs supporter, vilket jag nu är HELT övertygad om att du INTE kan vara. När man trodde att läget inte kunde bli mer surrealistiskt och absurt så slår du alla tiders rekord i kliniskt psykologiskt förnekande. Jag är på allvar egentligen mest bekymrad över din psykiska status. Snälla Huge, för dig själv och för din omgivnings skull - sök hjälp!
Kommentera

StoltBrynäsare: Funderat på att byta nick?
Så smart av Östen utan resten att ge en känga till målisen! Bra för sammanhållningen i detta läge.
Vi ses på Torsdag!Välkomna upp till Bankvalvet.
Kommentera

Bra start på matchen och vi spelar enkelt i egen zon och håller ihop laget bra. Sen får dom ett skitmål (självmål via styrning från Sunkens klubba) och vi kommer i underläge, både målmässigt och mentalt.
När sen Sperrle är iskall, med god hjälp av ett taffligt försvarsspel och även nåt mål som han själv borde ha tagit, så blir det jobbigt.
Positivt ändå att vi inte ger upp utan iaf försöker jobba på så gott det går med att få med oss ngt bra till nästa match.
Vi har iaf flyt med de övriga resultaten, mitt i all bedrövelse.

Nu tar vi HV hemma på måndag och börjar marschen mot slutspel.
För dit ska vi bara, för att travestera en känd sportchef....
Kommentera

65selander: Nej nu ger jag upp. MFF fick iaf 1-1 mot Trelleborg. MFF hade en 17åring i målet. Undrar om han kan stå på ett par målvaktsgriller?
Ger er länken till en av de bästa avsnitten med SP.
Kommentera

tjugo8: Herr sockersöt skall nog rannsaka sig själv. Förträfflig markering vid 2-0. Här står jag bra och rensar framför målet, booring... jag kliver upp i banan istället. Aj f-n jag glömde bort Pajen.

För övrigt så går säkert solen upp i sverige men i Gävle är det mörkt.
Kommentera

mattiaskarlgren: Sperrle såg inte ett skit vid deras 4-0.
Kommentera

kikade precis på höjpunkterna på hockeyligan.. Sperrle har väl inte så mycket att göra på dom tre första men dock tycker jag att han ska ta LHCs fjärde.. Däremot så tycker jag att Korhonen får ta på sig både Pihls 5-0 samt LHCs 7-0 då han har fri sikt mer eller mindre från blå linjen.. Brynäs har inga bra målvakter, heller inget bra försvarsspel som hjälper dom.. Med detta försvarsspel kan man ju undra hur det skulle sluta i KS även om det är sämre tempo där.
Kommentera

tjugo8:

Eller:

"Vi har utnyttjat uppehållet bra"
Kommentera

65selander:
TommyTina/Crybaby/Cone head har visat vägen att fokusera mer på klubbledning framför sin egen insats, och alla följer efter;

"- Klart man är förbannad och besviken efter att ha blivit petad. Men tränaren kände väl att han måste göra något. Sedan om det var jag som skulle bänkas det vet jag inte, säger Angell till Sportexpressen.se"

max 50% beläggning i LA på måndag...
Kommentera

65selander: Eller helt enkelt inte begåvade med dyligt..
Kommentera

Lindström:  Avd Visa att du har hår på k*ken förfan!!!!

Trodde Brynäsarna körde med porrpung.

Huge: vart är du ditt stora orakel?
Kommentera

65selander: Avd Visa att du har hår på k*ken förfan!!!!
Kommentera

jonsjoberg: Bra bilder som vanligt. Vad har du för objektiv?

Gillar bilden på [url=www.rifotech.se/set/2008-02-16_LHC-BrynasIF-Hockey/_TIK1325.jpg]Östblom[/url]
Kommentera

Det enda positiva i bedrövelsen är ju att resultaten
i de andra matcherna gick Brynäs väg till 100 procent.

Men i och med att det med största säkerhet blir noll
poäng i de tre närmaste matcherna så lär det vara
kört nästa lördag i stället.

Inte ens om de skulle bestämma att det blir 14 lag
i elitserien nästa säsong (de fyra första i kvalserien
går upp) så skulle nog inte Brynäs klara sig ens då.

Leksand, Malmö och Luleå/Mora är givna på de tre
första platserna och Rögle och Brynäs slåss om
fjärdeplatsen.

Ni som tycker det känns orimligt att ett lag från
elitserien skulle komma femma i en kvalserie.
Var det inte så att det hände Leksand?

Den här säsongen för Brynäs liknar allt mer den säsongen för Leksand.
Kommentera

21olsson: Du låter som en sann brynäsare! Allting ordnar sig!!! Men nu gör det nog tyvärr inte det och det är dax att vi medlemar strår upp och säger ifrån på allvar! Detta har pågått i flera år nu och det MÅSTE till en förändring! Vad är fel i klubben? Varför blir det så här år efter år? Jo för att folk inte vågar stå upp för att det behövs en förändring. På årsmötet sitter alla knäpptysta och applåderar både det ena och det andra men ingen höjjer rösten och säger att nu är det NOG! Det är dax nu!
Kommentera

21olsson: HV har varit usla två matcher i rad nu...dagens match mot TIK var en uppvisning av seriens kanske f.n. två sämsta lag! Javisst, så var det och anledningen stavas naturligtvis skador i massor! Det var J20-klass på matchen...
Så händer inga dramatiska tillfriskanden i HV-lägret så har ni jättechans till 3 p på måndag.
Kommentera

GävleLasse: vafan! det är 9 matcher kvar! 27 poäng kan vi slåss om! vi är inte körda än! en seger på måndag mot ett skadedrabbat HV71!
Kommentera

Springsteen: Ja det mesta tyder på spel i Kvalserien.. Vad som händer där vet man aldrig. Vi får hoppas att mormor ringer hit WF fort som fan...
Kommentera

GävleLasse: Allsvenskan !!!!!!
Kommentera

Det finns bara en sak att konstatera, Brynäs är tyvärr inte bättre..
Kommentera

Peja:

Bänkad tror jag.

Hans jobb vid 2-0,tror jag det var är inget skriva hem till Mamma om.....
Kommentera

Peja: Att döma av hans insats så lär han blivit bänkad...
Kommentera

Peja: Han petades väl?
Kommentera

SIVASN  Sol klart. Maken till för dummad person får man leta efter.
Kommentera

Springsteen: Just nu är vi iett skitlag men du som skriver att du hatar Brynäs, var du med då eran arenabestod utav betong istället för trä?
Kommentera

Angell, bänkad eller skadad?
Kommentera

GävleLasse: Han kanske gick i sär skola ;)
Kommentera

Springsteen: Och du förblir totalt värdelös på det svenska språket. Ta lektioner och lär dig att inte särskriva.
Kommentera

StoltBrynäsare: Det finns ingen anledning att smutskasta Brynäs, det gör de så bra själva.

2008 - Året då bubblan sprack!
Kommentera

Per HApps: Till vad? Att stämma in i bu-ropen?

Visst, jag kan förstå om det är bättre för ett lag att ha en helt fanatisk hemmapublik som buar ut motståndarna och jublar fram det egna laget men i Brynäs fall hävdar jag att laget just nu är för uselt för att tillgodogöra sig ett sånt stöd. Jag tror helt enkelt inte att Sjödda blir snabbare, att Angell lär sig försvarsspel, att Sållen i målet lär sig ta puckar bara för att publiken stöder.

Återigen, jag tycker inte att det är individerna i laget som ska lastas för all skit, de försöker nog individuellt så gott de kan (vilket uppenbarligen inte är speciellt mycket) fast just nu med mental blockering, det är en kollektiv kollaps och det är Sundlöv som trots allt är ytterst ansvarig för det sportsliga. Han har misslyckats med att sätta ihop ett fungerande lag med rätt tränare och rätt spelare och bör enligt min mening begära avsked.
Kommentera

orkar fan inte smutskasta brynäs mer tack o gonatt syns i AS
Kommentera

appl¨åderar man när sakerna på isen är trasiga så fortsätter dem bara spela dålig för då tror dem att de gjort nåt bra
Kommentera

Jag kan ta en förlust men då begär jag att det åtminstone såg ut som om vi ville komma igen, idag vill vi släppa in mål ville väl hamna i guinness rekordbok som mest sönderägda hockeylag genom tiderna, och fur fan vågar supportrarna i cloetta applådera o sjunga o visa banderåller i slutet på matchn obegribligt
Kommentera

Asså vadfan menar du med att vi inte är bättre än så här, Killa..... förlåt kärringarna vill ju förfan inte spela hockey, sperlle såg ut som en schwizerost
Kommentera

StoltBrynäsare: Vad sa han... Jag bytte kanal iaf.

Det han borde säga att vi är inte bättre än så här samt att han borde även säga att han tycker det är synd att inte ledningen värvade en bättre målis samt någon back.
Kommentera

StoltBrynäsare:

"Det var stående ovationer i Cloetta Center när hemmalaget höll pucken i över en minut. Förnedring, och Brynäs coach Olof Östblom var rödrosig i ansiktet efter matchen.

-Släpper vi in mål på det sätt vi gör är det tufft, säger Östblom till Canal Plus.

Han passar också på att ge målvakten Daniel Sperrle en känga."

Underbart...
Kommentera

StoltBrynäsare:

Spelar det nån roll...

Däremot vore det intressant att se vad som rör sig i regissör Sundlövs skalle just nu... eller inte...
Kommentera

« · 985355 · »