Brynäs IF

730575 inlägg · 7961 ämnen

LHC-Brynäs IF 16/2-08 18.30

« · 985454 · » Till forumet

Sv: LHC-Brynäs IF 16/2-08 18.30
GävleLasse: Vem anställer högste ansvarige inom organisationen?
Kommentera

Jajjen:
Vettigta alternativ har jag i massor, men det är inget jag tänker vädra här, handlingsplaner gör jag hela tiden på jobbet så svårt är det inte, namn finns det massor av.

Jag är full av vettiga åsikter men detta är ej det bästa av forum för dessa!
Kommentera

Huge: Då är det nog dags att du slutar dra alla över samma kam.
Kommentera

tjugo8: Hände det igår?

Nu tycker jag ju inte att SSK är ett föredöme i lag- och organisationsbygge. Förrän i år. Det är en jävligt underlig förening. Alltid bra ungdomsverksamhet, men har aldrig brytt sej om att lyfta in juniorerna i A-laget. Få åskådare på matcherna, men dom låter som fyra Läkerol Arena. Publikintäkterna låga men sanslöst stort stöd från storföretagen i stan (och dom är inte lite stora). Spelar seriens tråkigaste hockey (i år igen) men spelar slutspel i vår.
Kommentera

tjugo8: Ditt inlägg talar för sig själv, kommentarer överflödiga.

(F-n va vackert!!!)
Kommentera

Jajjen: "Omoget att bli förbannad och visa det? Är du uppväxt i det viktorianska England?

Om jag inte kan säga hur jävla arg och besviken jag är på Brynäs inne i ett forum för brynäsare, var ska jag göra det då? Den brynäsare som inte gnäller på Brynäs idag vet inte vad engagemang är."

Ja, det är omoget att kalla spelare och ledare för fittor, samhallidioter, kuksugare, osv.
För att använda några exempel från gårdagens inläggsskörd.
Att visa sin besvikelse och ilska på detta sätt kallas i vardagligt tal för att man är omogen.
Sen får du säga vad du vill.
Kommentera

Jajjen: Vad har man för nytta av bra folk i en styrelse när inkompetensen lyser igenom hos cheferna iom organisationen?

VEM/VILKA skall egentligen hålla i trådarna? Har man en stark styrelse som är handlingskraftig så är det ju onödigt med chefer (som ändå inte kan ta några beslut, det gör ju den handlingskraftiga styrelsen)
Kommentera

Jajjen:
...o ssk tycks veta hur tackla illojala spelare...
...o klubben tycks veta hur tackla media...
...o spelarna tycks veta hur de ska tackla media...

"– Tydligen hade han visat dåligt kroppsspråk redan när han inte fick spela power play i den första perioden. När han levde rövare även nästa gång valde Nyman att skicka ut honom i duschen. Svårare än så är det inte, säger Strömberg.
Stefan Nyman var fåordig om incidenten:
– Pettersson hade inte rätt attityd, därför valde jag att göra så. I övrigt tänker jag inte gå in på några detaljer.
Hur går ni vidare med det här?
– Det kommer vi att göra internt.

Pettersson lämnade arenan innan matchen var färdigspelad.
När Sportbladet pratade med honom i går kväll ville han inte säga någonting om händelsen.
– Du får ingenting av mig. Jag har inga kommentarer."
Kommentera

rackham: Om vi nu ska fortsätta sparka in öppna dörrar: Av dom senaste årens resultat att döma - nej.

Nu är det ju inte vi medlemmar som ansvarar för anställningarna. Vi bör dock se till att ha inflytande på dom som anställer. Vi måste fixa fram ett antal styrelseledamöter som kan och vill. Med visioner, drivkraft och kompetens. Här söder om Sthlm har jag inte så många namn att bjuda på. Vad kan du som gävlebo (?) fixa fram?
Kommentera

Jajjen: "Omoget att bli förbannad och visa det? Är du uppväxt i det viktorianska England?"

Huge i strumpbyxor och kråsskjorta?

I'M BLIIIND!

Kommentera

Huge: Ett förslag...

Du efterlyser en bättre debattklimat här på HS. Sluta att bedöma skribenten och börja bemöta det som skrivs med motargument istället.

Du som moderator borde visa vilja att visa hur en slipsten skall dras.
Kommentera

Huge: Omoget att bli förbannad och visa det? Är du uppväxt i det viktorianska England?

Om jag inte kan säga hur jävla arg och besviken jag är på Brynäs inne i ett forum för brynäsare, var ska jag göra det då? Den brynäsare som inte gnäller på Brynäs idag vet inte vad engagemang är.
Kommentera

Jajjen:

Ja, är inte Mormor kompetent då?
Kommentera

GävleLasse: "Mognad? Så underförstått menar du att de flesta här inne är omogna...

Ja, när vi talar om sättet att uttrycka sin besvikelse och frustration, så anser jag att det finns många omogna personer härinne.

Hur långt dessa gnällspikar och skitkastare i övrigt har avancerat i mognadsgrad har jag ingen uppfattning om.
Men jag kan ju ha mina aningar...
Kommentera

rackham: Förstår inte vad du menar. Det obekväma/svåra arbetet ska överlåtas till den som är kompetent och mot ersättning.
Kommentera

Peja: Det skulle förvåna mig mycket om man haft med såna klausuler i juniorkontrakten.

jag har inte 100% koll på om det finns något gällande avtal eller om det har slutat verka.
Kommentera

GävleLasse: Avtalet har väl inte gått ut än. Dessutom kan de ju fortfarande ha klausuler i sina kontrakt.
Kommentera

rackham: du berör ytterområdet av problematiken.

Allt för många bryr sig inte  om det organisatoriska i föreningen. För dessa "Brynäsare" är det enkom LAGET Brynäs som existerar.
Kommentera

Jajjen:

Varför inskränka insatsen till en dag på året?

Är det inte rätt små påverksansmöjligheter...?

Men medlemmarna i allmänhet kanske tycker att det är bekvämare att överlåta det (obekväma?) arbetet åt andra...?
Kommentera

Huge: Mognad? Så underförstått menar du att de flesta här inne är omogna...

inget dåligt påhopp...
Kommentera

Stellan: Är övertygad om att alla med ett marknadsvärde har inskrivet i kontraktet att dom får lämna vid allsvenskt spel. Brendl blir den förste som drar.

AVGÅ: Det här med att göra underverk med ett mediokert spelarmaterial. SSK är årets praktexempel. 2-3 riktigt bra lirare, resten en grå massa som är beredda att lyda order. Måste ge kredit till den stendumme Strömberg. Han har verkligen trollat. Men så har han Pakhaslahti också – vilken lirare! Skulle byta Brendl mot honom varje dag i veckan.

Izah: Det är ju bra om alla går på årsmötet men då måste man ha en vettig åsikt också. Inte bara tycka rent allmänt att allt ska bli bättre. Det måste finnas ett väl underbyggt alternativ, en handlingsplan gjord av duktiga, seriösa människor. Namn måste fram. Jobbet börjar nu.
Kommentera

Peja: Just nu så är det "hotet"obefntligt. Så länge våra unga killar har kontrakt så får de inte åka över. Avtal saknas med NHL för tillfället.
Kommentera

GävleLasse: Hietanen och Kankaanperä siktar på landslaget, tror inte att de skulle kunna acceptera allsvenskt spel just av den anledningen. Sen är det väl tveksamt om Leksand skulle vilja ha Hermansson... Ett annat "hot" ä ju NHL/AHL, flera av de unga spelare som är draftade kan mycket väl försvinna till AHL.
Kommentera

Om Brynäs före Kvalserien
1) fixar en ny ”röst i båset”
2) har en hel Micke Lind
ger jag Brynäs 20% chans att fixa nytt kontrakt.

Om inget av alternativen uppfylls gissar jag att chansen är 5-10%.

Viktigt att gå på matcherna i KS. Intäkterna blir startkapitalet för nya Brynäs.

Med Brynäs mot Elitserien 2009/10!
Kommentera

GävleLasse: "Så skillnaden ligger alltså i att du inte skriver vad du egentligen känner utan försöker hålla din "image" här på HS."

Nästan rätt.
Skillnaden ligger i att jag inte kastar skit eller gnäller, trots att jag är besviken och sur när vi förlorar.
Det har öht inget med "image" att göra.
Det har med livserfarenhet, personlig läggning, mognad och grad av intresse att göra, skulle jag tro.
Kommentera

"tjugo8: "starkt ledarskap hade vi i ca 2,5 år - spelarrevolt
silkesvantar sedan ca okt -07 - spelarrevolt"

Huge: Du är inne på rätt spår."

Faktiskt, jag håller med dig i denna fråga Huge. Problemet ligger tudelat i vem som är tränare. Den första delen av paradoxen är att med rätt tränare kan man skapa underverk tillsammans med ganska mediokra spelare. Den andra delen är att det finns inga garantier för att en tränare kan åstadkomma något ens med ett mycket bra spelarmaterial.

Därför så var det så urbota dj-la dumt när man fockade Boorken. Där hade man bevisligen en tränare som kunde skapa nästintill underverk med vårat mediokra spelarunderlag. I stället så tyckte man att det var nödvändigt att lyssna till en spelarmaffia som (i många fall) redan var på fallrepet, kanske främst p g a ålder.

NU, sitter vi där med ett gäng egoistiska, bortklemade och illojala överlöpare (avser då 80% av BIF A-lag) och ligger säkert förankrade i botten på serien. Det finns inga garantier att Flemming, eller någon annan, kan komma in med någon patentlösning på detta. Snarare tvärtom, Fleming har använts tidigare och överasknings- / omskakningseffekten av att ta in honom kommer närmast att vara lika med 0.

Som man bäddar får man ligga!
Kommentera

Izah:

Ja, det lär komma några öppningar i organisationen framöver... håll dig beredd... = )
Kommentera

tjugo8: Hutten vill jag inte ha kvar så han får gärna lämna. Angell tror jag är väldigt angelägen att lämna Brynäs, han vill spela i högsta ligan. Månsson tycker jag kämpar och sliter varje match. Att han inte lyckas bättre beror nog snarare på hans begränsningar som spelare än på motivation.

Åker vi ur så kan vi glömma några

Widing, Hermansson och Sunken lär dra till Leksand OM de går upp
Angell lär sticka

Brendl har ju bevisat att han inte är den slöa spelare han stämplats att vara och hans bössa är nog åtråvärd i de flesta klubbar. Men han trivs i Gävle ochhan kan mycket väl stanna just för att han vill ha kontinutet i livet. Något han fått häri Gävle.

Hur det blir med Hietanen och Kankaanperä är det svårare att sia om...
Kommentera

tjugo8: "starkt ledarskap hade vi i ca 2,5 år - spelarrevolt
silkesvantar sedan ca okt -07 - spelarrevolt"

Du är inne på rätt spår. Det osäkra spel vi nu ser är resultatet av Boorks ide och att försöka spela mer offensivt. Säga vad man vill om det upplägget, men det kändes iaf som ett logiskt försök mht till de nyförvärv man gjorde inför säsongen. Och nota bene: hur många härinne ställde sig i våras upp och klagade på den nya offensiva satsningen och på de nyförvärv som signades?
Inte många. (var det ngn?)
Med facit i hand ville Boork lite för mkt och det gick ut över främst försvarsspelet, som dittills varit riktigt bra och grunden till fjolårets insats.
När sedan rotationssystemet skulle börja praktiseras så var delar av truppen inte med på noterna och brytningen med Boork var ett faktum.
Frågan är dock ifall Boork hade försökt gått tillbaka till fjolårets gnetspel om han fått vara kvar och "upprorsmakarna" i laget hade fått ge med sig?

Hur som helst så har OÖ haft en tuff uppgift, där det verkar som att han försökt att både fullfölja dom spelmässigt offensiva intentionerna och samtidigt komma tillbaka till fjolårets fina defensiv.
Känns som att det blivit varken hugget eller malet och därför är nu läget som det är.
Tillbaks med Boorken, han är ju fortfarande anställd. Låt honom ta tag i det hela igen och få rätsida på försvarsspelet igen.
Nöden har ingen lag...
Kommentera

bradberry: Nog tycker jag Doffen har satt ner foten och visat att han inte tar skit. Men det är tvärr så att han inte har rutinen/kunskapen/ideerna att ta oss ur den onda spiralen.

En ny röst i båset behövs. När det gäller målvakterna så vete katten vad man skall göra. Jag tror att så länge man inte "gett upp" och snackar om att "vi SKA till slutspel" så lurar man sig själv. Det blir ett jäkla hattande med målvakterna och samtidigt så sjunker självförtroendet unisont i laget. Enkla misstag och brist på ödmjukhet sänker hela laget i varje match.

Nej, nu är det fan dags att ändra syn på det hela. Helt enkelt säga, vi skiter i tabellen just nu så är det egna spelet som fokus måste ligga på. Jag tror att det är där problemet ligger. Man vill för mycket helt enkelt.

Gör om gör rätt i lugn och ro...
Kommentera

GävleLasse:
undrar verkligen om någon spelare har rätt att bryta kontrakt vid ev degradering...tveksam på det...

däremot kan säkert överenskommelser nås där brynäs låter dem gå för att slippa elitserienivåer på lönerna...givet att spelaren är med på att gå till en annan klubb...

tror ni angell, hutten o månsson är beredd att ta en fläskläpp eller korsband i knät för 1912?
Kommentera

Gnälla kommer jag nog att göra till och ifrån,men en äkta brynäsare är jag och kommer alltid att förbli!!!
Kommentera

Huge: Måste allt vara logist? Folk sitter här och är förbannade efter att ha sett ännu en miserabel insats av Brynäs. Sedan skriver man vad man känner just då. Vart var du? du var säkert allt för besviken för att orka försvara insatsen.

Så skillnaden ligger alltså i att du inte skriver vad du egentligen känner utan försöker hålla din "image" här på HS.
Kommentera

bradberry: Å andra sidan:

Vad hjälper en ledare som kan mota drevstormar från media när vi inte har målvakter som kan mota puckar från moståndarna...?
Kommentera

"brynäs o mora framstår mer o mer som de mest spelarstyrda föreningar i sverige..."

åfan, tjugo8:
jag trodde det var konsensus i hockeysverige att Mora är styrt av Jan Simons, Jan Simons och Jan Simons.
Kommentera

GävleLasse: Fan va positiva tankar jag (?) lyckades klämma fram ur dig lasse... :-) Oanade kvaliteter... ;-)

Tror vi måste ha in en fast hand på ledarsidan i detta läge dock. Inget ont om Olof men vi måste ta in en elak jävel. Kolla bara på skillnaden i media under- och efter Boork!

Under Boork: Gick det knackigt så var det han som stod i skottgluggen. Hans ansvar...

Efter Boork: Spelarna hängs ut en efter en... Dålig stämning sprids... Spelarna behöver arbetsro. Det får de om det finns en stark ledare som klarar drevstormar.

Fleming HALLÅ!!!!
Kommentera

Stellan: Jag skulle tippa på att samtliga är fria att gå undantaget juniorerna.

Men jag tror inte att det är många som är vidare attraktiva för andra lag och frågan är om de vill byta för bänknötande i ES lag.

Kommentera

GävleLasse: "Sen tror jag inte att det är någon här inne som har gett upp, hoppet finns fortfarande men man vädrar ut sina omedelbara tankar istället för att göra som du, att greppa efter halmstrån."

Underlig logik.
Alla skitkastande gnällkärringar härinne har alltså inte gett upp.
Jag kastar inte skit och har heller inte gett upp.
Ändå så är det JAG som griper efter halmstrån, men inte skitkastarna.
Kan du förklara den logiska kullerbyttan?
Kommentera

GävleLasse:
starkt ledarskap hade vi i ca 2,5 år - spelarrevolt
silkesvantar sedan ca okt -07 - spelarrevolt

brynäs o mora framstår mer o mer som de mest spelarstyrda föreningar i sverige...
Kommentera

bradberry: nja, visst kommer det att bli en tuff kvalserie. Men vi får inte glömma att vi möter inte lag som LHC, HV och FBK i en kvalserie. Visst leksand och de andra topplagen i AS har dominerat, men de har samtidigt fått många enkla matcher på raken, fått arbetsro helt enkelt.

Som det känns så står striden mellan Brynäs, Mora och Luleå. Ett lag slipper kvalet. Som det känns så spelar de ingen roll vilket lag som klarar sig kvar eller vilka som får kvala. Det kommer att bli en väldigt hård nöt att kväcka för lagen i AS.

Visst har vi sopor i målet, men i vårt fall så har vi några riktigt bra målskyttar i laget. Hur står sig Leksands försvar mot Brendl, Widing och en Dackell som visat gryende form.
Kommentera

GävleLasse: Hur många har vi som är fria att gå om det blir allsvensktspel?
Kommentera

Huge: Så du tycker att det finns tecken på att spelarna inte gett upp?  Jag är övertygad om att det är ett flertal spelare  i truppen som har fullt sjå att hitta en lämplig livbåt just nu.

Sen tror jag inte att det är någon här inne som har gett upp, hoppet finns fortfarande men man vädrar ut sina omedelbara tankar istället för att göra som du, att greppa efter halmstrån.

För att det skall bli en radikal förändring på tabelläget så måste man vinna 2-3 matcher på raken.

NÄR gjorde man det sist?
Kommentera

GävleLasse: Dag för Mr. Fleming att göra entré! Räddaren i nöden... Sen är väl Harald klar till nästa säsong vad man nu ska tycka om det...

Fleming eller inte:

Tror vi får svårt i en kvalserie med två så mediokra målvakter... :-(
Kommentera

tjugo8: Ja det är inte svårt att räkna ut vilka som planerar att lämna Brynäs. Blotta tendensen till sånt i dagens minst sagt prekära läge är allvarligt.

Här gäller det att ha ett starkt ledarskap, någon som visar vart skåpet skall stå. Har man spelare som redan nu ser om sitt hus och fokuserar på sitt eget plus minus istället för lagets bästa kan gott och väl sitta på bänken eller rent av på läktaren och vårda sitt plusminus till fördel för just killar som Jonte C...
Kommentera

mmm...
det tycks finnas några killar som inte har huvudet fullt upptaget med att planera nästa säsong tillsammans med sin agent...

" – Jonte Carlsson som kommer in gör det bra. Det samma gäller AlcÈn och Sandin som i alla fall ger järnet och kör. Det är Brynäskillar med hjärta i det dom gör och det är det vi måste ha från alla i det här laget nu."
Kommentera

Men visst är det så!!!
Ge mig ett jobb; jag är jurist med ekonomisk inriktning och som har bra koll på HR samt hockey..........
Kommentera

AVGÅ: Poängen i mitt inlägg var att läget är bekymmersamt, men framförallt att vare sig jag eller spelarna har gett upp.
Att du har gett upp är ju uppenbart, men så är du heller ingen brynäsare.
Bara en i mängden av skitkastande gnällkärringar.
Tyvärr finns det nog inga medicinska åtgärder som kan bota den åkomman.
Möjligtvis om du bytte lag och började hålla på nåt av topplagen istället.
Kommentera

Izah: Det grundläggande problemet är  övergången från kvartersklubb till företag i 100-miljonersklassen. Man har försökt att använda sig av samma folk i allt för stor utsträckning där Brynäshjärtat varit en allt för stor merit. Skall man bedriva en så stor verksamhet som dagens elitidrott innebär så måste man se till kompetens, visioner och arbetsmoral i större utsträckning. Det har man inte gjort i dagens Brynäs. Man har försökt att täcka upp luckorna genom att anställa fler och fler istället för att tvärtom minska personalskaran och ersätta den med personer som har ett bredare register.
Kommentera

Så sant så!

I England finns det en universitetsutbildning som riktar in sig på att man blir " general managers" i fotbollslag. Varför finns inte detta i Sverige så man slipper ge dessa jobb till avdankade spelare.

Det måste in människor som förstår att det är ett miljonföretag detta gäller och ingen liten kvartersklubb, man behöver ju inte ha hjärtat exakt där bara man tror på vad man gör och vet vad man håller på med.

Jag skulle gladeligen jobba åt A.I.K om det var ett intressant jobb, man behöver ju inte ha hjärtat där. Jag jobbar åt SAAB men kör Opel och jag gör ju inte ett sämre jobb
Kommentera

Izah:

Ja, det är ett som är säkert.
Och det är huvudorsaken till att det ser ut som det gör...

Tandlöst gnäll istället för handfast och konstruktiv kritik!

Vägen är öppen...
Kommentera

« · 985454 · »