1150x200-brynasbanner.jpg

LHC–Brynäs | B2B 17-18/11

« · 1777357 · » Till forumet

Sv: LHC–Brynäs | B2B 17-18/11
Skrubben: om du på riktigt tror och tycker att Frölunda e ett medvetet smutsigt lag så hoppas jag för din skull att ditt askungelag inte så mycket som kröker ett hår på någon i något annat lag!!

Mike.F
Kommentera

Hornhinnan på Granis... Helvete.
Kommentera

Skrubben: Nja, snarare ett lag av fuskare. Och då har inte puckot Lundkvist torskat än.
Kommentera

Mike.F: Konstigt att ni i Frölunda har haft sån jäkla otur hittills med alla avstängningar då! Vad är ni uppe i nu? 7-8 avstängningar va?

Brynäs har 0 avstängningar hittills. Och förra säsongen hade man 2 på hela säsongen. Jag tycker nog att vi brynäsare har fog för att kalla Frölunda för ett smutsigt lag.
Kommentera

Mike.F: Du missuppfattar. Jag, och resten av landet, är överlyckliga varje dag vi inte befinner oss i Göseborg.

Mest spännande med Frölunda är hur länge dom har koll på ekonomin.1 år, 2 år?
Kommentera

mattiask: jag tycker liksom flera andra att den inte är ful utan oturlig! Men vi får väl hoppas att han e ok!!

Mike.F
Kommentera

5915: du e bara lessen för att du måste bada i dypölen där på baksidan;)

Mike.F
Kommentera

Mike.F: Oavsett om det är en onödigt hög arm eller ingen tackling så är det Sean gör solklart matchstraff. Du kan inte hoppa upp, lämna isen med skridskorna och sätta in en äckligt ful armbåge rakt i ansiktet på motsåndaren.
Det är ett solklart matchstraff och för mig i klass med den som Figren gör i seriepremiären för oss.
Riktigt fula och klart medvetna båda två.
Kommentera

pjåtor: tack! Men jag provocerade lite men du har rätt!!

Mike.F
Kommentera

Brynäsgubbe: Hittade detta på nätet (www.sankterik.se). Låter lugnt ju. Om det är detta det rör sig om.
"De allra flesta slag mot ögat som inträffar i vardagslivet ger endast lätta och övergående besvär, såsom visst skav och ömhet. Exempelvis ger grenar och kvistar som slår mot ögat nästan alltid bara ytliga repor på hornhinnan. Dessa läker normalt på något dygn men kan under denna tid orsaka såväl synbesvär som ljuskänslighet. Samma sak gäller vanligen till exempel snöbollar. Om synen är bra, och ögat och huden runtom ser mer eller mindre oskadade ut, behöver man inte söka vård akut utan kan vänta några dagar på den spontana läkning, som inträffar i de allra flesta fall."
Kommentera

pjåtor: Han påstår att Calle Järnkrok fuskar och förtjänar inte att kallas idiot? Och är dessutom från Göseborg.
Kommentera

Mike.F: Kul att läsa en riktig hockeykännares insiktsfulla kommentarer. Moahaaa
Kommentera

Granis kan nog bli borta ett bra tag...fick den känslan efter Bulans presskonferens
Kommentera

Mike.F: Calle fuskade inte. Det där var en situation som Wikegård missuppfattade. En situation. Där Calle fick en smäll som Wikegårds repris klippte bort. Det ser ut som om han filmar men egentligen får han två smällar, men Wikegård väljer att inte visa den första. Det hela var ett jäkla journalistiskt justitiemord. Bara för att Wikegård skulle driva en tes. Det du gör nu är att apa efter en skev verklighetsbild som en slö journalist hittat på. Skaffa en egen uppfattning.
Kommentera

Man behöver ju inte kalla alla som inte håller på Brynäs för idioter det är IDIOTISKT!
Kommentera

Till alla Brynässupportrar! Erkänner jag gillade inte Järnkrok då! Men nu e han lugn! Jag ville givetvis provocera lite men är inget Göteborgstroll! Så skål😳🍻🍻 å ha en fortsatt trevlig kväll!

Mike.F
Kommentera

bifhjärta: men när du e inne på MIN sida så kan du ju skriva nåt skoj!!

Mke.F
Kommentera

mattiask: är ingen tackling utan onödigt hög arm och många sk förståsigpåare tycker samma!
Men det skall bli kul när det drabbar andra lag o hör vad som sägs då!!

Mike.F
Kommentera

Mike.F: Om jag förstått det hela rätt så vill du få Seans matchstraff till en 2+2a? Då skulle jag verkligen vilja se vad som krävs för ett matchstraff.. ;)
Kommentera

5915: idiot kan du vara själv!! Trodde att man kunde supporta sitt lag utan att bli idiotförklarad/ men icke! Calle fuskade å det grövsta i kvarten (en av) i Göteborg säsongen ni tog guld!! Men nu e han ok han har ju lämnat er👍🤓

Mike.F
Kommentera

Mike.F: Gå och lägg dig eller skriv med dig själv i er bok.
Kommentera

5915: är Frölunda ett så kallat lag nu? Okey för att det har varit ett par dåliga smällar som varken jag eller Frölunda tycker e ok! Men den senaste är inte ens ett matchstraff en 2+2:a!!!
Jag har följt VF sen 1979 och det var länge sen jag såg ett så bra spelande lag där vilken 5:a som helst kan måla!! Så att kalla VF för ett sk lag e ju bara löjligt! Ni vann med 7-2 i andra omgången men det bevisade ju just inte mer än att Frölunda underpresterade å det grövsta!!
Men fokusera gärna på att VF på en säsong bestämt sig för att gå från NOLL matchstraff till 5 på en tredjedel!!! PLANERAT NOT!!!

Mike.F
Kommentera

5915: Ny föder DU idioten haha
Kommentera

7044: Föd inte idioten! Han är från Göseborg - byn som Gud glömde. Uselt hockeyfistrikt med oproportionerligt antal sponsorer.
Kommentera

Sjukt vilken bredd vi har i laget. Snart har vi TIO(!) spelare som gjort över 10 poäng. Leksand och Djurgården har inte en enda spelare över 10 poäng! Vi tar det igen: mer än halva vårt lag har producerat riktigt bra!
Den här säsongen kan verkligen alla kedjor producera.
Minns förra säsongen när man hela tiden väntade på att förstakedjan skulle bytas in för att se mål, i år sitter man lugn i båten och väntar på att någon av våra fyra kedjor ska kliva fram!
Kommentera

Var väl inte direkt hemmadomare. Men skönt att ha lite marginal så det inte ens blev spännande. Bredden i laget imponerar. När hade vi sju så stabila backar ? Lukas Carlssons bästa match
Kommentera

Mike.F: Nämn några situationer där Calle Järnkrok fuskade.
Kommentera

Målvaktsligan:
7) David Rautio 92.15
8) Felix Sandström 91.37
Kommentera

Mike.F: Hur många avstängningar och matchstraff har ditt sk lag?
Kommentera

Är det bekräftat att allt är ok med Granström?
Kommentera

Skrubben: Det är det som är så bra med den här truppen..känns som vi har flera 1a kedjor=)
Kommentera

Chris11: Håller med om Ölund! Överraskad att han tar för sig på det här viset. Annars tänkte jag att det vore läge att lyfta upp Blomman till första, men nu fungerar ju kedjan med twinsen ypperligt så det är nog bäst att köra på som vi avslutade matchen 👍
Kommentera

Glad stolt och tacksam Älska Brynäs ❤
Kommentera

Väldigt gott att laget studsade tillbaka ikväll. Var väl inte totalskralt igår heller men ändå stor skillnad. Att försvaret inkl Sandström plötsligt tätar till så bra nu är väl det mest positiva.
Kommentera

Gunderson 5p (1+4) de 6 senaste matcherna, nu börjar poängen rulla in på kontot.
Kommentera

Tigerhjärta: förut har jag tyckt att han har spelat för att inte göra bort sig. Idag spelade han verkligen utan att tänka sig för. Han bara körde på som om det vore en match i j20. Kan han fortsätta så i de matcherna Granis blir borta så kommer det avbräcket inte betyda så mycket.
Kommentera

Riktigt bra insats ikväll där vi visar att vi är ett topplag. Westerholm tillsammans med Blomman sylvassa, Bertilsson kung som vanligt i defensiven.

Sandström bra och ser trygg ut.
Nick Johnson fick en 4:a i spelarbetyg, nja..
Kommentera

Brynäsgubbe: så e det att vara supporter att backa sitt lag 100% och tycka domarn e kass hela tiden:)
PS : glömmer aldrig Calle Fuskkrok!

Mike.F
Kommentera

Zappaholic: Måste passa på att berömma Ölund som kliver rakt in mellan Paille / Johnson och verkligen spelar sitt spel! Tycker alltid att Ölund tar för sig och sällan "fegspelar" när han får chansen, grymt!
Kommentera

Lyfter på hatten och bockar o bugar, tack som fan Brynäs helgen är räddad!
Eloge till hela laget med extra plus till C, POW, Paw ,Bertil och inte minst Sandström
Granis bli frisk fort som fan!
Kommentera

7044: 35 skott räddade han idag. Inte så pjåkigt
Kommentera

Chris11: Felix har 97.22 i räddningsprocent ikväll och stiger i mv-ligan!
Kommentera

Helt felfri jag match vill jag påstå, deras mål beskyller domaren för då Mannberg inte ska åka ut där.

Grymt bra jobbat Brynäs! Härligt svar på gårdagens match. Helgen är räddad.
Kommentera

Bara hålla tummarna för Granis nu.
Kommentera

Forsberg 1978: Smickrande siffror för Linköping.
Kommentera

Forsberg 1978: Tyckte vi var bra igår med. Men att vi är så bra ofta i tredje och idag i back to back pekar, i mitt tycke på att vi är bra tränade...
Kommentera

Idag är vi totalt överlägsna, hur fan kan det skifta så från igår?
Kommentera

5915: Fan skandal
Kommentera

Måste säga att Sandström känns stabilt idag. Är inte lika nervös när han står längre!
Kommentera

4.500 på läktaren! Så tackar man sitt topplag
Kommentera

« · 1777357 · »