1150x200-brynasbanner.jpg

LHF-BIF 2007-09-25

« · 913465 · » Till forumet

Sv: LHF-BIF 2007-09-25
ERIKSSON47: Nä, nästan så man måste gnugga sig i ögonen. Men vi är förmodligen riktigt bra.
Små marginaler dock och hade dom istället fått utdelning på alla sina jättechanser så hade nog sett lite annorlunda ut.
Hygglig sekvens alldeles nyss: Brendl trycker sig in från kanten och skickar på en backhand som med ett slagskotts hårdhet träffade Sperrles klubbskaft, och i spelvändningen blir vinhandlarn frispelad och ska bara raka in puckfan men vem dyker upp som gubben i lådan: Sperrle.
Släkten är värst.... :-)
Kommentera

Huge: Detta är ju inte riktigt sant :)
Kommentera

rafalski: Widing verkar hyggligt het idag...
5-0.
Kommentera

rafalski: Hehe
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Snygg gest att låta laget från 70-talet att spela första perioden men nu känns det stabilare.
Kommentera

Ring expressen, 3 bomber har brisserat på kort tid i Läkerol Arena, den sista var en tjeckbomb, en släkting till den s.k ryssbomben hehehe!
Kommentera

Underbar ställning nu ju =D
Kommentera

Bissett19: Ja, ser vi till deras chanser så hade man inte protesterat om det åtminstone stod 1-1. Sperrle har varit bra som du säger men i ärlighetens namn har han också haft lite flyt med stolpar och snedstudsar.
Men ett bra lag har ju tur....
Kommentera

Huge:

Ass av den hårt kritiserade Danne J.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Bra första period,även fast vi låter Lhc vända spelet på oss för mycket.Sperrle mycket bra,framåt är väl Powerplay det som gläder mest,med Brendls underbara passningar.
Kommentera

Gusten: Djävligt bra match hittills och fint spel från båda håll.
Vasst PP och aggressivt BP.
Och där satt ettan.
Micke Lind... :-))
Kommentera

Huge: Brendl dominerar i PP, skapliga genomskärare gång på gång. Hoppas han får lite utdelning snart.
Kommentera

Bissett19: Självklart... :-)
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge:Av med skygglapparna nu kör vi:)
Kommentera

Huge:

mmmm ;-)
Kommentera

Makkan: Sundström petad alltså. Ja, enligt Expressens experter så måste han ju vara petad. Hoppas nu bara att han inte kommit på kant med Boork och hamnat i frysboxen.
Jaja, det lär vi väl få läsa om i morgondagens tidning.
Expressen. Om sanningen ska fram....
Kommentera

Bissett19:

Saxat från www.gd.se/Article.jsp?article=113818

"Så här ser kvällens lag ut:
Målvakt: Daniel Sperrle
Förstafemman: Tommy Sjödin, Peter Nolander - Pavel Brendl, Mads Hansen, Andreas Dackell.
Andrafemman: Juusi Hietanen, Markus Kankaanperä - Mathias Månsson, Janne Houhtanen, Daniel Widing.
Tredjefemman: Jörgen Sundqvist, Danne Johansson - Ove Molin, Micke Lind, Björn Danielsson.
Fjärdekedjan: Johannes Salmonsson, Sebastian Karlsson, Lars-Erik Spets.
Extraspelare: Jonathan Carlsson, Daniel Hermansson."
Kommentera

Bissett19:

Goalkeepers

1. KORHONEN, Markus
30. SPERRLE, Daniel

1st Line

7. SJÖDIN, Tommy

10. NOLANDER, Peter

28. BRENDL, Pavel
24. HANSEN, Mads
12. DACKELL, Andreas

2nd Line

11. HIETANEN, Juuso

18. KANKAANPERÄ, Markus

41. WIDING, Daniel
15. HAUHTONEN, Janne
14. MÅNSSON, Mathias

3rd Line

22. SUNDQVIST, Jörgen

3. JOHANSSON, Daniel

21. MOLIN, Ove
36. LIND, Mikael
23. DANIELSSON, Björn

4th Line

32. CARLSSON, Jonathan

17. HERMANSSON, Daniel

20. SALMONSSON, Johannes
33. KARLSSON, Sebastian
27. SPETS, Lars-erik
Kommentera

Peja: Har inte fördjupat mig i hur utvisningarna fördelat sig på resp förseelse och du har absolut en poäng i att några har ådragit sig större straff ex pga slagsmål i slutskedet av en match. Och då blir ju statistiken lite missvisande.
Tror dock inte att dessa lite missvisande utvisningar i stort påverkar den totala bilden av mitt resonemang.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Finns det nån vänlig själ som kan klistra in laguppställningen till en vilsen wappare?
Kommentera

Huss: Amen.
Och min poäng är ju i huvudsak att även om man BARA ser Dannes brister så är dom ändå inte så stora att dom motiverar den frekventa och överdrivna kritik som han får utstå.
Det blir väl ca 20 min speltid och ett gott dagsverke ikväll igen...
Kommentera

Huge: Danne Johanssons roll är vara den spelande han back han är, precis som Anderséns är att använda fysiken i backspelet. Olika roller helt enkelt.
Om man kan berömma Spets för hans riv och slit längs sargerna kan man lika gärna kritisera honom för hans oförmåga med pucken (nu får vi väl iofs hoppas att Spets för utrymme för sin spelförmåga i år).
Somliga ser det de vill se helt enkelt.
Kommentera

i dagens match tippar jag 6-2 till Bif
Kommentera

Huge: Ja, men DJ fick väl bara 2er, det fick inte de andra backarna som hade fler PIM?
Kommentera

Bissett19: Det är överdrifterna jag vänder mig emot.
"Ruggigt dålig" och "bedrövlig" är man inte om man är en av de backar som får mest speltid i laget.
Även dom mer fysiska backarna åker dit för hakningar och fasthållningar så att Danne skulle vara värre än ngn annan stämmer inte heller.
Under fjolåret var det bara Lavins och Nolander som hade mindre antal PIM än Danne. Och då spelarde ändå Danne fler matcher.
Kommentera

HF: Kul att läsa att du är tillbaka från kärlekssemestern.

70 Rodrigues@Monsteras: 2–3 efter 60 minuter är redan taget av en annan yngre expert.

5 Wickström och Älgen: Tror inte jag hinner till city men vi får ta det en annan gång.
Kommentera

65selander: Kan stämma. tänkte mest på forwardsen.. Bred och bred.. dem har fyra formationer som alla är riktigt bra.. Dom har väl 8 backar varav 6 spelar?
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Huge:Det var som vanligt med D.J i Tisdags.Från egen blå o framåt är han bra.Men i egen zon är han ruggigt dålig.Pet,pet,hakningar,fasthållningar osv.....
Kommentera

70 Rodrigues: Nä, påstår man att Danne var bedrövlig så kan man fan inte ha sett matchen ens på vykort....

"Betyder det att man inte far ha en asikt?"

Helt rätt.
Varken du eller nån annan får ha en åsikt.
Jag har ensamrätten på den biten härinne...
Kommentera

65selander: Rabiat var rätta ordet..
Kommentera

brynästigern: Sundlöv var ju rabiat :-)

Mot Bussen. På återseende
Kommentera

65selander: Det är väl det som är risken med en spelare av Kankens kaliber att han drar på sig en del onödiga utvisningar då och då.. Vet inte hur Sperrles temperament är men det är knappast jämförbart med hur Sundlöv var när han lirade kan jag tänka mig.
Kommentera

65selander: Äh, den utvisningen var ju mest patetiska av alla den galne tysken hittade. Kankaanperä markerade endast och det är ju bara om det är väldigt våldsamt som svenska domare plockar ut för sånt.
Kommentera

brynästigern: Bra att Kanken proppar men tycker han får tänka till lite också. Mot Luleå så blev En luling utvisad för han rappade Sperrle och hade Kanken tänkt till lite så hade vi fått 5-4 istället för att Kanken också åkte ut.

Fast rappar man en målis så skall man ha stryk så gudarna vet vad jag vill egentligen. Fast Sperrle kunde ju ha sopat på lulingen med sin handväska ;-)
Kommentera

65selander: Kankaanperä vs Blomdahl...tror du vi får se några proppar där månne?
Kommentera

rackham: Stygge Sigge proppar "Pajen". En gång Leksing alltid Leksing ;-)
Kommentera

Peja:

Det ryktas att bröderna Salming är ombytta... ES äldsta backpar...

Bäva månde LHC... = )

Ankan - drömmer...
Kommentera

Peja: Mycket bra fråga...Det lär säkert bli någon eller några matcher där Dackell och Brendl får vila. Enligt min mening så har Brynäs mer råd att ställa över Brendl i ett antal matcher än Dackell dock. Just Dackell tror jag är viktigare för laget än vad Brendl är, tänker främst på spel i boxplay..där är det inte många som är bättre i Elitserien .
Kommentera

Det är väl ingen som har betvivlat att det går att spela med 3 kedjor i enstaka matcher. Typ Pucken Persson hyllar redan strategin, men problematiken ligger ju i hur det kommer att se ut en bit in i säsongen och kanske framförallt i slutet av säsongen. Då kommer många spelare att vara rejält slitna, i hur många matcher har Brynäs råd att vila t.ex Brendl och Dackell?
Kommentera

mattiaskarlgren: Det är väl bred trupp de inte har eftersom de har ont om backar.
Kommentera

mattiaskarlgren:

3 kedjor i dag med ? Verkade ju vara ett bra koncept i matchen mot lule. Vilka vilar ikväll i så fall?
Kommentera

Tror att Brynäs vinner med 3-2 efter sudden. LHC är bra iår, har en bred trupp och kommer vara riktigt bra mot BIF. Hur ställer Brynäs upp tro?
Kommentera

Mitt tips blir: 2 - 0

Sperrle håller sin första nolla för säsongen, kollar man tillbaka på förra säsongen så ser man att LHC verkar ha svårt att överlista Sperrle ;-))
Kommentera

borde de inte bli ny poll snart?
Kommentera

65selander: Ja nastan, fran Marsta iaf :-)
Kommentera

70 Rodrigues: "Skriver pa ett utlandskt tangentbord" från Kap Verde eller ;-)
Kommentera

Huge: "Jag såg matchen vilket vissa inte verkar ha gjort"

Betyder det att man inte far ha en asikt? Du kommenterar ju for fan allt och alla, trots att du inte har en susning om laget.

Skriver pa ett utlandskt tangentbord.
Kommentera

Jompe: Jag såg matchen vilket vissa inte verkar ha gjort.
Danne fick mkt istid som vanligt och gjorde det som vanligt bra.
Finnarna helt Ok och det syns att vi fått lite mer muskler därbak. Tyckta att dom höll lulingarn stången på ett bra sätt även om det är svårt att ge ngn egentlig bedömning efter bara 1 match och dessutom i en match som blev totalt sönderryckt av alla utvisningar.

Sen får du bakläxa på det där med resultatet.
Förklarade jag inte tydligt nog?
5-2 till Brynäs och inget annat... :-)
Kommentera

Jompe: 3-2? Dysterkvist där, det blir 5-3 seger!!
Kommentera

Jompe: Jag trodde att det var Juventus som var den gamla kär… pensionerade damen. Hoppas på ditt tips — tror på mitt tips.
Kommentera

« · 913465 · »