Brynäs IF

728145 inlägg · 7962 ämnen

Linköping-Brynäs 13 Nov 2008

1087507 · » Till forumet

Sv: Linköping-Brynäs 13 Nov 2008
Lindström: Nu ser det bra ut!! Fan va Bif spelade nice i går !! Fysiska spelet rockade !! (Lars Jonsson måste träna lite extra bara) Nu tar vi Honken och hans Frölunda !!
Kommentera

65selander: Fniss fniss....
Kommentera

sylf: Sperrle åkte med och visade senaste unisex modet på handväskor.
Kommentera

AVGÅ: Ja, man undrar vad mupparna gjorde på hemresan igår? Spelade kort och hade roligt, tvättade bort sminket på varann? Hade hårgeleprovning?
Kommentera

MickeB: Gällande Boork. Klarar man inte frihet under ansvar så måste en diktator in och visa var skåpet skall stå.
Kommentera

Clarence: Länken nedan till B. Perssons krönika på GD kan jag bara ordagrannt instämma i.

"Någon måtta på klanterierna får det väl vara"

Precis!
Kommentera

AVGÅ: "Brynäs var på väg hem i buss från Stockholm på 70 talet, när 3:e kedjan hade handgemäng hela hemresan, dom hade spelat 0-1 i sin match i matchen......Brynäs vann med 7-1. Där snackar vi vinnarskallar!"
Jo, det var Brynäs då det. De var långa perioder så överlägsna att jag minns att att alla utanför klubben jublade om Brynäs förlorade någon enstaka sketen match... Ack ja, tider vi aldrig kommer att få uppleva igen eller ens vara i närheten av.
Kommentera

sylf: "Brynäs var på väg hem i buss från Stockholm på 70 talet, när 3:e kedjan hade handgemäng hela hemresan, dom hade spelat 0-1 i sin match i matchen......Brynäs vann med 7-1. Där snackar vi vinnarskallar!"

Ho ho ho
F-n va underbart!
Kommentera

Lindström: "Jävligt bra" är ju just vad rätt många ansett dem vara. Och det där om Lind, jag skriver ju att gamlingar som han inte är bra längre. INGEN är riktigt bra i Brynäs-laget. Ja, möjligen J Markström då.
Kommentera

Och sen får man se klippet där Ankan hånar NC...Om man är en överviktig kille med gravt Lennart Svan-komplex borde man hålla käften.

Bara det faktumet att ankjäveln är aikare avslöjar väl ungefär hur mycke hockeykompetens han har..
Kommentera

Har just kollat på hockeyligans matchsekvenser, och situationen där Niklas Persson (domaren) släpper pååkningen i ryggen på Brynässpelaren och sen ger Brynäs lagstraff för protest är fan inget annat än ett hån.

Jag ber dig, Niklas Persson, skaffa en jävla ryggrad. Skaffa ett spelsinne och bedömingsförmåga. Din förbannade sopa.
Kommentera

Clarence: Tja de var väl 4 linan som ordnade PP te x, sen så var väl det dom + Molin som jobbade mot mål.

Kan nu ifs vända på det, om dom lyckas skaka liv i matchen på 5-7 minuter. Är man INTE tallangfull. Snarare JÄVLIGT BRA

Men de klart du vill kanske hellre att LIND ska spela nonstopp..
Kommentera

Enaranger: Lovar dig att jag inte skämtar. 5 matcher kvar, sedan får brandman Boork rycka ut igen.
Kommentera

AVGÅ: Ja, tyvärr verkar det bara vara grupprocesser i huvudet på den nuvarande. Våga ta tuffa beslut, exempel röra om i gubbhierarkin och göra Lind till fjärdecenter, som mitt facit säger, finns inte. 5 matcher kvar.

Jag menar det har, tror jag iaf, hänt förrut i värdshistorien att en spelare, trots vad han gjort tidigare i karriären, faktisk tar slut. Eller får en mer begränsad roll på ålderns höst. Tvärtom nog ganska vanligt, men jag kanske har inbillat mig det bara.
Kommentera

MickeB: Jag hoppas du skämtar när det gäller Boork.

För övrigt så tycks Sebastian Lauritzen, som ersättare till Danielsson,
passa lika bra med Molin och Hansen som Danielsson gjorde.
Molin och Hansen är nu återigen täta bakåt i spel 5 mot 5.
De tre matcherna de tre spelat tillsammans har gett 3 gånger 1-0 i +/-.

Synd att inte Sundlöv kan dumpa Dixon och skaffa den "förstecenter"
han hade som uppgift att fixa redan i somras.

Spelet i numerärt underläge har varit uselt i de 6-7 senaste matcherna.
Har man följt Aftonbladets specialstatistik för de 5 senaste matcherna
i några veckor så kan man se att Brynäs i de 6-7 senaste matcherna
varit klart sämst på under 70% klarade numerära underlägen.
Det är riktigt dåligt.

Fortfarande någon som anser att Brynäs inte rasat ihop.
Två poäng av 24 möjliga.
Brynäs är på väg mot en historisk genomklappning av stora mått.
Från serieledning i omgång 12, med 8 poäng ner till tredjeplatsen,
med stora kliv på väg mot sista platsen. Bara ynka fem poäng ner nu.
Inom ca en vecka är vi nog där om inte någon/några rejäla
förstärkningar införskaffas.
Kommentera

MickeB: Troligt. Han har ju redan en gång visat att han som enskild person är större än klubben BIF, då han gick tillbaka efter det förnedrande avskedet som klubben gav honom, och räddade kvar laget i högsta serien.
Kommentera

Det nyförvärv som just nu ligger närmast till hands, heter Leif Boork, och ligger i pipelinen och avvaktar. Like it or not!
Kommentera

Niskala nu helt klar för VF. Vissa lag vill nåt med den verksamhet som bedrivs och som medlemmarna betalar deras löner för...
Kommentera

AVGÅ: Nja, laget -00 var rätt ok. ända tills dom i semi förnedrades av ett par rödhåriga flörtkulor från cyklopland. Annars stämmer det mesta du säger även om mycket av kritiken också skall riktas till de som styrt/styr klubben. De är dom som verkligen trampar in urin i klubbmärket år ut och år in. Mycket p.g.a prestige och egoism. Jävla klåpare hela högen.
Kommentera

Mmm, snyggt det här. man kan förlora och sedan kan man förlora. Kolla på DIF, mesta mästarna, dom har en lägsta nivå som dom aldrig skulle drömma om att sjunka under. Dom skulle hellre stänga föreningen och likvidera skiten än att ta skammen att förnedra sig själva, klubbmärket och sina supportrar. Vi som var totalt dominerande och en maktfaktor (för att inte säga diktatoriska) under 60- och 70-talen även respekterade in på 80- och 90-talen tillåter oss att vara hur j-la dåliga som helst år efter år. Vi uppträder som pajaser och gnuggar själva in pisset i klubbmärket på tröjorna. Ivrigt bespottade och utskrattade av klubbar som köpts ihop av penningsstinna nördar så sent som under förra decenniet. Det finns inte ett enda lag efter 1999 i Gävle som ens varit i närheten av att varit förtjänta att bära det stolta klubbmärket på sina tröjor. Mycket märkligt att inte dom gamla guldhjältarna från förr sätter stopp för skiten genom att anmäla pajaserna för ärekränkning eller nåt.

Gudars skymning!
Kommentera

Få se är det nån som vet om brynäsarna är blodgivare?? Tänkte eftersom
ingen av dom kan ju ens offra en droppe blod på matcherna...Kanske nån
av spelarna vill komma o spela lite div 2 i Alfta ist o ev förstärka lite..? Nej man blir besviken bäst man drar innan man skriver nåt dumt..
Kommentera

AVGÅ: Ja, spelade man inte som gruppen kommit överens om så var man rökt. Nu för tiden gullas det till å med mellan lagen?? Tord och Tigern å grabbarna skulle ha spöat skiten ur dom.

Brynäs var på väg hem i buss från Stockholm på 70 talet, när 3:e kedjan hade handgemäng hela hemresan, dom hade spelat 0-1 i sin match i matchen......Brynäs vann med 7-1. Där snackar vi vinnarskallar!
Kommentera

Kanadicker brukar ju vara lite mer "på", men Dixon han är lugn o fin han......SOPA!
Kommentera

Enaranger: Men Dixon är väl en lugn o fin kille....?
Kommentera

AVGÅ: Ligger väl nåt i det..
Kommentera

Lindström: Ja men, varför då inte under de 5-7 minuterna åstadkomma nåt produktivt. Det kravet känns inte fel att ha på extra talangfulla spelare, som de är ansedda som.
Kommentera

Kan ju även bero på att dom yngre inte presterar nåt..Sen verkar det va dåligt med, en för alla, alla för en andan....
Kommentera

Den stora frågan, någon som saknar Brendl i power play? det gör jag iallfall.

Brynäs gör en hyfsad bortamatch tycker jag, men det räcker inte för dagens Brynäs. De lär spela 100% perfekt för att vinna en bortamatch mot LHC.

Vart är målskyttarna, vart är de jobbiga fysiska spelarna? Sundlöv? VAKNA! Undra om han vet vad hockey går ut på? Det vi har är ett gäng halvfigurer som inte vet vad de är bra på, resultatet blir en jävla soppa.. Och inte smakar den bra.
Kommentera

andreasknox: Nämn en spelare som LHC fostrat till en storspelare och jag skall ge dig 10 som är fostrade i BIF. Guldgrisar my ***. Det är för lite krav på BIF spelarna, det är det som är problemet. På den gamla goda tiden fick man stryk av sina lagkamrater om man inte presterade.
Kommentera

sylf: Sundlöv värva spelare, nu måste du skoja.

Det börjar bli Boork nivå på matchsviten utan 3 poängare nu.´
Boork hade väl 14 utan 3 poängare och nu är det uppe i 8 utan seger.

Men Sundlöv satt lungt under uppehållet.

Dixons skottallergi fortsätter.
Inte ett enda skott på mål i dag heller.
Vi har lyckats värva den minst skottvillige kanadensaren i historien.
Kommentera

Clarence: Kan kanske bero på att dom får 5-7 min varje match...........
Kommentera

Var inte för hårda.... LHC är trots allt som jag ser det guldgrisar el nåt när det drar ihop sig..
Kommentera

Vi märmar oss...

1 Linköpin 20 11  5  4  1  61- 46  39
2 Rögle    20  9  5  6  1  60- 54  33
3 Modo     21  9  4  8  2  64- 60  33
4 Skelleft 20  9  4  7  1  58- 52  32
5 Färjesta 20  9  3  8  0  46- 45  30
6 Brynäs   20  8  3  9  2  45- 55  29
7 Luleå    20  8  4  8  0  56- 55  28
8 Djurgård 21  6  7  8  3  59- 60  28
9 Frölunda 20  7  5  8  2  51- 52  28
10 HV71     20  6  6  8  3  57- 60  27
11 Södertäl 20  5  7  8  2  51- 58  24
12 Timrå    20  5  5 10  4  53- 64  24

Kommentera

sylf: Kan ju inte bli sämre, å då kan vi definitivt skylla på något!
Kommentera

AVGÅ: "ett gäng indier som aldrig stått på skridskor."

Skriv inte sådär, Sunklöv kanske är här och läser (kan han läsa?) Mot VF på lördag har han gjort ett genidrag och värvat ihop en hel femma med kastlösa,pungkliande Indier.
Kommentera

21olsson: Ja man kan ju hoppas att dom vet svagheterna hos Honken...
Kommentera

21olsson: Eeh, ursäkta, vilken planet är du ifrån?
Kommentera

Qvarre: Fan jag håller med om vart enda ord!
Kommentera

De gamla spelarna håller inte längre, men det är väl ingen överraskning. Det som ändå bekymrar allra mest är att de yngre spelarna inte träder fram som de ska. Jag menar, om de nu av alla påstås vara så lovande, varför träder de då inte fram på riktigt, producerar och bevisar sin extraordinära talang? Brynäs är snart där jag tippat dem - i botten. Ingen sensation det heller...
Kommentera

1-1 i Scandinavium sist. Tror vi har en stor möjlighet att ta poäng mot Frölunda på lördag. LHC är svåra. Men poäng ska vi ha på Frölunda. Känns lättare att slå dom än LHC.
Kommentera

AVGÅ: Det blir väl lite konstigt när reportern nyss har spelat i laget!
Kommentera

Det känns jävligt nu, hur bra brukar det gå mot Frölunda??? Inte spec bra.....Nej fy satan snart går jag på bandy ist o hejjar på byn...
Kommentera

Gusten: Intervju från Linköpings omklädningsrum och spelarna tar inte ens frågorna på allvar. Dom skrattar som att dom precis mött ett gäng indier som aldrig stått på skridskor. Tommy Sandlin lär vrida sig i graven - frid och respekt över hans minne.
Kommentera

För det första om det är somBrynäs tränare ( kan inste stava namnet ) säger att det blev en 2:a för att någon ropade "fler än 3 skär" så är det en fet skandal. Tål man inte en sådan sak ska man inte dömma hockey ens på dagisnivå.

Sedan vill jag undersöka intresset för att skramla till ett presentkort på Synsam till Lars Jonsson. Karln kan omöjligen träffa målet ens från 2 meter och egen målvakt missar han med. Något måste var fel på synen och ett par linser kanske kan fixa det hela för nu är han pinsam.
Kommentera

Gusten: 5 poäng ner till sistaplatsen. JanT var är du?
Kommentera

MickeB: Lind är en katastrof, före,under och efter skadeuppehållet. Han skulle inte ta en plats i nåt annat ES lags 4:e lina.
Widing är ju den som indirekt ligger bakom 3:an, i och med felpasset i anfallszon.
Kommentera

AVGÅ: När Cz snackade om att domare Persson spelade en stor roll i första så sa harkelmongot på ett nedlåtande sätt att det var "gulligt". Men fan vet jag, han kanske kommenterade Petters lilla snorre eller något.
Kommentera

MickeB: Ja kanske men Molin är trots allt en av dom bättre ikväll..
Kommentera

65selander: Håller inte med dig där Selander. I mina ögon hade en fet j-la proppning av domarn varit på plats i det läget t o m.
Kommentera

Vafan de va Molin å 4 linan som spelade hockey..
Vad fan gör Lind på plan idag? Hur många byten fick Alcen? När FAN ska dom köra på dom heta spelarna??
Kommentera

1087507 · »