Brynäs IF

727352 inlägg · 7960 ämnen

Linköping HC vs Brynäs IF 081226

« · 1103149 · » Till forumet

Sv: Linköping HC vs Brynäs IF 081226
MarcusElving:

Hade Markström stått hade vi vunnit med 2-3!

ODISKUTABELT!

Tyvärr får vi vänja oss vid detta resten av ES säsongen innan KS tar vid. Hur det kommer att se ut då vågar jag inte ens tänka på...
Kommentera

AVGÅ: nu kommer nog 6-3 i tom kasse ska ni se :P
Kommentera

MarcusElving: TIME OUT?
Varför då?
Förlänga förnedringen?
Kommentera

AVGÅ: Var är slutforceringen?????? Brynäs spelar som om de leder matchen och försvarar ledningen
Kommentera

MarcusElving: MYCKET DÅLIGT av Wanvig att inte sopa på LHC spelaren när han ändå fått en utvisning!
Kommentera

AVGÅ: Bra att vi snyggar till siffrorna lite iallafall :D Bra byte av Lauritzen, riktigt bra.
Kommentera

MarcusElving:
SPERRLE!
KORHONEN!
EN SLIPS!
EN BLYERTSPENNA!

KOM HIT!
Kommentera

Nu börjar vi till och med släppa in mål bakåt i Powerplay, blir bara bättre och bättre det här. 5-1, snälla lämna WO så man slipper skämmas mer :S
Kommentera

Jajjen: Ja, den goa gubben på kommentatorshyllan kan ju slänga sig i väggen, jävla drygjävel. Ankan ger jag inte mycket för, jävla bjäbb-gubbe. Arnhe Hegerfors i all ära, men han har tappat stinget han med, pension tack.

Klart som fan att de borde kunna hålla Markan hemma från JVM, men enligt Brynäs så kommer Lindbäck ersätta Markström kanonbra och visa vilken bra målvakt han är. JO TJENA, idioter.
Kommentera

Bissett19: Inte fan vågar Phuhl kasta några handskar.

Den dryge göteborgaren i C+ har jag fått nog av: "Får målvakten slå en liggande spelare i målgården" (var faan ska han annars slå han?). Ankans senila tugg går att leva med.

Timrå och Djurgårn på väg uppåt. 7 poäng till strecket.
Kommentera

MarcusElving:
Lämna WO = Japp!
Åka hem = Rätt!

"The BIF Urin Tour 2009" har smygstartat i Linköping.

LHC kan utan argument hålla tillbaka flera utespelare som inte betyder något från Tre Kronor.

BIF kan inte hålla tillbaka elitseriens bästa målvakt från juniorspel.

PIN - F**KING-SAMT!

AVGÅ HELA BIF STYRELSE!
Kommentera

"Sissela" Kyle Wanwig visade lite stake efter rumprullaren han åkte på men resten av laget åker mest omkring och längtar efter slutsignalen.
Kommentera

MarcusElving:

Skönt att våra transatlanter visar lite stake genom att ta varsin fight med LHC-spelare.
Annars är det en bedrövlig tillställning,många ser fortfarande ut att sitta kvar i tomtens knä.Även kommentatorerna är bedrövliga,dem pratar om allt annat än hockey stundtals.....

Jag tror vi får se kastade handskar mellan Pihl och Wanvig i tredje.
Kommentera

Och Pihl vågar inte ta en ärlig fight mot Dixon utan låser istället upp honom och kramar honom tills domarna bryter.
Kommentera

Tommy: Ja, så sant. Lindbäck är ju inte en av dem kan man konstatera..

Skönt att se lite vilja från Kyle iallafall. Man får väl säga att han halvt vann fajten mot Majesky eller vafan jätten heter :P
Kommentera

Nu är Wanvig fysisk i alla fall...
Kommentera

Min Scan julskinka är klart bättre än hela Brynäst samtliga formationer. Likaså passar, skjuter och är den rappare på rören.
Fan vad dåliga Brynäs är och värre kommer det att bli.
Kommentera

MarcusElving: Jo antagligen. Skämt åsido så är det ju alltid så här nere i chokladkartongen. Hemmalaget kör oftast över oss. Några få gånger har målvakterna räddat oss. faktiskt till o med Sperrle
Kommentera

Tommy: Jag vet inte? Fråga Kyle Wanvig, han skulle nog svara ja :P
Kommentera

MarcusElving: det fysiska spelet? är hockey fysiskt ? :-)
Kommentera

Brynäs är totalt utspelade i ALLA spelformer plus det fysiska spelet.. Totalt förnedrade.
Kommentera

orkar inte med den här skiten
Kommentera

Brynäs kan lämna Walkover och åka hem till Gävle å rannsaka sig själva. Det är ju otroligt att det här "laget" ligger där de gör i tabellen.. Jag orkar med den här skiten. Vi har ju inget spel alls.
Kommentera

AVGÅ: CZ missade bänkningen av Juuso och vips tappade han sin gubbe och 1-3.

När kommer Markström?
Kommentera

Jajjen: Om Gud är god, Hiettanen bänkas och domarn hittar en regelbok - då jävlar blir det ändå inte en chans på poäng i kväll.
Kommentera

Gusten: LHC-importerna lyser. Resten skulle inte platsa i Brynäs. Vi måste ha råd med riktiga importer till nästa säsong. Wanvig?

Markström, ja. Hur lång var Bäckströms formsvacka efter hans sista junior-VM? En månad?

Om Gud är god, Hiettanen bänkas och domarn hittar en regelbok - då jävlar blir det poäng ikväll.
Kommentera

Gusten: Klockren analys av först av dig tycker jag. AMEN!
Kommentera

rafalski: Ja vi börjar bra och har bud på 2-0 ... OM Dixon hade skjutit istället för passat t ex. Sen vette katten hur domarn tolkade Alcén-incidenten ... jag ser då fan ingen tvåa där. Sen vände skiten totalt.

PP har inte tappat sugen under juluppehållet iaf, det suger minst lika mycket.

Vad är det för jävla klåpare som bestämt att det ska vara en blodrödsfylld mittcirkel?
Kommentera

Tommy: Nää, vi är ju hyggliga Brynäs. Det är viktigare att vi förser låtsas tre kronor med elitseriens bästa målis än att vi får vara kvar i Elitserien.

AVGÅ SUNKLÖV!
Kommentera

Bissett19: NYSS!!! :-)
Kommentera

Hyfsad förstaperiod där vi inte saknat chanser men är lika tandlösa framåt som vanligt. Hoppas Lindbäck spikar igen nu och lite mer stake framåt när vi har läge.
Kommentera

rafalski:

Flyg hem Markan NUUUU!!
Kommentera

Vinnerborg bjuder på ett mål i form av en grotesk utvisning på Alcén. Lindbäck bjuder på ett..
Kommentera

Tommy: Precis. jobbigt värre.
Kommentera

MarcusElving: Ja, nu blir det tungt, med tanke på att vi sällan gör mer än typ 2 mål :-)
Kommentera

Tommy: fint 3 mot 1 läge från Brynäs där. haha
Kommentera

MarcusElving: ja, där har man inte lagt nå vidare med krut...
Kommentera

Och Brynäs PP är lika charmigt som vanligt.. FYFAN!
Kommentera

rafalski: Saknar honom grymt mycket...
Kommentera

MarcusElving: Nån som saknar Markström ?
Kommentera

Tommy: 2-1 av Persson, Lindbäck tabbar sig.. Suck igen.
Kommentera

Tommy: ...och den inbjudningen tog de vara på....:-(
Kommentera

Tommy: Hmm...där bjöds de in. Synd på en så pass bra start vi hade. bara att bita ihop....
Kommentera

Och det resulterar i Linköpingmål.. det är bedrövligt att se domarstandarden i Elitserien. Klart som fan att folk inte vill gå på matcherna.. SUCK!
Kommentera

Vinnerborg sätter pajas-standarden direkt. Jävla skitutvisning på Alcén. Pinsamt!
Kommentera

God fortsättning allihopa! Känns udda att inte va på plats i Cloetta. vet inte om jag ska ta det som ett gott omen eller inte. Har ju sett mest förluster där
Kommentera

Gusten: Kanske kan föra nåt gott med sig. Sunken och Juusu har intge funkat nåt vidare. Det ska bli intressant att se hur Cz löser det hela
Kommentera

Gusten: enl GD:s blogg är han kvar iGävle - magsjuk.
Kommentera

GävleLasse: Å vafan är Sunken? Ej med på swehockeys uppställning.
Kommentera

Huge: Som du kanske noterade så var mitt inlägg fyllt av förhoppningar speglade med ord som förhoppningsvis och kanske.

Jag har flaggat för att det kommer att bli svårare att bärga hem några poäng med Markan borta. Han och ingen annan är den som hållit Brynäs kvar i de flesta matcherna. Lindbäck släper isnitt in ett mål mer än Markan per match. Med det snittet kommer alla oavgjorda resultat att vända till uddamålsförluster.

Om det blir som jag tror att det blir så kommer Brynäs att spela mer defensivt med Lindbäck i kassen vilket kommer att rendera i färre målchanser framåt och med Brynäs knallpulver till målfabrikation massor av chanser till trots så måste det till ett stort trendbrott för att matcherna skall vinnas.

Det är bara att inse, oavsett om man är struts eller dysterkvist så är alla  fakta desamma. Om man väljer att hoppas som du och jag eller om man totalsågar från start är upp till var och en.

Kommentera

« · 1103149 · »