Brynäs IF

727351 inlägg · 7960 ämnen

Linköping kan - men inte Brynäs...

« · 251441 Till forumet

Sv: Linköping kan - men inte Brynäs...
Linköping kan. Inte bara Tarvainen, nu bjuder man på Peltola också. Åker dom ur i år så finns resurser för att gå upp igen. Det gäller knappast Brynäs. VIK Hockey kan tydligen också. Dom jagar tillräckligt bra spelare för att etablera sej i den allsvenska toppen som ett första steg mot Elitserien. När Hammarby och aik bestämmer sej för att satsa finns resurser där också. Det är lätt att inse att utrymmet för ett lågbudgetgäng som Brynäs krymper för varje år. Klarar vi kvalserien i år så innebär det bara en kort respit över sommaren, sen är det dags igen. OM inte nåt drastiskt händer med ekonomin inom kort.

Jag tycker Henning är snabb på att lova saker. Om valet står mellan att hålla käft och lova nåt man inte kan hålla borde valet vara lätt. Proffsigt är att ge en presskonferens först när man har nåt att berätta, inte att antyda att det nästan är säkert att en presskonferens kommer v. 15.
Kommentera

Huge: Tja, vi supportrar såg redan i somras vartåt det barkade, men det hjälpte ju inte så mycket på centersidan... sedan hade faktiskt LHC en del oflyt, det måste sägas. Vybornys tjafs t.ex. och Ulf Söderströms muntliga löfte, som bröts.

Jag ser gärna att "vi" hjälps åt på torsdag, ja. Jag har tippat Brynäs etta och LHC tvåa, ser gärna att det verkligen blir så också... Kan ju tänka mig vad tidningarna kommer skriva om LHC slår Rögle(Melin), men det skiter jag i! ;)
Kommentera

bobbe: Ni verkar tydligen sent omsider ha förstått vilka spelartyper ni skall ha, ngt ni kanske borde ha jobbat lite mer på innan denna säsong. Dock, bättre sent än aldrig, som man säger.
Vi får hjälpas åt på torsdag, vi tar SAIK och ni tar skåningarna.
Har inte Melin redan börjat dra åt handbromsen i Röglebåset?
Tyckte det såg så ut mot Gnaget senast.... ;-))
Kommentera

Huge: Jag håller med dig till fullo, det är ett högt spel man ger sig in i... men verkligheten är hård.

Man måste våga satsa för att vinna, men satsningen ger inga garantier. *spotta ur sig floskler* ;)
Kommentera

bobbe: Om nästa års budget dessutom baseras på att ni ligger kvar i ES så kan det ju bli lite svettigt framöver att vara LHC-fan.
Å andra sidan, klarar ni av det så kan det i stället bli en vinstlott.
Kommentera

65 Selander: Visst, om Skvallerblaskans teori stämmer så skulle Tarvainen få en halv miljon oavsett. Det låter lite absurt, men sådan är verkligheten i dag. Likväl ligger den kostnaden med stor sannolikhet inom ramarna för nästa års budget.
Kommentera

bobbe: Oki
Nu vet jag inte om det är rykten men det sägs om LHC inte skulle klara sig kvar i ES så får han behålla "signing bonus" och den lär ju vara på några tusenlappar?
Kommentera

65 Selander: Nästa säsongs löner och kostnader ligger rimligtvis i nästa säsongs budget, inte i den nuvarande.
Kommentera

Bright: Fattar inte hur LHC kan värva när man för ca 1v sen gick ut och sa att man inte hade några pengar till spelarnas pensionsavsättningar mm.
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,278350,00.html

Undrar även om Brynäs har tagit kontakt med några och sagt att dom vill ha dom om Brynäs klarar sig kvar i ES.

Annars så blir det nog på hockeyns bakgård vi får plocka ihop ett
par femmor.

Kan TIK så kan nog vi också.
Kommentera

Linköping kan - men inte Brynäs...
Egentligen ska man väl inte vara överraskad, men Linköping förmår alltså kontraktera spelare som finske Tarvainen trots att man inte vet i vilken serie man spelar nästa säsong. Låt vara att Tarvainen inte blir LHC´s om de åker ur. Jag tycker ändå det är rätt agerat av Linköping att inte sitta med armarna i kors när det gäller spelarinköp. Så borde också Brynäs jobba, trots det ovissa läget. Men javisst ja, pengarna finns ju inte! Kan nån tro att dessa finns då om en, två eller tre månader..??
Kommentera

« · 251441