Brynäs IF

727642 inlägg · 7961 ämnen

Linköpings HC – Brynäs IF [2012-11-13]

« · 1533676 Till forumet

Linköpings HC – Brynäs IF [2012-11-13]

NYSTART I ES MED MATCH I MARDRÖMSARENAN

Efter ett ångestfullt uppehåll - som dock för ovanlighetens skull kom ganska lägligt för Brynäs del - drar ES äntligen igång igen imorgon kväll. Och det gäller att vara med från start då det väntar tuff bortamatch i Cloetta Center. Brynäs har fem raka förluster i Linköping, så ett trendbrott skulle sitta riktigt fint av flera anledningar imorgon.

6 Brynäs 20 -7 33

Senaste nytt från Brynäslägret: Uppehållet kom inte bara lägligt pga Brynäs usla form, utan även då skadorna varit staplade på hög. Nu börjar dock läget ljusna. Trion Daniel Widing, Christian Djoos och Elias Lindholm [drog på sig en lättare skada med Juniorkronorna] kommer till spel mot LHC. Även om de två förstnämnda kanske inte presterat på topp denna säsong, så är det välkomna tillskott till ett lag utan självförtroende och bredd för tillfället. 

Nu väntar en intensiv period fram till julupphehållet med regelbundna tre matcher i veckan. Tommy Jonsson har snackat med GD/AB om läget i laget. "Vi går in i ett intensivt och viktigt skede av serien. Vi får se hur laget formeras. Klart är i alla fall att det blir en riktigt tuff match mot ett starkt lag. Vi har både vilat och tränat på lite hårdare och nu vill vi börja vinna lite fler matcher än vi gjorde veckorna före uppehållet."

5 Linköping 20 1 34

Motståndarna Linköping HC: Saknar endast målvakten Christian Engstrand och Sebastian Ottosson. Roger Melin har uttalat sig inför matchen till den officiella hemsidan. "Det ger lite extra energi att möta Svenska Mästarna. Det är definitvt en bra match att få i öppningen efter uppehållet och det känns kanon att få börja med den matchen. Brynäs är ett lag som spelar med relativt hög fart och det brukar bli väldigt bra fart i matcherna. Det är bra då vi får leva med i det höga tempot och den höga intensiteten."

Tipset: 2–2 [Daniel Widing, Cody Franson]

Kommentera

Sv: Linköpings HC – Brynäs IF [2012-11-13]
70 Rodrigues: 4-0
Kommentera

70 Rodrigues: Vi gnetar till oss första målet sen åker svångremmen och hängslerna på.
Vilket inte funkar, så..
Torsk 3-1 sista i tom kasse.
Kommentera

Uppsnacket inför omstarten börjar med att 3 medgångare tippar resultatet.
Härligt med positiva supportrar som inte kastar in handduken på förhand...
Kommentera

Huge:Tippar de inte med Brynäs siffror först? :-)
Kommentera

Zappaholic: Inte en chans.....     :-)
Kommentera

90Steen_:

Det behövs skribenter på SF. :) Bra införrapport.
Kommentera

Johan Norrström:

Tips 1-4
Kommentera

arnio: 18-21 (pingisresultat som känns lika trovärdigt som ditt) ;)
Kommentera

Slajsarn: ett set i pingis är sedan 2001 först till 11, inte 21. (vinst med minst två bollar fortfarande) ;)

Matchen: 2-3 (Cody, Lindholm, Gunderson)
Kommentera

DavyDjoos:

Han menade såklart volleyboll. :) Svårt att hålla reda på alla bollsporter när man bara tänker puck. :)

En riktigt otäck omstart för Brynäs efter uppehållet. Först Linköping i Stångebro ishall eller vad fan det heter nu för tiden. Kexchoklad Arena? Sedan HV71 hemma. Vill det sig illa kammar de noll där. Icke önskvärt!
Kommentera

Johan Norrström: Ja tufft blir det, men herregud vad skönt med omstart. Nu har man förträngt alla förluster och är sådär naivt positiv igen (-:
Kommentera

Huge: Vad tippar du själv för resultat?
Kommentera

munkas:
Stämmer in i neggokören jag...Torsk med 5-1
Kommentera

Johan Norrström: du vet att volleyboll spelas till 25 va och 5:e avgörande till 15? Samma som pingis dock med minst 2 bollar vid avgörande...

Själv är jag dock positiv inför kvällen och tror på en målsnål match där Brynäs vinner med 2-1. (Granström och Lindholm)

Kommentera

70 Rodrigues: Skit samma vad jag tippar, det handlar inte om det.
Saken gäller ditt och andra medgångares märkliga logik, där ni kräver att alla spelare ska göra allt, tro på sig själva och inte ge upp.
Sen börjar ni själva med att kasta in handduken innan matchen ens börjat.
Komiskt så det förslår för oss vanliga supportrar, men för er är det säkert ett fullt normalt supporterbeteende.
Kommentera

Huge: Nja, själv grundar jag mitt tips på hur det har sett ut på isen den senaste tiden. Brynäs har spelat ett svajigt försvarsspel, gör 95% av sina mål i PP, har inga naturliga målskyttar och många på skadelistan. Simple as that!
Kommentera

Huge: Nä, det är inte skitsamma vad du tippar, hade jag tyckt det så hade jag väl för fan inte frågat dig. Så att tippa förlust i en bortamatch mot LHC är att vara medgångssupporter, är du dum på riktigt??
Kommentera

Huge:
Men snälla...kan inte nån starta en matchtråd och efterföljande tippare tro på förlust utan att du ska börja bitcha??
Går du bara in här för att provocera?

Undra vad jag är för sorts Supporter förresten ("vanlig Supporter" är jag ju ialla fall inte tydligen efterssom jag tror vi förlorar i kväll)

Redigerad kommentar

Kommentera

Det finns en artikel om Djoos i dagens Gävletidningar där de bland annat skriver att han nu är en av sex ordinarie backar. Det stämmer ju, just nu, men vad tror ni andra - kommer han vara kvar som en av sex när Bertilsson och Persson är tillbaka?

Jag tänker att Berglind och Löf får flytta på sig då.

Kommentera

Anders Berg: Djoos lär gå före både Berglind och Löf som det ser ut just nu i alla fall. Dagsform avgör.
Kommentera

KevinNa :

Ja jävlar så är det ju. Säger ju att det är svårt att hålla koll på alla bollar när man bara tänker puck. :)

Kommentera

Tippar 2-2 vi full tid. Sedan blir det väl torsk på straffar. Ja förutsatt att inte någon i Brynäs faktiskt vässat sitt målskytte under uppehållet.

Kommentera

70 Rodrigues: ja det är han !!!
Kommentera

Tips, 4-2 till LHC, vi kommer försöka tajta till det men falla på det svaga försvarsspelet (läs Bertil o Persson saknas) och släpper sista i öppen kasse. Close, but no cigar...

Kommentera

70 Rodrigues: Fattar du trögt? Det handlar inte om tippning, det gäller ditt och andras märkliga beteende.
Varför kräver du att spelarna ska ge allt och inte kasta in handduken vid minsta motgång, när du själv slänger vantarna i bordet innan matchen ens börjat?
Vi får hoppas att våra spelare inte har samma inställning som du och de 7 hängbjörkar som plussat ditt inlägg...
Kommentera

Huge: Men snälla människa, vi har många skador o om vi får tillbaka några ikväll så är dom inte matchtränade. Att tippa då tippa torsk mot ett grymt hemmastarkt LHC är fan så mer logiskt än att tippa seger. Har tippat seger i massor av de tidigare matcherna under säsongen, men då jävlar kommenterar du inte ett skit, undrar varför?
Kommentera

Spelbolagen och bettarna står inte på vår sida heller. Föga förvånande givet formkurva och skadeläge.
Snarast förvånad över hur pass jämnt det ändå var på vissa firmor..

Kommentera

Huss:
En norman har vi i truppen ikväll iaf. Djoos ej till spel..  
Kommentera

Pettisbif: någon som känner till Nörstebö? Bra? Lovande? Offensiv/defensiv? Snabb? Stor? Rejäl? Spelsinne?
Kommentera

DavyDjoos: Vad jag förstått är det en liten back men med ett fint spelsinne, placeringssäker och bra på rören.
Kommentera

DavyDjoos: Ironiskt nog gjorde hans pappa en säsong med...trumvirvel.... ..Linköping!
Jo, han anses som en av de mest lovande backarna, tillhör iofs J-18 men har mest förekommit i J-20 laget. Lite för lätt ännu tyvärr.
Kommentera

Kul att han faktiskt får speltid också!

Kommentera

Ja detta börjar ju som vanligt, flertalet heta chanser men omöjligt att göra mål.
Kommentera

Huss: Är det bara hos mig bilden hackar?
Kommentera

Huss: SÅJA!!

Thure har tur.

Kommentera

Men GRATTIS! Thure fortsätter göra mål iaf!
Kommentera

Hur många Enterfeldts har vi i laget?? Sebbe, Elias och Simon har han sagt hittills iaf :)

Härligt Thure!!!!
Kommentera

Lunkan: Gjorde för mig med, men bytte webbläsare tillfälligt nu (chrome till safari) och funkar utmärkt;:)
Kommentera

Zappaholic: äsch, ge gubben Johansson en käpp istället.
Kul för Thuresson, hoppas han kommer igång med poängproduktionen!

Kommentera

Lunkan: Såja Thure, hackar här också :-(
Kommentera

90Steen_: kollar på boxer hockey
Kommentera

Har #16 haft nått rätt såhär långt?
Flipp passningar i knähöjd har ju vart hans signum, men nu är dom ju inte ens dom nära..
Kommentera

Lindström:JAAAAAAAA!!

Vad händer?

Enterfeldt!!!

Kommentera

Lindström: Victor Berglind har näst mest speltid av backarna, kul!
Kommentera

Sjukt rättvist! Ääääntligen lite utdelning ffs!
Kommentera

rafalski: Uuuundetbart!!!!!
Men jobba ända in i kaklet nu!!
Kommentera

« · 1533676