Brynäs IF

727036 inlägg · 7960 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF

« · 470071 Till forumet

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
BP efter 3:09 N Bäckström
Kommentera

PP efter 50 sek :-))
Kommentera

Trot eller ej, men jag tror att vi vinner med 4-3 med följande målskyttar: Miettinen, Soling, Molin o B Danielsson.
Kommentera

Brynäs ställer upp som följer:

Målvakter:Holmqvist(Korhonen)

1:a Phillips-Sulku B Danielsson-Wahlberg-Molin

2:a Timonen-Kuparinen Viitakoski-Lind-Miettinen

3:e Sjödin-Casselståhl Soling-Bäckström-Malmström

4:e D Johansson Sjögren-J Johansson-N Danielsson
Kommentera

70 Rodrigues: Ett sånt uttalande ser jag heller inget fel i :)
Kommentera

RavenLord: Tycker gott en tränare kan säga att det kommer att märkas att en back av Timonens klass försvinner, ser inget fel i det!!
Kommentera

Klart att Kyrö inta kan säga att han tror att de går åt helvete och inte tror på sina backar.
Och Ragnarsson är de så mycket att ha egentligen ??? nog finns de andra bättre på marknaden så ska man sattsa på en ny så gör det på en klass spelare inte en medelmåtta
Kommentera

bradberry: Hoppas verkligen att du har rätt, skulle vara perfekt, för som det känns nu såär iaf jag jävligt orolig hur försvaret ska kunna stå upp nu när Kung Timonen försvinner. Kyrö säger att han tror att d går bra, själv är jag inte lika säker.
Kommentera

Nu bär det iväg till Linköping och hämtar 3 poäng.
Hoppas på max attack nu när det blir julvila efter matchen.
Tippar 3-2 till Brynäspojkarna.
Målskyttar Timonen 2 och Vesa 1.
Kommentera

70 Rodrigues: Alla rykten om att Ragge ville till Gävle å aktivt sökte bostad på Norrlandet alternativt Furuvik.... T.o.m. innan lockouten snackades det om att "bara bostadsfrågan löses" (d.v.s. tomt) Tror nog det finns en gnutta substans i det. Sen att han sagt att endast Jurtjyrkogården är aktuellt vid spel i Svea beror väl på att han inte vill sticka ut. Vill inte skapa onödigt snack liksom...

SLUT UPP: RAGGE TILL BIF!!!!
Kommentera

70 Rodrigues:

Jag tror inte att Ragnarsson kommer att spela i Djurgården. Hoppas och tror att ledningen kommer satsa på att ta hit en ny målvakt istället.
Kommentera

bradberry: Är jag :-))
Kommentera

70 Rodrigues: Är inte så säker på det!
Kommentera

bradberry: Spelar han så kommer han att välja Djurgården!!!
Kommentera

70 Rodrigues: Dags att damma av Ragnarsson!!!!??
Kommentera

Mickis: Timonen ska det vara.
Kommentera

Mickis: Kan ju bero på att Timonen är den som sköter om allting o i em spelar Timonen sin sista match, hua!!! Han måst ersättas för annars så blir det riktigt tunt på backsidan.
Kommentera

70 Rodrigues: Men sen Kupan fick Timmonen som backpartner så är han riktigt bra. Tar inga utvisningar håller rent framför mål.
Kommentera

ERIKSSON47: Dom få bra saker(om han nu gör nu gör några) kompenserar inte för det strul han ställer till med i parti o minut i egen zon anser jag.
Kommentera

70 Rodrigues:
Kuparinen må ha gjort bort sig i en del lägen, men man få inte bortse från att han gör en del saker bra med.

Men även som jag medelade tidigare:
Visst borde Andersson få mer tid att spela. Han är lovande om jag ska tro ryckterna rätt.
N "Grodan" Bäckström skulle visst få chansen igen idag att spela. Han är också lovande som det så fint heter. Honom har dessutom sett spela och jag kan inte säga imot än så länge...

Det måste då betyda att Brynäs har lovande spelare, men verkar inte ricktigt villja sattsa på mer än en i taget...
Jag kan förstå din frustration, men jag är näst intill övertygad om att N Andersson får mer speltid (Det måste han ju ha) någon gång efter jul då förhoppningsvis NHL kan dra igång igen och konkuransen lättar lite...
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med dig om Kupan...man blir fan gråhårig av hans "uppspel" och onödiga hakningsutvisningar. Men skönt att om vi nu MÅSTE gå på tre kedjor så är det utan Jakob iaf.
Varför inte köra Molin som center mellan Björne och Sjögren och Wahlberg mellan Malmström och Soling?
Kommentera

ERIKSSON47: Fysisk är bra men inte dum o fysisk, ingen bra kombination.Kuparinen tar alldeles för många o dumma utvisningar, han är usel på att läsa spelet, kommer mer än ofta in fel i olika situationer. Av det jag har sett av N Andersson så gör han det mycket bättre än Kuparinen. Andersson är ett stort löfte o kommer att bli en av Sveriges bästa backar men då måste han få ordentligt med speltid o gärna bredvid Phillips eller Sjödin.
Kommentera

70 Rodrigues:
Jag har dock inte sett så mycket av Nicklas denna säsong eller förra. Men däremot kan jag säga att Kuparinen är en fysisk back och det behövs i vilket lag som helst. Det som gör att kanske även jag är lite mer för "Kuppa" är att han är lite av en favorit, det är alltid kul att se spelare som vågar gå in i fysiska situationer för att ta för sig...

Men visst. Nicklas borde få lite mer speltid han med. Det är ändå ett lag och lag ska ta sig vidare TILLSAMMAS...

Förstår ändå Kyrös val där. Inge fel med det. Han tycker helt enkelt att "Kuppa" har varit bra och då är det enligt min mening rätt att han ska vara på isen...
Kommentera

Gusten: Hade hellre sett Soling än Sjögren i 1:a linen. Kyrö fortsätter att envisas med Kuparinen. Är det någon som kan tala om för mig vad Kuparinen gör så bra och som inte N Andersson skulle göra lika bra??
Kommentera

Verkar som om JJ missar dagens match.
Förmodad tredjekedja Soling-Molin-Malmström....ser intressant ut.
Kommentera

70 Rodrigues: Intressant med Soling i 1:a linen, kan behövas för att få fart på målskyttet. Sen noterar jag att du inte ger upp angående Niklas Andersson, ja varför inte ge grabben en chans. Mitt tips: 2-2
Kommentera

claesw: Det är till att ha krav....
Nåja. Kimmo får väl bättra på statistiken i morgon när han avslutar sin (tillfälliga?) sejour i Sveriges mest klassiska lag.

[bild]www.brynas.se/bildarkiv/2004-2005/2004-12-09/2004-12-09-14-3-400.jpg[/bild]
Kommentera

Huge:
Nej!
Kommentera

claesw: Tycker du inte att det räcker med 5+3 på 9 matcher? :-)
Kommentera

Huge:
Visst, Kimmo får väl trycka ett par mål så får de se!
Kommentera

"...Kimmo Timonen, en mycket kompetent back i Brynäs."

Saxat från Svenska Fans LHC-sida.
Skapligt understatement vad gäller ES klart bäste, och en av världens 5 bästa backar... :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Jag hoppas att jag får speltid imorrn...
Kommentera

Hoppas att N Andersson, N Danielsson o Bäckström får speltid imorgon!!!
Kommentera

Mycket tuff match i morgon men jag tror faktiskt ändå på Brynäsvinst med 4-3. Så här vill jag ha laget:-))

Målvakter: Holmqvist(Korhonen)

1:a Phillips-Sulku Soling-Wahlberg-Molin

2:a Timonen-Andersson Viitakoski-Lind-Miettinen

3:e Sjödin-Casselståhl B Danielsson-J Johansson-Malmström

4:e Kuparinen Sjögren-C Eriksson-N Danielsson
Kommentera

Linköpings HC-Brynäs IF
Kanske ska låta "Honken" stå på lördag, Viitakoski är tillbaka o förhoppningsvis så kan N Danielsson o N Andersson få speltid???
Kommentera

« · 470071