Brynäs IF

727972 inlägg · 7962 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF 4/1-2011

1328818 · » Till forumet

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF 4/1-2011
70 Rodrigues: ser bra ut, men ut mrd alex och in med rohdin som jag tycker är grymt viktig.. Snabb, mkt energi, avig, tuff, orädd.. Skulle dessutom passa utmärkt som tuff checkingline med wänna o granis. Producrrande kedjor kahnas och eeros. dacke, larsson, silver,granis bp spelare. Backpar, jonsson-andersen, ekholm-clarke,sundqvist-löf,carlsson-bertilsson.
Kommentera

arnio: "Brynäs etta i PP-ligan i alla fall med 22.06%, det är riktigt bra!"

Ja, spelarna har hittat sina positioner och ett spelsätt som funkar. Bäst PP i hela Sverige helt enkelt. Jag undrar var spelarna får tips ifrån. Nån expert på Facebook?
Kommentera

Bissett19: Hansens kvaliteter är inte glasklara. Längden på hans kontrakt (liksom på Sandins) tillhör Sundlövs misstag. Hansen har trots allt bara tredje mest speltid av centrarna varav en hel del i BP där han ändå gör en del nytta.

Löf tyckte jag var ok igår och matchen innan var han riktigt bra. Kan man hoppas på att han börjar bli elitseriemässig? På backsidan kan det behövas. Att Clarke har näst mest speltid i Brynäs är... skumt. Eller ett underbetyg på övriga backar.

Och Eero. Han ligger klart under förra årets snitt. Borde ha gjort 10 poäng till så här långt.
Kommentera

Brynäs etta i PP-ligan i alla fall med 22.06%, det är riktigt bra!

sexa i Boxplay med 81,45% är ok.

Det är målvaktsspelet/försvarsspelet som brister och nu är det väl Greiss tur igen. Känns som att han har kapaciteten.

Järnkrok blir viktig liksom Bertilsson så jag är relativt optimistisk. Hade innan uppehållet trott att brynäs skulle nosa på femte eller sjätteplatsen men nu känns sjunde eller åttonde troligast. Väldigt jämn serie så det kan vända snabbt men viktiga matcher stundar nu mot Frölunda, SSK och Modo. Sex pinnar skulle sitta fint i dessa matcher och är fullt realistiskt.

Spelare som inte presterat men som fått relativt lite negativ kritik är Kahnberg och Eero som ju ska göra våra mål men inte levererar. De måste lyfta sig. Även Granström vill jag se mer av.

Självklart måste även det bespottade gänget lyfta sig flera snäpp
Kommentera

Bissett19: "Dackell-Larsson-Rödin
Eero-Järnkrok-Silfverberg
Lauritz-Nordan-Kahnberg
Wännström-Granis-Sundström

Men det kommer aldrig ske."

Tyvärr inte, men det ser mycket bra ut. Undrar om Hansen har någon hålhake på Czarnecki?
Kommentera

Bissett19: Klockrent av Mrmadhawk!! Tyvärr så måste vi stå ut med Hansen även nästa säsong :-(
Kommentera

mattiaskarlgren: "Om du inte ser det andra ser att Brynäs slutar sjua-åtta-kvalserien varje säsong utan att göra nånting så känns det som väldigt bortkastad tid för vissa spelare att aldrig få chansen till att bli bättre."

Vi blev sexa förra säsongen.
Kommentera

mattiaskarlgren: "Dackells spelstil smittar av sig, Silfverberg & Eero är kopier på honom, bara att dom är snabbare. Innan dom två kom till klubben resp, blev uppflyttad hade dom inte den spelstilen. Hur mycket du än försöker få Hansen & Dackell som bra så är det bara inse att vi måste ha in lite spelare som rör om"

Skönt att få ett gott skratt till morgonfikat.
Kommentera

MarcusElving:De spelar mot SSK ! De behöver inte ens blixtflygas:

"Men det behövs inte. Järnkrok, Wännström, Larsson och Bertilsson hinner ändå.

– Dom kommer hem på fredag, så dom är tillgängliga för spel mot Södertälje, redogör sportchefen Micke Sundlöv.

Räkna med att Czarnecki jublar över det beskedet – även om Sundlöv garderar sig med att säga ”det är ju inte jag som bestämmer om dom ska vara med redan på lördag...”.

JVM-kvartetten har spelat intensivt i Buffalo och kan förstås vara slitna, men räkna med att att de finns med i Brynäslaget från det ögonblick de sätter fötterna på Arlanda.

• I vilket skick tror du dom är?

– I bra skick, absolut. Det är inga problem, säger Czarnecki."
Kommentera

Huss: Jo men man har ju sett GDs betygsättning tidigare.. Vem var bättre?

arnio: Inget snack om att dom är viktiga för Brynäs, men absolut inte just nu. Hansen var sämst på isen och har nu i ett par matcher varit i en stor formsvacka.. När kommer han ur den? Dackell var riktigt bra hemma mot Modo tror jag det var, han gör ofta sitt jobb, men vad leder det till? Knappt inget..

Om du inte ser det andra ser att Brynäs slutar sjua-åtta-kvalserien varje säsong utan att göra nånting så känns det som väldigt bortkastad tid för vissa spelare att aldrig få chansen till att bli bättre.

Dackells spelstil smittar av sig, Silfverberg & Eero är kopier på honom, bara att dom är snabbare. Innan dom två kom till klubben resp, blev uppflyttad hade dom inte den spelstilen. Hur mycket du än försöker få Hansen & Dackell som bra så är det bara inse att vi måste ha in lite spelare som rör om. inga BUFFELSPELARE utan spelare som går direkt på mål och smäller på. Men som samtidigt har kvalité, inga spelare som är jämna med dom vi redan har.
Kommentera

sylf: Tvåa typ.
Speltid ger självförtroende, se bara på Löf och Sundström i Luleå matchen.
Helt plötsligt höll Löf elitserieklass och lite till. Sundström växte också rejält.
Hansen är helt under isen igen tvyärr. Sundström är klasser bättre än honom för närvarande.
Kommentera

mattiaskarlgren: Hahahah va fan dillar du om? Dacke kass? Hansen kass? Fattar du inte att de är oerhört viktiga för Brynäs? Det räcker inte att åka fort och buffla lite på motståndarna. Skönt med ett gott skratt på morgonen i alla fall.
Kommentera

Huss: Vad fick då Clarke, -12?
Kommentera

mattiaskarlgren: Samme Löf som fick en etta i betyg av GD?
Kommentera

För att skriva av sig lite och komma med ett par önskemål så måste man börja med det spelarmaterial vi har just nu.

Svedberg gör idag en bra match och kan inte lastas för något av målen. Gott att se.

Löf är nog bäste back tillsammans med Andersén. Lars Jonsson tar felbeslut efter felbeslut.

Framåt är Silfverberg och Rödin överlägsna.

Men för att prata framtid så MÅSTE Brynäs göra ett par radikala ändringar.
Laget måste ha in ett par spelare som alltid driver på mål och smäller på. Och med detta menar jag spelare likt Jämtin, Laumann Ylvén, Ledin, Zackrisson, Lasu osv. Dessa spelare är oerhört nyttiga för sina mål.

Ska Brynäs nångång ha en chans att utmana topp fyra så måste vi ha in ett par spelare som driver stenhårt på mål men som även smäller på vid nästan varje tillfälle. För som det är nu så precis en meter innan man kommer fram till spelaren så vänder alltid Brynäs-spelarna undan. ALLTID. För fan smäll på och visa att man äger isen.

Sen så måste man ha bort spelare som inte tillför nånting.
Tittar man på dagens trupp och spelare som Dackell & Hansen som ett exempel så har vi Dackell, som gjort mycket bra för Brynäs, men segare spelare i ES finns inte. Han håller för spel i ES, men väldigt väldigt snart tillför han inte så mycket.

Sen detta daltande med Hansen.. Han kan varit sämst på isen idag mot LHC. Tar två korkade och väldigt osmarta utvisningar och tillför ingenting framåt.

Det är bara att inse att om Brynäs ska ta sig framåt så måste man ha in lite nyttiga spelare. Vi behöver även ha in "poängmaskiner" men framförallt saknas det som jag skrivit tidigare lite powerforwards som ändå håller lite klass.
Vi har Sandin, Sundström, Rohdin som exempel men dessa håller inte och vi måste ha liknande spelartyper men som smäller på mycket mycket mer. Men spelarna måste ha kvalité. Det har vi för lite av i Brynäs idag, med just de spelaruppgifterna som jag söker.
Kommentera

mattiaskarlgren:

Som det är nu så behövs alla spelare,men nästa Torsdag då Brynäs förmodligen är ordinarie vill jag se:

Dackell-Larsson-Rödin
Eero-Järnkrok-Silfverberg
Lauritz-Nordan-Kahnberg
Wännström-Granis-Sundström

Men det kommer aldrig ske.

Nu är det Bäckis och Ovie på Viasat Hockey;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Bissett19: Går ju inte att inte hålla med. Mads Hansen gör ingen nytta just nu, nånstans. Drar även på sig två idiotutvisningar idag.
Kommentera

Bissett19: Mycket bra skrivet!

Jag håller med Mrmadhawk jag med..

Kommentera

MarcusElving:

Hoppas det går vägen och dom är hemma skapligt på Fredag så att dom kan lira på Lördag.
Fiskade upp ett klockrent inlägg från Mrmadhawks blogg angående Brynäs :

"I Brynäs fall tror jag att man mer än gärna får tillbaka Järnkrok och lite skador och sedan tycker jag att Niklas Czarnecki ska spela Johan Larsson, som jag tyckte var grym i JVM (Ja, turneringen är stendöd ur svensk synvinkel). Han ska spela center före en sådan spelare som Mads Hansen alla dagar i veckan. Men det kanske bara är jag."

Nä Mrmadhawk jag håller med dej till 100 procent.
Kommentera

Väntad förlust ikväll, nu vill vi ha hem junisarna fortare än kvickt! Skit i bronsmatchen o kom hem nu grabbar!!!
Kommentera

arnio: Fråga är vem som är tomten här.. Nått måste ju för fan hända. Skrämmer mig hur man kan vara ens lite nöjd med detta
Kommentera

Lindström: Med tanke på att Clarke skulle vara en ledande nyckelspelare på backsidan, kan man ju konstatera att Sundlövs scouting har varit... sådär.
Kommentera

Otroligt dåligt av Czarnecki att Rensfeldt inte fick spela trots att flera spelare såg ut att behöva både syrgas och ammoniak mellan bytena.
Kommentera

Lindström: haha vilken tomte du är
Kommentera

StoltBrynäsare: Ja det kan man ju säga!
Kommentera

Nu är man åtminstone ordentligt nedtagen på jorden efter uppehållet!
Kommentera

foppa78: gött VF fick bara en poäng! Rätt ok resultat ikväll förutom brynäsmatchen då
Kommentera

Inga tabellförändringar ikväll i bottenstriden.
Sjögren i SSK gjorde några riktigt bra räddningar utav den tiden jag såg utav matchen.
Kommentera

foppa78: Jaha och där gjorde frölunda 3-3 med 1,09 kvar!
Kommentera

Huge: Det är väll klart som fan att man klagar och gnäller när vi förlorar och inte har en chans ÄVEN när det fattas åtta man vad gör du själv ikväll väntar du på att matchen ska ta slut och sen summerar du så som att -jaja 5-2 var ju inte så farligt ändå vi hade ju faktiskt ett stolpskott som kunde renderat i 4-3 och sen förlorar vi skotten med 40-18 men det är rätt okej ändå vi sköt ju trots allt 5 skott i sista och lhc 13 st? Nä fyfan själv är jag besviken att man inte ens försöker med vissa pyttesmå undantag!
Kommentera

sylf: NC visar ju idag igen prov på sin inavlade ledarstil, att inte ens klara av att sprida istiden bättre eller att ge Rensfeldt nått byte gör ju att man verkligen ser fördelen med att ha en bra J20 verksamhet.

Skeppa förfan Dale å Hansen snarast, eller hur länge ska man komma undan med att HA varit bra & whow vad vi scoutar bra?
Kommentera

Huge: Mycket rätt i det du skriver, men jag tycker ändå man kan ha högre krav på de som NU ska stå upp och vara föredömen, typ Clarke, LJ och Hansen.
Kommentera

Huge: Tur att du finns och är så jävla mogen!
Kommentera

MarcusElving: Ja, nog för att man visste att det skulle bli tufft, men inte fånigt!

FBK hade 7 man borta förra omg och slog saik..........Vi har 8 borta och ligger under med 5-2 och det är närmare 47-2 än 5-3!
Kommentera

65selander: Avlastning, för det här sliter ont på dom som lirar.
Kommentera

Bissett19: "Det är klasskillnad på lagen ikväll,ska Brynäs ha en chans att knipa LHC på bortais så kan man inte ha 8 man borta"

Rätt taktik ändå att försöka spela offensivt. LHC hade säkert räknat med ett riktigt defensivt Brynäs idag, men tyvärr så gör vi för enkla misstag och gör LHC bättre än vad dom är.
Sen har vi inga marginaler med oss heller. Först en klockren insida av stolpen från Eero som hade gett 4-3.
Därefter en oturlig puckstuds på Jontes täckande ben fram till öppet mål för deras del.
Jaja, nu gäller det att avsluta snyggt och ta med sig det som är positivt till nästa match.
Och inte sitta och grina och klaga som flera bebisar härinne gjort och hela tiden gör....

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving:

Ja vafan
Dela om.
Kommentera

31-13 i skott

Fy fan vad pinsamt

Kommentera

Lindström: Det låter ju så på vissa att J20 fixar det hela ;-)
Kommentera

65selander: Bara att plocka upp spelare från vårat J20, vårat farmar lag.
Eller hur var det.....
Kommentera

65selander: Vi klarar oss inte på lördag!
Kommentera

Bissett19: Nu gäller det att INTE göra målskillnaden sämre i tredje perren och hoppas på bra resultat bakom oss.
Nu gjorde Tälje 3-1 på Modo.
Och 3-2 anfallet efter av Modo

SSK har 4-2 nu, hur fan skall vi klara oss på lördag?
Kommentera

Bissett19: Minst sagt!
Kommentera

Lindström:Jag vill inte låta jobbig men särskrivningar borde vara straffbart!
Vägkon och genidrag är inte tudelade! Haha!
Varför kan ALLA andra klubbar agera när inte Brynäs gör ett jävla dugg! Något måste hända!
Tack för mig, hej!
Kommentera

sylf:

Han är helt värdelös.
Kommentera

Brynäs IF mål ass tackl utv +/- istid skott /w
76 RD Dale Clarke 0 0 0 0 -2 14:25 0 1
14 LD Mattias Ekholm 0 1 1 0 -2 14:46 1 0
18 RW Anton Rödin 1 0 0 0 0 14:03 2 0
24 CE Mads Hansen 0 0 0 2 0 13:06 0 0
12 LW Andreas Dackell 0 0 0 0 0 13:09 2 0
5 RD Simon Löf 0 0 0 0 0 13:56 0 0
9 LD Niclas Andersén 0 0 0 0 -1 13:14 1 0
27 RW Joachim Rhodin 0 0 1 0 -2 9:35 0 0
37 CE Alexander Sundström 0 0 1 0 -2 11:22 0 1
13 LW Emil Sandin 0 0 0 0 -2 8:46 0 0
3 RD Jonathan Carlsson 0 1 0 0 -1 10:20 3 1
20 LD Lars Jonsson 0 2 0 0 0 12:31 0 2
8 RW Eero Somervuori 0 0 0 0 -1 16:26 0 1
31 CE Jonathan Granström 0 0 1 0 -1 16:46 0 0
33 LW Jakob Silfverberg 1 0 1 0 -1 16:59 4 0

Strålande hur geniet sprider istiden efter 40 min.
Kommentera

Bissett19: Sant, men man kan kräva mer av spelare som Clark etc. Det är en sak att vara sjuk eller ur form, men rent korkad?
Kommentera

sylf:

Det är klasskillnad på lagen ikväll,ska Brynäs ha en chans att knipa LHC på bortais så kan man inte ha 8 man borta

Nu gäller det att INTE göra målskillnaden sämre i tredje perren och hoppas på bra resultat bakom oss.
Nu gjorde Tälje 3-1 på Modo.
Och 3-2 anfallet efter av Modo

Redigerad kommentar

Kommentera

Är ni förvånade, lr vad?
Kommentera

1328818 · »