1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 735261 inlägg · 7963 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF Cloetta Center 16/11-06

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF Cloetta Center 16/11-06
hajen5: Ros är ju också mäkta populär hos moringarna :-)

Fundamentals: Journalisterna älskar ju att försöka hitta konflikter där Boork är inblandad. Många stora nypor med salt intages i samband med att man läser sådana artiklar.

Fundamentals: Nej, i alla fall inte hos några av spelarna. Kommunikationen inom laget verkar vara ganska "enväga". Kanske Boorken skulle ha lyssnat med Månsson innan han bänkade honom.

Ingen Månsson på måndags och tisdagsträningen borgar ju för att han fått vila upp sig.

Bissett19, GävleLasse: Är ni två ihop eller?:)

Känns som att Boorken inte står särskilt högt i kurs bland spelarna...

Bissett19: Bloggaren Ros har tydligen Månsson som personlig favorit...

Vi får se hur det går ikväll, kanske ligger det nåt i det Boorken pratade om i studion när han sa att det blivit lite väl mycket Bäckis/Månsson i kedjan och gjort det svårt för Bicek att komma till sin rätt.

Det är inte Månsson jag saknar mest, snarare minst. Lavins behövs i defensiven och Hansen har varit en av de bättre spelarna i Brynäs sett över hela säsongen.

GävleLasse: Aaah du var lite snabbare;)

Fundamentals: Rätt intressant läsning angående att Boork ställer över Månsson idag,han själv säger i frågan,saxat från Sportbladet:

"Sälv känner sig Månsson hur pigg som helst och är förvånad över petningen.
  - Klart att man vill spela och nu har det gått fyra dagar sedan vi spelade i Finland. Det är en hyfsad lång vila, säger Månsson"

Jag som i min enfald trodde att det var spelarna själv som hade uttryckt att dem var lite slitna,men tydligen inte.Hmmm....

Länk:

Bissett19: "Tror väl han inte har gett upp,men jag tror kraften läggs på DIF o TIK matcherna,Månsson hade tydligen ansökt om ledighet,det berättade ju Boorken i svt i Lördags,sen om det var till träningarna i veckan elr till LHC matchen vet jag ej.Den jag tror kommer saknas mest är nog Hansen,tycker han blir en nyckelspelare för varje match som går,en go gutt det där;)"

Det verkar som att det är Boorken som har "bestämt" att Månsson är sliten..

Se länk...

Huge: Men kan en blind anka hitta ett korn?

Anemyr: Jag och några polare ska dit, men tjejen som jag pratade med var väldigt noga med att påpeka att det nog blir DIF-MIF som blir huvudmatch och att LHC-BIF visas utan ljud!

Pontiac: Ja, ifall Ankan tippar LHC-vinst så är det bara att gå All-in på en Brynäsvinst. Går inte att bränna.
Sen kan ju faktiskt experterna i media tippa rätt ibland.
Fast då går det nog mer under beteckningen: "Även en blind höna kan hitta ett korn"

Jompe: Man får ju bara hoppas att Ankan tippar seger för LHC. Det väger tamejfan tyngre än aftonbladet :)

GävleLasse: "Aftonbladet tippar Brynässeger... This does not bode well...."

Jag vet. Jag fick ångest när jag såg det. Den ultimata dödskyssen--nu blir det storstryk.

GävleLasse:går ove molin in i nån av brynäs fyra femmor fortfarande?

Gidde: "Mossan, jag meja ner en hel tomtearmé"

Gusten:

Åh tusan!!

Då har ju barnen honom på film!! :)
Den DVDn är ju en riktig klassiker!

Gusten: Hehe, nä jag har avancerat ända upp till rad 3 ;)

HF: Ståplats? :)

Bissett19: Jag har hittat en bild på Sune :)

HF: En sån plats kan du glömma i den modifierade aula de kallar "arena".

Gusten: Jag är beredd med bilen. Är på plats även på denna Mora-match. Denna gång har jag biljett där man förhoppningsvis även får plats med benen.

GävleLasse: Du skulle bara veta =)

HF: Jag gör ett klassiskt "avhopp" nästa torsdag utanför FM Mattsson Arena ;)

Bissett19: joo jag vill ;) Jag har trökigt.

Mata inte trollet Sune nu boys:)

Sune: Har inte du brunnit upp än?

HF: "Brynäs Commandos" E det du de?

Fundamentals:

Angell är solklar 1:a bland backarna. Angell är en världsback som tillför Brynäs ytterliggare en dimension i spelet. Angell har väldigt många likheter med exempelvis Niklas Lidström...passningsäker, ett bra skott och dominerar fullständigt från bakplan. Tyvärr försvinner han nog till NHL nästa år...gäller att njuta av hans spel medans man kan...

Gusten: Det var inga dåliga skellett du hade i din garderob...

*sheeesh*

Gusten: Hmmm, sitter i Falun. Kan vara hos dig snart, bara att börja packa =)

Bissett19: Fan när jag tänker på det.
Två gånger har jag bott på annan ort än Orsa. 93 gjorde jag lumpen i Falun och 99 gick jag folkhögskola i Leksand....aaaaaaahhhhh jag MÅSTE flytta om vi ska få uppleva en guldsäsong igen!

"idolfjant"???

JUDAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gusten: Vafan har du bott i Leksand?Nä nu ryker du från min vännerlista din Idolfjant:)

Bissett19: Jag bodde i Leksand ett år....det var 99....tvinga mig inte att flytta tillbaka!

Bissett19: Funderar på att flytta till Gävle istället och se om det möjligen kan göra Brynäs allsvenskt. :P

Chief: Gör Timrå allsvenskt,flytta tillbaka:)

Chief: Men man kan väl aldrig prata om fingertoppskänsla om man är Tallefjant ;)

You're a fluke...

Fundamentals: Men jag hade ju nedförsbacke juh...

GävleLasse: Och hit flyttade jag när TIK gick upp i ES igen. Fingertoppskänslan är inte den bästa...;)

GävleLasse: Det är inte Mjölbys fel, det är din blyskos fel...

GävleLasse: Du menar att Slaka-klacken racat runt på slätta och åkt på böter hela högen och sen hämnas genom att skrika hata Mjölby på en match mellan Linköping och ja, typ Åkers IF...Studieskulder eller va sa du :-)

Chief: Ja, Mjölby är ett ställe man åker förbi så snabbt som möjligt...även fast det kostar nån tusenlapp ;)

GävleLasse: Som boende i Mjölby känner jag att jag måste försvara orten genom att peka på de många fördelarna, t ex...eh...jaaa...äh, du har rätt, jela håla!

Tommy: Men jag hatar Mjölby jag med...Fick fan fortkörningsböter där påsken 1999... ;)

GävleLasse: Ja, jag vete fan vad det beror på. Men lång tradition är det i alla fall. Jag följde med en kompis för att sköta ljudet i Stångebro en gång på 80-talet när Linköping mötte nåt Närke- eller Sörmlandslag. Då stod hemmaklacken och sjöng "hata Mjölby" halva matchen :-) Förvisso länge sedan, men ränderna verkar aldrig gå ur.

Tommy: Konstigt egentligen, Linköping som är en universitetsstad borde ju drälla av folk m e d studielån... inte personer "utan studielån", som Wikegård brukar säga...

Anemyr: Ja...snacka om "dåliga vinnare"...

Bissett19: åh vad jobbigt att du nämner detta ;) I mellandagarna förra året var jag på plats i CC och såg 1-8 matchen. Brynäs blev fullständigt utspelade och det var skitjobbigt att se =(
att lyssna på en massa miffon i LHC klacken som bara hatar gjorde inte saken bättre

Bissett19: Ja man blir nästan mörkrädd när man tänker på vad man tvingats utstå i den där hallen...Men nog fan ska man dit ikväll igen. Nån gång ska det väl sluta lyckligt. om inte ikväll så kanske nästa lördag...snälla....:-)

GävleLasse: Cloetta Center är ju ingen arena som Brynäs brukar trivas i direkt, 8-1 o 3-0 i röven förra säsongen.Det var väl även där som Sulkus karriär tog slut,när han brakade in i sargen o skadade handen,vill jag minnas.Hua hua......

Bissett19: Jo, jag gillar Hansen med, det känns som att han kommer med viljan som de andra spelarna tappat, framför allt är han modig ändå som gärna går i mitten, gärna tar den svåra vägen för att underlätta för sina lagkamrater, sånt uppskattar jag..

ikväll vill jag se Bäckström ta kommandot, om han spelar d.v.s

« · 786369 · »