Brynäs IF

730579 inlägg · 7961 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF Cloetta Center 16/11-06

« · 785684 Till forumet

Linköpings HC-Brynäs IF Cloetta Center 16/11-06

Dax att starta upp en matchtråd inför Torsdagens match.Vad jag vet så har vi väl aldrig vunnit i deras relativt nybyggda Godisbutik,är det dax nu kanske?

Det är väl lite frågetecken så här efter ett ganska långt uppehåll.Vi får se vad Leffe hittar på i laget.

Kristan eller Sperrle?

Går Cassel in bland de sex backarna,eller kör Boork med Sju backar?

Är Hermansson o Salmonsson spelklara? Får vi se detta lag isf? 

1:a Lavins-D.J

Dackell-Lind-Danielsson

2:a Sjödin-Nolander

Månsson-Bäckis-Bicek

3:e Angell-Sundkvist

Almtorp-Hansen-Molin

4:e Casselståhl

Hermansson-Karlsson-Salmonsson alt Spets

Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF Cloetta Center 16/11-06
Bissett19:
Blir en äckligt svår match...nya frölunda borta typ...

Ser fram emot Djurgården i Gävle...ska bli kul som fan...ska se matchen med Storvik-bo
Kommentera

claesw: Det blir inge ndans på rosor i morgon kväll men har vi tur så kan vi nypa någon pinne.

Ang: Lördagsmatchen så slaäpar jag upp Djurgårdare :-(

Kommentera

claesw:

Ännu svårare nu när LHC fått en match i benen efter uppehållet, gäller att hålla emot i början.

Är rädd för en hedersam förlust alternativt en pinne mot LHC och sen en "mellanmatch" mot Djurgården.
Nästan bättre med storpisk så vi får se ett laddat och revanschsuget Brynäs i den myyyycket viktigare lördagsmatchen.
Kommentera

upptäckte just att LHC-matchen går på Canal+ gött!
Kommentera

Olyckskorpen i mej kraxar. Något säger mej att vi har årets bottennapp att vänta.
Kommentera

hajen5: Risken finns. LHC har ju en match i benen också.
Fast hellre bottennappet mot LCH än på lördag mot DIF...om man nu måste välja alltså :)
Kommentera

Gusten: Absolut. Det vore skönt att ha det avklarat som flickan sa.
Kommentera

Gusten: "Risken finns. LHC har ju en match i benen också"

Det behöver ju inte vara positivt för dem om det är det du menar,dem går ju på kort om folk oxå,Tim Eriksson o Uffe Söderström skadade,plus att Sami Torkki gick sönder igår o kommer inte att spela imorrn.Man matchade ju Mårtensson tokmycket igår,nästan 30 minuters istid på honom.Har aldrig hört att en forward fått så mycket istid på länge iaf.

Kommentera

Bissett19: Hedström hade över 28 min igår :-)
Kommentera

Bissett19: Hade inte Jonte H runt en halvtimme också?

Men visst det KAN ju tala FÖR oss också, men jag hade föredragit att haft en match i benen istället för att göra "premiär" igen.

Sen trodde jag att du kände mig, brukar jag tycka att glaset är halvfullt eller? ;)
Kommentera

Gusten: Som Tony skrev Hedström hade över 28 minuter igår;

Spelare LagIstid
Tony MårtenssonLinköping29:59
Jonathan HedströmTimrå28:55
Magnus JohanssonLinköping28:51

"Sen trodde jag att du kände mig, brukar jag tycka att glaset är halvfullt eller? ;)"

Tänkte inte på det.........:)

Kommentera

Bissett19:

Som sagt sällan man ser en forward få spela så mycket.
Har sett Kovalchuk ligga strax över 30 minuter några matcher, men han cirklar väl mest i mittzon och väntar på pass, så han kanske inte blir lika trött?!

;-)
Kommentera

Gidde: Kovlachuk ja.....

Hörde nån historia om Kovalchuk,jag tror det var när han spelade i Ryssland.Han gnällde på coachen att han fick för lite istid i de två första perioderna av matchen,så i den tredje bestämde sej coachen för att infria hans klagan, o låta Koavlchuk spela nonstop,så i tredje perren när Kovalchuk kom för att byta så skickade coachen in honom på isen om och om igen,trots att tungan hängde vid knäskålarna.Snacka om handlingskraft av coachen.

Sen om den är sann är ju en annan femma;)

Kommentera

Bissett19:

Skulle inte förvåna mig!
Han verkar rätt ego, men å andra sidan så scorar han ju en hel del mål också...

Hans assist däremot är väl oftast ett skott på mål som styrt ut till någon som slår in returen i öppen kasse ;-)
Kommentera

nån i STHLM som har lust att se matchen imorrn på tex. O'Learys?
Kommentera

Gusten: Boorken väljer att vila Hansen o Lavins imorron,Alcén tillbaka i laget igen,han får spela med Dackell o Lind.

Laget

Målvakt
Daniel Sperrle
(Robert Kristan)

Backar
Daniel Johansson – Daniel Casselståhl
Jörgen Sundkvist- Nic Angell
Peter Norlander – Tommy Sjödin

Kedjor
Andreas Dackell – Micke Lind – Johan Alcén
Jiri Bicek – Niklas Bäckström - Daniel Hermansson
Johannes Salmonsson – Sebastian Karlsson – Ove Molin
Björn Danielsson – Jonas Almtorp – Lars-Erik Spets

Extra forward:
Sebastian Eriksson

Extra back:
Linus Morin

Kommentera

Bissett19: Månsson vilar ju oxå förresten.
Kommentera

Bissett19: Och 3e och fjärde femman är helt mixad, Björne får byta plats med Alcén... inte nöjd med Danielssons prestationer?
Kommentera

Bissett19: Hoppas det inte är pga skador. Verkar som om fokus ligger på Djurgårdsmatchen :)

Skapligt lag trots tre tongivande borta, bredden finns där.
Kommentera

Gusten: Det ska ju inte vara några skador på dem spelarna,alla har ju tränat efter de rapporter vi fått från träningen idag.Mycket klokt beslut av Leffe att vila dem spelarna,men då hoppas jag att dem är tillbaka i spel på Lördag igen,annars är det ett oklokt beslut:)
Kommentera

Bissett19: Jösses, Månsson, Lavins och Hanssen i frysboxen! Vad händer härnäst? :)
Kommentera

Fundamentals: eller Hansen som han egentligen heter...
Kommentera

Anemyr: Varför inte se matchen på plats?
Kommentera

Anemyr:
nån som vet om Brooklyn kör över Stholm nästa match, lör 25 nov?
kanske kunde Stockholmare åka med...?
BSKV ska dit med 2 bussar också...
Kommentera

Fundamentals: " Jösses, Månsson, Lavins och Hanssen i frysboxen! Vad händer härnäst? :) "

Kanske det är Spets tur härnäst? ;-?
Det är ju snart bara han som inte varit i boxen..
Kommentera

tjugo8: Förslagsvis är väl att ta kontakt med reseansvarig i BT.
Kommentera

GävleLasse: Tim Eriksson är tillbaka efter skada i LHC samt att Fransson står i kassen, borde ju vara en fördel för Brynäs att Fransson står men i vanlig ordning när motståndarna sätter in 2:e målvakten mot Brynäs så brukar dom spika igen :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Linköping blir en svår match. Det är alltid svårt att sia om vart man står efter ett uppehåll. Hur det är ställt med våra landslagsmän efter deras uppdrag vet man inte. Lite synd (konstigt) att de inte "återhämtat" sig efter 4 dagar. Som det känns så vältrar Boorken över mycket ansvar på Bäckis. Sjödda och de andra.

Men vi får se hur det går... Man kan ju alltid hoppas på poäng.
Kommentera

GävleLasse: "Som det känns så vältrar Boorken över mycket ansvar på Bäckis. Sjödda och de andra."
Ja, och dom är ju djävligt ovana vid den rollen.... ;-)
Smart drag av Boorken att låta landslagskillarna vila.
Tränarerfarenhet kallas det visst... :-)
Kommentera

GävleLasse: Självklart blir simfötterna tuffa. Varje pinne vi får med oss hem får räknas som en en bonus. Å andra sidan är det väl just så som Boork ska lägga upp snacket; åk ut och spela trröjorna av dem, allt att vinna och inget att förlora, samma taktik som mot Färjestad borta.

Håller med om att det är klokt att låta landslagsspelarna vila. Såg en inetrvju med Davidsson i HV i Aftonbladet igår; han går på knäna efter det intensiva matchandet. Serien är knappt halvvägs, massor av matcher återstår.
Kommentera

Jompe: Samtidigt så tycker jag att Boork skickar ut lite fel signaler när han vilar några spelare. De har haft 4 dagar på sig att återhämta sig och det borde räcka. I alla fall för att de skall vara med i laget och vid behov ha lite reducerad speltid. Exempelvis så kan man vila Månsson i PP och BP.

Att inte ställa det bästa laget på isen när de är friska är att ge signaler om att "den här matchen är inte så viktig".

Det känns lite som att det hänger på Bäckis och på Sperrle om vi skall få poäng med oss hem.
Kommentera

GävleLasse: Om man skall vara egoistiskt så ser jag dessa herrar pigga och hungriga på lördag istället. Har inte orkat checka hur har LHC gjort med sina gubbar i turneringen?
Kommentera

Gidde: Detta har ju inte med topic att göra, men ni diskuterar Kovalchuk och jag vill inte vara bättre själv.

När han skulle draftas så "skällde" Atlantas GM lite på ryssen att han inte skulle vara så ego. Han hade ju hamnat i ett flertal tjafs med kamrater och tränare i Ryssland innan och mycket hade att göra med egoismen.

Sen undrar jag om Nolander, tyckte han verkade bra i början med en del poäng. Hur lirar han nuförtiden då?
Kommentera

GävleLasse: Det kan också ge signaler om att "vi har en bred trupp" eller "vi tror på oss själva". Vi får hoppas att de flesta i laget uppfattar det så...:) Men jag håller med dig lite endå, det är trots allt landslagsspelare och vi ska möta seriens kanske bästa lag. Men det brukar väl hänga på Bäckis, Sjödda och Sperrle i alla matcher...
Kommentera

rbn: Nolander är topp tre av våra backar. Har väl mest imponerat på mig i det defensiva spelet, med tanke på att han är en offensiv back.
Kommentera

Fundamentals: Eller topp fyra kanske, jag glömde bort Lavins. (Sjödda, Lavins, Angell och Nolander)
Kommentera

Fundamentals: Sundqvist har inte levt upp till sina förväntningar alls, därför hamnar han utanför min toppstrid

Kan fortfarande inte bestämma mig för om Angell känns hetare än Sjödin
nae, Sjödda strået vassare, dessutom är Sjödin suverän KUNG!...

tufft i kväll, vågar inte tippa nu
Kommentera

65selander: Tja, Det är bara att ta Jonte Hedström och Warg som exempel. de orkade med att spela i tisdags.. och De hade grymt med speltid efter endast två dagars vila, restid inkluderad...

Jag vägrar att tro att någon av dessa skulle vara några slags supertränade killar jämfört med någon av våra killar. Det känns som att Boork har gett upp matchen innan den ens spelats.
Kommentera

Jompe: Aftonbladet tippar Brynässeger...

This does not bode well....
Kommentera

GävleLasse: Fyra matcher på sex dagar var det väl? Träningsmatchen mot Tjeckien inräknad i detta. Vad beträffar Jonte så såg han piggare ut i förrgår mot Färjestad än vad han gjort under hela säsongen. Och det är väl lite märkligt då han såg oerhört sliten ut alldeles före uppehållet. Ja, uppehållet för de spelare som inte åkte till Karjala Cup. Men det kanske är så att han genom spel i Tre Kronor fick den dos energi han behövde för att lyfta sig själv och sitt eget spel ett snäpp till. Och då ska vi komma ihåg att Jonte inte var med på någon försäsongsträning ö.h.t med Timrå då han ju som bekant inte blev klar förrän den 10 augusti. Det lär alltså finnas mer att hämta där om förutsättningarna hade varit de rätta.
Kommentera

Dream Team: Jo jag såg matchen och visst var han lite mer "lik" den Jonte man vant sig att se. Frågan är om han orkar, eller snarare...hur länge han orkar...

Jag hoppas verkligen att Boork gör rätt i att vila de som varit på landslagsuppdrag för "den breda truppen" är ett minne blott. I dagsläget har Brynäs samma besättning som vilket lag som helst i ES.

Det skulle sitta gött med tre poäng ikväll men oddsen ökar ju definitivt inte när man väljer att sejfa när det gäller tongivande spelare i Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Tror väl han inte har gett upp,men jag tror kraften läggs på DIF o TIK matcherna,Månsson hade tydligen ansökt om ledighet,det berättade ju Boorken i svt i Lördags,sen om det var till träningarna i veckan elr till LHC matchen vet jag ej.Den jag tror kommer saknas mest är nog Hansen,tycker han blir en nyckelspelare för varje match som går,en go gutt det där;)
Kommentera

Bissett19: Jo det är ju även det en aspekt på det hela. Om en spelare känner sig sliten så skall man givetvis vara lyhörd. Men nog tycker jag att det börjar lukta räkmacka alltid. ;)
Kommentera

Bissett19: Jo, jag gillar Hansen med, det känns som att han kommer med viljan som de andra spelarna tappat, framför allt är han modig ändå som gärna går i mitten, gärna tar den svåra vägen för att underlätta för sina lagkamrater, sånt uppskattar jag..

ikväll vill jag se Bäckström ta kommandot, om han spelar d.v.s
Kommentera

GävleLasse: Cloetta Center är ju ingen arena som Brynäs brukar trivas i direkt, 8-1 o 3-0 i röven förra säsongen.Det var väl även där som Sulkus karriär tog slut,när han brakade in i sargen o skadade handen,vill jag minnas.Hua hua......
Kommentera

Bissett19: Ja man blir nästan mörkrädd när man tänker på vad man tvingats utstå i den där hallen...Men nog fan ska man dit ikväll igen. Nån gång ska det väl sluta lyckligt. om inte ikväll så kanske nästa lördag...snälla....:-)
Kommentera

Bissett19: åh vad jobbigt att du nämner detta ;) I mellandagarna förra året var jag på plats i CC och såg 1-8 matchen. Brynäs blev fullständigt utspelade och det var skitjobbigt att se =(
att lyssna på en massa miffon i LHC klacken som bara hatar gjorde inte saken bättre
Kommentera

Anemyr: Ja...snacka om "dåliga vinnare"...
Kommentera

Tommy: Konstigt egentligen, Linköping som är en universitetsstad borde ju drälla av folk m e d studielån... inte personer "utan studielån", som Wikegård brukar säga...
Kommentera

GävleLasse: Ja, jag vete fan vad det beror på. Men lång tradition är det i alla fall. Jag följde med en kompis för att sköta ljudet i Stångebro en gång på 80-talet när Linköping mötte nåt Närke- eller Sörmlandslag. Då stod hemmaklacken och sjöng "hata Mjölby" halva matchen :-) Förvisso länge sedan, men ränderna verkar aldrig gå ur.
Kommentera

« · 785684