Brynäs IF

727660 inlägg · 7962 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF

« · 220770 Till forumet

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Anneli S: Är det någon som vet om det finns olika falanger i laget, eller drar man åt samma håll??
Kommentera

Tomas HOCKEY: Jag måste ordna barnvakt till min dotter om jag sak kunna gå på hockey, åtminstonde matcherna vardagskvällarna. Och det är inte lätt...

Skulle vilja gå på några bortamatcher också, men det blir lite lågt att åka när man bor i Sala. Stockholm är väl OK avstånd, men resten...
Kommentera

Tomas HOCKEY: Jag håller med dig att dom måste hitta spelglädjen. Men när försvann den egentligen? Och har det funnits någon denna säsong? Något är jä..... fel, men vad? Det känns som om det är flera olika grupper i laget och att de strävar åt olika håll på något vis. Det är dumt att kontraktera spelare på för många år, för då kan det lätt bli så att de blir lite lojja pga. av säkerheten på sin plats och dessutom blir det kanske så att en del liksom tycker att ju längre man är i ett lag, ju mer har man att säga till om. Tränarens ord väger kanske inte så tungt längre och nya spelare ska inte komma och tro att de är något...Kanske är det ett problem som finns i Brynäs idag? Vad vet jag? Jag bara spekulerar.
Kommentera

boldten: Japp! Jag ska se så många matcher plånboken tillåter!
Hoppas den tillåter alla hemmamatcher. Det gäller att planera tråkigt nog! Har missat tre hemma matcher i år.
Jag avundas inte dom som har ungar som vill se på hockey, då kostar det en slant.
Kommentera

Tomas HOCKEY: Tackar!!!

Jag kan inte annat än hålla med dig.

Det spelar ingen roll hur bra eller dålig man är om det låser sig, det går åt pippan hur som helst.

HITTA SPELGLÄDJEN BRYNÄS, då grejar ni vad som helst!!!

Man lär väl åka till Gävle och se en och annan match i KS och heja fram grabbsen, eller hur?
Kommentera

boldten: Gratulerar till vinsten!

Det är mycket som sätter sig i huvudet och saboterar spelet! För det är ju det de handlar om i slutändan. Alla skriverier i tidningar blandat med personlig prestige när laget går dåligt, då är det inte lätt att vara människa kombinerat med idrottsman!

Allt skit sätter sig innanför pannbenet och allt går åt helvete!
Men alla tar olika vägar till framgång i tunga tider!
Ibland räcker det en med en spelsituation som är över på 5 sekunder så har allt vänt! Ibland tar man långa omvägar i form av tex pilotpskykologer och gruppsnack!

Det finns nog inga rätt och fel men när det vänder, DÅ VÄNDER DET OCH SÅ!

Hitta spelglädje Brynäs! Då klarar ni vad som helst
Kommentera

Tomas HOCKEY: Jag önskar inget hellre jag med. Livet är tungt för att Brynäs spelar så illa. AV egen erfarenhet vet jag att spelglädje betyder enormt mycket i tävlingssammanhang. Har liksom testat det själv...

Tävlar i den enormt stora sporten bangolf, minigolf för de allra flesta. Min klubb har i ett par års tid försökt att vinna en tävling för 10-manna-lag. Det har varit en massa snack om medaljer och vinst innan tävlingen och det gick inte vägen. I höstas så skippade vi pratet om vilken placering vi siktade på utan snackade bara om att gå ut och ha kul när vi spelade och att vi skulle hålla humöret uppe även om man missade på någon bana. Detta gjorde susen och vi vann, vilket var lite av en skräll.

Våran förbundskapten var imponerade över oss pga att det syntes hur kul vi hade det tillsammans både på och utanför plan.
Kommentera

boldten: Ja du det finns folk till allt som jag brukar säga ha ha!
Det verkar ju fungera för jag skrattar redan! Fat det säger nog mer om mig än att du skrev om skrattkurser ;)

Fan vad jag vill att Brynäs ska få lite spelglädje! I vissa match situationer när domaren blåser av spelet för en kort stund så kommer det ett flin från en medspelare till en annan. Det finns inget skönare att se än det för då förstår man att det finns harmoni i gruppen! Allt går mycket lättare och ett mål i arslet tidigt är inget stor problem! DET ORDNAR VI!
Kommentera

Tomas HOCKEY: Vet du inte att det finns folk som åker runt och har skrattkurser med folk. Man får lära sig att skratta på kommando så att säga, för att man ska må bättre. Kroppen kan nämligen inte känna skillnad på "riktigt" skratt och konstghort skratt. Det vore kanske något för Brynäs!?!
Kommentera

boldten: Dom kanske ska införa skrattkurs på träningarna! Jag kan gärna klippa ihop ett band där jag ser allmänt dum ut och fullständigt förvirrad!

Precis som man är i verkligheten ;)
Kommentera

lucky luke: Precis vad jag har sagt förrut idag. Grabbarna måste börja ha roligt på isen, för då lossnar nog spelet också.
Kommentera

Tor Karlström: Håller med dig om Nylanders hjärta , tänk om alla hade den inställningen!
Intressant i den här matchen blir väl att se hur Veli-Pekka Laitinen fungerar som center, kanske ett genidrag, vem vet!
Hoppas att våra spelare kan börja ha roligt på isen och slippa den där krampen som varit så ihållande.
Kommentera

70 Rodrigues: Varför inte ta med flera juniorer. Vad är de rädda för. Det är ju redan kört i ES, så varför inte låta dem få spela och få matchträning i A-laget?
Kommentera

I morgon ska alla få spela enligt GP. -Vi kommer att spela med fyra kedjor och tre backpar, B Danielsson och Kyrö är skadade så Veli-Pekka Laitinen kommer att spela center!!! Fan, det blir bara värre o värre det här!! Snart finns det inga mer spelare att tillgå!! Skulle det inte va fan så mycket bättre att slänga in Engström istället för VPL på centerplatsen???
Kommentera

Det finns platser kvar.
Avgång 08,30 gavlerinken.

www.brooklyntigers.com/
Kommentera

Hochen: Peter visar hjärta,de är det som i slutänden räknas.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Hochen: Peter Nylander visar ju en jävla krigarinstinkt som för övrigt saknas i Brynäs just nu!
Kommentera

Tor Karlström: Vill du verkligen ha kvar Peter Nylander? han kämpar men åker ju skridskor som en kratta och går bort sig gång på gång i försvaret.
Kommentera

Tja!

Lite om "Lule" matchen först:

Vad ska säga,man MÅSTE jobba stenhårt som ett LAG under matcher annars vinner man inte.
Ingen skugga faller över Johan Asplund han gjorde så gott han kan.

Imorgon börjar vägen tillbaks till Elitserien,vinner vi över LHC imorron så kan självförtroendet sakta men säkert byggas upp. så laget är heltaggat till KS.

Jag tippar med hjärtat:5-2 till Brynäs.

Silly Season:

Dom ska vara kvar om jag får bestämma:

Joakim Lundström

Adam Andersson

Tommy"Sjödda"Sjödin

Daniel Johansson

Henrik Rehnberg

Henrik Petre eller Pär Djoos om han kommer tillbaka.

Roger Kyrö

Niklas Danielsson

Jim Engström

Peter Nylander

Jonas Soling

Jonas Floberg

Kristoffer Jobs

Simon Östlund

Patrik Rönnqvist och Mattias Karlsson ska flyttas upp från J-20 laget.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Linköpings HC-Brynäs IF
Någon mer än jag som ska till Linköping i morgon???
Kommentera

« · 220770