Brynäs IF

725203 inlägg · 7959 ämnen

Linköpings HC-Brynäs IF

« · 221009 · » Till forumet


Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Jompe: 1-0 till Brynäs och Molin missade en jättechans.

Han som lommenterar på webb radion skrek när Brynäs gjorde mål
så att man blev nästan döv "Raise the Ded
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Lilljanne: Och så gjorde dom det!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Jompe: Japp, 0-1 till våra hjälter!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Jompe: Jag tror Brynäs tar ledningen i pp efter ungefär 3 minuter.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Jaha, då är spelet i Linköping igång. Viktigt att visa LHC var skåpet ska stå.

Min gissning är att vi vinner en oinspirerad, målsnål historia med 2-1.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: nä det är klart men bättre sent än aldrig , själv hoppas jag dock mest att FBK spöar Leksand i eftermiddag.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Micke80: Jasså, ni har en gammal Örebroare i laget (A Kreu).
Nä du, ikväll är det Brynäs kväll. Det var ett tag sedan LIF var klara för KS och inte har det hjälp deras spel....
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: LHC-BIF 6-2
idag släpper det för LHC Pelle Eklund gör 2 mål Thomas Johansson , Magnus Gästrin , Andreas Kreu och Henrik Andersson varsitt
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
westerlind: Ja du, man hoppas ju på en vinst. Det vore bra för självförtroendet med en vinst. Och idag behöver man ju inte spela med kniven mot strupen längre då det är klart med KS, så det kan kanske bli en kul tillställning.

Tips: 5-2 till våra grabbs..
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Hmm, Frisco är ett alltid lika intressant ämne.

Vad tror du om dagens match? Jag säger bara en sak. Spännande.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
westerlind: Frisco är en kul prick. Jag kan tänka mig att han har många vänner. Vi träffas inte så ofta, eftersom vi inte åker till samma tävlinga (pga långa avstånd). När han fortfarande bodde i Ludvika träffades vi ett antal gånger om året. Tur at vi inte spelar i samma klass. Vi damer har en egen klass...

Hamnade ditt förra inlägg fel... Det fanns ju ett till från dig här precis innan detta inlägga.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Hmm, min blixtrande skrivförmåga gjorde att förra inlägget hamnade lite fel.

Jaså, tycker Frisco det? Vad trevligt. Ja, vi har ju haft en och annan passning till varandra och jag har hälsat på honom några gånger, så vi känner varandra ganska bra. Han är ganska kul själv - tänk om man hade lika många vänner som honom.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Det får vi hoppas.

Visst, vi får följa matchen på Hockeysnack istället - inte samma sak, men man får mycket för pengarna.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
westerlind: Hade visst fått svar från Frisco. Det här med snabbisarna funkar inte riktigt. Syntes först när jag loggat ut och in igen, hm.
Ha tyckte visst du var en kul kille!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
westerlind: Då ses vi kanske på någon kvalseriematch under våren!!!

Men framförallt vi för sitta här och snacka om dagens match lite senare idag...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Va, han brukar alltid hacka på - nu blir jag orolig...

Nej, jag ska inte på matchen - jag måste snart samla tomburkar för att få ihop till knäckebröd, Jag ser fram emot(?) kvalserien istället.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
westerlind:Jag skickade nyss ett snabbis till honom men han hackade inte på för det. En då en ganska kul beskrivning du fick till.

Ska du inte på matchen idag?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten:

Äh, det var inte så allvarligt menat - Jag hoppades att Frisco skulle se inlägget och muttrande skulle skriva en dräpare till svar.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Till listan över vilka spelare som ska vara kvar vill jag absolut lägga Adam Andersson. Huss skrev tidigare att med den sits vi sitter i just nu kan vi inte hoppas på annat än juniorer och allsvenska värvningar inför nästa säsong. Det är med största sannolikhet sant, men den goda nyheten är att vi har ett koppel juniorer som kan skrälla ordentligt nästa säsong. AA är en, Rönnqvist, Östlund och Lundström är andra starka namn.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Lycka till!!! Hälsa Sylf från den glade skåningen...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Nu är det bara 1 tim kvar innan bussen lämnar Telefonplan i Stockholm för vidare färd mot Linköping.Vi får hoppas att grabbarna ger sig själv o oss en mycket viktig psykologisk seger i em! Tips: 2-4
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
westerlind: Känner redan Frisco, sen flera år tillbaks.... Han kommer från Ludviks från början, men det kanske du visste redan. Honom har man fått däng någon gång. Ingen snäll beskrivning av bangolf du gör, men är man inte insatt så är man inte... Bangolf är en material- och precissions-sport, men det intresserar väl inte dig...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten:

Jaså, gillar du gummikrocket? Ta kontakt med Frisco (liksom alla andra en värvad modoit) - han är en mästare på att dänga iväg gislaved-bollar på plywoodlådor täckta med nålfilt.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Japp, mina jobbarkompisar har sett på mig att allt inte är som det ska. Men det vet inget om idrott överhuvudtagit, så det är ingen ide att prata med dem om eländet.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Ja dom som inte gillar idrott undrar om man är sjuk i huvudet när man hänger läpp efter en förlust ;) Ha ha men det får man ta!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Då har du "nära" jämfört med mig. Fast det går ju en del soppapengar ändå.

Denna säsong har på något sätt varit en test på om man verkligen håller på Brynäs eller inte. Och jag kan inte annat säga än att det är lagit i mitt hjärta efter allt lidande hittills den här säsongen. Sällan har jag mått så dåligt för att ett lag jag håller på spelar dåligt.

Fast nu vill jag må bra resten av denna säsong och hoppas på många sköna segrar i KS!!!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Nej jag bor några kilometer utanför Tierp! Det är väl en 5-5,5 halv mil till Gävle och soppa pengar måste fixas fram oxå!

Ja det är lite speciellt att komma in i Gavlerinken och inte veta hur matchen kommer att arta sig! Alltid en spänning!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Bor du i Gävle, eller? Själv går jag minst på 3 matcher per säsong. Inte mycket, men så är det. Skulle vilja gå på flera...

Gillar den beskrivning av känslan när man kommer till Gavlerinken i din presentation. Den stämmer på pricken hur man känner.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Jag vet inte om det finns. Ingen av spelarna har i alla fall gått ut med det. De jag har pratat med har heller inget sagt. Men det är absolut en känsla man får då man ser dem spela. Det saknas ett förtroende för varandra på något vis. I April förra året var jag på Brynäs 90 års fest. och då satt då de flesta spelarna tillsammans och verkade trivas, men det är klart en och annan satt mer för sig själv. Men om det beror på osämja eller dålig sammanhållning vet jag inte.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Ja kan tänka mig det du!
Själv får man prioritera hemma matcherna först! Har bara varit på en borta match och det var i Västerås! Åkte ett helt gäng i min första bil en grön och skrotig Golf! Men det är en annan historia ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Anneli S: Det är svåra frågor och det finns aldrig självklara svar! Det kan vi nog alla hålla med om!

Klart det har funnits spelglädje! Alla lag som startar en ny säsong har spelglädje i sig och vill visa att vårat lag är det bästa!
Men kommer det någon förlust så tänker man att ja va fan det här fixar vi. Men blir förlust trenden långvarig fäller det den bäste, det är jag övertygad om!

Långkontrakt är jag inte man att svara på fast det kanske funkar för vissa spelare och och är förödande för andra!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Anneli S: Är det någon som vet om det finns olika falanger i laget, eller drar man åt samma håll??
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Jag måste ordna barnvakt till min dotter om jag sak kunna gå på hockey, åtminstonde matcherna vardagskvällarna. Och det är inte lätt...

Skulle vilja gå på några bortamatcher också, men det blir lite lågt att åka när man bor i Sala. Stockholm är väl OK avstånd, men resten...
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Jag håller med dig att dom måste hitta spelglädjen. Men när försvann den egentligen? Och har det funnits någon denna säsong? Något är jä..... fel, men vad? Det känns som om det är flera olika grupper i laget och att de strävar åt olika håll på något vis. Det är dumt att kontraktera spelare på för många år, för då kan det lätt bli så att de blir lite lojja pga. av säkerheten på sin plats och dessutom blir det kanske så att en del liksom tycker att ju längre man är i ett lag, ju mer har man att säga till om. Tränarens ord väger kanske inte så tungt längre och nya spelare ska inte komma och tro att de är något...Kanske är det ett problem som finns i Brynäs idag? Vad vet jag? Jag bara spekulerar.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Japp! Jag ska se så många matcher plånboken tillåter!
Hoppas den tillåter alla hemmamatcher. Det gäller att planera tråkigt nog! Har missat tre hemma matcher i år.
Jag avundas inte dom som har ungar som vill se på hockey, då kostar det en slant.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Tackar!!!

Jag kan inte annat än hålla med dig.

Det spelar ingen roll hur bra eller dålig man är om det låser sig, det går åt pippan hur som helst.

HITTA SPELGLÄDJEN BRYNÄS, då grejar ni vad som helst!!!

Man lär väl åka till Gävle och se en och annan match i KS och heja fram grabbsen, eller hur?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Gratulerar till vinsten!

Det är mycket som sätter sig i huvudet och saboterar spelet! För det är ju det de handlar om i slutändan. Alla skriverier i tidningar blandat med personlig prestige när laget går dåligt, då är det inte lätt att vara människa kombinerat med idrottsman!

Allt skit sätter sig innanför pannbenet och allt går åt helvete!
Men alla tar olika vägar till framgång i tunga tider!
Ibland räcker det en med en spelsituation som är över på 5 sekunder så har allt vänt! Ibland tar man långa omvägar i form av tex pilotpskykologer och gruppsnack!

Det finns nog inga rätt och fel men när det vänder, DÅ VÄNDER DET OCH SÅ!

Hitta spelglädje Brynäs! Då klarar ni vad som helst
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Jag önskar inget hellre jag med. Livet är tungt för att Brynäs spelar så illa. AV egen erfarenhet vet jag att spelglädje betyder enormt mycket i tävlingssammanhang. Har liksom testat det själv...

Tävlar i den enormt stora sporten bangolf, minigolf för de allra flesta. Min klubb har i ett par års tid försökt att vinna en tävling för 10-manna-lag. Det har varit en massa snack om medaljer och vinst innan tävlingen och det gick inte vägen. I höstas så skippade vi pratet om vilken placering vi siktade på utan snackade bara om att gå ut och ha kul när vi spelade och att vi skulle hålla humöret uppe även om man missade på någon bana. Detta gjorde susen och vi vann, vilket var lite av en skräll.

Våran förbundskapten var imponerade över oss pga att det syntes hur kul vi hade det tillsammans både på och utanför plan.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Ja du det finns folk till allt som jag brukar säga ha ha!
Det verkar ju fungera för jag skrattar redan! Fat det säger nog mer om mig än att du skrev om skrattkurser ;)

Fan vad jag vill att Brynäs ska få lite spelglädje! I vissa match situationer när domaren blåser av spelet för en kort stund så kommer det ett flin från en medspelare till en annan. Det finns inget skönare att se än det för då förstår man att det finns harmoni i gruppen! Allt går mycket lättare och ett mål i arslet tidigt är inget stor problem! DET ORDNAR VI!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tomas HOCKEY: Vet du inte att det finns folk som åker runt och har skrattkurser med folk. Man får lära sig att skratta på kommando så att säga, för att man ska må bättre. Kroppen kan nämligen inte känna skillnad på "riktigt" skratt och konstghort skratt. Det vore kanske något för Brynäs!?!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
boldten: Dom kanske ska införa skrattkurs på träningarna! Jag kan gärna klippa ihop ett band där jag ser allmänt dum ut och fullständigt förvirrad!

Precis som man är i verkligheten ;)
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
lucky luke: Precis vad jag har sagt förrut idag. Grabbarna måste börja ha roligt på isen, för då lossnar nog spelet också.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tor Karlström: Håller med dig om Nylanders hjärta , tänk om alla hade den inställningen!
Intressant i den här matchen blir väl att se hur Veli-Pekka Laitinen fungerar som center, kanske ett genidrag, vem vet!
Hoppas att våra spelare kan börja ha roligt på isen och slippa den där krampen som varit så ihållande.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
70 Rodrigues: Varför inte ta med flera juniorer. Vad är de rädda för. Det är ju redan kört i ES, så varför inte låta dem få spela och få matchträning i A-laget?
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
I morgon ska alla få spela enligt GP. -Vi kommer att spela med fyra kedjor och tre backpar, B Danielsson och Kyrö är skadade så Veli-Pekka Laitinen kommer att spela center!!! Fan, det blir bara värre o värre det här!! Snart finns det inga mer spelare att tillgå!! Skulle det inte va fan så mycket bättre att slänga in Engström istället för VPL på centerplatsen???
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Det finns platser kvar.
Avgång 08,30 gavlerinken.

www.brooklyntigers.com/
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Hochen: Peter visar hjärta,de är det som i slutänden räknas.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Hochen: Peter Nylander visar ju en jävla krigarinstinkt som för övrigt saknas i Brynäs just nu!
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tor Karlström: Vill du verkligen ha kvar Peter Nylander? han kämpar men åker ju skridskor som en kratta och går bort sig gång på gång i försvaret.
Kommentera

Sv: Linköpings HC-Brynäs IF
Tja!

Lite om "Lule" matchen först:

Vad ska säga,man MÅSTE jobba stenhårt som ett LAG under matcher annars vinner man inte.
Ingen skugga faller över Johan Asplund han gjorde så gott han kan.

Imorgon börjar vägen tillbaks till Elitserien,vinner vi över LHC imorron så kan självförtroendet sakta men säkert byggas upp. så laget är heltaggat till KS.

Jag tippar med hjärtat:5-2 till Brynäs.

Silly Season:

Dom ska vara kvar om jag får bestämma:

Joakim Lundström

Adam Andersson

Tommy"Sjödda"Sjödin

Daniel Johansson

Henrik Rehnberg

Henrik Petre eller Pär Djoos om han kommer tillbaka.

Roger Kyrö

Niklas Danielsson

Jim Engström

Peter Nylander

Jonas Soling

Jonas Floberg

Kristoffer Jobs

Simon Östlund

Patrik Rönnqvist och Mattias Karlsson ska flyttas upp från J-20 laget.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!
Kommentera

« · 221009 · »