Brynäs IF

730581 inlägg · 7961 ämnen

Lite att fundera över...

« · 653928 · » Till forumet

Sv: Lite att fundera över...
wap.hockeysnack.com
Bfg:Så många?......:-)
Kommentera

Skönt att Soling gick till LHC ..På dom säsongerna har spelade i Brynäs så gjorde han väl max 10st bra matcher...
Kommentera

orion: Hmm någon som borde vara mer rädd för kvalserien är du... Eller har du inte sett att vi har passerat ditt kära Timrå?
Kommentera

65selander: Hur kan det nånsin vara skönt att grisLöven tvålar till ett lag, och i synnerhet ett klassiskt lag som SAIK?
Rädd för kvalserien?
Kommentera

arnio: Jag minns inte när vi hade "Davydov, Boldin och Davydkin", vad jag dock minns är att vi hade Davydov, Boldin och Denisov ett år.

Davydov och Bissett kom från NHL, så på den tiden var dom bland de mest meriterade herrarna som Brynäs värvat, förutom Scerban då... Boldin och Denisov var mer utav chansningar... Vill se meriterade eller scoutade värvningar, inte chansningar, även om dessa stundtals kan falla väl ut, så...
Kommentera

90Steen_: japp men man vänjer sig
Kommentera

Lite ovant med ny design på sidan :) hehe
Kommentera

GävleLasse: ja soling har ju inte presterat någonting i lhc hehe jo 5 poäng tack å lov att han stack
Kommentera

Db_04: Tja båda ligger ju på samma nivå som Spets ;)

Men jag specialkollade Soling igår och det var samma gamla vanliga...
Kommentera

JanT: ja ni hade lite tur...men samtidigt kanske han hade lyckats bättre hos er.... om inte annat hade hans istid vart större iaf
Kommentera

Db_04: Det lär väl vara det kniviga i den eventuella affären. Han fick ju silkessnöret......

Hittade förresten de här 2 gökarna på plats 17 & 18 i LHC's poängliga;

17. Soling, Jonas RW 32 4+1=5
18. Samuelsson, Martin LW 29 1+3=4

Hur var det nu? OS-truppen och Boston Bruins..........

Någonting för Leksand inför nästa säsong?

Brynäs högg på Samuelsson, men han hamnade tack och lov i LHC.
Kommentera

brynasaren: mmm annars har ni alltid ett par kap i Hille ....Stellan Gerdin och Olle Djoos kanske vore nått ? :)
Kommentera

Db_04: Det får vi hoppas, han har ju blivit riktigt bra.
Kommentera

JanT: frågan är om han vill komma hem...
Kommentera

GävleLasse: När vi ändå är inne på nyförvärv så skulle jag vilja se Adam Andersson i BIF nästa säsong då hans kontrakt går ut i vår!

"Kontraktet mellan Djurgården och Adam Andersson gäller säsongen 2005/06."

Har växt till sig betydligt sen säsongen 03/04.
Kommentera

JanT: appropå Löven så var det jävla skönt att dom tvålade ditt SAIK med 4-1 i kvällens match
Kommentera

GävleLasse: Varför inte chansa med en AHL-transatlant resten av serien? Alternativet som jag ser det är att låna/köpa loss en center från ett bottenlag i SM-Liiga. Linds ljumskar lär väl knappast bli mycket bättre den närmaste tiden. Föga oväntat att "gubben" skulle bli skadad så hårt som han fått slita den senaste tiden...
Kommentera

arnio: Det blir svårt att få hit en ryss, alla som är nånting att ha spelar i den ryska ligan som har skyhöga löner jämfört med elitserien.

Däremot så skulle jag tippa på att det finns en och annan i nordamerika som skulle kunna bli ett lyckat nyförvärv. Kanske Felsner vet nån ifrån den liga han spelade i innan han kom till Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Jag tycker att vi ska chansa med en Ryss eller Amerikan...Mins när vi hade Davydov, Boldin och Davydkin..det var skoj det...Eller Herr Bissett...ganska okända namn innan dom kom men vilka lirare.
Kommentera

arnio: Visst kommer det att ta hus i helsike... Men "det spelar ju ingen roll vad det står på tröjan eller vilket imponerande CV de har.."

Jag tycker i alla fall att Sundlöv skall sätta sprätt på de pengar han har kvar nu. Våga chansa lite och testa intressanta spelare nu i sluttampen av säsongen. Se det som en slags scoutin, bättre nu än att man köper grisen i säcken under nästa silly season.

Signa dem på resten av säsongen med en option att förlänga om parterna är nöjda...
Kommentera

GävleLasse: sparkar han Ove så tar det hus i helsike det är en sak som är säker.
Kommentera

arnio: Sundlöv förlänger, Boork sparkar... det är verkligen en symbios uppe på sätraåsen ;)
Kommentera

GävleLasse: Jo Lind kan vi ju byta ut i stället. Ett problem för Bif är att de har en massa dyra spelare som inte presterar. Boork har lyckats bli av med 3 av dom så vi är i alla fall på god väg att föryngra.
Kommentera

arnio: Finns ingen idag som är mogen att ta klivet upp bland forwards.Blomqvist är på sitt sista år och han kommer nog inte att erbjudas kontrakt,även om han är en av dom som är med och värmer filten ibland.
Kommentera

sylf: vi måste se till framtiden. Kanske vi kan få upp en junior som kan utvecklas och bli bra i framtiden.
Kommentera

sylf: Bäckström kanske ;)
Kommentera

arnio: Du får inte glömma bort att Molin HAR ett marknadsvärde för Brynäs. Det finns många som älskar den killen. Jag tror att så länge Molin är motiverad så kommer han att fortsätta i Brynäs, sen om han "degraderas" till mer defensiva uppgifter i 3:e eller 4:e femman är ju en annan sak.

Men som det är idag så är han en viktig kugge i Brynäs bästa kedja. Är det nån jag är besviken på i år så är det Lind.
Kommentera

Vad jag hört så värvades spets för att vara bra nästa säsong.
Kommentera

arnio: Ge mig namnet på den junis som kan göra det jobb Ove gjort i år?
Kommentera

70 Rodrigues: Jag ser nog hellre att man använder Felsner som center. Han har visat de egenskaperna att kunna tillföra en hel del som center.

I och med att vi ofta är ute i hörnen och bökar så passar det bra med Felsner i skottläge i slottet, som dessutom kan ta på sig lite mer defensivt ansvar vid kontringar. Detta skulle göra att våra ytterforwards kan hänge sig 100% till att vinna pucken vid sargen, istället för att hela tiden tänka på att inte bli fast vid sargen vid en kontring.

Följdaktligen vill jag ha in EN center till, istället för Almtorp som jag absolut inte vill se som center. Han är mer en sargbökare än spelfördelare.
Kommentera

GävleLasse: Ove har inte gjort bort sig ännu men han dalar. Ska vi bygga att nytt lag så är han en av dem som inte bör få förnyat kontrakt. Cassel är en annan som har gjort sitt, tyvärr så har han kontrakt 1 säsong till...Jag ser hellre att vi släpper upp en junis än att vi satsar på Ove ett år till.
Kommentera

arnio: Ove har skött sin roll som defensiv forward med bravur. Vi får vara lite "glömska" och försöka inse att tiden då Molin for runt som en virvelvind i offensiv zon är ett minne blott. Men helt klart en forward man kan signa på en förlängning ett år (i taget)
Kommentera

copacabana: vad har Ove gjort då? Aarnio tacklas i alla fall.
Kommentera

arnio: Såna spelare som Aarnio finns överallt. Det enda han gör är att åka runt och tackla. Hur många mål har han gjort hittils? Hur ligger han i poängligan? Nej! Satsa pengarna hellre på en lovande junior.
Kommentera

arnio: "ja prescis, med lite fler kilon så blir han vassare tror jag"

Längd Vikt
Antti Aarnio 173 cm 85 kg
Andreas Dackell 181 cm 86 kg
Daniel Hermansson 181 cm 85 kg
Nicklas Bäckström 182 cm 84 kg
Ove Molin 176 cm 86 kg
Björn Danielsson 175 cm 80 kg
Lars Erik Spets 178 cm 80 kg
Brian Felsner 185 cm 88 kg

Här är lite info om några av våra forwards.

Två saker:
1.Om Spets bygger på sig ca 5 kilo muskler så kan det kanske bli skillnad
2.Brynäs forwards väger lite för lätt totalt sett. Nya forwards skall kanske vara av den tyngre varianten (inga nyheter iofs men ändå viktigt)?
Kommentera

arnio:
Ja, om inte annat kanske han står upp oftare i närkamperna...
Kommentera

Skulle gärna se att Aarnio stannar också.
Kommentera

rackham: ja prescis, med lite fler kilon så blir han vassare tror jag
Kommentera

70 Rodrigues:
Juniorerna får mogna ytterligare i J20...?
Kommentera

70 Rodrigues:Han har kontrakt..och så jobbar han hårt och har talang..en bra 4-line spelare
Kommentera

arnio:
Ge honom 200 extra fyspass så blir det säkert bättre...
Kommentera

70 Rodrigues: Jag håller med dig avseende Spets. Tycker ej att han riktigt räcker till i ES. Visst lite mer muskler kan han bygga på sig, men han blir ändå för liten. Vad man sett hos honom har jag ej förstått.
Kommentera

70 Rodrigues: "Hade gärna sett honom på bänken, är nog ett av dom sämsta nyförvärven på mycket länge!!"

Beror väl i första hand på vilka förväntningar man hade på Spets.
Tror att ledningens förväntningar iaf var betydligt mer realistiska än majoritetens härinne.
Själv hade jag iofs kanske räknat med lite bättre takter från norrmannen, även om jag visste hur svårt det är att komma in i ES, trots att man öst in mål i norska ES.
Och det är väl just det som har lurat många: målfabrikationen i Norge.
Kommentera

rackham: Till vilken nytta??
Kommentera

rackham: Tycker att vi ska ge Spets lite mer tid.
Kommentera

70 Rodrigues:
Men han arbetar hårt...
Kommentera

JanT: Hade gärna sett honom på bänken, är nog ett av dom sämsta nyförvärven på mycket länge!!
Kommentera

JanT: ok nu är jag med...själv tycker jag att vi byter ut Molin också. Är även lite tveksam till Hermansson.
Kommentera

70 Rodrigues: För h-e!!! Vi tänker ju lika dant!!! Ooootroligt....

Spets hör dock hemma på bänken!
Kommentera

arnio: Jag menade så här; 9 forwards skall det givetvis vara.

Följande har kontrakt över 06/07:

Danielsson/Dackell/Malmström/Spets

Lägg till mina val;

Hermansson/Molin/Månsson

Kvar blir 2 platser att fylla varav jag tror att Widing är ett mycket troligt nyförvärv. Saknas en målspruta! Felsner? Om han producerar bra tycker jag definitivt vi kan förlänga.
Kommentera

« · 653928 · »